مناطق آزاد باید پایگاه تولید و صادرات باشند/ برخورداری از معافیت مالیاتی، منوط به ارائه اظهارنامه

وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست مدیران و فعالین اقتصادی منطقه آزاد ارس تاکید کرد: هر مقامی که در مناطق آزاد حضور دارد باید با هماهنگی مدیرعامل منطقه آزاد عمل کند که نتیجه این موضوع تسهیل و کاهش بروکراسی اداری خواهد شد و از رئیس‌جمهور درخواست کرده‌ایم دستگاه‌هایی که همکاری‌های لازم با مناطق آزاد را انجام نمی‌دهند به‌عنوان تخلف تلقی کرده و برخورد‌های لازم با دستگاه مربوطه صورت پذیرد.

خودروهای جدید تولید ارس در راه بازار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به فعال شدن ۲ واحد جدید خودروسازی در منطقه آزاد ارس گفت: یک واحد خودروسازی در ارس فعال بوده که ۲ واحد جدید خودروسازی هم جدیدا به جمع خودروسازان منطقه آزاد ارس اضافه شده است.

بررسی میدانی ژئوسایت‌های ارس در آستانه صدور گواهینامه جهانی ژئوپارک جهانی ارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در اولین روز‌های سال ۱۴۰۲ با حضور در ژئوسایت‌های ژئوپارک ارس ضمن ارزیابی نحوه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، به بررسی اقدامات انجام گرفته و برنامه‌های آتی برای تقویت زیرساخت‌های این مناطق پرداخت.

معرفی جاذبه‌های گردشگری ارس در رسانه‌های سراسر کشور

مجید قنبرزاده از آغاز طرح تبلیغات مناطق گردشگری ارس در سطح ملی خبر داد و اظهار داشت: با هدف کمک به جذب گردشگر و رونق بازار ارس، تصاویری فاخر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و تفریحی منطقه با تلاش همکاران این مدیریت تهیه شده و به‌صورت مستمر و روزانه در رسانه‌های شهر‌های مختلف ایران و تمامی استان‌ها منعکس خواهد شد.

محدوده صنعتی ارس سبز می شود

همزمان با هفته منابع طبیعی و در آستانه‌ی عید نوروز محدوده صنعتی ارس سبز می شود در این راستا نهال رایگان در اختیار واحدهای تولیدی قرار گرفت.

همکاری خودروسازان ارس و چینی برای سرمایه گذاری‌های مشترک

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس در دیدار با خودروسازان چینی، اظهار داشت: باتوجه به حضور چندین خودروساز در منطقه آزاد ارس، علاقمند ایجاد ساب‌زون خودرویی در ارس و پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری تکمیل‌کننده زنجیره تولید خودرو به‌ویژه در تامین قطعات هستیم.‌

مناطق آزاد باید پلی بین اقتصاد ایران و خارج کشور باشند

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در آیین اختتامیه نمایشگاه ارس اکسپو تبریز اظهار کرد: امروز توسعه اقتصادی کشور نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است و در این میان مناطق آزاد باید پلی بین اقتصاد ایران و خارج کشور باشند.

استاندار آذربایجان‌شرقی: نیاز به بازنگری در آیین‌نامه اجرایی مناطق آزاد وجود دارد

استاندار آذربایجان‌شرقی در دیدار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، اظهار داشت: برای اعمال ابعاد مختلف حکمرانی در مناطق آزاد نیاز به بازنگری در آیین‌نامه اجرایی این مناطق وجود دارد که امیدواریم در دولت سیزدهم این امر محقق شود.

سرمایه گذاری آلمانی‌ها در منطقه آزاد ارس/ تولید خودرو‌های سواری در ارس کلید خورد

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی با مشارکت یک سرمایه گذار چینی- هنگ کنگی و یک سرمایه گذار آلمانی در ارس در شرف کلنگ زنی است، گفت: شرکت ایستا موتور ارس تا پایان امسال تولید خودرو‌های سواری خود را شروع می‌کند.

سنگ بزرگ بر سر راه صادرکنندگان منطقه آزاد ارس/ صادرات ارس به خارج از کشور ۸۰ درصد افزایش یافت

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با بیان اینکه دو چالش بزرگ بر سر راه صادرات در منطقه آزاد ارس وجود دارد، گفت: این دو عامل موجب شده تا صادرات در ارس گُل نکند؛ هرچند با تلاش زیاد موفق شدیم صادرات ارس به خارج از کشور را ۸۰ درصد افزایش دهیم.
1 صفحه