اقتصاد۲۴ - به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی مقدس زاده معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش، یکشنبه پنجم بهمن درسفر به بندرچارک و بازدید از طرحهای عمرانی" سالن اجتماعات، جاده کمربندی، سالن مسافری، اسکله صیادی و مجموعه زمین چمن فوتبال" دراین بندر، بر لزوم اهمیت توسعه زیرساختهای این منطقه برای جذب سرمایه گذاری و ارتقای صنعت گردشگری تاکید کرد و گفت: هم زمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر عملیات اجرایی جاده کمربندی"بلوار کیش" به طول ۷ کیلومتر در بندر چارک با پیش بینی ۲۰ میلیارد تومان اعتبارمالی آغاز میشود.
معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به این که تا ۴۵ روز آینده نقشهها آماده شده و مناقصه برای اجرای این طرح عمرانی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: تحقق یافتن این طرح با تقویت زمینه حضور گردشگران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در منطقه میتواند بخش مهمی از اعتبارات استان هرمزگان را تامین کند.
علی مقدس زاده در این بازدید با اشاره به تسهیل و تسریع سه طرح عمرانی"سالن ورزشی، سالن اجتماعات و زمین چمن مصنوعی برای بازیهای فوتبال" در بندر چارک اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه زیر ساختهای بندر چارک از مشاوران مجرب و کارشناسهای این سازمان استفاده خواهد کرد.
بیشتر بخوانید: آغاز به کار درمانگاه کووید ۱۹ در منطقه آزاد کیش
مقدس زاده در ادامه با بیان این که سازمان منطقه آزاد کیش تابع ظرفیتهای قانونی شهرداری، شوراها و راه و شهرسازی بندرچارک است بیان داشت: پس از برآورد اعتبار مالی، دریافت پروانه و مجوزهای شورا و تامین زمین از مسکن و شهر سازی توسط شهرداری این منطقه انجام خواهد شد و جذب سرمایه گذار برای اجرای سه طرح گردشگری بندرچارک در قالب یک قرارداد، بر عهده سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی تاکید کرد: باید سالنهای ورزشی توسط افراد متخصص و صاحب نظر در حوزه ورزش و امکانات و اماکن ورزشی نیز توسط فعالان اقتصادی مدیریت شود.
مقدس زاده با بیان این که عملیات توسعه زیرساختهای عمرانی در این منطقه با هدف ایجاد درآمدهای پایدار اجرایی میشود افزود: فرصتهای سرمایه گذاری این منطقه برای رشد و توسعه اقتصادی کشور بسیار موثر است از این رو طرح مطالعات جنگلهای هراز در بازه زمانی ۶ تا یک سال انجام خواهد شد.
علی مقدس زاده با اشاره به احداث پل روی آب نمای مسیر بندر چارک اظهار داشت: این پل ۱۸۰ مترطول، ۱۳ متر عرض و ۹ دهانه بیست متری دارد عملیات ۸ فنداسیون اجرا و این طرح با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.
به گفته مقدس زاده در طول سالهای گذشته آب نمای موجود در محور بندرچارک به دلیل بارندگیهای زیاد به صورت کامل مسدود و سبب ایجاد محدودیت برای تردد تمام خودروهای سبک و سنگین میشد که با ساخت این دو پل آبهای سطحی حاصل از بارندگیها از زیر پل عبورکرده و مانع از مسدود شدن جاده میشود.
همچنین علی عرب در این بازدید با اشاره به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر ساخت جاده ورودی بندر چارک گفت: بهره برداری از این بلوار به عنوان یک کمربندی از بارترافیکی مسیر میکاهد به طوری که خودروهای سبک و سنگین که قصد تردد به جزیره کیش را دارند از داخل شهر عبور نمیکنند و با استفاده از این کمربندی مستقیم وارد درب شرقی و غربی بندرگاه میشوند.
محمد خدنگ شهردار بندر چارک، نیز توسعه و پیشرفت زیرساختهای این منطقه را منوط به تعامل میان سازمان منطقه آزاد کیش با بندرچارک برشمرد و اظهار داشت: مطالعات دو طرح مهم که یکی از ظرفیتهای سرمایه گذاری در بندرچارک است میتواند آینده این منطقه را متحول کند.
وی با اشاره به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اجرای عملیات طرح بلوار کیش در بندر چارک عنوان کرد: این منطقه با رشد ۶۰۰ برابری صادرات نسبت به سال گذشته سبب ایجاد فرصتهای شغلی جدید شده است.
شایان است مطالعات دو طرح "جنگل هراز و بندر صیادی" که یکی از ظرفیتهای مهم سرمایه گذاری برای ایجاد درآمدهای پایدار و فرصتهای جدید شغلی در این منطقه است برعهده مشاورانی مجرب خواهدبود.