تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۰

مزایا و معایب سرمایه گذاری در ترون

ارز دیجیتال ترون با نماد TRX در واقع یک پلتفرم غیر متمرکز است که مبتنی بر بلاک چین می‌باشد. در مطلب پیشرو نحوه خرید و فروش ترون TRX و محاسن و معایب ترون TRX آشنا خواهید شد.

خرید ترون

اقتصاد۲۴ - ویژگی‌های بازار مالی برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بازار‌ها را دارند بسیار مهم است. از شاخص‌ترین ویژگی‌های بازار‌های مالی می‌توان به وضعیت نوسانات بازار، اطمینان به بازار، شفافیت کامل برای سرمایه گذار و ... اشاره نمود. خرید ارز دیجیتال یکی از روش‌های سرمایه گذاری می‌باشد که امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است. ترون از جمله ارز‌های دیجیتال است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری باشد. اگر می‌خواهید با خرید ترون و مزایا و معایب ورود به این بازار مالی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

معرفی ارز دیجیتال ترون

ارز دیجیتال ترون با نماد TRX در واقع یک پلتفرم غیر متمرکز است که مبتنی بر بلاک چین می‌باشد. هدف از طراحی و ارائه این ارز راه اندازی یک شبکه جهانی به منظور به اشتراک گذاری مطالب رایگان در زمینه سرگرمی است. به عبارتی دیگر ترون از تکونولوژی بلاک چین به عنوان بستری در جهت توسعه بازار جهانی استفاده می‌نماید. این شبکه شرایطی را فراهم نموده که تولید کنندگان محتوا بتوانند به صورت مستقیم کار خود را عرضه نمایند و بدون واسطه به سود کار دست یابند. ارز دیجیتال رسمی ترون به ترونیکس مشهور است که به راحتی می‌توان تمامی تراکنش‌های آن را پیگیری نمود.

چگونه می‌توان ترون‌ها را معامله نمود؟

پیش از آنکه به فکر خرید ترون باشید باید شرایط مبادله این ارز دیجیتال را فراهم نمایید. در واقع نیاز به یک پلتفرم جهت خرید و فروش، فضایی جهت ذخیره سازی ارز‌های خریداری شده و صرافی به عنوان واسطه خواهید داشت. کیف پول‌های متنوعی وجود دارد که می‌توان برای ذخیره سازی ترون از آن‌ها استفاده نمود مانند کیف پول‌های الکترونیکی یا سخت افزاری. پلتفرم‌ها و صرافی‌های مختلفی نیز برای مبادله ترون وجود دارد که با انتخاب بهترین آن‌ها می‌توان یک سرمایه گذاری ایمن را تجربه نمود.

قیمت ترون

بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره ترون TRX

از کیف پول‌های مختلفی برای ذخیره سازی ترون استفاده می‌شود که از برترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

• ترون لینک

این نوع کیف پول نرم افزاری است و می‌توان آن را به راحتی برای گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید و IOS نصب نمود. کاربری ساده و آسان از مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول است.

• ترزور

این کیف پول سخت افزاری قادر است که از ۷۰۰ واحد ارز دیجیتال پشتیبانی نماید و دارای دو مدل معمولی و T می‌باشد.

• لنجرنانوایکس

از رایج‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری می‌توان به لنجرنانو ایکس اشاره نمود که می‌تواند از تعداد فراوانی رمز ارز‌های دیجیتال پشتیبانی کند. این کیف پول‌ها به راحتی بدون نیاز به کابل به گوشی هوشمند متصل می‌شوند.

• اتمیک والت

از کم هزینه‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال می‌توان به اتمیک والت اشاره نمود که دارای پشتیبانی کمتری جهت ذخیره سازی می‌باشد.

بهترین صرافی‌های ترون

امروزه تعداد صرافی ارز دیجیتال بسیار افزایش یافته است، اما تمامی آن‌ها از امنیت کافی برای مبادلات برخوردار نیستند. از مناسب‌ترین صرافی‌ها جهت مبادله ارز دیجیتال ترونیکس می‌توان به Binance، OKEx، Huobi و Bittrex اشاره نمود. در این صرافی‌ها به راحتی می‌توان ارز دیجیتال ترون را به ارز‌های دیجیتال دیگری مثل اتریوم یا بیت کوین تبدیل نمود. در حال حاضر نمی‌توان با استفاده از ارز‌های فیات خرید ترونیکس را انجام داد.

صرافی ترون

مزایای ارز دیجیتال ترون

• برخورداری از تراکنش‌های ارزان ومقرون به صرفه

هزینه تراکنش‌ها به کمک پلتفرم ترون به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد به طوری که می‌توان گفت هزینه آن‌ها تقریبا صفر است. در صورتی که انجام این تراکنش‌ها در سایر شبکه با هزینه برای مبادله گر‌ها همراه است. هزینه دریافتی به ازای هر تراکنش فروش یا خرید ترون ۰.۰۰۰۰۰۵ سنت است که بسیار ناچیز می‌باشد.

• برتری شبکه ترون از لحاظ فنی و تکنیکال در مقایسه با سایر رمز ارز‌ها

شبکه ترون و اتریوم از نظر مکانیسم دارای شباهت‌های بسیاری هستند، اما ترون خصوصیاتی دارد که موجب متمایز شدن شبکه آن نسبت به سایر رمز ارز‌ها به ویژه اتریوم شده است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

√ تعداد ۱۰ هزار تراکنش در ثانیه نسبت به ۲۵ تراکنش در ثانیه اتریوم

√ هزینه تراکنش‌ها در ترون بسیار پایین است، اما در اتریوم هزینه تراکنش‌ها به شدت بالا است.

√ ترون از زبان برنامه نویسی جاوا که اکثر توسعه دهندگان از آن استفاده می‌کنند به خوبی پشتیبانی می‌کند، در نتیجه راحت‌تر می‌توانند به تولید برنامه‌های کاربردی غیر متمرکز بپردازند. این در حالی است که برای تولید برنامه در شبکه ارتریوم باید زبان مخصوص آن را فرا گرفت که امری بسیار پر هزینه و زمان بر می‌باشد.

√ پلتفرم ترون برای توسعه دهندگانی که دارای ایده‌های خلاقانه هستند پاداش‌هایی را در نظر گرفته که به نرخ دلار ارائه می‌دهد.

√ ارز دیجیتال ترون دارای قابلیت توسعه پذیری است.

• پشتیبانی، حمایت و محبوبیت بیشتر

افراد مشهور متعددی مانند جک ما موسس علی بابا وجود دارد که از ارز دیجیتال ترون حمایت می‌کنند و همین روند و استقبال بی نظیر از آن موجب شده که در صرافی‌های بیشتری از جمله صرافی بایننس معامله شود. از این رو می‌توان گفت که ترون یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال است که می‌تواند در آینده‌ای نه چندان دور رشد قابل توجهی داشته باشد.

• امکان انجام حجم بالای تراکنش‌ها

سیستم ترون هیچگونه محدودیتی بابت تراکنش‌ها ندارد و به راحتی می‌تواند ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پشتیبانی نماید، از این رو سرمایه گذاران به راحتی می‌توانند معاملاتی با حجم بالا انجام دهند.

معایب ارز دیجیتال ترون

خرید ترون در کنار تمامی مزایایی که دارد می‌تواند دارای معایبی نیز باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به مورد زیر اشاره نمود.

عرضه بسیار گسترده کوین‌ها

ارائه دهندگان ارز دیجیتال ترون از تکنیک‌های مختلفی برای پایین نگه داشتن قیمت TRX استفاده کرده اند، ولی چون هم اکنون هیچگونه محصولی به خوبی از ارزش واحد ترون پشتیبانی نمی‌کند مبادله گر‌ها با مشکل مواجه خواهند شد؛ بنابراین ترون به همان میزان که می‌تواند رشد سریعی داشته باشد می‌تواند دچار شرایط عکسی شود. در واقع هیچ شخصی نمی‌تواند تضمین کند که این ارز دیجیتال در طی چندین سال آینده نیز همین روند صعودی و سریع رشد را خواهد داشت. از این رو سرمایه گذاران باید از این لحاظ نیز به خرید ترون فکر کنند.

مزایا و معایب ترون

معماری شبکه ترون و ارز دیجیتال آن

شبکه ترون دارای معماری سه لایه می‌باشد که شامل لایه ذخیره سازی، لایه کاربردی و هسته است. در واقع هدف از این نوع معماری غیر متمرکز نمودن آن می‌باشد. مسئولیت لایه ذخیره سازی و هسته برنامه ریزی و مدیریت کل شبکه است. برای راه اندازی این شبکه از زبان برنامه نویسی جاوا استفاده شده و به خوبی ازتوسعه دهندگانی که از این زبان برای تولید برنامه‌های خود استفاده می‌کنند حمایت می‌کند. لایه کاربردی نیز به شخصی سازی کیف پول‌ها و برنامه‌های غیر متمرکز اختصاص دارد و از آن به عنوان سطحی‌ترین لایه شبکه ترون یاد می‌کنند.

در این شبکه نود‌هایی نیز تعریف شده اند که هریک وظایف تعیین شده خاصی دارند. به طور کلی مسئولیت نود‌ها تائید تراکنش‌ها و توسعه بلاک‌ها می‌باشد. از جمله انواع نود‌های شبکه ترون می‌توان به فول نود، نود سالیدیتی و ... اشاره نمود.

آیا می‌توان ارز دیجیتال ترون را استخراج نمود؟

معمولا انواع ارز‌های دیجیتال دارای قابلیت استخراج هستند، اما کاربران نمی‌توانند ترون را استخراج نمایند و این موضوع موجب تمایز آن با سایر ارز‌های دیجیتال شده است. تراکنش‌های ترون از طریق الگوریتم DPOS صورت می‌گیرد. به طور کلی این ارز دیجیتال دارای ۱۰۰ میلیارد ریال توکن است که در حال حاضر نزدیک به ۶۵ میلیارد واحد آن در گردش می‌باشد؛ بنابراین هم اکنون امکان خرید مستقیم توکن و یا با استفاده از ارز فیات وجود ندارد.

در واقع سرمایه گذارانی که قصد خرید ترون را داشته باشند باید در ابتدا ارز‌های دیجیتال دیگری مثل اتریوم، بیت کوین، تتر و .. را خریداری نمایند و بعد از طریق پلتفرم‌های مبادله به مبادله ارز خریداری شده به ترون بپردازند.

ترون‌هایی که خریداری می‌شوند پس از انجام تراکنش‌ها به کیف پول ارز دیجیتال فرد منتقل می‌شود. می‌توان این ارز را به صورت کوتاه مدت یا بلند مدت نگهداری نمود و به سود مناسبی دست یافت. در داخل ایران چندین صرافی ارز دیجتال مطمئن وجود دارد که کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از آن‌ها به مبادله ترون بپردازند.

قیمت ارز دیجیتال ترون

همانطور که می‌دانید معمولا قیمت تمامی ارز‌های دیجیتال وابسته به میزان عرضه و تقاضا می‌باشد، در مورد ارز دیجیتال ترون نیز همین شرایط وجود دارد. البته برای مقایسه قیمت ترون با سایر ارز‌های دیجیتال باید میزان عرضه آن را نیز در نظر گرفت. در واقع آنچه که موجب شده ترون در حال حاضر دارای قیمت پایین تری نسبت به سایر ارز‌های دیجیتال باشد تعداد کوین‌های بسیار بالای آن است.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت انواع ماشین بی ام و در بازار امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های میتسوبیشی اوتلندر، لنسر و میراژ در بازار امروز + جدول

استایل مجلسی هلیا امامی بازیگر شب‌های مافیا + عکس

قیمت سکه پارسیان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

تکرار سناریوی سرکوب ارز در سال ۱۴۰۳/ دلار ۸۰ هزار تومانی با فرود قوی سیاه در بازار ارز؟

پست جدید میلاد کی مرام با تم جشن تولد + فیلم

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

کدام استان بیشترین و کمترین نرخ تورم را تجربه کردند؟

فیلم/پیگیری وزیر ارتباطات برای رفع فیلتر گوگل پلی

افزایش ۸۰۰ درصدی هزینه‌های آزمایشگاهی

پاسخ شاعرانه افشین علا به شعر رهبر انقلاب

عکس/ دیدار صبح امروز کارگران با رهبر انقلاب

کجای تهران با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کنیم؟ + جدول

عکس/ لحظات خصوصی لیلا بلوکات در پشت صحنه تئاتر

اینفوگرافی/با ۵۰۰ میلیون تومان چه خودرو‌هایی در ایران می‌توان خرید؟

عکس/وضعیت اسفبار خودرو‌های لوکس بعد از سیل دبی

اختلال محسوس قیمت مسکن در تبریز و تهران+ جدول

برنامه علی دایی مشخص شد

گوگل پلی رفع فیلتر می‌شود؟

عکس/ جمیله علم الهدی همسر ابراهیم رئیسی در پاکستان

جدیدترین قیمت خرید خانه در یافت آباد و شادآباد و همان حوالی + جدول

فیلم/ یزد را آب برد!

آیا تابستان ۱۴۰۳ جهش تورمی رخ می‌دهد؟

فیلم/بارش شدید باران و جاری شدن سیل در خیابان‌های خور و بیابانک اصفهان

سرنوشت مهدی قایدی در فصل آینده

دیدار کارگران با رهبر انقلاب برگزار شد

تغییرات جدید در واریز سود سهام عدالت

هزینه ارسال پیامک از طریق پنل اس ام اس

علت بیماری ترانه علیدوستی چیست؟

چند درصد مردم تلویزیون می‌بینند؟ + عکس

روشنگری از دلایل اجرای طرح نور

ترسیم فاصله بین محمود احمدی نژاد و صادق محصولی / چرا کسی در پرونده سوآپ نفتی اردبیل بازداشت نشد؟

پیمانکاران ارزان قیمت تروریسم؛ داعش خراسان چگونه ایجادشد؟ / تاجیکستان و شکوفایی نیمی از نیرو‌های داعش خراسان

مهدی قایدی پرسپولیسی می‌شود؟

انهدام باند قاچاق دختران؛ ۸تصویربردار بازداشت شدند

جزییات جدید از طرح ترافیک نیمه اول ۱۴۰۳

تیرخلاص به واردات خودرو کار کرده؛ ورود فقط از مناطق آزاد!

عکس عاشقانه امیرعلی نبویان در کنار همسرش

فیلم/طراحی ناخن با طلا ۲۴ عیار فقط ۱۲ میلیون تومان!

ربع سکه محبوب‌ترین قطعه در حراج مرکز مبادله

توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید

بلوای حجاب، از بستر ایتا تا کف خیابان/ چگونه حجاب در شبکه‌های اجتماعی داخلی به محل جدال تبدیل شد؟

اینفوگرافی/ بیشترین هزینه‌های نظامی جهان در سال ۲۰۲۳

قیمت تخم مرغ امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

ریزش ادامه‌دار طلا در بازارهای جهانی

یورو رکورد زد

لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

افزایش تورم خوراکی‌ها در شهر و روستا

قیمت گذار خودرو چه کسی است؟

سکه‌ زیر آوار ریزش انس جهانی

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

آیا رشد آهسته دلار نیمایی، ضامن رشد بورس خواهد شد؟

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

قیمت گوشی اپل + جدول

قیمت خودرو‌های بی ام و امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات