تاریخ انتشار: ۰۷:۱۱ - ۱۴ بهمن ۱۴۰۲
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین شغل‌ های دنیا کدامند؟

در حال حاضر شغل‌های پردرآمد جهان در بخش‌های سلامت، مهندسی، برنامه‌نویسی و کامپیوتر است. در میان شغل‌های پردرآمد دنیا، متخصصان فناوری و پزشکان حقوق بیشتری در بازار کار جهانی دریافت می‌کنند.

بهترین شغل‌های دنیای کدامند؟

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: معیار‌های بسیاری در انتخاب یک شغل مناسب دخیل هستند و نمی‌توان درآمد را صرفاً ملاک آن قرار داد. یک شغل پردرآمد می‌تواند آرزوی خیلی از انسان‌ها باشد. اگر به دنبال راهکار‌هایی برای بالا بردن سطح توانایی خود و کسب درآمد هستید، فهرستی از شغل‌های پردرآمد دنیا را پیدا کرده و حتماً نکات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این راستا به شما کمک خواهد کرد.

در حال حاضر شغل‌های پردرآمد جهان در بخش‌های سلامت، مهندسی، برنامه‌نویسی و کامپیوتر است. در میان شغل‌های پردرآمد دنیا، متخصصان فناوری و پزشکان حقوق بیشتری در بازار کار جهانی دریافت می‌کنند. قطعاً یکی از مهم‌ترین معیار‌هایی که هر انسان برای انتخاب شغل دارد، میزان درآمد آن حرفه است ولی باید به معیار‌های دیگر هم فکر کرد.

به گزارش اقتصاد ۲۴ ، بعضی شغل‌ها درآمد خوبی دارند، اما اصلا بازار کار خوبی ندارند و به سختی می‌توان کار پیدا کرد یا اگر صرفاً بر اساس درآمد تصمیم بگیرید و به آن شغل هیچ علاقه‌ای نداشته باشید، حتماً بعد از مدتی خسته می‌شوید. اگر می‌خواهید با پردرآمدترین شغل‌های جهان آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

بهترین شغل‌های دنیای کدامند؟

معرفی شغل‌های پردرآمد دنیا

۱- متخصصان حوزه‌ پزشکی: جراحی مغز و اعصاب اولین و پردرآمدترین شغل دنیا است. تشخیص و درمان جراحی اختلالات سیستم عصبی مرکزی و محیطی برعهد این افراد است. یکی از پرتقاضاترین رشته‌های پزشکی جراحی مغز و اعصاب است و نیاز به آموزش بسیار فراوان دارد. البته بعد از این رشته تخصصی حوزه‌های پزشکی دیگری هم دارای درآمد بالا هستند مانند:

•    جراح قلب
•    متخصص بیهوشی
•    دندان‌پزشک و متخصص ارتودنسی
•    داروساز
•    پزشک متخصص زنان و زایمان
•    پزشک متخصص اطفال

۲- مهندس نفت: اگر شما هم به فعالیت‌های حوزه نفت و گاز علاقه دارید، احتمالاً مهندسی نفت شغل مناسبی برای شما است. این مهندسین تخصص فراوانی در ارائه روش‌هایی برای ارتقای استخراج و تولید نفت و گاز دارند. این کار معمولاً با توسعه‌ فناوری‌های جدید انجام می‌شود که می‌تواند منابع ارزشمندی مثل نفت را به روشی ایمن و سازگار با محیط‌زیست استخراج کند.

۳- مدیر ارشد اجرایی: مدیر ارشد اجرایی یا مدیران عامل چشم‌انداز‌های یک شرکت را توسعه می‌دهند و چشم‌انداز‌ها را رهبری می‌کنند. تقریباً اکثر مدیران ارشد اجرایی در بیشتر صنایع و شرکت‌ها، حضور دارند. اکثر مدیران ارشد اجرایی حداقل مدرک لیسانس دارند و قبل از استخدام شدن به‌عنوان مدیر عامل، در یک بازه زمانی در یک حوزه صنعتی خاص کار کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: بهترین شغل‌ های ۱۰ سال آینده ایران


۴- وکلا: وکالت هم یک شغل پر درآمد به محسوب می‌شود، ولی چالش‌های خاص خود را دارد. به همین دلیل اصلی پیشرفت در وکالت، عشق به کار است و نکته مهم‌تر اینکه هدف یک وکیل در درجه اول دادخواهی است نه کسب درآمد.

۵- متخصصان طراحی وب: از آنجا که هر کسب‌وکاری برای معرفی خود به یک سایت جذاب و با تجربه کاربری مناسب احتیاج دارد، بنابراین مطمئن باشید که پشت هر سایت جذابی یک طراح خلاق است و هیچ طراحی بیکار نخواهد ماند، حتی درآمد بسیار خوبی هم خواهد داشت. البته اگر بتوانید هم در برنامه‌نویسی و هم طراحی وب حرفه‌ای شوید مطمئناٌ درآمد بیشتری خواهید داشت.

بهترین شغل‌های دنیای کدامند؟

۶- دیتا ساینس: در دنیا امروز با گسترش استفاده از اینترنت، مشاغل مربوط به علم داده مخصوصاً در سازمان‌های بزرگ، مشاغل ضروری و اجتناب‌ناپذیری پدیدار شدند و در دسته‌بندی مشاغل پردرآمد جهان قرار می‌گیرند. ترکیبی از تخصص فنی و تفکر استراتژیک، دانشمندان داده را در زمره متخصصین حرفه‌ای و برتر قرار می‌دهد.

۷- برنامه‌نویسی موبایل: در حال حاضر این حرفه در تمام دنیا بازار کار درآمد بالایی دارد. در سال اخیر بیشتر از هر وقت دیگر کسب‌وکار‌ها به سمت فضای مجازی روی آوردند و کسب و کار خود را به حوزه اینترنت دادند. به دلیل وابستگی شدید مردم و کسب و کار آن‌ها به نرم‌افزار‌ها و اپلیکیشن‌ها، توسعه اپلیکیشن‌ها بالاست و در نتیجه برنامه‌نویسی هم شغلی آینده‌دار و پردرآمد است، اگر به این حرفه علاقه دارید حتماً به دنبال یادگیری و پیشرفت باشید و یک برنامه‌نویس به‌روز و حرفه‌ای شوید.

۸- تورلیدر: اگر بتوانید اطلاعات کافی، تسلط بر زبان انگلیسی و سواد مکفی نسبت به موقعیت مکانی مناطق گردشگری و مکان‌های تاریخی و همچنین تاریخچه آن‌ها پیدا کنید، از طریق همکاری با آژانس‌های مختلف شما می‌توانید درآمد خوبی به‌دست بیاورید. 

۹- خلبانان خطوط هوایی: این حرفه اگرچه جزو کار‌های پردرآمد است، اما استرس فراوانی دارد. این افراد بعد از گذراندن مدتی در نیروی هوایی ارتش، می‌توانند خلبان شوند؛ درعین حال می‌توانید با رفتن به مدرسه پرواز غیرنظامی هم در این مسیر شغلی قرار بگیرید.

۱۰- مدیران معماری: این حرفه یکی از شغل‌های پردرآمد است و فعالیت‌های متفاوتی در حوزه مهندسی و معماری را برنامه‌ریزی و هماهنگ می‌کنند. این افراد تیم‌های تحقیقاتی و تخصصی را مدیریت می‌کنند، آن‌ها بودجه را برعهده داشته و بر استخدام پرسنل نظارت دارند. برای استخدام شدن در این حرفه باید مدرک لیسانس تخصصی مهندسی یا معماری را بگیرید.

۱۱- مدیریت مالی: به عنوان یک رشته مهم در علم اقتصاد، یکی از حیاتی‌ترین مشاغل و بهترین شغل‌های پردرآمد جهان است. مدیران مالی به مدیریت، کنترل و برنامه‌ریزی منابع مالی یک سازمان یا فرد می‌پردازند تا به دستیابی به اهداف مالی و اقتصادی کمک کنند. دقت و علاقه دو عنصر بسیار مهم در این حوزه هستند که کمک شایانی در پیشرفت شما می‌تواند داشته باشد.

۱۲- بلاگری: نظر به اینکه در سال‌های اخیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات مردم در حوزه اینترنت و پلتفرم‌های مختلف، در حوزه کسب و کار‌ها هم تغییراتی حاصل شد و شغل‌های جدیدی به این حوزه اضافه شد. مشاغلی که کسی فکر نمی‌کرد روزی با وجود آن‌ها، آدم‌ها درآمد بسیار زیادی کسب کنند. امروزه بلاگری یکی از بهترین و پردرآمد شغل‌های جهان است، درآمد بلاگر‌ها به تعداد فالوئر‌های آن‌ها، میزان محبوبیت و مهارت‌ها و توانایی‌های خودشان هم بستگی دارد.

بهترین شغل‌های دنیای کدامند؟

۱۳- کشاورزی و دامپروری: افزایش جمعیت، نیاز به مصرف مواد غذایی را روزبه‌روز بیشتر می‌کند. به همین خاطر کشاورزی و دامپروری هم به شغل‌های پردرآمدی تبدیل شده‌اند، مشاغلی که به آموزش و علاقه احتیاج دارد.

۱۴- تعمیرکار خودرو: یکی از پردرآمدترین مشاغل است. البته شکی نیست که شغل سخت و طاقت فرسایی است. جراحانی که با موتور و رادیات سر و کله می‌زنند باید اعصاب و عضلاتی پولادی داشته باشند. اما به نظر می‌رسد با وجود این سختی‌ها، درآمدش به زحمتش به می‌ارزد.

۱۵- تولید محتوا: درباره کسب و کار‌های اینترنتی سخن گفتیم، اما باید عنوان کنیم همه این‌ها بدون وجود محتوا برای هیچ کسب‌وکاری نتیجه‌ای نخواهد داشت. در حقیقت هر کسب‌وکار اینترنتی بعد از طراحی مناسب باید بتواند با تولید محتوای باکیفیت، مشتری جذب کند. تولید محتوای مناسب و با ارزش هم فقط از یک نویسنده توانا و با اطلاع برمی‌آید. پس اگر شما هم دستی به قلم دارید می‌توانید شانس خود را در این زمینه امتحان کنید.

۱۶- آرایشگری: هر چیزی که به زیبایی‌های ظاهری مربوط باشد، قطعاً طرفدار و خواهان بسیاری هم خواهد داشت. پس اگر به حرفه آرایشگری علاقه‌مند هستید می‌توانید با هنر خود به جمع پردرآمد‌های این حرفه اضافه شوید.

کلام آخر

به گزارش اقتصاد ۲۴ ،  در این مطلب سعی شد نیاز‌های اولیه رسیدن به شغل‌های پردرآمد دنیا را بررسی کرده و تعدادی از آن‌ها را معرفی کنیم. نکته‌ای که بسیار مهم است توجه کردن به شغلی است که آن را انتخاب می‌کنید، چراکه نه تنها درآمد خوب، بلکه فضای کافی و مناسب جهت آموزش و رشد در آن حرفه را نیز به شما بدهد. برای داشتن یک شغل پردرآمد همیشه باید هوشمندانه، متفکرانه و با پشتکار و علاقه بسیار کار کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

یکتا ناصر: از منوچهر هادی عذرخواهی می‌کنم

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

پست جدید همسر بهرام رادان با استایل انگلیسی + عکس

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ هانده ارچل و دوستانش در یک مهمانی

سفر گروسی به تهران تاثیری بر بازار ارز دارد؟/ دلار تا انتخابات ریاست جمهوری ایران زیر ۱۰۰ هزار تومان حبس خواهد شد!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فاز دوم فولاد بافت با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن افتتاح می‌شود

عکس/ توصیه جدی مازیار لرستانی به مردان ایرانی

کاهش قیمت در بازار جهانی طلا ادامه دارد؟

عکس/ میز شام رنگی و خوشمزه زهره فکور صبور

شرط صعود بازار سرمایه چیست؟

فیلم/ اهدای عضو فرزند ۱ سالۀ پلیس در هرمزگان

پایان درگیری مالیاتی دولت و طلافروشان؟+ عکس

مثلث طلایی برای احیای ارزش پول ملی چیست؟

سپاهان از پرسپولیس شکایت کرد!

تذکر ویژه رهبر انقلاب درباره دور دوم انتخابات مجلس

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ افشاگری یک اقتصاددان از نقشه دولت برای گرانی دلار

چتر احتیاطی بازار ارز تا بازار طلا گسترده شد

عکس/ چهره دیدنی محمدرضا گلزار در کنار گربه اش

بازار دلار در حال بازیابی آرامش

داستان ادامه‌دار «دستاوردسازی» با آمار/ ترفند دولت برای مثبت کردن تراز تجاری چیست؟

آخرین خبر درباره افزایش حقوق بازنشستگان

درآمد هزار میلیارد تومانی از قطع درختان؛ شهرداری ۳۵ درصد دیگر به درآمدهای خود اضافه کرد

ماجرای جنجالی طرح مالیات بر عایدی سرمایه

پشت پرده حذف رابرت مالی/ پرونده محرمانه «فرستاده ویژه دولت بایدن در امور ایران»

نماینده ادوار مجلس: اگر از بالا پیام برسد قالیباف رئیس مجلس می‌شود / منتخبین بر سر تقسیم غنائم با هم رقابت می‌کنند

چگونه تراز تجارت خارجی ایران مثبت نشان داده می‌شود؟

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

پای سیاست‌های انقباضی اقتصاد، بیخ گلوی بورس/ پیش بینی شاخص بورس در آینده

عوامل خطر زوال عقل زودرس

هر روز قهوه بخوریم یا نه؟

دستانتان می‌سوزد؟ این بیماری‌ها را دارید

معرفی بهترین کتاب های اقتصادی ایران

شکایت باشگاه استقلال از بادامکی و درویش

جزییاتی از بازداشت متهم پرونده زهره فکور صبور در قهوه‌خانه

فیلم/ چهره جدی و کلافه احمدی‌نژاد در مجارستان

نخستین تصاویر از ازدواج سپند امیرسلیمانی

پرسپولیسی‌ها در انتظار یک پیامک

حکم ٨ سال حبس یک کارگردان تایید شد

هزینه وحشتناک اجاره ماشین عروس