تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

روایتی تازه از درگیری بازیکنان پرسپولیس و سپاهان

مدیران روابط عمومی دو باشگاه سپاهان و پرسپولیس توضیحاتی را درباره اتفاقات و حواشی دیداردو تیم ارائه کردند.

درگیری بازیکنان پرسپولیس و سپاهان

اقتصاد۲۴ - کاوه علی اسماعیلی مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در باره اتفاقات قبل و پس از بازی روز گذشته سپاهان و پرسپولیس در هفته بیست و دوم لیگ برتر اظهار داشت: فوتبال ایران روز خیلی بدی را سپری کرد و همین جا باید از همه عذرخواهی کنم. بازی حساس بود و این امر می‌تواند اولین مستمسک داستان باشد، اما از لحظه ورود ما به اصفهان اتفاقاتی رخ داد. با روحیه بسیار خوب، انرژی بالا و تصور دوستی بین سپاهان و پرسپولیس و بدون این که اتفاق بدی رخ بدهد، وارد این شهر شدیم، اما متأسفانه اتفاقاتی باورنکردنی رقم خورد.

وی افزود: راننده اتوبوس ما در زمان ورود مجبور شد دو بار مسیر خود را تغییر بدهد تا به تجمع هواداران سپاهان که تقریبا هیچ احترامی برای ما قائل نبودند برنخورد. از مسیر فرعی وارد شهر شدیم و به همین دلیل با حدود ۴۰ دقیقه تأخیر به نشست هماهنگی قبل از مسابقه رسیدیم. ناظر بازی و نمایندگان سازمان لیگ از این موضوع تعجب کردند. پس از ورود به هتل با هواداران سپاهان روبرو شدیم که علیه باشگاه و بازیکنان پرسپولیس شعار دادند، اما سکوت کردیم و بچه‌های ما بدون هیچ گونه حرفی وارد اتاق‌های خود شدند.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم از صبح روز گذشته اتفاقات عجیب‌تری شروع شد و مواردی در مقابل هتل رقم خورد. طرفداران ما آمده بودند و هواداران موتورسوار سپاهان هم حضور داشتند. دوست نداریم همه چیز را به گردن همه هواداران حریف بیندازیم. اتفاقات خوب و بد همه جا هست، اما برخی به دلیل حساسیت‌ها امکان دارد رفتار‌هایی داشته باشند. محرم نویدکیا قبل از بازی به هواداران سپاهان هشدار داد و اعلام کرد نمی‌دانم چگونه باید از آن‌ها بخواهم وارد حواشی نشوند.

در ادامه علی ناظری مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان روی خط برنامه تهران ورزشی رادیو تهران آمده و عنوان کرد: کاوه علی اسماعیلی و افشین پیروانی مدعی هستند هواداران سپاهان مقابل هتل این تیم تجمع کردند درحالی که هواداران خود پرسپولیس در این محل حضور داشته و تیمشان را تشویق کردند.

وی افزود: نمی‌دانم این مظلوم‌نمایی از کجا نشأت گرفته، اما تمام مستندات خود را آماده کرده و برای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ارسال می‌کنیم. چنین تجمعی نداشتیم و فیلم‌های موجود را هم در اختیار کمیته انضباطی قرار می‌دهیم. جدا از مسائل داوری بازی خوبی بود، اما پس از مسابقه یکی از بازیکنان پرسپولیس که فکر می‌کنم سعید آقایی بود به تصویربردار حمله کرد و در فیلم‌ها این موضوع مشخص است. نمی‌دانم چرا این کار را انجام داده و دوربین آن تصویربردار را زمین زدند که سبب شکستگی‌اش شد. از بالا و پایین و دوربین‌های مداربسته ورزشگاه فیلم داریم.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان درباره این که آیا این تصویربردار با گوشی موبایل خود مشغول فیلم گرفتن بوده، توضیح داد: وی با دوربین گوپرو مشغول فیلمبرداری بود. افشین پیروانی و علیرضا اشرف از ابتدای امر بحث امنیت را مطرح کردند. اشرف می‌گفت در هتل محبوس شده‌ایم و جرثقیل آمده است. نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا نشأت گرفته بود، البته علی اسماعیلی حرف خاصی نزد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: اصلاً دوست نداریم وارد مسائلی شویم که رابطه دو باشگاه از این بدتر شود. ناظری در باشگاه سپاهان نقشی را برعهده دارد و مجبور است صحبت‌هایی را مطرح کند که در حمایت از هواداران خودشان باشد، اما ما فقط در مورد مسائل واقعی صحبت می‌کنیم. تیم پرسپولیس تا دو ساعت و نیم پس از بازی داخل ورزشگاه بود و به ما اجازه خروج نمی‌دادند. دلیل این موضوع را هم خود ناظری می‌داند. روز گذشته در زمان خروج از هتل هواداران ما مقابل درب ورودی هتل حضور داشتند، اما برای اتوبوسی که سمت هتل حرکت می‌کرد اتفاقاتی رخ داد.

علی اسماعیلی عنوان کرد: از لحظه به لحظه این اتفاقات فیلم ثبت و ضبط شده، این مستندات را به کمیته انضباطی، کمیته اخلاق و مراجع بالاتر می‌فرستیم تا تصمیم‌گیری شود. مقابل هتل محل اقامت‌مان دو سه بار صدای انفجار نارنجک‌های دستی کوچک را شنیدیم که تاکنون به آن اشاره نکرده بودیم. وقتی اتوبوس تیم پرسپولیس به سمت استادیوم حرکت می‌کرد با مزاحمت‌هایی مواجه شدیم که مستندات آن هم کاملا موجود است.

وی افزود: در زمان ورود ما به داخل ورزشگاه در یک تونل افرادی حضور داشتند که پرچم سپاهان دست آن‌ها بود و مزاحمت‌هایی برای اعضای تیم پرسپولیس ایجاد کردند. راننده‌ای که ما را همراهی می‌کرد می‌گفت اینجا گفته‌اند به اتوبوس خسارت وارد شده در حالی که ما نگفتیم خسارتی وارد شده بلکه اعلام کردیم به اتوبوس حمله شد و طرفداران محترم سپاهان با دو دست خود به بدنه اتوبوس می‌کوبیدند که صدای بدی را به وجود آورد و موجب شد با ترس و اضطراب وارد ورزشگاه شویم. فکر می‌کنم اسم این حرکت ایجاد شرایط ناامن برای تیم میهمان باشد.


بیشتر بخوانید: رویای استقلال برای عبور زودهنگام از پرسپولیس


در ادامه ناظری توضیح داد: ما هیچ مشکلی با باشگاه پرسپولیس نداریم.

علی اسماعیلی هم پاسخ داد ما هم با سپاهان مشکلی نداریم.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان ادامه داد: از زمان ورود تیم پرسپولیس به اصفهان مجموعه رسانه‌ای این باشگاه اخباری را تولید کردند و تولید خبر ما هم مشخص است. این گونه حرف زدن دور از اخلاق است. از لحظه ورود این تیم به اصفهان تنها حاشیه تولید شد. تولید خبر هر دو باشگاه مشخص است. تاکنون هم سکوت کرده‌ایم و من اولین نفری هستم که از باشگاه سپاهان درباره مسائل صحبت می‌کنم.

ناظری افزود: اصلاً این مسائلی که پرسپولیسی‌ها مطرح می‌کنند وجود نداشت. دوستان یکی از رسانه‌ها با دو راننده اتوبوسی که پرسپولیس را به باشگاه آوردند مصاحبه کرد که فیلم آن موجود است. اگر مستندی وجود دارد باشگاه پرسپولیس ارائه بدهد.

وی ادامه داد: می‌خواهم از علی اسماعیلی بپرسید که تیم پرسپولیس با چند ماشین اسکورت نیروی انتظامی به ورزشگاه آمد، چگونه به اتوبوس این تیم حمله شده، ولی آسیبی وارد نشده است. خیلی هیجانی موضوع را تعریف کرده و می‌گویند اضطراب به بازیکنان ما وارد شده، دلیل اضطراب چیست و چه اتفاقای رخ داده؟ با زحمت نیروی انتظامی و برادران ناجا تیم پرسپولیس به ورزشگاه آمد و چه اتفاقی رخ داد که می‌گویند اتوبوس آسیب دیده است. برای خروج از ورزشگاه نقش جهان هم مشکلی نبود و فقط نیروی انتظامی می‌خواست این تیم را مستقیم به فرودگاه اسکورت کند.

ناظری در باره دلیل به حاشیه کشیده شدن بازی سپاهان و پرسپولیس در اصفهان گفت: علت مشخص است، وقتی پیروانی و دوستان ما در باشگاه پرسپولیس وارد شهر می‌شوند از همان ابتدا شروع به تولید محتوای رسانه‌ای حاشیه دار می‌کنند. این موضوع حجم هیجان را بالا می‌برد. تاکنون هیچ تولید محتوای حاشیه‌سازی نداشتیم و همه سکوت کردیم. محمد رضا ساکت، رضا فتاحی و سایر دوستان صحبتی انجام ندادند.

علی اسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: علت این اتفاقات در اصفهان مشخص است و ما از قبل می‌دانستیم چنین مسائلی رقم می‌خورد. یک روز قبل از سفرمان نامه‌ای به سازمان لیگ فرستاده و تمام موارد حتی ماجرای موتورسوار‌ها را گوشزد کردیم. از قبل تجربه داشتیم، سال‌هاست که با سپاهان در لیگ برتر بازی می‌کنیم و دستکم داخل زمین رقیبان محترمی برای هم هستیم، اما بیرون از زمین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی اضافه کرد: خود ناظری در جلسه هماهنگی حضور داشت که فتاحی گفت باشگاه پرسپولیس به سازمان لیگ نامه داده، می‌دانستیم چنین اتفاقی می‌افتد، اما دوستان اعتمادی به این نامه نداشتند و دیدید داستان به کجا کشید. فکر می‌کنم این اتفاقات باید از طریق مرجع بالاتری پیگیری شود و هر بحثی انجام بدهیم امکان بدهیم دوستی‌هایمان تحت تأثیر قرار بگیرد. این اتفاق درست نیست وقتی خودمان نگفتیم اتوبوس آسیب دیده، خبرنگاری به سراغ راننده اتوبوس برود و بگوید ما ادعا کرده‌ایم، کجا ادعا کردیم؟

ناظری افزود: علیرضا اشرف چنین ادعایی داشت و با انتشار یک استوری گفت نمی‌توانیم از هتل خارج شویم.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: ۱۸ سال است در مطبوعات و رسانه‌ها کار می‌کنم، اما هیچ وقت فردی که پس از بازی فیلم می‌گرفت را ندیدم. در هفته‌های نخست همین لیگ تجربه دیدار استقلال و فولاد خوزستان را داشتیم و دیدید که چه ماجرایی پیش آمد، همه مربیان و بازیکنان تحت تأثیر جریان‌های بازی قرار می‌گیرند و امکان دارد حرفی بزنند و آن فرد بدون مجوز و اجازه مشغول تصویربرداری بود.

وی ادامه داد: در آخر بازی عزت الله پورقاز بی دلیل به سید جلال حسینی حمله و توپ را به سمت تونل شوت کرد. از طریق عکاسان و اهالی رسانه که در آنجا حضور داشتند فیلم گرفته شده و همه چیز مشخص است.

ناظری افزود: پورقاز از بازیکنان بااخلاق ماست.

علی اسماعیلی هم تأکید کرد تعجب ما هم از همین است. وی دوست قدیمی خودم است و تعجب می‌کنم چرا چنین کاری انجام داد.

مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان تصریح کرد: سعید آقایی و فردی که ماسک با لگوی باشگاه پرسپولیس را روی صورت خود دارد به طرف تصویربردار ما حمله‌ور شدند.

علی اسماعیلی افزود: چرا باید تصویربردار سپاهان از ما فیلمبرداری کند؟ این موضوع را برای من روشن کنید. خود مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان مستند می‌گوید تصویربردار ما بوده و چه دلیلی برای این کار وجود دارد.

ناظری در ادامه این مناظره گفت: وی از خروج بازیکنان فیلم می‌گرفت و کاری به بازیکنان پرسپولیس نداشت.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این ادعا گفت: ناظری با فردی صحبت نمی‌کند که شغل رسانه‌ای داشته، سال‌ها کار رسانه‌ای کرده‌ام و تمام ریزه‌کاری‌ها را می‌دانم. دلیل انتخاب برخی شعار‌ها که باید در طول بازی پخش می‌شد چه بود؟

ناظری در پاسخ به این سوال علی اسماعیلی توضیح داد: چه شعاری داده شده است؟ زمان پخش شعار‌ها مشخص است و رأس سه دقیقه‌ای که در نظر گرفته شده بود پخش شد.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این ادعا گفت: درست است، رأس سه دقیقه پخش شد، اما محتوایش چه بود؟

ناظری در پاسخ به سؤال علی اسماعیلی عنوان کرد: از ابتدای لیگ همین شعار‌ها در ورزشگاه نقش جهان پخش می‌شد.

علی اسماعیلی هم پاسخ داد: ناظر بازی بعد از مسابقه گفت یکی از مسؤولان در اصفهان به من گفت این شعار‌ها توهین به تیم پرسپولیس بود. کاملا دلایل و مکان مشکلاتی که به وجود می‌آید مشخص است.

منبع: خبر آنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور