تاریخ انتشار: ۱۵:۳۱ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲۵ نظر

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی در چند استان

برخلاف آنچه که انتظار می‌رفت اجرای برنامه‌های دولت هنوز در جلب نظر کارگران بازنشسته ناموفق بوده است. با وجود آنکه مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی فاز دوم متناسب سازی را زودتر از موعد و از ابتدای اسفندماه سال ۹۹ اجرا کرد، اما اجتماعات اعتراضی مستمری بگیران این سازمان هنوز در حال برگزاری است.

اعتراض بازنشستگان

اقتصاد ۲۴ - خبر برپایی یک تجمع اعتراضی هماهنگ و تقریبا همزمان مقابل ادارات تامین اجتماعی در چند استان کشور از خبر‌های مشترکی بود که برای امروز در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی منتشر شده است.

امروز (۲۵ فروردین) جمعی از بازنشستگان کارگری استان‌ها با حضور مقابل ادارات تامین اجتماعی به فیش‌های حقوقی و دریافتی ناچیز خود اعتراض کردند.

استان‌های خوزستان، اصفهان، سمنان، گیلان، مازندران، البرز و خراسان رضوی از جمله استان‌هایی هستند که این تجمع صنفی از سوی جمعیت کارگران بازنشسته ساکن در آن‌ها برپا شده است.

مطابق همیشه نحوه افزایش مستمری سالانه سازمان تامین اجتماعی و عقب ماندگی دریافتی کارگران بازنشسته از مستمربگیران لشگری و کشوری و نیز مشکلات مربوط به خدمات درمانی از دلایل برپایی این اجتماع اعتراضی بوده است.

در این رابطه علیرضا حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و از افراد مسلط به قوانین کار و تامین اجتماعی به اقتصاد ۲۴ گفت: قبل از عید مدیران سازمان تامین اجتماعی از اجرای فاز دوم متناسب سازی در ابتدای اسفند ماه خبر داده بودند؛ در همین رابطه در واپسین روز‌های سال مبلغ ۱.۲ میلیون تومان به صورت علی الحساب به هر بازنشسته تامین اجتماعی پرداخت شد؛ قرار بود این مبلغ مبنای اجرای فاز دوم متناسب سازی باشد، اما فیش مستمری فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که در عمل خبر فاز دوم متناسب سازی صحت ندارد.

وی ادامه می‌دهد: از قرار معلون این مبلغ به صورت علی الحساب به تمامی بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شده و قرار نیست در محاسبات افزایش مربوط به سال ۱۴۰۰ تاثیر داشته باشد.


بیشتر بخوانید: اطلاعیه مهم سازمان تأمین اجتماعی درباره مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان


حیدری در عین حال با یادآوری اینکه صحبت‌های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص رسیدن حداقل مستمری سال ۱۴۰۰ این سازمان به ۴.۲ میلیون تومان صحت داشته و قوت خود باقی است، افزود: در حال حاضر اعتراض‌ها بیشتر از ناحیه بازنشستگانی است که در دهه ۸۰ و ۹۰ بازنشسته شده اند.

وی در توضیح علت این نارضایتی شایع می‌گوید: فرمولی که سازمان تامین اجتماعی از آن برای محاسبه مستمری‌های سال ۱۴۰۰ استفاده کرده است دارای ایراداتی است که منجر به پایین ماندن قدرت خرید بیمه شدگانی شده است که از دهه ۸۰ به این طرف به جمع مستمریگبیران سازمان تامین اجتماعی اضافه شده اند.

سازمان تامین اجتماعی بالغ بر ۳.۵ میلیون مستمری بگیر دارد که به اذعان مدیران این سازمان بالغ بر ۶۰ درصدشان در زمره حداقل بگیران هستند.

 

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
اگر مدیران کم سواد وفریبکار سایر سطوح را درمحاسبات خود منظور نمی کنند،چرا خودشان شکم پر ودر حد خفه شدن از محل اموال بازنشستگان یا حقوق می گیرند ،یا حیف ومیل می می کنند وآنهم در شرایطی که نه کاربلدند ونه سواد درست دارند و نه استحقاقش را دارند،ولی بازنشستگان غیر همکار در ازای کار وضریب حق وقانونی خود متناسبسازی را طلب می کنند وبه کوری چشم فریبکاران حقشان را خواهند گرفت.
k
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
این مسئولین تامین اجتماعی 3.5میلیون خانوار بالغ بر 12میلیون نفر راگل زدند قول الکی دادند اصلا خیالشان نیست همه زدند زیر قولشان باز نشستگات تامین اجتماعی هیچ امیدی به قول آنها ندارند
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
آقایان مسئولین تامین اجتماعی چرادراین دنیای بی وفا به ماناحقی میکنیدبخودبیایید دگه کافیه.
معلول از کار افتاده
0
2
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
بخدا پناه میبرم
آقای سالاری
اگر این منصب برای کسی دائمی بود به تو نمیرسید
بترس از روزی که خدا بخسابت برسه
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
سلام بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم واز سال ۸۸ بازنشسته شدم واز همون سال ۸۸ در حق بنده ظلم کردن و حقوقم که دوملیون بود شد ۵۰۰ هزارتومن در صورتیکه گفته بودن حقوقم بعد از باز نشستگی بالای یه تومن گیشه که همش دروغ بود لطفا راهنمایی بفرمایید
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
پدر من بازنشسته حداقل بگیر هست.
سال قبل ۲۳۰۰ حقوق میگرفت. بیشتر هزینه هاشون خصوصا درمان، علی رغم ۳۰ سال کار بعهده ما بچه ها هست.
مسئولین نهاد تامین اجتماعی که با پول این بازنشسته ها فعالیت میکنند فقط در قالب یه برنامه توضیح دهند که با این حقوق حتی ۴ میلیون بعد ۳۰ سال کار چگونه باید زندگی کرد؟
حقوق کارکنانشان چقدر است؟
کجایند دستگاه های نظارتی که نحوه هزینه کرد پول همسانسازی را بررسی و بازنشسته ها را توجیه کنند؟
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
آقای حیدری این مسئولین که خودشان حقوق آنچنانی می‌گیرند دغدغه مشکل بازنشسته ندارند اینان اگر خائن به ملت و انقلاب نباشند پس چرا باید چنین کنند اینان برای بد نام کردن انقلاب از هر ترفندی استفاده می‌کنند تا هرج و مرج براه بیندازند بخدا قسم اینان منافق هستند شک نکنید ما تا پای جان برای احقاق حق ایستاده ایم مگر بازنشسته لشگری و کشوری با تأمین اجتماعی چه فرقی دارد که اینها اینطور رفتار می‌کنند ما همه گوش بفرمانیم و طبق اوامر مقام معظم رهبری ابتدا تذکر و امر به معروف و نهی از منکر میکنیم و سپس آتش باختیار عمل می‌کنیم باید همه یکسان سازی شود
بازنشسته
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
دروغگوهای حرفه ای بازهم سرما کلاه گذاشتند تاحصول نتیجه اعتراض ورای نمیدیم از بس دوروغ شنیدیم
امید
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
چرا نمیگین متناسب سازی فقط شامل عاعله مند بودن و دو فرزند شده یعنی عملا خانمها از دور دوم بی بهره مانده اند آخه بازنشسته 60 ساله که فرزند در خونه نداره و یا شاید همسر پس 600 تومان کمتر از 4200 چرا متناسب سازی را در پایه حقوق همه قرار ندادند..
حسن
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
انها برای اینکه میترسن از حقوقشون کم شود ما را اذیت میکنن باشه این نبز بکذرد
علی صحراگرد
0
1
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
کو همسان‌سازی فقط شعار است گفته ها با عمل یکی نیست
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
اقای سالاری جنابعالی ک مخواهی کاری بکنید دولتی ها نمی گذارند وشمار مجبور می کند اینجوری سرته. ش هم بیاری ،بعداز متاسب دور اول حداقل بگیرا ،2800شدیعنی اسفند 99حال ضربئر39درصد+562هزا ر حق اولاد وعائمدی مشود4400،ملیون درست خوب اینه 100تاش کمه پس متناسبی در کار نیست
افای سالاری این وزیر کار بدبخت از صمت رانده واین نوبخت. حقه باز باید تو مراجع قضایی جواب بدند اون دنیا چون حق ناس کردن یقه شون می گیرند
شما انسان سالمی هستید اگر قرار باشد استعفا بدی حرف گوش این شیاطین نکن برادر جان ،دودنیا واخرت ب باد می ره
ناشناس
0
1
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
آقای سالاری خوب توجه داشته باشید حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید برابر حقوق کشوری باشد اگرغیرازباشد اعتراض میکنیم
علی
0
0
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
ما نمی دونیم قسم حضرت عباس رو قبول کنیم یا دم خروسو از یک طرف نوبخت میگه سالاری خلاف قانون عمل کرده قرار بود تمام ۸۹ هزار میلیارد برای همسان سازی حقوق بازنشسته ها باید هزیه شود نه ۳۰ هزار میلیارد ، اینور هم سالاری ما نمی تونیم همه مبلغ رو برای همسان سازی هزینه کنیم چاله چوله های زیادی داریم ، عزیزان انچه مسلم است ما بازیچه دولت ومدیر عامل سازمان هستیم وهیچ مرجع قانونی هم قدرت اجرایی نداره که وارد بشه گوش آقایون بگیره بگه حق این قشر شریف رو مانند لشکری ها وکشوری ها پرداخت کنید جناب مدیر عامل زمانی که صندوق غارت می شد کجا تشریف داشتید که حالا دولت عوض پول شرکتهای ورشکسته رو قالب کرده ، اگه اینها پول نمیشه چرا زیر بار رفتید ، همه دارید به خاطر حفظ موقعیتتون درزمین دولت بازی میکنیدوبه عمل که می آد حرف تحویل میدید ، ما بطور شفاف همسان سازی وافزایش سنوات رو بطور مشخص مطالبه داریم وبه هر نحوممکن به اون خواهیم رسید
حسن راکی
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اقا یکی از شما بیاد و یه حساب دو دوتا چهار تا انجام بده و این همه اراجیف ننویسه حقوق پایه یه بازنشسته را xمبلغ در نظر بگیرید که حقوق سال ۹۹است میشه x+1200000=y
Y میشه حقوق اخر سال ۹۹
Y×/26=z
Z میشه اضافه حقوق سال ۱۴۰۰
Z+ حقوق سال ۹۹+مزایا=حقوق۱۴۰۰
تمام شد کار داره خاک تو سرتون بلد نیستین حساب ساده انجام بدین
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
حقوق ما از ۲۲۰۰ شد ۳۲۰۰از کار افتاده کلی هستم
بازنشسته تامین اجتماعی
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
وقتی سازمان تامین اجتماعی و مسئولین این سازمان و کانونهای بازنشستگان با کلک و دروغ با بازنشستگان برخورد میکند و حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص داده به متناسب سازی را هاپولی میکنند چه انتظاری دارید اینقدر بی شرم هستند که علنا مبلغ بسیار ناچیزی را به بازنشستگان اختصاص میدهند و قسمت بسیاری از این بودجه را مال خود میکنند وفکر میکنند بازنشستگان بی صدا و تحرک می مانند دزدهای کثیف
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
هنوز مرحله دوم متناسب سازی از محل تتمه ۳۲ هزار میلیارد ۱۳۹۹ انجام نگرفته.
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
هنوز مرحله دوم متناسب سازی از محل تتمه ۳۲ هزار میلیارد ۱۳۹۹ انجام نگرفته.
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
چه مسخره ۴۲۰۰حقوق فروردین +۳۹٪افزایش در اردیبهشت=۵۸۳۸میلیون تومان.خوب بازم خیلیییی کم نسبت به حقوق بازنشتگان کشوری و لشکری که ۸ میلیون حقوق میگیرن این همسان سازی نیس صدقه دهی به مردم
وهابی
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام علاوه بر متناسب سازی مرحله دوم...سختی کارمون جرا در حکم افزایشی ما حساب نشده...
جرا حقوق ما براساس آخرین حکممون که در اسفند ماه در سایت گذاشتین حساب نشده...
و چراا ما متوسط بگیران و با حکم فروردین ۹۹ افزایش حقوقی دادین...چرااا این همه دروغ...آیا حداقل بگیران رو باید به متوسط بگیران نزدیک میکردین یا متسط بگیران به حداقل بگیران...جرااا این همه ما بازنشسته ها رو آزار میدین...این بودجه رو هم میخواین تو جیبهای گشاد خودتون بکنین..
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
فقط چرت و پرت میگن لشکری با کشوری باید ده ملیون میگیره بعد تامین اجتماعی س ملیون لعنت به شما
ابی
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
اولین حقوق فروردین ماه من مصادف شد با بیماری کرونا من و خانم که نیمه بیشتری از حقوق خرج دوا ودکتر شده ازبس شما ها نسبت به بازنشستگان تامین اجتماعی لطف دارید انگار از ارث پدرتون می خواین به حقوق ها اضافه کنین
ناشناس
0
0
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
بی شرف های دزد و خائن دارن اجحاف میکنن در حق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی
اسماعیل
0
0
جمعه ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
خدا به زمین گرم بزننده خیرنبینید اززندگی که حق ماراخوردید
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سیزده بدر امسال بارانی است؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال