گسترش شیوع ویروس کرونا در جهان

 شیوع ویروس کرونا که برای نخستین بار ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد و بتدریج به سایر کشورهای دنیا سرایت کرد، اکنون  بسیاری از کشورها را با بحران سلامتی شهروندانشان و مشکلات فراوان به خصوص در زمینه اقتصادی روبه‌رو کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۸۱
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰

اقتصاد۲۴- به علت ناشناخته بودن این ویروس و نیز راه‌های موثر مقابله با آن، نحوه مواجهه کشورها با آن در بیشتر کشورها تابع شرایط خاصی بود؛ برخی کشورها حتی غربی‌ها ابتدا این ویروس را دست‌کم گرفتند و بعد از افزایش شمار تلفات و گسترش میزان همه‌گیری آن، اعمال محدودیت ها از جمله قرنطینه‌های مقطعی و محلی را در دستور کار قرار دادند.

بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، ایتالیا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی دچار بحران های جدی شدند و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در این کشورها و نیز ابتلا نشان دهنده وضعیت زیرساخت های بهداشتی و درمانی آنها قلمداد شد

بعضی از کشورهای آسیایی از جمله چین و کره جنوبی در مواجهه با این ویروس موفق تر از سایر کشورها معرفی شدند و اقداماتشان از جلوگیری از همه گیری و شناخت سریع افراد مبتلا گرفته تا درمان الگوی برخی دیگر کشورها قرار گرفت.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
افتاب
0
0
چهارشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا به همه رحم کن.. خداوندا نگاهتو نگیر خدایا بهمون رحم کن
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.