تاریخ انتشار: ۰۶:۲۷ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین انیمیشن‌های سینمای جهان

انیمیشن‌های سینمای جهان از انواع و ژانر‌های مختلفی برخوردارند، از جمله انیمیشن‌های خانوادگی، اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، علمی - تخیلی، فانتزی و ترسناک. این انیمیشن‌ها می‌توانند داستان‌هایی از تمامی نقاط جهان و فرهنگ‌ها را به تصویر بکشند و برخی از آن‌ها از طریق تنها بیان داستان‌های سرزمینی خود، نه تنها جامعه‌های محلی، بلکه فرهنگ‌های جهانی را نیز به مخاطبان آشنا می‌کنند.

بهترین انیمیشن‌های سینمای جهان

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: انیمیشن‌های سینمای جهان یکی از مهمترین و محبوب‌ترین بخش‌های صنعت سینما هستند. این انیمیشن‌ها به وسیله‌ تصاویر متحرک و کاراکتر‌هایی که بصورت دیجیتال یا سه‌بعدی طراحی می‌شوند، داستان‌های متنوعی را بیان می‌کنند و برای مخاطبانی از هر رده سنی جذابیت دارند. این انیمیشن‌ها می‌توانند به صورت انفرادی یا به صورت سریالی ارائه شوند و از زمان ظهور اولین انیمیشن‌ها تا به امروز، با توجه به پیشرفت‌های فناوری، تعداد و کیفیت آن‌ها رو به رشد بوده است.

انیمیشن‌های سینمای جهان از انواع و ژانر‌های مختلفی برخوردارند، از جمله انیمیشن‌های خانوادگی، اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، علمی - تخیلی، فانتزی و ترسناک. این انیمیشن‌ها می‌توانند داستان‌هایی از تمامی نقاط جهان و فرهنگ‌ها را به تصویر بکشند و برخی از آن‌ها از طریق تنها بیان داستان‌های سرزمینی خود، نه تنها جامعه‌های محلی، بلکه فرهنگ‌های جهانی را نیز به مخاطبان آشنا می‌کنند.

برخی از انیمیشن‌های سینمای جهان مانند «دیزنی»، «پیکسار»، «استودیو جیبلی» و «دریم ورکس انیمیشن» به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین استودیو‌های انیمیشن شناخته می‌شوند که توانسته‌اند با ارائه انیمیشن‌های خاص، جذاب و زیبا مخاطبان زیادی را به خود جذب کنند.

انیمیشن‌های سینمای جهان با استفاده از فناوری‌های پیشرفته مانند CGI (تصاویر تولید شده با کامپیوتر)، موشن کپچر (گرفتن حرکات بازیگران و تبدیل آن به حرکت کاراکتر‌های انیمیشنی) و انیمیشن سه‌بعدی، توانسته‌اند جلب توجه بیشتری را جلب کنند و تبدیل به یکی از مهمترین بخش‌های صنعت سینما شوند.

۱- انیمیشن لوکا

انیمیشن لوکا ژانری کمدی ماجراجویی دارد و حول محور زندگی دو پسر می‌گذرد. داستان این فیلم در ایتالیا اتفاق می‌افتد. این دو پسر با بچه‌های عادی تفاوت بزرگی دارند و همین موضوع باعث شروع ماجراجویی و دردسر‌های زیادی برای آن‌ها می‌شود.

لوکا پسر بچه هیولایی است که در اعماق دریا زندگی می‌کند و پدر و مادرش همواره نگران شکار و کشته شدن لوکا توسط انسان‌ها هستند؛ بنابراین او را از رفتن به سطح آب منع می‌کنند و همواره در حال هشدار دادن به لوکا درباره نزدیک نشدن به انسان‌ها هستند. دیدار لوکا با یک پسر هیولا دیگر داخل اعماق دریا باعث می‌شود که سفری به روی زمین داشته باشند. با وارد شدن به خشکی لوکا متوجه می‌شود که تبدیل به انسان می‌شود.

۲- انیمیشن شاهزاده مصر

همه ما تقریباً با داستان شاهزاده مصر (حضرت موسی) آشنایی داریم، داستان خارق‌العاده دو برادر به نام‌های رامسس دوم و موزس یا همان حضرت موسی که یکی در خانواده‌ای سلطنتی به دنیا آمد و دیگری کودکی یتیم با سرگذشتی نامعلوم بود. آن‌ها همچون دو برادر و دو دوست نزدیک بزرگ شده و پیوندی قوی و رقابتی سالم با هم داشتند.

اما زمانی‌که حقیقت درباره گذشته موسی مشخص شد، این دو برادر روبروی هم قرار گرفتند چراکه یکی فرمانروای یکی از قدرتمندترین امپراتوری‌های زمین بود و دیگری رهبر منتخب مردم که برای نجات آن‌ها از زندگی سخت و بردگی، تلاشی خستگی ناپذیر را آغاز کرد. تلاشی که هم زندگی آن‌ها و هم جهان را تغییر داد.

۳- انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله

سفید برفی و هفت کوتوله یکی از بهترین انیمیشن‌های جهان و اولین انیمیشن بلند دیزنی است. این انیمیشن در حالی اکران شد که بسیاری از افراد شاخص و سرمایه‌گذاران در صنعت سینما اکران یک انیمیشن بلند را ریسک دانسته و امید چندانی به موفقیت آن نداشتند. داستان این انیمیشن خاطره انگیز بر اساس کتابی به نام سفید برفی به قلم برادران گریم ساخته شده که نقش اصلی آن یک پرنسس ۱۴ ساله به همین نام است. همانطور که قطعاً می‌دانید، نامادری سفید برفی در حسادت از زیبایی او، نقشه قتل پرنسس جوان را می‌کشد، اما او به سوی جنگل فراری می‌کند و در این راه هفت کوتوله معدنچی را او را پیدا می‌کنند و در مدت کوتاهی عضوی از خانواده آن‌ها می‌شود.

انیمیشن سفید برفی و هفت کوتوله موفقیت عظیمی را برای دیزنی به همراه داشت و راه را برای گسترش و ساخت آثار آینده این کمپانی هموار کرد. با توجه به اینکه در زمان عرضه این اثر خبری از بخش مخصوص انیمیشن در اسکار نبود، آکادمی در اقدامی بی‌سابقه یک جایزه ویژه در کنار هفت جایزه کوچک‌تر (به نشانه هفت کوتوله) را تقدیم والت دیزنی کرد.

۴- انیمیشن ۱۰۱ سگ خالدار

یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال جذاب‌ترین انیمیشن‌های والت دیزنی انیمیشن ۱۰۱ سگ خالدار است که در سال ۱۹۶۱ با بودجه‌ی ۳.۶ میلیون دلاری ساخته شد. این فیلم، ۱۷مین فیلم این کمپانی است. راجر رادکلیف، همراه سگ خالدار خود در لندن زندگی می‌کند. روزی که با سگ خود به پیاده‌روی رفته است، با خانمی به نام آنیتا آشنا می‌شود که او هم یک سگ خالدار ماده دارد. نه تنها راجر و آنیتا در طی این آشنایی به هم علاقه‌مند می‌شوند، پونگو، سگ راجر هم به پردیتا، سگ آنیتا دل می‌بندد. زندگی مشترک این دو زوج آغاز می‌شود و پردیتا و پونگو ۱۵ توله به‌دنیا می‌آورند. این زندگی زمانی روی ناخوشی به‌خود پیدا می‌کند که کروئلا دِ ویل، همکلاسی قدیمی آنیتا، به خانه آن‌ها می‌آید و از آن‌جا که عاشق خز حیوانات است، بعد از دیدن سگ‌ها، هوس پالتوی خال‌خالی با پوست سگ‌های خالدار می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های کلاسیک سینمای جهان


۵- انیمیشن پری دریایی کوچولو

انیمیشن پری دریایی کوچولو این طلسم نابودی دیزنی را که به دلیل مرگ والت دیزنی صاحت این استودیو بوجود آمده بود را شکسته و موفقیتی بزرگ را برای دیزنی رقم زد. به‌گونه‌ای که می‌توان اکران این فیلم را آغازگر دورانی جدید در کارنامه کاری دیزنی دانست، عصری که از آن با نام رنسانس دیزنی یاد می‌شود.

انیمیشن پری دریایی کوچک امتیازات زیادی دارد که آن را به اثری خاطره‌انگیز تبدیل کرده‌اند. موسیقی آلن منکن و هاوارد اشمن حقیقتا جادویی و سحرانگیز و اشعار ترانه‌های آن از پیچیدگی هوشندانه برخوردار است. به همین دلیل نمی‌توان آن را تنها فیلمی مختص کودکان درنظر گرفت، چرا که حتی بزرگسالان هم تحت تأثیر داستان پیچیدگی روابط میان پدر و فرزند و تلاش آن‌ها برای اطلاح این رابطه در هم شکسته، قرار می‌گیرد.

بهترین انیمیشن‌های سینمای جهان

۶- انیمیشن پینوکیو 

بالاخره در سال ۱۹۴۰ و پس از صرف بیش از ۲٫۵ میلیون دلار، انیمیشن پینوکیو آماده نمایش شد. این انیمیشن باوجود شروع جنگ جهانی دوم تاثیر خود را روی استقبال مردم گذاشت و این انیمیشن پس از چند سال تازه موفق به رسیدن به مرحله سوددهی شد. این انیمیشن جذاب بر اساس کتاب ماجراجویی‌های پینوکیو به قلم نویسنده‌ای ایتالیایی کارلو کولیدو ساخته شده بود. داستان پینوکیو در قرن نوزدهم در کشور ایتالیا جریان داشته و در مورد یک نجار و آرزوی او برای داشتن فرزند است. او یک عروسک چوبی ساخته و نام پینوکیو را برای او انتخاب می‌کند.

شبی که کار ساخت عروسک به پایان می‌رسد، یک پری آبی رنگ با قدرت جادویی خود به این عروسک زندگی بخشیده و ماجرا‌های پینوکیو از اینجا آغاز می‌شود. یکی از نکات جالب در مورد انیمیشن پینوکیو مربوط به استفاده از تکنیک روتوسکوپی برای خلق پری آبی رنگ است. جالب است بدانید که پینوکیو اولین انیمیشن تاریخ است که در بخش رقابتی اسکار برنده جایزه هم شده است. 

۷- انیمیشن شیرشاه

شیرشاه یک انیمیشن جذاب است که در سال ۱۹۹۴ ساخته شد و داستان جالب، موسیقی شگفت‌آور و ساخت باکیفیت آن، مخاطبان را حسابی تحت‌تاثیر قرار داد و حتی خیلی از مخاطبین با این فیلم اشک ریختند. با این‌که تمامی شخصیت‌های این انیمیشن حیوانات جنگل هستند، اما نمی‌توان تاثیرپذیری از این شخصیت‌ها را انکار کرد و آن‌ها را دوست نداشت. جالب است بدانید که داستان شیرشاه از رمان هملت شکسپیر الهام گرفته است.

سیمبا، شیر جوان به دنیا می‌آید، کل حیوانات احضار می‌شوند تا شاه آینده را ببینند و به او ادای احترام کنند. موفاسا، پدر سیمبا او را به صراحت جایگزین خود اعلام کرده است. با این حال، اسکار، برادر موفاسا که از قلمرو طرد شده، به دنبال جانشینی است. زمانی که سیمبا توله شیر بازیگوشی بیش نیست، خیلی اتفاقی با اسکار آشنا می‌شود و پس از اتفاقی تلخ، مسیر زندگی‌اش به کل تغییر می‌کند.

۸- انیمیشن هتل ترانسیلوانیا

مجموعه فیلم‌های هتل ترانسیلوانیا که به زندگی کنت دراکولا، خانواده و دوستان نزدیک او می‌پردازد، با هر ماجراجویی، موفقیت دیگری را در گیشه به نام خود ثبت کرده و مورد توجه قرار گرفتند. کنت دراکولا، دور از چشم انسان‌ها در استراحتگاه خود در ترانسیلوانیا از دوستان و مهمانان خاصش پذیرایی و دخترش میویس را در محیطی امن بزرگ می‌کند. اما این آرامش در مهمانی تولد میویس رنگ خود راا می‌بازد، در جایی که جاناتان راهش را در جنگل گم کرده و اتفاقی وارد هتل می‌شود. عشق شکل گرفته میان میویس و جاناتان، کنت محتاط را وادار می‌کند تا با همراهی دوستانش، انواع نقشه‌ها را برای جدا کردن آن دو از یکدیگر پیاده کنند. هرچند درنهایت عشق برهمه چیز پیروز می‌شود.

۹- انیمیشن زیبای خفته

در انیمیشن زیبای خفته داستان شاهزاده‌ای به نام آرورا روایت می‌شود که در بدو تولد توسط جادوگری شرور شهر طلسم شده است. این طلسم در شانزدهمین تولد پرنسس بالاخره سراغ آرورا رفته و او را به خوابی عمیق فرو می‌برد؛ خوابی که تنها بوسه عشق حقیقی می‌تواند آرورا را از آن بیدار کند.

جالب است بدانید که نام پرنس فیلیپ در انیمیشن زیبای خفته از روی نام همسر ملکه الیزابت دوم گذاشته شده است. ساخت انیمیشن زیبای خفته در سال ۱۹۵۰ آغاز شده بود و تقریبا یک دهه زمان برده بود. نتیجه این سال‌ها به گران‌ترین پروژه دیزنی تا آن زمان تبدیل شد. اثری که چه در نظر مخاطبین و چه در نزد منتقدین به یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین آثار دیزنی تبدیل شد. این انیمیشن در کشور ایران هم توانست مخاطبین زیادی را جذب کند که آن را مدیون دولبر‌های توانمند کشورمان از جمله بانو ژاله علو (جادوگر شرور) بود.

۱۰- انیمیشن عصر یخبندان

مجموعه فیلم‌های عصر یخبندان یکی از جاذبه‌های دنیای انیمیشن است که توجه مخاطبان را به خود جلب کرد. هرچند شاید دنباله‌های بعدی آن به همان اندازه‌ی نسخه اصلی محبوب نشده باشند، اما همچنان علاقمندان خاص خود را دارند. واقعا چطور می‌توان نسبت به این تیم سه نفره جذاب یعنی مندی ماموت، دیگو دندان خنجری و البته سید تنبل، اما دوست داشتنی بی‌توجه بود؟

البته در کنار آن‌ها باید به اسکرت هم اشاره کنیم. سنجاب بداقبالی که برای رسیدن به بلوط جذاب و دلفریب خود، چه رنج‌هایی که متحمل نشده و چه دسته گل‌هایی که به آب نمی‌دهد

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

عکس/ باغ‌نشینی بهاره رهنما در اصفهان

عکس/یانگوم در کنار پدر و مادر واقعی‌اش

واردات خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!/ مردم به جایی رسانده‌اند که خودروی اسقاطی خارجی را به خودروی ملی ترجیح می‌دهند!

اینجا کسی به فکر مستاجر‌ها نیست/ افزایش ۴۰ درصدی اجاره بها از فرودین ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۳

۲۰ نکته درباره حواشی سریال هفت سر اژد‌ها

بازیگر پیش از انقلاب و مادر لیلا حاتمی درگذشت

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ + جدول

قیمت ماشین های لکسوس در بازار + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

وضعیت آلودگی هوای تهران در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

بدحساب‌ترین طرف صندوق توسعه ملی، دولت‌ها بوده‌اند/ ۱۰۰ میلیارد یورو صندوق کجاست؟/ ثروت نسل آینده، قربانی تبانی و ندانم‌کاری‌های مدیریتی شده است

پیش بینی بورس امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

تتر چیست و چرا جای دلار را در ایران گرفته است؟

برای درمان نفخ شکم این داروی گیاهی را مصرف کنید

تمرین‌هایی برای تقویت حافظه و تمرکز

کشف بهترین راه برای افزایش طول عمر

بهترین زمان مصرف دانه چیا

از گران کردن بنزین تا واردات خودروهای دست دوم؛ راه حل ناترازی بنزین چیست؟/ متهمان اصلی معضل بنزین در ایران

فیلم/ سکانسی از بازی زری خوشکام در سریال هزار دستان علی حاتمی

ورود سامانه جدید بارشی به کشور

فیلم/ لحظه انفجار ایستگاه فشار قوی برق در کوهسنگی مشهد

شمار جانباختگان سیل در خراسان رضوی به ۱۲ تن رسید

پرونده فساد بزرگ فوتبال علنی شد

فیلم/ لحظه ترور یکی دیگر از رهبران حماس در البقاع لبنان

شهادت یکی از فرماندهان حماس در حمله پهپادی اسراییل در لبنان

فیلم/ انتقاد تند رضا رشیدپور درباره ممنوعیت اجرای DJ در رستوران‌های کیش

فیلم/ تخلیه برخی منازل در هاشمیه مشهد

فیلم/ ادعای عجیب کارشناس شبکه اینترنشنال درباره دلیل پاسخ‌ندادن اسراییل به حمله ایران

واکنش بیمارستان طالقانی به خبر خودداری از پذیرش مددجویان زندان اوین

پزشکان بدون کارتخوان متخلفند

نخستین پیشنهاد تمدید برای ستاره پرسپولیس

بازگشت حسن یزدانی به تیم ملی

با ارزان‌ترین سلاح پهپادکُش آشنا شوید: هر شلیک ۷هزار تومان

زری خوشکام: سی سال ممنوع‌الکارم کردند/ علی حاتمی را دق دادند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: لایحه حجاب گنجینه‌ای از جواهرات است

صعود نوشاد عالمیان از مرحله گروهی تنیس روی میز انتخابی المپیک

امام جمعه کرج: شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر صهیونیستی بود

فیلم/ اقدام عجیب فرماندار مشهد در اوج بحران سیل

محور کندوان-کرج یک‌طرفه شد

جنیفرلوپز و بن افلک جدا شدند

پست فلسفی علیرضا بیرانوند + عکس

آتش سوزی در تجریش تهران

هشدار سازمان هواشناسی به تهرانی‌ها