تاریخ انتشار: ۲۱:۰۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

مهمترین اخبار کرونایی امروز

امروز متاسفانه آمار مرگ و میر در اثر کرونا بشدت اوج گرفت و به بیش از ۴۵۰ نفر رسید. رفتارهای پیچیده این موجود خطرناک آن را تبدیل به بیماری مرگباری کرده که جان انسانها را تهدید می کند.

اخبار کرونایی امروز

اقتصاد۲۴ - از عجایب ویروس کرونا هر روز چیز جدیدی کشف می‌شود. به تازگی محققان دریافته اند ویروس کرونا می‌تواند با ارایه کد‌های اشتباه، سیستم ایمنی بدن را فریب دهد. یک دانشیار ویروس شناسی معتقد است: ویروس کرونا برای فرار از سیستم ایمنی برخی بیماران احتمالا تغییراتی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد سرخوشه‌هایی می‌شود که امیدواریم واکسن‌ها، برخی دارو‌ها و سیستم ایمنی خود فرد بتوانند این فریب ویروس را خنثی کنند.

دکتر اکرم آستانی روز پنجشنبه افزود: اینکه این ویروس تا چه زمانی می‌خواهد در بین انسان‌ها مانور دهد مشخص نیست، اما نکته مهم این است که واکنش‌های سیستم ایمنی و عوارض آن بیشتر از اثرات این ویروس باعث وخیم‌تر شدن حال بیماران و مرگ آن‌ها می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک مخصوصا در فضا‌های بسته، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مداوم دست‌ها حتی بعد از تزریق واکسن، مهم است، چون هنوز ناشناخته‌ها در مورد این ویروس زیاد است.

وی بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بدون وسواس بیش از حد تاکید کرد و اظهار داشت: استفاده زیاد از ضد عفونی کننده‌ها خود گاهی باعث مسمومیت می‌شود.

بیماری کرونا علاوه بر ویروس به عوامل دیگری هم مرتبط است. از جمله آنکه پژوهشگران بین شدت بیماری و آلودگی هوا توانسته اند ارتباط پیدا کنند. در این رابطه رییس پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در ایران اطلاعات مربوط به بیماری کووید ۱۹ به صورت استانی به صورت دقیق و به تفکیک منتشر نمی‌شود و در اختیار ما قرار داده نمی‌شود تا بتوانیم ارتباطی بین آلودگی هوا و بیماری پیدا کنیم، ولی مطالعات زیادی در دنیا انجام شده و می‌توان گفت در شهر‌هایی که آلودگی هوای بالاتری داشتند، آسیب‌پذیری نسبت به کووید ۱۹ هم بیشتر بوده است.

پزشکان هم توصیه کردند بهبودیافتگان کرونا دست کم تا ۶ ماه روزه داری نکنند. مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در ماه مبارک رمضان پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل یعنی تأمین انواع مختلفی از مواد مغذی به‌تناسب با یکدیگر و مقادیر کافی از مواد موردنیاز برای حفظ سلامت همراه با محدود کردن غذا‌های دارای چربی، کلسترول، قند، نمک و ترکیبات افزودنی با توجه به همه‌گیری کرونا توصیه می‌شود.

آرزو فلاحی با اشاره به پیام‌های آموزشی در مورد روزه‌داری در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ازجمله شستشوی کامل دست‌ها، رعایت فاصله با دیگران، ماندن در خانه و استفاده از ماسک در خارج از خانه در ماه مبارک رمضان باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: بهبودیافتگان کرونا تا دو ماه روزه نگیرند


نکته مهم اینجاست که جهش‌های پی در پی این ویروس توانسته است آن را تبدیل به موجودی مهاجم و مرگبار کند که نسخه مرگبار تازه آن یعنی ویروس هندی کرونا تهدیدی علیه بشریت به حساب می‌آید. نوع جدید جهش یافته ویروس کرونا در دنیا پیدا شده است که شاید جهان در آستانه یک فاجعه کوویدی قرار دهد.

دوباره نوع جدیدی از ویروس کرونا پیدا شده است که اینبار منشأ آن کشور هند است. هرچند هنوز مشخص نیست که این نوع جدید جهش‌یافته تا چه اندازه خطرناک است، اما تا همین جا به نگرانی‌های زیادی دامن زده است.

در هند شمار تازه مبتلایان به کووید -۱۹ به شدت افزایش یافته است. روزانه ۲۷۰ هزار مورد ابتلای جدید در جمعیت یک میلیارد و ۳۸ میلیونی هند به ثبت می‌رسد. هنوز مشخص نیست نوع جدید جهش‌یافته یعنی B.۱.۶۱۷ تا چه اندازه باعث افزایش شمار مبتلایان و سرعت شیوع شده است، با این حال وجود نشانه‌هایی این فرضیه را تقویت می‌کنند.

در مورد بسیاری از کشورها، این گونه‌های جدید جهش‌یافته بودند که باعث افزایش صعودی شمار تازه مبتلایان در آنجا شدند. برخی کارشناسان در مورد نوع جدید جهش‌یافته ویروس کرونا که اولین بار در هند مشاهده شده، حتی از یک "جهش بزرگ" سخن می‌گویند که می‌تواند به سرعت منتقل و در قاره‌های دیگر منتشر شود. یکی از کارشناسان آلمانی نسبت به گسترش شدید این نوع جهش‌یافته ویروس هشدار داده و می‌گوید: «یک فاجعه کوویدی در هند در حال وقوع است.»

متاسفانه همین رفتار عجیب و پیچیده کرونا باعث شده تا این بیماری به شدت آسیب رسان باشد. امروز میزان مرگ و میر کرونا بسیار زیاد بود. در این رابطه وزارت بهداشت از فوت ۴۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد. مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۵۱۸ هزار و ۹۰۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۴۸ هزار و ۲۹۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶۶۷ هزار و ۲۰۲ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۴ هزار و ۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۳۸ نفر از آن‌ها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۳۵ هزار و ۹۰۵ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۸ هزار و ۳۶۶ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۹۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. پنج هزار و ۳۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۱۴ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۱۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

مهمترین اخبار کرونایی امروز؛ از شیوع نسخه هندی کرونا تا مرگ بیش از ۴۵۰ هموطن در شبانه روز گذشته

در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خبر مهم دیگر کرونایی امروز این است که کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که ششمین محموله واکسن روسی به میزان ۱۰۰ هزار دوز امروز (پنجشنبه) به ایران ارسال شد. این خبر در حالی بیان شد که سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: واکسن «اسپوتنیک وی» ساخت روسیه با همکاری مشترک شرکت‌های ایرانی و شرکت گامالیای روسیه در ایران به صورت انبوه تولید می‌شود.

کیانوش جهانپور روز پنجشنبه افزود: سه شرکت ایرانی داوطلب تولید مشترک واکسن کرونای اسپوتنیک در ایران هستند و از طریق سفارت ایران در روسیه به موسسه گامالیا معرفی شدند، یکی از این شرکت‌ها از بقیه جلوتر است البته دو شرکت دیگر هم پشت سر آن هستند و هر سه شرکت توانایی تولید این واکسن را در ایران دارند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد زیرساخت و خطوط تولید واکسن اسپوتنیک در ایران آماده است، مهم تامین مواد اولیه و جانبی است تا کار تولید شروع شود، به محض اینکه این امکانات آماده شود و طرف روس، سل بانک را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهد از زمان در اختیار گذاشتن سل بانک به شرکت‌های ایرانی بعد از ۴۵ روز تا دو ماه، اولین تولیدات واکسن اسپوتنیک در ایران وارد بازار می‌شود.

علاوه بر تولید و واردات واکسن‌های خارجی، محققان داخلی هم همچنان در کار ساخت واکسن هستند. در این رابطه محقق اصلی کارآزمایی بالینی واکسن رازی کووپارس با بیان این که تا این مرحله هیچ عارضه جدی نگران کننده‌ای در روند مطالعه بالینی مشاهده نشده است، گفت: این واکسن تا این مرحله بسیار کم عارضه بوده است.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

عمل بینی در سال ۱۴۰۳ چقدر آب می‌خورد؟

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

نوسانات قیمت آهن در سال گذشته

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

عکس قدی خانم بازیگر با ست قرمز و دست تتو شده

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/ استایل عجیب نیما شعبان‌نژاد با شلوارک

عکس/ استایل جدید فرشته حسینی در تعطیلات نوروز

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

راه‌های کاهش وزن در ماه رمضان

لوکس‌ترین خودرو‌ها تا ۱۱ میلیارد تومان