تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰

وقوع ۴۸۰۵ حادثه پرتلفات در شش ماهه اول سال

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره بر لزوم تقویت مراکز هدایت و عملیات EOC برای کاهش مرگ و میر و حوادث پرتلفات و هزینه‌ها، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که در هفت ماهه اول سال نزدیک به ۴۸۰۵ مورد حادثه پرتلفات ترافیکی داشتیم.

حادثه پرتلفات

اقتصاد ۲۴- مجتبی خالدی در خصوص اولویت‌ها اورژانس در نیمه دوم سال، اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور چند سالی است که از مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به سازمان تغییر پیدا کرده است. طبیعتا انتظاراتی که از یک سازمان وجود دارد هماهنگی‌های بیشتر میان واحد‌های زیرمجموعه آن است.

وی ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در شش ماهه دوم بتوانیم چند کار بزرگ انجام دهیم. اول آنکه شبکه‌ای که در خصوص مدیریت پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی مدنظر وزارت بهداشت نیز بود را تقویت کنیم. به همین دلیل در برنامه پیش رو نشستی را با روسای تمام مراکز اورژانس سراسر کشور در نظر داریم که چند هدف ذیل آن است.

خالدی گفت: اولین هدف آن این است که وضعیت اورژانس‌های کشور را ارزیابی کنیم. طبیعتا کشور پهناور با زیرساخت‌های متفاوت و شرایط اقلیمی متفاوتی هستیم. این مهم ماموریت‌های ما را متفاوت کرده و نیاز‌های متفاوتی نیز ایجاد خواهد کرد. قصد داریم این تفاوت‌ها را در نشست ارزیابی کنیم.


بیشتر بخوانید:  تجمع نیروهای اورژانس اجتماعی مقابل مجلس


سخنگوی سازمان اورژانس ادامه داد: طبیعتا، چون دانشگاه‌های علوم پزشکی سیاست‌های متفاوتی را در خصوص اورژانس پیش بیمارستانی داشتند، بنابراین هر کدام نقاط قوت و ضعفی خواهند داشت. قرار است در این نشست بتوانیم این اطلاعات را دریافت کنیم و نقاط قوت را در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی تسری دهیم و نقاط ضعفی که در برخی دانشگاه‌ها در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی وجود دارد، که عموما نیز در بحث لجستیک است را، بررسی کنیم. چند سالی است که نتوانستیم به دلیل تحریم‌ها وارد زمینه خرید آمبولانس شویم. امیدواریم که بتوانیم از تجارب دوستان در زمینه نوسازی اورژانس استفاده کنیم.

وی گفت: نکته دیگر بحث نیروی انسانی است. در برخی از استان‌ها به دلیل شرایط محرومیتی که وجود دارد تامین نیروی انسانی متخصص سخت است. لازم است راهکار‌ها لازم از جمله راهکار‌های تشویقی را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که در شش ماهه دوم سال دنبال خواهیم کرد تقویت مراکز هدایت و عملیات EOC است چرا که اعتقادمان این است که هر چه در حوادث به خصوص حوادث پرتلفات سریع‌تر نیرو‌های عملیاتی را اعزام کنیم و هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم، کمک می‌کند مرگ و میر و حوادث پرتلفات و هزینه‌ها نیز کاهش پیدا کند.

خالدی گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که در هفت ماهه اول سال نزدیک به ۴۸۰۵ مورد حادثه پرتلفات ترافیکی داشتیم. این مسئله زنگ خطری است که بتوانیم در شش ماهه دوم توجهی به موضوعات از این دست داشته باشیم.

به گفته سخنگوی اورژانس، در حوادث پرتلفات ترافیکی چند مولفه وجود دارد که باید به آن توجه بیشتری داشت. طبیعتا ابتدا باید فرهنگ سازی صورت بگیرد چرا که همچنان شاهد حوادثی هستیم که به دلیل عدم مهارت، خواب‌آلودگی و عدم شناخت جاده اتفاق می‌افتد. وقتی کشور‌های پیشرفته به صفر شدن مصدومان ناشی از تصادفات فکر می‌کنند طبیعتا ما نیز می‌توانیم این رقم را داشته باشیم. در حال حاضر سالانه نزدیک به ۱۶ یا ۱۷ هزار کشته حوادث ترافیکی داریم که پنج برابر این عدد آمار مصدومان خواهد بود.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: همچنان خودرو‌هایی که داریم که ظرفیت داخل آن بیش از حد مجاز است، به عنوان مثال ظرفیت یک خودرو پنج نفر است، اما هفت نفر سوار آن می‌شوند. طبیعتا این مورد باعث افزایش تعداد مصدومان و جراحت می‌شود.

وی گفت: نکته دیگر ایمنی خودرو است که باید تلاش کنیم استاندارد آن در حد استاندارد جهانی افزایش پیدا کند. نکته دیگر نیز اصل مهندسی جاده و راه است که الزاما نباید همه خودرو‌ها و همه راننده‌ها در تمام محور‌ها تردد داشته باشند. اگر جاده‌ای وجود دارد که دسترسی به شبکه مخابراتی در آن وجود ندارد باید تردد در آن را محدود کنیم. اگر جاده‌ای ایمن نیست باید تردد خودرو‌ها را محدود کنیم. در محدوده‌ای که حادثه برای اتوبوس خبرنگاران افتاد اصلا آنتن دهی وجود نداشت. باید بیشتر به آن فکر کنیم و در شش ماهه دوم امیدواریم که بتوانیم از طریق وزارت بهداشت، راه و ترابری، پلیس و.. این موارد را پیگیری کنیم. امیدواریم یک پله به سمت پیشرفت هدایت کنیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بازی خداحافظی ستاره تیم ملی برگزار شد

عکس/پخش نذری در میدان ولیعصر برای سلامتی رئیسی

چرایی رشد قیمت دلار پس از حادثه بالگرد رئیس جمهور/ دلار در این صورت، ارزان نمی‌شود

کامبک عجیبی که رئال مادرید خورد

اعزام پهپادهای بایراکدار و آکینجی ترکیه به ایران

معاون وزیر خارجه: دو بار با آل هاشم (سرنشین هلی کوپتر رئیس‌جمهور) تماس برقرار شده

محل احتمالی سقوط بالگرد رئیس جمهور شناسایی شد

پوشش خبرساز مجریان صداوسیما در شب تولد امام رضا(ع)

اظهار نگرانی سیدمحمد خاتمی برای حال رئیس‌جمهور

هلال احمر: گزارشاتی مبنی بر تماس از افراد حاضر در بالگرد رئیس جمهور داشتیم

عکس/درخواست صفحه اینستاگرام رئیسی از مردم بعد از سانحه بالگرد

اطلاعیه جدید هلال‌احمر درباره حادثه بالگرد

واکنش روحانی به وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

عکس/ کلاه سبز‌های نوهد وارد عملیات تجسس شدند

نخستین واکنش رهبر انقلاب به سانحه بالگرد رئیسی

لاریجانی برای سلامتی رئیسی، دست به دعا شد

توییت خبرساز بهادری‌جهرمی درباره سانحه بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

تکذیب خبر فوت آیت الله مظاهری توسط فرزندش

نیروهای امداد در یک قدمی سانحه بالگرد رئیسی

بالگرد حامل ابراهیم رئیسی از چه نوعی بود؟

تسنیم: در محل حادثه برای بالگرد رئیسی تخته سنگ‌های عظیمی با ارتفاع بیش از ۷۰ متر پشت به پشت هم قرار دارند

کار برای جستجوی بالگرد حامل رئیسی دشوار شد

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

صدا و سیما: آخرین مکانی که جی پی اس بالگرد رئیس جمهور فعال بوده در نزدیک معدن مس سونگون بوده

آخرین اخبار از سانحه بالگرد حامل رییس جمهور/ عزیمت ۴۰ تیم واکنش سریع +عکس و فیلم

امکان وکالتی کردن حساب مشتریان بانک ملی ایران برای ثبت سفارش خرید خودروهای برقی

عکس/مه سنگین در تصاویر پشت سر خبرنگارِ حاضر در محل حادثه بالگرد

عکس/تصویری از جلسه تجسس و نجات بالگرد رئیسی

تصویری از منطقه‌ای که هلی‌کوپتر رئیسی در آن سقوط کرد

فیلم/رئیسی یک ساعت قبل از سانحه

استوری معاون هلال احمر که بیش از دو ساعت پیش منتشر شده

اعزام سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه بالگرد رئیسی

آخرین استوری یکی از همراهان رئیسی+ عکس

تصاویری از همراهان ابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد

توضیحات وزیر کشور درباره حادثه فرود سخت بالگرد حامل رئیسی + فیلم

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

جنگل دیزمار، محل دقیق‌تر وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیسی در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

هرگز ناشتا شیر نخورید

افزایش آمار جراحی‌های زیبایی در ایران

فیلم/شرایط سخت آب و هوایی در محل سانحه بالگرد رئیسی

الهام علی اف در ایران چه می‌کند؟

اولین واکنش نماینده مجلس به وقوع حادثه برای بالگرد رئیسی

جزئیات جدید از حادثه سقوط بالگرد رئیسی

تلاش گسترده نیروهای امدادی برای جستجوی بالگرد رئیسی

عکس جذاب هازال کایا بازیگر سریال عشق ممنوع

فیلم/ خبر‌های تایید نشده از وقوع سانحه برای بالگرد رئیسی

عکس/ زیر نویس شبکه خبر درباره فرود سخت بالگرد حامل رئیسی