در قرنطینه خانگی، ایرانگردی کنیم/ انتقاد از نگاه پولکی صداوسیما در زمانه کرونا

سیاوشی گفت: درست است که فضای مجازی طبقه خاصی را نمی‌شناسد و شامل همه می‌شود، اما صدا و سیما عام‌تر است و حتی کسانی که توانایی استفاده از ابزار‌های فضای مجازی را ندارند هم می‌توانند در صورت جاذبه این رسانه، از آن استفاده کنند.

کرونا ۴۰ پمپ بنزین را تعطیل کرد

مشاور عالی انجمن مالکان جایگاه‌ها و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین‌راهی گفت: در حال حاضر وضعیت جایگاه‌های سوخت مطلوب نیست و حداقل ۳۰ تا ۴۰ جایگاه در کشور تعطیل شده اند و ما خواستار حمایت دولت در این شرایط هستیم.

این بار اقتصاد و کرونا با هم یقه کتاب فروشان را گرفتند/ آبی از سال ۹۸ گرم نشد

با اینکه چیزی از سال جدید نگذشته است، اما برخلاف همیشه این بار بیشتر کتابفروشی‌های یکی از خلوت‌ترین روز‌های خود را سپری می‌کنند؛ اهالی این صنف حالا یکی از لطمه خورده‌های ویروس کرونا در ایران هستند.

آیا مداخله آمریکا در جنگ قیمت نفت جواب می‌دهد؟

افت شدید تقاضا برای نفت و قیمت‌ها به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹ با جنگ قیمت میان عربستان سعودی و روسیه مصادف شده است در حالی که بازار نفت برای بازیابی توازن خود به همکاری میان تولیدکنندگان بزرگ نیاز دارد.

کرونا، کاسبی کودکان کار را هم تحت تاثیر قرار داد/ رفتار غالب اجتماعی بر پایه مراودات کمتر با آنها است

در روزگاری که همه می‌داند برای کرونا نگرفتن باید خانه ماند و از محیط امنش خارج نشد، شرایط کودکان کار و خیابان بغرنج‌تر از هر زمان دیگری است؛ از یکسو احتیاج به نان شب آن‌ها را از هر جایی که باشند بیرون می‌کشد و از سوی دیگر اگر خانه نمانند ممکن است گرفتار برنامه ضربتی شوند که این روز‌ها از سوی دولت برای کنترل شیوع کرونا اجرا می‌شود.

عاقبت تلخ نفت ۲۵ دلاری برای صادرکنندگان

روز‌های ۲۰۲۰ میلادی متفاوت از تصورات تولیدکنندگان نفت خام در حال ورق خوردن است. اواخر سال ۲۰۱۹، یعنی زمانی که صادرکنندگان نفت به ویژه اعضای اوپک، بودجه سال آتی خود را طراحی می‌کردند، کسی حتی تصور نمی‌کرد که قیمت نفت به زیر ۳۰ دلار برای هر بشکه سقوط کند. تنها مانعی که برای قیمت‌های بالای نفت به ذهن همه فعالان بازار خطور می‌کرد، عدم موفقیت مذاکرات تجاری چین و امریکا بود.

از وحی تا تاجگذاری در نوروز

برای نمایش اهمیت و جایگاه نوروز، این سنت باستانی ایران، اتفاق‌های مهمی به این روز نسبت داده شده است؛ از تاجگذاری جمشید پادشاه اسطوره‌ای تا نزول وحی برای پیامبر اسلام (ص). از سکونت کشتی نوح (ع) تا زنده شدن مردگان.

ویروسی که سیاست‌های نفتی کاخ سفید را غافلگیر کرد

آمریکا درصدد است با افزایش فشار و تحریم‌های اقتصادی به ویژه تحریم نفت و گاز طبیعی ایران شرایطی را به وجود بیاورد که رقبای بالقوه نظیر ایران وارد بازار نفت و گاز نشوند تا مشکلات فعلی تولید نفت و گاز در آمریکا و سیاست اعلام شده آمریکا در ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ مبنی بر تسلط کامل و کنترل بازار انرژی جهان تحقق یابد.

چند نکته درباره جبران عقب ماندگی تحصیلی

یک معلم و کارشناس آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه ستاد ملی کرونا برای تعطیلات نوروز۹۹ خانواده‌ها را به ماندن در خانه و سفر نکردن توصیه کرده است و این برای دانش‌آموزانی که در سن رشد شخصیتی، جسمی و حرکتی هستند کمی ناراحت کننده است گفت: بنابراین آموزش و پرورش به همراه رسانه ملی باید در این مسیر گام‌هایی بردارند و در کنار برنامه‌های آموزشی نیز فعالیت‌های ورزشی و حرکتی را بگنجانند.

۶ پرتاب ماهواره در برنامه‌های فضایی کشور

ایران پس از پرتاب ناموفق ماهواره "ظفر-۱" دانشگاه علم و صنعت درصدد است پرتاب ۶ ماهواره را در دستور کار خود قرار دهد که از این تعداد، ۳ ماهواره "ناهید-۱"، "ناهید-۲" و "پارس-۱" در پژوهشگاه فضایی ایران ساخته می‌شود، ضمن آنکه به گفته وزیر ارتباطات ماهواره "ظفر-۲" نیز در خرداد ماه سال جاری پرتاب خواهد شد.

سالی بدتر از سال ۹۸ برای کسب و کارهای اینترنتی سراغ ندارم/ قطعی اینترنت خسارت جبران‌ناپذیری وارد کرد

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب و کار‌های مجازی گفت: صاحبان کسب و کار‌های اینترنتی در شهرستان‌ها پس از قطعی اینترنت در آبان و آذر ۹۸ دیگر نتوانستند تبلیغات و اطلاع‌رسانی داشته باشند و حدوداً ۸۰ درصد افت فروش پیدا کردند.

هوش مصنوعی باید تصمیمات خود را توضیح بدهد!

برخی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی برای پیشگیری از تعصب و غرض‌ورزی احتمالی این فناوری، باور دارند که هوش مصنوعی باید برای تصمیمات خود، دلایل قانع‌کننده و به دور از تبعیض داشته باشد.

ویروس کرونا چند ساعت روی سطوح دوام می‌آورد؟

در حالی که ویروس کرونا به صورت گسترده در جهان شیوع پیدا کرده است، دانشمندان و محققان در آزمایشگاه‌ها در تلاشند تا میزان ماندگاری این ویروس را در محیط طبیعی و روی اشیای مختلف تخمین بزنند امری که به افراد کمک خواهد کرد تا اقدامات مراقبتی بیشتری به عمل آورند و بتوانند بیشتر از مبتلا شدن به ویروس کرونا در امان بمانند.

سال ۹۹ کبیسه است

عضو کمیته علمی ستاد استهلال استان تهران با اشاره به پیدایش تقویم شمسی در خصوص وضعیت تحویل سال گفت: به هنگام تحویل سال، خورشید وارد آسمان نیمکره شمالی می‌شود که نشان از پیدایش فصل بهار است.
2 صفحه