تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
دوج کوین چیست؟

قیمت دوج کوین در آینده

در بازار ارز‌های دیجیتال نام دوج کوین در حالی زیاد شنیده می‌شود که در مدت اخیر شاهد رکوردشکنی‌های این ارز دیجیتال بوده ایم. اما این ارز دیجیتال چیست؟

قیمت دوج کوین

اقتصاد ۲۴ - پس از موفقیت بیت کوین و همچنین اتریوم به تعداد ارز‌های دیجیتال افزوده شد. این واقعیت که هر کسی با دانش فنی محدود می‌تواند رمزارز بسازد باعث پدید آمدن صد‌ها یا هزاران رمزارز شده است. از میان این‌ها، اما تنها تعداد محدودی ارزش واقعی پیدا می‌کنند و مورد توجه خریداران و سرمایه‌داران واقع می‌شوند. دوج کوین ارز دیجیتالی است که اصلاً با چنین اهدافی ایجاد نشد و کسی آن را جدی نمی‌گرفت. با این‌حال اخیراً توانسته با کنار زدن ریپل به چهارمین ارز دیجیتال محبوب دنیا تبدیل شود!

دوج کوین حالا پس از بیت‌کوین، اتریوم و بایننس کوین با ۷۷ میلیارد دلار، بیشترین ارزش بازار را دارد. ارزش این ارز دیجیتال در کمتر از شش ماه گذشته ۲۲ برابر و در یک ماخ گذشته ۸.۸ برابر شده است.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin) نام یک ارز دیجیتال یا رمزارز است که اواخر سال ۲۰۱۳ معرفی شد. این ارز دیجیتال در ابتدا بیشتر یک میم یا شوخی اینترنتی بود. اما با توجه کاربران و خصوصاً برخی سلبریتی‌ها از جمله ایلان ماسک شناخته‌تر شد و به‌خاطر برخی ویژگی‌ها مورد توجه عموم کاربران قرار گرفت.

سازنده دوج کوین

دوج کوین توسط دو مهندس نرم‌افزار شناخته شده بیلی مارکوس از IBM و جکسون پالمر از ادوبی پایه‌گذاری و توسعه داده شد. هدف اصلی ایجاد Dogecoin ساخت یک ارز دیجیتال peer-to-peer برای انتقال پول با گستره کاربر‌هایی بیشتر از بیت کوین بود.

مارکوس پالمر پورتکل Dogecoin را براساس رمزارز‌های موجود از جمله لاکی کوین و لایت کوین ساخت که از فناوری scrypt در الگوریتم proof of work استفاده می‌کنند. استفاده از scrypt به این معناست که ماینر‌ها نمی‌توانند از تجهیزات ماینینگ بیت کوین SHA-۲۵۶ استفاده کنند. ماین این ارز دیجیتال با تجهیزات FPGA و ASIC ممکن است که ساخت آن‌ها دشوارتر خواهد بود.

نماد دوج کوین چیست؟

شاید برایتان سوال باشد نماد سگ روی دوج کوین چیست و از کجا آمده است؟ این سگ در واقع یک نژاد سگ ژاپنی با نام شیبا اینو است.

این سگ در واقع از یک میم اینترنتی محبوب شد که دوج نام دارد. در این میم تصویری از یک سگ شیبا اینو را در کنار نوشته‌هایی با فونت comic sans می‌بینید. این نوشته‌ها معمولاً از نظر گرامری به عمد اشتباه هستند.

سازندگان Dogecoin هم برای این‌که ماهیت صمیمی ارز دیجیتالشان را نشان دهند یک رمزارز ساختند و تصویر دوج را روی آن گذاشتند. همین موضوع باعث شده که Dogecoin نسبت به بیت کوین، اتریوم یا لایت کوین کمتر جدی گرفته شود. موضوعی که شاید دقیقاً مورد نظر سازندگان آن بود.

امنیت Dogecoin

دوج کوین برخلاف Bitcoin تعداد محدودی ندارد. ابتدا قرار بود حداکثر موجودی این ارز دیجیتال ۱۰۰ میلیارد باشد، اما پالمر در ادامه نظر خود را تغییر داد. به این ترتیب و با کاهش تمایل ماینر‌ها به استخراج این رمزارز قیمت آن نیز موقتاً کاهش یافت. به این ترتیب ریسک حمله ۵۱ درصدی هم بیشتر شد. اما شبکه Dogecoin مکانیسمی برای مقابله با این‌گونه حملات نیز دارد.


بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال در این هفته


در واقع تنها حمله بزرگ به شبکه این ارز دیجیتال در اواخر همان سال ۲۰۱۳ اتفاق افتاد. میلیون‌ها کوین از کیف پول آنلاین Dogewallet سرقت شد. با این‌حال انجمن هواداران بیت کوین جنبشی با نام SaveDogemas برای کمک به قربانیان این هک راه انداختند. نتیجه این شد که ظرف یک ماه پول لازم برای جبران خسارات تمامی کاربران متضرر جمع شد.

قیمت دوج کوین چقدر است؟

دوج کوین در زمان نگارش این مطلب ارزشی حدود ۰.۶ دلار دارد. با این‌حال همین حالا که این مطلب را می‌خوانید احتمالاً تغییر زیادی در قیمت Dogecoin حاصل شده است. این رمزارز افت و خیز زیادی دارد و قیمت این ارز دیجیتال به تومان قاعدتاً به قیمت دلار هم در کشور بستگی دارد.

اوج‌گیری دوج کوین

۱۳ روز پس از معرفی این ارز دیجیتال، ارزش آن با افزایش ۳۰۰ درصدی طی ۷۲ ساعت به حدود ۰.۰۰۰۹۵ دلار رسید. پس از آن در اوج‌گیری رمزارز‌ها در اوایل سال ۲۰۱۸ قیمت این ارز دیجیتال برای مدتی کوتاه به ۰.۰۱۷ دلار هم رسید. جهش بزرگ بعدی بیت کوین تیرماه سال گذشته بود که ترندی در اپلیکیشن اجتماعی تیک‌تاک قصد داشت آن را به یک دلار هم برساند.

اما شاید بزرگ‌ترین جهش Dogecoin دی‌ماه سال گذشته اتفاق افتاد. ارزش این رمزارز دوست‌داشتنی طی ۲۴ ساعت هشت برابر شده و به ۰.۰۷ دلار رسید. دلیل آن توجه کاربران انجمن ردیت و تشویق ایلان ماسک چهره مشهور و سلبریتی بزرگ دنیای فناوری بود.

دوج کوین و ایلان ماسک

ایلان ماسک را این‌روز‌ها پدر دوج کوین می‌نامند. شاید دلیل این امر بیشترین افزایش ارزش دوج طی ماه‌های گذشته با حمایت‌های ماسک بود. او چندین بار در توییتر از دوج کوین حمایت کرد و با انتشار تصاویر و توییت‌ها قیمت این رمزارز را چند برابر بالا برد. اواخر سال ۹۹ ایلان ماسک، اسنوپ داگ و جن سیمونز توانستند قیمت بیت کوین را به ۰.۰۸ دلار برسانند.

امسال هم اضافه شدن دوج کوین به لیست صرافی معتبر Coinbase و البته ادامه حمایت‌های ایلان ماسک قیمت این رمزارز را در مدت کوتاهی به ۰.۴۵ دلار رساند. افزایش ۴ برابری ارزش Dogecoin در یک هفته ۷۰ میلیارد دلار حجم معامله را در ۲۴ ساعت رقم زد.

آیا دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

اگر سال پیش همین موقع Dogecoin خریده بودید سرمایه شما تاکنون ۲۴۰ برابر شده بود! شاید حالا مشتاق خرید دوج کوین و سرمایه‌گذاری باشید. با این‌حال دوج‌کوین به هیچ‌وجه قابل پیش‌بینی نیست.

ماهیت غیرجدی این رمزارز همان‌طور که کاربران را به سمت خود جلب کرد می‌تواند یکباره باعث افت و سقوط ارزش دوج‌کوین نیز بشود. در حال حاضر اخباری مثل حمایت ایلان ماسک و پشتیبانی صرافی‌های مختلف به‌یکباره می‌تواند باعث افزایش ارزش این ارز دیجیتال شود. همین چند روز پیش شایعاتی در مورد حمایت ایلان ماسک از این رمزارز در برنامه آینده Saturday Night Live منتشر شد. همین شایعات باعث شد ارزش Dogecoin در مدت کوتاهی ۸۰ درصد افزایش پیدا کند.

با این‌حال اگر هیاهوی پیرامون آن آرام شود شاید شاهد افت چشمگیری در ارزش آن باشیم. در مقابل بعید هم نیست که این رمزارز بتواند در آینده نزدیک سد یک دلاری را شکسته و رو به بالا حرکت کند.

ریسک بالا، پاداش بالا

در بازار سرمایه شاید عبارت High Risk, High Reward را شنیده باشید. معمولاً سود بیشتر در کوتاه‌مدت در سهام و ارز‌هایی است که ریسک بالاتری دارند. بی‌شک دوج کوین ثبات رمزارز‌های اثبات شده‌ای مثل بیت‌کوین یا اتریوم را ندارد. به این ترتیب ریسک سرمایه‌گذاری در آن هم بالاتر است. در عوض بیت کوین یا اتریوم معمولاً پتانسیل جهش‌های ناگهانی را هم ندارند.

به این ترتیب اگر سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری می‌خواهید بی‌شک بیت کوین و اتریوم در بلندمدت گزینه‌های بهتری هستند. اما اگر اهل ریسک هستید، با از دست دادن بخشی از سرمایه خود مشکلی ندارید و البته از ماهیت صمیمی این رمزارز خوشتان می‌آید چرا که نه؟! فقط توجه داشته باشید که ارزش چنین رمزارز‌هایی معمولاً تابع شایعات، خبر‌ها و حمایت افراد مشهور است. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری کوتاه مدت دارید بهتر است از نزدیک این بازار و شایعات و اخبار پیرامون آن را رصد کنید.

منبع: فارنت

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۸
ناشناس
0
0
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
چراواتساپ جزءگزینه ها نیست
موحد
0
0
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوج کوین در شش ماه گذشته ۲۲ هزار درصد رشد داشته یعنی ۲۲۰ برابر شده است ، در متن بالا نوشته شده ۲۲ برابر که اشتباه است
چی میگی 220برابر شده 6ماه پیش 0.05سنت بود ،حالا در220برابر ضرب کن یه سری هم قیمت دوج بزن ، به نظر من پارکتون را عوض کنید
0
0
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
چی میگی 220برابر شده 6ماه پیش 0.05سنت بود ،حالا در220برابر ضرب کن یه سری هم قیمت دوج بزن ، به نظر من پارکتون را عوض کنید
طاه
1
1
يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوج تا سال 2022 به 6دلار و 50سنت خواهدرسید
Thm
2
0
يکشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۰
۷۰ تومن بود پارسال مهر اردیبهشت شده ۱۶۰۰۰ تومن ... حدود دویست تا سیصد برابر شده .... خیلی ارز خوبیه ... امواج بالایی داره ... سرعت بالا .... بی سوادا نظر ندند ... هر کی بخره نگه داره برده ... مثل بیت کوینه ... قابلیت پیدا کردن قیمت میلیاردی داره ... هر یه دونش میشه یه میلیارد تومن ...
عطا
1
0
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
هرکسی دوج خریداری کرده نگه داره به نظرم برای حداقل ۴ماه دیگه اوج قدرت دوج کوین و خواهید دید
سهیلا
0
0
جمعه ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
من امید دارم میره بالا
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰
هیچ کس دوج نخره. پول ما از ۲۳۰ میلیون شده ۱۳۰ میلیون.اگه می خواهید بخرید بزارید تا چند سالی کنار باشه.اما اینکه هی بخرید و بفروشید پولتون بر باد میره.
محبوب
0
0
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰
دوج کوین تادوماه دیگه رشد چسمگیری خواهدکرد.... مطمئنم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد