تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقتصاد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

بهترین تفرجگاه‌های تهران در فصل بهار

تهران، شهری پرجنب و جوش است که با تاریخ، فرهنگ و تنوع محیطی خود، تفرجگاه‌های دیدنی و جذاب بسیاری دارد.

بهترین تفرجگاه‌های تهران در فصل بهار

اقتصاد۲۴- هدی کاشانیان: بدون شک فصل بهار یکی از زیباترین فصل‌ها برای گشت‌وگذار در تهران است؛ شاید در ظاهر تهران شهری بسیار شلوغ و آلوده باشد، اما وقتی که به باطن این شهر وارد می‌شوید، لطافت واقعی آن را درک خواهید کرد. در بهار این لطافت و زیبایی دوچندان می‌شود. وقتی که سری به تهران در بهار بزنید، هوای آن بسیار بکر و عالی خواهد بود.

لیست تفرجگاه‌های تهران در فصل بهار به شما کمک می‌کند تا بهترین انتخاب را برای دیدن تهران و جاذبه‌های آن در این فصل زیبا داشته باشید. جاذبه‌های تهران بی‌شمار هستند. برای سفر به پایتخت کافی است سری به صفحه پروازهای‌های داخلی و اقامتگاه‌های تهران بزنید و با توجه به ایده‌آل‌های خود بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. تهران، شهری پرجنب و جوش است که با تاریخ، فرهنگ و تنوع محیطی خود، تفرجگاه‌های دیدنی و جذاب بسیاری دارد. در زیر به توصیف برخی از این تفرجگاه‌های دیدنی تهران می‌پردازیم.

پارک لاله‌

یکی از زیباترین پارک‌های تهران که در فصل بهار با گل‌های لاله متنوع و زیبای خود معروف است. این پارک دیدنی معماری متفاوتی نسبت به سایر پارک‌های تهران دارد و در آن موزه هنر‌های معاصر، موزه فرش ایران، آب‌راه زیبایی به شیوه باغ‌های ژاپنی، مجسمه ابوریحان بیرونی، مسجدی بسیار زیبا با معماری متفاوت قرار دارد. اما چیزی که در فصل بهار مردم و گردشگر‌ها را به این پارک می‌کشاند، علاوه بر جاذبه‌های یاد شده، گل‌های رنگارنگ است که فضایی زیبا به این پارک که نام «پارک لاله» را هم بر خود دارد، می‌دهد.

پارک شهرآرا

پاین پارک کوهستانی واقع در شمال تهران است که در فصل بهار با رنگارنگی گل‌های وحشی و درختان میوه‌ای خود بازی می‌کند. فضای سبز و طبیعت زیبای آن برای پیاده‌روی و دوره‌های کوهنوردی بسیار مناسب است. بدون‌شک پارک شهرآرا، یکی از بهترین پارک‌هایی است که در تهران می‌توانید انتخاب و برای اوقات فراغت‌تان آنجا بروید. این پارک با قدمت ۵۲ ساله‌اش، در رده پارک‌های قدیمی تهران قرار گرفته است.

کوه توچال

یکی از جاذبه‌های طبیعی و تفریحی تهران که در فصل بهار با گل‌های زیبا و مناظر دلنشین خود شهرت دارد. این کوه محلی است برای پیاده‌روی و کوهنوردی که از زیبایی‌های طبیعی تهران لذت بردن را فراهم می‌کند. انتهای خیابان ولنجک به پارکینگ ورودی توچال می‌رسد. برای رسیدن به خیابان ولنجک می‌توانید از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنید. اتوبوس میدان ولنجک-ترمینال شهید افشار. پس از عبور از ورودی توچال باید مسیری را پیاده روی کنید، یا از ماشین‌های برقی که مسیر ورودی توچال تا بام تهران را پوشش داده اند استفاده کنید. از معروف‌ترین تفریحات توچال، تله کابین توچال است که شامل سه خط اصلی و هفت ایستگاه، سه خط تله سیژ و یک خط تله اسکی می‌شود.


بیشتر بخوانید: مکان های هیجان انگیز مشهد


پارک جنگلی چیتگر

این پارک یکی از مقصد‌های محبوب تهرانی‌ها در فصل بهار است. با درختان فراوان و مسیر‌های پیاده‌روی زیبا، پارک چیتگر برای گردش و تفریح مناسب است. پارک چیتگر یکی از پارک‌های جنگلی تهران است که در غرب پایتخت و در منطقه ۲۲ شهرداری تهران قرار دارد. پارک جنگلی چیتگر در مسیر باد‌های غربی تهران قرار دارد و از این‌رو در تلطیف هوای این کلان‌شهر سهم بسزایی دارد. این بوستان از امکانات تفریحی و رفاهی متنوعی همچون پیست دوچرخه سواری، پیست پیاده‌روی، باشگاه سوارکاری، باغ وحش، باغ راز هستی و... برخوردار است.

باغ ملت

مرکز تفریحی و ورزشی در تهران که در فصل بهار با شکوه گل‌های نارنج و گلاب می‌درخشد. مردم به طولانی‌ترین راه پیاده‌روی تهران در این باغ لذت می‌برند و از فضای سبز و آرامش آن استفاده می‌کنند. این پارک در زمان پهلوی دوم ساخته شد. پارک ملت دارای امکانات متنوع تفریحی و رفاهی است و یکی از تفرجگاه‌های اهالی پایتخت محسوب می‌شود. باغ وحش، پردیس سینمایی ملت و دریاچه مصنوعی، از جمله دیدنی‌های این مکان به شمار می‌روند. پارک ملت با داشتن فضای سرسبز و محیطی دلنشین می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز و تکرار نشدنی را برایتان رقم بزند.

موزه‌ها و اماکن تاریخی

تهران دارای موزه‌های متعددی است که به نگهداری و نمایش آثار تاریخی و فرهنگی می‌پردازند. تهران به عنوان یک کلان‌شهر دارای جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی بسیاری است که توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند که از جمله این جاذبه‌ها می‌توان از موزه‌ها و اماکن تاریخی نام برد. موزه‌ها موسساتی هستند که در آن‌ها از مجموعه آثار و سایر اشیا با اهمیت هنری، فرهنگی، تاریخی یا علمی مراقبت و نگهداری می‌کنند. به عنوان مثال، موزه ملی ایران، موزه هنر‌های معاصر تهران، موزه قصر، موزه ایرانشهر، و موزه پرده‌سنگی تهران از جمله این موزه‌ها هستند.

کاخ موزه گلستان

کاخ مجلل گلستان در قلب و هسته تاریخی تهران واقع شده است. این مجموعه کاخ یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تهران است که در اصل در زمان سلسله صفوی در این شهر با دیوار‌های تاریخی ساخته شده است. زمانی مجموعه کاخ به عنوان اقامتگاه سلطنتی و مقر قدرت توسط خاندان حاکم قاجار انتخاب شد. کاخ گلستان تنها اثر جهانی تهران بوده و قدمت ساخت آن به بیش از ۲۰۰ سال پیش برمی‌گردد. این مجموعه نمونه‌ای از دستاورد‌های معماری و هنری دوران قاجار از جمله نقوش و سبک‌های اروپایی در هنر‌های ایرانی است. از بخش‌های مختلف کاخ گلستان می‌توان به تالار سلام، ایوان تخت مرمر، تالار آینه، عمارت شمس‌العماره، خلوت کریمخانی، کاخ اختصاصی، تالار الماس، تالار برلیان، موزه مردم شناسی و... اشاره کرد که هر کدام دارای آثار فاخری بوده و بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود.

کاخ سعدآباد

کاخ سعد آباد ۱۱۰ هکتار مساحت دارد و در کوهپایه‌های با طراوت توچال و دربند واقع شده است. مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد از ۱۷ کاخ، موزه و تالار تشکیل شده است. در زمان سلسله قاجار، این منطقه به عنوان کاخ تابستانی خانواده سلطنتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به مساحت بیشتری گسترش یافت و به محل اقامت تابستانی پادشاهان سلسله پهلوی تبدیل شد. در دوران پهلوی ۱۸ کاخ کوچک و بزرگ در سعدآباد ساخته شد که هنر و معماری ایرانی را به نمایش می‌گذارد. دو کاخ، یعنی کاخ سفید و کاخ سبز، برای بازدید عموم آزاد است. این عمارت در دوران رضاشاه ساخته شده و با سنگ‌های مرمر سیاه تزئین شده است و به همین دلیل «کاخ سیاه» نامیده می‌شد و در آن تعداد زیادی نقاشی زیبا با سبک غربی و شرقی برای بازدیدکنندگان عزیز به نمایش گذاشته شده است.

کاخ موزه نیاوران

مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران در شمال تهران، متعلق به دوران قاجار و پهلوی، در باغ بزرگی واقع شده است که از زیبایی و جذابیت معماری، طبیعت و تاریخ شگفت انگیز برخوردار است. ابتدا مجموعه نیاوران به عنوان محلی برای استقبال از میهمانان سلطنتی و عالی رتبه دربار طراحی شد، اما با ایجاد تغییراتی در زمان ساخت به محل اسکان محمدرضا پهلوی و خانواده وی اختصاص یافت. محسن فروغی این ساختمان را با الهام از معماری ایرانی و تلفیق سبک‌های هنری قبل و بعد از اسلام طراحی کرده است. این کاخ دارای دو طبقه اصلی و نیم طبقه در وسط آن‌ها به سبک مدرن است. این کاخ در سال ۱۳۵۷ توسط نیرو‌های انقلابی فتح شد و در سال ۱۳۶۰ توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تسلیم شد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

شنبه‌ها تعطیل شد؛ با تحریم‌ها و FATF و نرخ پایین بهره‌وری و ... چه می‌کنید؟!/ کارفرمایی که کمترین دغدغه‌اش کاهش ۴ ساعت از کار کارگر است

تلاش دولت برای جبران کسری بودجه با ایجاد رکود در بورس/ ارتباط عقب ماندگی بورس در دولت سیزدهم

عکس یادگاری مرجانه گلچین با نصرت سرآشپز معروف ترک

فیلم/اجرای طرح برخورد با «بی‌حجابی» در کیش با پهپاد

فیلم/ توضیحات پلیس برای پتوپیچ شدن یک زن توسط گشت ارشاد

فیلم/ لحظه ترسناک ورود سیل به کوچه‌ای در مشهد

عکس/استوری عجیب استاندار یزد برای تقدیر از معاون خودش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

مسواک برقی بهتر است یا معمولی؟

بهترین زمان مصرف ویتامین D

چربی‌های مفید برای بدن

واردات خودرو قیمت‌ها را افزایش می‌دهد!/ مردم به جایی رسانده‌اند که خودروی اسقاطی خارجی را به خودروی ملی ترجیح می‌دهند!

عکس/ پست عاشقانه مهران غفوریان برای همسرش

اجرای حرفه ای پارتیشن شیشه ای هوشمند مات شونده

فیلم/تکذیب سیل وحشتناک مشهد ازسوی شهرداری؛ کدوم سیل؟!

فیلم/ اقدام بحث‌برانگیز علی شمخانی در تخت جمشید

فیلم/ نظر جنجالی کارشناس برنامه صداوسیما درباره تحصیل‌کردن زنان

تعطیلات شبه نوروزی در شهریور ۱۴۰۳

۱۲هزار خودرو وارداتی کجاست؟

عکس/ نخستین تصویر از مراسم ازدواج شیدا خلیق و کیوان ساکت‌اف

انتشار پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب

فیلم/ ازدواج عروس ۲ سر با یک مرد

فیلم/ تصاویری خاص از پوتین و شی جین پینگ در یک محیط غیر رسمی

متن استعفای افشاریان از ریاست کمیته داوران فدراسیون

فیلم/ امشب سیل این استان را تهدید می‌کند

نرخ جدید سود بین‌بانکی اعلام شد + جدول

دارایی تتر ایرانی‌ها مسدود می‌شود؟

عکس/ بوسه سردار قاآنی بر سر یک دختر

عکس/ نخستین تصویر از دو کودک جان‌باخته در سیل مشهد

آخرین وضعیت پرونده توماج صالحی

فیلم/ افشاگری رائفی‌پور درباره حرف بد کروبی به احمدی‌نژاد

فروش ۳۵۰ میلیاردی نمایشگاه کتاب

قانون بیمه بیکاری تغییر کرد

فیلم/ گزارش بازیگر تلویزیون از سیل وحشتناک مشهد

سود خالص بالغ بر ۲۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه کوثر

واکنش علیرضا بیرانوند به حاشیه جنجالی

هشدار نارنجی هواشناسی برای فردا

رحیم‌پور ازغدی: عقل بچه‌های ابتدایی از ما بیش‌تر است

تمهیدات ترافیکی جشن میلاد امام رضا در تهران

فیلم/ تصاویری دیده نشده از لحظه آغاز سیل در مشهد

عکس/ شهره صولتی و نوه‌اش لیورا

رابطه ترلان پروانه و شروین حاجی پور چیست؟ + عکس

آخرین خبرها از وضعیت نخست وزیر مضروب اسلواکی

عیادت قلعه‌نویی و دوستان از یک پیشکسوت + عکس

امام جمعه شیراز: سند ۲۰۳۰ طوری تنظیم شده بود که بچه‌ها به ارزش‌های لیبرالیستی و دموکراسی پایبند باشند

اینفوگرافی/ قیمت دلمه برگ مو چند؟

فیلم/ تصاویر ناراحت کننده این بار از کیش؛ کمر کشتی یونانی شکست

فیلم/ چند درصد از خانوارهای ایرانی مستاجر هستند؟

چهره جذاب بانو سوسانو در سن ۴۳ سالگی + عکس

روند بازار نوسانی طلا به هم ریخت

فیلم/ لحظه ترسناک ورود سیل به کوچه‌ای در مشهد

دردسر‌های دفن جنازه در کف آشپزخانه برای مرد مستاجر

طرح صیانت در مجلس یازدهم به تصویب می‌رسد؟

فیلم/ لحظه عجیب زنده شدن یک مُرده هنگام مراسم سوزاندن جسد!

فیلم/ آب، برق و گاز مناطق سیل‌زده در این روز وصل می‌شود

رمزی که می‌تواند در انتخابات امریکا بازی را به نفع بایدن تغییر دهد

اولین پیکاپ بی وای دی با الهام از خودرو‌های آمریکایی + عکس

فیلم/ تولد اولین گورخر ایرانی در پارک ملی این استان