دو سکته بورس در سال ۹۸/ بزرگتر شدن بازار سرمایه ایران نیازمند چه اقداماتی است؟

بورس در سال ۹۸ یکی از استثایی‌ترین سال‌های خود را سپری کرده و بازار توانست در معاملات با رشد عجیبی رشد کند. در پنجم فروردین ماه سال ۹۸ بازار مثبت کار خود را شروع کرد، شاخص کل بورس در نخستین روز کاری سال ۹۸ با ۵۳۵ واحد افزایش به رقم ۱۷۹ هزار و ۱۹۴ واحد رسید؛ و در آخرین روز کاری در سال ۹۸ یعنی 28 اسفند این میزان به بیش از ۵۱۰ هزار واحد رسید، یعنی رشد بیش از ۳۰۰ هزار واحدی در یک سال که بورس را به اعداد عجیب و غریب نزدیک کرد.

۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای واحد‌های آسیب دیده از کرونا

جلسه هیات عامل بانک مرکزی امروز ساز وکار تامین ۷۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعطا توسط شبکه بانکی با پشتیبانی بانک مرکزی به منظور حمایت از فعالیت‌های اقتصادی آسیب دیده بر اثر شیوع ویروس کرونا را مورد تصویب قرارداد.

کرونا، مانع شکسته‌شدن طلسم ۱۶ ساله شد

وقوع دوباره سیلاب‌ها و وارد آمدن خسارت سنگین، بار دیگر ضرورت تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی را یادآور شد. قرار بود تاسیس این صندوق تا پایان اسفندماه، بررسی و به تصویب برسد، اما تعطیلی جلسات مجلس به دلیل وقوع کرونا، آن را به تاخیر انداخت.

در سال 98 سیاستگذاری پولی فدای سیاستگذاری ارزی شد/ مدل روسی اصلاح نظام ارزی پیاده‌سازی شود

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در سال ۹۸ شاهد بودیم که در عمل هیچ یک از موضع گیری‌ها و تعهدات عبدالناصر همتی به اجرا در نیامد. به خصوص در نرخ ارز که همان سیاست ۵۰ سال گذشته است یعنی همان سیاست تثبیت شده و دخالت کننده در نرخ ارز که امروزه در اقتصاد ما هم قابل مشاهده بود.

تداوم برداشت غیرمجاز از حساب‌ها

شعب بانکی مصوبات را جدی نمی‌گیرند و اگرچه دولت بار‌ها تاکید کرده که پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تاپایان اردیبهشت‌ماه از سوی وام‌گیرندگان الزامی نیست، اما برداشت از حساب‌ها و ضامنان ادامه دارد.

بانک‌ها حرف رئیس‌ کل را نمی‌خوانند؟

شعب بانکی مصوبات را جدی نمی‌گیرند و اگرچه دولت بار‌ها تاکید کرده که پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تا پایان اردیبهشت‌ماه از سوی وام‌گیرندگان الزامی نیست، اما برداشت از حساب‌ها و ضامنان ادامه دارد

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس

بازار سهام روز یکشنبه در حالی با رشد ۱۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد که در نیمه دوم بازار شاهد ریختن صف‌های خرید و فشار عرضه در بسیاری از نماد‌ها بودیم.

چگونه بورس به تحقق جهش تولید کمک می‌کند؟

سال جاری از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید» نامگذاری شد که در این راستا یک کارشناس بورس بر این باور است که بازار سرمایه با توجه به پتانسیلی که دارد می‌تواند به تحقق این شعار کمک بسیاری کند؛ به شرطی که تمرکز این بازار روی تجهیز منابع مالی بخش خصوصی باشد.

بازار ۱۵۰ میلیارد دلاری ایران به کدام سو می‌رود؟

آقا بزرگی در پاسخ به این پرسش که چه پیش‌بینی‌ای برای روند کوتاه مدت بورس می‌توان انجام داد، تصریح کرد: با توجه به مطالبی که گفته شد، روند کلی بازار سهام صعودی خواهد بود، اما این امر به معنای آن نیست که بورس بی وقفه رالی صعود را طی می‌کند و به مانند معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته با افزایش مدام ۱۱ هزار واحدی و بیشتر روبرو خواهد بود، بلکه این در این باره برخی از شرکت‌هایی که قیمت سهامشان امروز بیش از ارزش ذاتی آن است، به طور قطع با اصلاح قیمتی روبرو می‌شوند.

چشم‌انداز بورس برای سال ۹۹ چگونه خواهد بود؟/ ضرورت سرمایه‌گذاری همزمان مردم در ۵ بازار موازی

علی حیدری گفت: در مجموع سال ۱۳۹۹ سال پر از فرازونشیب همراه با نوسانات بسیار زیادی برای بازار سرمایه است؛ از اینرو به سرمایه‌گذاران توصیه می‌شود که در حد امکان سرمایه خود را به ۵ بازار سکه، طلا، ارز، مسکن، بازار سهام و سود بانکی تقسیم کنند.
2 صفحه