تهران، بدون هیاهو

در پی شیوع بیماری کرونا در کشور و تاکید مسئولان برقرنطینه و در خانه ماندن شهروندان در جهت جلوگیری از شیوع این ویروس ، تهران روزهای خلوت خود را سپری میکند.

تعطیلی مراکز خرید تهران

با اعلام استانداری تهران مراکز خرید و مجتمع های تجاری در راستای سلامت و بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا آخر نوروز تعطیل خواهند ماند.

تست تب سنجی در خروجی کرج

علیرغم توصیه های مکرر به هموطنان عزیز برای در خانه ماندن و پرهیز از سفر های غیر ضروری، همچنان در روزهای ابتدایی تعطیلات عید شاهد ترافیک های سنگین در خروجی شهر کرج هستیم.

تهران، نوروز ۹۹

تهران، کلانشهر شلوغی است که در عید نوروز خلوتیِ باورنکردنی به خود می‌بیند و همین مساله در کنار هوای بهاری باعث می‌شود که این شهرِ چندمیلیونی، زیباتر جلوه کند؛ اما امسال این خلوتی دلیلی دیگر هم دارد و آن، ویروس جدیدی است که همه دنیا را درگیر خود کرده است؛ ویروس کرونا. وقتی صبح‌ها در خلوتی شهر قدم بزنید، احساس می‌کنید که همه مردم، تذکراتی که برای در خانه ماندن شده را رعایت کرده‌اند، اما بخش دیگری از واقعیت شهر را در ساعات دیگری از روز و در برخی معابر و خیابان‌ها می‌توان دید؛ گذر‌هایی که شلوغیِ نسبی و تردد مردمی را به خود می‌بینند که با وجود وضعیت موجود، برای گشت و گذار از خانه بیرون زده‌اند. در این گزارش، که حاصل پرسه‌زدن این روز‌های یک عکاس خبری است، تصاویری انتخاب شده که می‌تواند بهترین حالت تهران در این شرایط را به نمایش بگذارد؛ تصاویری که دوست داریم تا پایان دوره شیوع کرونا به همین شکل بماند تا شاید بیشتر به این فکر کنیم که چقدر پایتختمان زیباست؛ اگر همه به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم و برای حفظ جان خود و اطرافیانمان در خانه بمانیم؛ با این امید که پایان شبه سیه، سپید خواهد بود.

فرو نشست زمین در قم

در پی بارندگی شب گذشته سوم فروردین ماه، در ساعات ابتدایی بامداد بخشی از خیابان و میدان کشاورز قم ریزش کرده و موجب ایجاد گودالی به عمق حدودی ۱۰ متر شد و در پی آن دو خودرو پژو ۲۰۶ و یک پراید در این گودال سقوط کرده و موجب فوت ۳ نفر و زخمی شدن دو تن دیگر شد. بخشی دیگر از میدان در سال گذشته نیز ریزش کرده بود.

اولین جلسه هیات دولت در سال ۹۹ - ۴فروردین

اولین جلسه هیات دولت در سال ۱۳۹۹ تشکیل شد در این جلسه بحث‌هایی راجع به مسائل کرونا، اقداماتی که شده و اقداماتی که باید انجام بگیرد و بخشی از آن هم راجع به مسائل بودجه و آنچه در سال جدید، به عنوان جهش تولید مطرح شد.

تعطیلی اماکن تاریخی اصفهان به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا

با گسترش بیماری کرونا در کشور، تردد‌های مردم در اصفهان بسیار محدود شده و بازدید از اماکن تاریخی این شهر ممنوع اعلام شده است و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و با توجه به مصوبات ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ رسمی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اماکن تاریخی و گردشگری اصفهان در نوروز ۹۹ تعطیل است

قزاق محله در استان گلستان

قزاق محله‌های استان گلستان که امروزه قزاق‌های ایرانی را درخود جای داده‌‎اند، به خوبی قابل شناسایی ازجهت بافت و نیز نوع نژاد انسانی است. مردمانی با چشمان کشیده و تنگ و قامت‌های بلند که زنان با مشخصه‌های پوشاک خود به خوبی گویای این واقعیت اند که اینجا قزاق‌های ایرانی با فرهنگ، زبان و قواعد خاص خود ساکن‌اند. این محلات اینک در دل شهر‌های گرگان، گنبد و بندرترکمن واقع شده بودند و مردمان آن از هر ریشه‌ای در این مکان‌ها زندگی آرامی را تجربه می‌کردند.

صدای پای بهار

بهار فرا رسیده است و کوچه‌ها و خیابان‌ها بوی شکوفه می‌دهند، جوانه‌های درختان با نوازش نسیم ملایم بهاری جان می‌گیرند و کم کم زمین، در انتظار رویش دوباره و معجزه طبیعت است.

تحویل سال پشت درهای حرم امام رضا(ع)

یکی از خاطره انگیز ترین مکان ها برای تحویل سال که می تواند برای هر کسی یادگار و در عین حال مهم باشد، بودن در بهترین جاهای روی زمین است. بسته بودن موقت درهای حرم مطهر رضوی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، باعث شد تا زائران امام هشتم از پشت درها لحظه تحویل سال را جشن بگیرند.

مراسم غریبانه تطهیر و تدفین قربانیان کرونا

دراین روز‌ها که مردم درگیر ویروس کرونا هستند و هرکس به نوبه خودش به نوعی به بهداشت و درمان و پیشگیری کمک می‌کند. در این میان تلاش‌های روحانیون جهادی شهرستان اهر اعم ازکمک به ضد عفونی وسم پاشی خودپرداز‌ها ومعابرعمومی وتکفین وتدفین ونمازمیت بیماران کرونایی نمی‌شود به این سادگی چشم پوشی کرد و در کنار پرستاران و پزشکان خط مقدم با این میهمان ناخوانده می‌جنگند.

سفره هفت سین در بیمارستان رازی شهر اهواز

انجمن فرشته‌های زمینی صبح روز چهارشنبه در بازدیدی از بیمارستان رازی از کادر درمان آن بیمارستان تقدیر و تشکر کردند و در ۳ بخش از بیمارستان سفره هفت سین بصورت نمادین برای سال تحویل پهن کردن و هدایایی به پرستاران و بیماران اهداء کردند.

در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۸

جلسه هیأت دولت با حضور حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری، صبح چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ در کاخ سعدآباد برگزار شد. رئیس جمهوری پس از پایان این جلسه با خبرنگاران گفت و گو کرد.

شکوفه‌های بهاری در گیلان

با فرا رسیدن آخرین روز‌های زمستان و آغاز فصل بهار، شکفته شدن شکوفه‌های زیبا بر درختان خبر از آغاز فصلی نو و بهار طبیعت می‌دهد.

گردش گل‌های آفتابگردان به سمت آفتاب

خوزستان یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور است که خاک حاصلخیز و آفتاب سوزانش باعث شده پرورش گل‌ آفتابگردان نیز در آن رونق داشته باشد. جالبترین مساله در مورد گل‌های آفتابگردان، حرکت منظم آنها است که به نظر می‌رسد خورشید را دنبال می‌کنند. این گلها هنگام صبح به سمت شرق می‌ایستند که آفتاب از آن طلوع میکند و خورشید را در طول روز، هنگام حرکت در آسمان و تا زمان غروب در سمت غرب دنبال میکنند.گل آفتابگردان در هنگام شب مجددا صورت خود را در تاریکی به سمت شرق برگردانده و آماده طلوع خورشید در روز بعد می‌شود.
2 صفحه