تاریخ انتشار: ۲۱:۲۳ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

همتی: اگر قهر با صندوق برداشته شود، من رقیبی ندارم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت باید در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کند و نباید در جزئیات اقتصاد دخالت کند. نباید قیمت گذاری کرده و مانع شود.

همتی در انتخابات ریاست جمهوری

اقتصاد ۲۴ - "عبدالناصر همتی" عصر امروز ۲۰ خردادماه در ویژه برنامه انتخاباتی "ایران سرای من" در شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: اکنون شرایط اقتصای کشور به گونه‌ای است که نیاز به اقدامات فوری و جدی برای اصلاحات اقتصادی داریم و نظرسنجی نشان می‌دهد بیش از ۷۰ درصد دغدغه شما مردم مسائل اقتصادی و معیشتی است، بنابراین دولت آینده نمی‌تواند دولت غیراقتصادی نباشد و بینش اقتصادی در ذهن رییس جمهور آینده نباشد.

وی افزود: ما نیاز داریم جلوی اشتباهات گذشته را بگیریم والّا ممکن است دیر شود. زمان در گذر است و نیاز داریم ریل اقتصاد را تغییر داده و حکمرانی اقتصادی را که اشتباه پیش رفته اصلاح کنیم.


بیشتر بخوانید: اظهارات جدید همسر آقای کاندیدا


همتی تصریح کرد: نیاز است به مردم بگوییم روندی که در سال‌های گذشته طی شده روند مطلوبی برای اقتصاد کشور نبوده و قدرت خرید مردم، سرمایه گذاری در کشور و رشد تولیدات کاهش یافته و رشد سه دهه گذشته در حد سه درصد اصلا در شان مردم بزرگ ایران نیست.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید برمی گردد و باید موانع رشد تولید برداشته و به طور جدی حمایت شود و چگونه می‌توان این اتفاق را رقم زد و چگونه می‌توان تورم مزمن ساختاری که در سه دهه گذشته به طور متوسط ۲۰ درصد بوده و اخیرا به خاطر فشار حداکثری و تحریم‌های ظالمانه امریکا قدری افزایش یافته کتر کنیم؟

وی اظهار کرد: بنده به عنوان فردی که اقتصاد خوانده و نزدیک به ۳۵ سال مدیریت بنگاه‌های مالی و اقتصادی را دارم و بانک مرکزی را که سیاست‌های ارزی و پولی را در اختیار دارد، اداره کردم می‌دانم مشکلات چقدر عمیق است و باید حتما فکر عاجلی برای مشکلات بشود و فرصت اشتباه و تداوم آن اشتباه را نداریم.

همتی تصریح کرد: باید اقتصاد حاکم بر سیاست شود نه مثل گذشته که سیاست حاکم بر اقتصاد بود. اگر اقتصاد حاکم نشود ما باز ممکن است همین مسیری که طی کردیم و براساس اهداف سیاست گذاری سیاست مداران باید مسائل اقتصادی را پیش ببریم بنابراین ناکارآمدی ادامه می‌یابد، قیمت گذاری دستوری ادامه می‌یابد و مداخلات دولت در اقتصاد ادامه یافته و می‌شود وضعی که اکنون است.

وی بیان کرد: باید به سمتی برویم که دولت دست و پایش را از اقتصاد کنار بکشد و بخش خصوصی و مردم در صحنه تولید بیایند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مسئله تعامل داخلی و خارجی مهم است و شعار دولت من "تعامل از خانه تا جهان است"، گفت: تعامل یعنی در خانواده بین زن و شوهر و فرزندان تعامل باشد و در داخل جامعه بین افراد، سازمان ها، نهاد‌ها و بین قوای سه گانه و بین ما و کشور‌های خارجی تعامل در حد بهینه نیست و در برخی جا‌ها تقابل است و باید در داخل کشور و قدرت جمهوری اسلامی بر این استوار باشد که با تعامل بتواند مسائل و مشکلات را حل کند.

وی افزود: یکی از کار‌های که باید انجام بدهیم این است که خیلی سریع موانع رشد اقتصادی را از بین ببریم. پیش بینی ناپذیر بودن اقتصاد سم مهلکی برای سرمایه گذاران است.

همتی با بیان اینکه نیاز به مهار تورم داریم که اگر مهار نشود سفره بخش عظیمی را کوچک و سفره بخش کوچکی را بزرگ می‌کند، گفت: ممکن است بگویید من رییس بانک مرکزی بودم و چرا تاکنون این کار‌ها را نکردم؟ بخشی از کار به تحریم‌ها و بخشی به اختیارات بانک مرکزی برمی گردد و در کنار آن باید مجموعه‌ای همکاری کنند و قدرت و اختیاراتی فراتر از بانک مرکزی نیاز است تا بتوان بر مشکلات فائق شد.

وی با اشاره به برنامه من قابل اجراست و تحقق پیدا می‌کند، افزود: ما نیاز داریم انزوای خارجی را از بین ببریم. برخی می‌گویند تحریم کاری نکرده و بیشتر، عدم کارآمدی است که این اصلا صحت ندارد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: تحریم ظالمانه همه درآمد‌های ما تحت تاثیر قرار داده، روابط اقتصای ما را به حالت تعلیق در آورده و روابط بانکی ما را مختل کرده است؛ زمانی درآمد‌هایی در حد ۱۰۰ میلیارد دلار داشتیم و با درآمد ۵ میلیارد دلاری در سال ۹۹ کشور را اداره کردیم. معلوم است به مردم فشار می‌آید و دولت باید هزینه‌هایی را که ۷۰ درصد آن حقوق و دستمزد استف تامین کند و نمی‌شود حقوق پرداخت نکرد.

وی با اشاره به اینکه به طور اساسی باید در اقتصاد کار جدی شروع کنیم، افزود: برنامه‌های جدی در ۱۵ اولویت تدوین کرده ایم البته اولویت اصلی در بحث اقتصادی رشد اقتصادی، کنترل تورم، کاهش بیکاری، کنترل و پیشبرد رفاه مردم و احیا و اصلاح معیشت مردم است.

همتی تصریح کرد: معیشت مردم اکنون تحت تاثیر تحریم، تورم و کاهش ارزش پول ملی است و قدرت خرید دچار مشکل جدی شده که باید با عادلانه کردن پرداخت یارانه، بازتوزیع درآمد‌های کشور، اخذ مالیات از درآمد و دارایی‌هایی که جنبه سفته بازانه دارد و کمتر کردن فشار بر تولیدکننده مشکلات را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه جوانان نقش مهمی در کشور دارند و باید جایگاه جوانان در کشور را احیاء کنیم، افزود: جوانان آرامش می‌خواهند و اینکه با ایجاد اوقات فراغت انگیزه ماندن و تلاش در کشور در آن‌ها افزایش یابد و باید جوانان خارج از کشور را با ایجاد فضای سیاسی اجتماعی مناسب جذب کنیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نقش زنان در سیاست و جامعه اظهار کرد: بنای من این است ۳۰ درصد مشاغل در اختیار زنان قرار بگیرد و حتما ۵۰ درصد کابینه در اختیار زنان و جوانان باشد. باید از حقوق زنان دفاع شود چراکه زنان کشور ما واقعا افتخارآفرین هستند.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد جمعیت ما زنان غیوری هستند که در جنگ و در مقاومت بودند و در تحریم مقاومت کردند و صدایشان در نیامد. سه سال است مشکلات اقتصادی اجتماعی مردم را تحت فشار قرار داده، اما آن‌ها کشورشان را پاس داشتند و باید تشخیص بدهیم با آن‌ها چگونه برخورد کنیم.

همتی با بیان اینکه مسئله مهم، شرکت مردم در انتخابات است، گفت: رقابت من با قهر با صندوق است و اگر قهر با صندوق برداشته شود، من رقیبی ندارم و مردم نشان دادند هیچ موقع تصمیم اشتباه نمی‌گیرند و خرد جمعی هیچ موقع اشتباه نمی‌کند.

وی تصریح کرد: این روز‌ها و ۲۸ خرداد حماسه بزرگی اتفاق می‌افتد و باعث افتخار مردم و کشور ما و تقویت استقلال و قدرت منطقه‌ای کشورما می‌شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: سیاست خارجی بسیار مهم است و در دولت آینده توجه جدی به آن خواهم داشت. ما باید منافع ملی را حفظ کنیم. سیاست خارجی مجری سیاست‌هایی است که منافع ملی را حفظ کند و ما در تعامل با شرق با محور چین و روسیه و ارتباط با غرب که با تعامل و احترام متقابل می‌توان روابط را توسعه داد، می‌توانیم اقدامات خوبی برای تعامل و توسعه داشته باشیم.

وی افزود: ما با تقابل به جایی نمیرسیم و نیاز داریم از انزوایی که ظالمانه توسط قدرت‌های بزرگ بر ما تحمیل کردند، خارج شویم. معیشت مردم با تداوم انزوا، تقابل و تحریم‌ها حل نمی‌شود و اگر فکر می‌کنیم بدون این‌ها می‌توانیم به توسعه و از بین رفتن فقر برسیم، اشتباه می‌کنیم.

همتی تصریح کرد: در صورتی که کشورمان در دنیا صادرات و واردات و سرمایه گذاری خارجی داشته، ایرانی‌ها در خارج فعالیت کرده و منابعشان برگردد، نظام بانکی ما فعالیت گسترده در دنیا داشته باشد به رشد اقتصادی و معیشت مردم خواهیم رسید.

وی بیان کرد: مسئله مهمی که در کشور ضعیف شده، سرمایه اجتماعی است که سنگ زیربنای توسعه است و سرمایه اجتماعی که اعتماد بین مردم و دولت و مردم حاکمیت است باید تقویت شود که اکنون این لطمه خورده و مردم اعتمادشان به هم کاهش پیدا کرده است.

دولت نباید در اقتصاد دخالت کند

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید دولت کالای عمومی باشد، گفت: دولت باید در زیرساخت‌ها سرمایه گذاری کند و نباید در جزئیات اقتصاد دخالت کند. نباید قیمت گذاری کرده و مانع شود.

وی با اشاره به اینکه نکته اصلی و مهم ما تولید است، افزود: باید فضای کسب و کار را برای توسعه تولید مهیا کنیم و باید فضا اصلاح شود. اکنون رتبه ما در فضای کسب و کار قابل قبول نیست و درجه آزادی اقتصادی ما خیلی پایین است.

همتی تصریح کرد: بخش خدمات در کشور ما ارزش افزوده بالایی دارد که به خاطر کرونا آسیب دیده و دولت آینده باید این بخش را به وضعیت بهتری در بیاورد. البته کرونا این حُسن را داشت که شیوه تجارت و تولید را در کشور دگرگون کرد و اکنون فروش و ارتباطات از طریق فضای مجازی توسعه پیدا کرده و با مسیری که می‌رویم دگرگونی جدی در بخش خدمات ایجاد می‌شود وزمینه خوبی برای اشتغال جوانان تحصیلکرده است و رشد اقتصادی ما می‌تواند به این سمت برود

وی بیان کرد: باید به زنجیره‌های تولید اهمیت داده و با گسترش زنجیره تولید می‌توان تولید را به جایی خوبی رساند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهور با اشاره به روابط تجاری خارجی اظهار کرد: توسعه صادرات غیرنفتی خوب بوده و استان‌های ما از جمله کرمان می‌توانند در این زمینه نقش کلیدی داشته باشند. می‌توانیم از طریق گسترش تولیدات صادرات محور کار را پیش ببریم که به اشتغال مناطق صاراتی و افزایش قدرت خرید کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه باید انسداد داخلی را از بین ببریم و انزوای خارجی که به ما تحمیل شده مانع توسعه است، در ادامه تصریح کرد: مردم ما بسیار هوشیار و سیاسی هستند و بینش مردم بسیار بالاست و باید به بینش و نگرش مردم احترام بگذاریم. باید به اقوام و زبان‌های مختلف احترام و در تقویت آن بکوشیم. قدرت فرهنگ ما در توجه به اقوام و بخش‌های مختلف کشور است و این شعار نیست و اعتقاد است که باید در کشور رایج شود.

همتی تصریح کرد: نمی‌توانیم با ایجاد نگرانی در بین اقوام مختلف یا جدا کردن آن‌ها از هم کار را تداوم بدهیم که این کار قدرت ملی ایران را کاهش می‌دهد. قدرت ملی ما یکپارچگی قومیت‌ها و همراهی آن‌ها با هم و وحدت است.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم که بنده قصد دارم با اعتماد شما مردم آن را برقرار کنم محور‌های اساسی کارش مشخص و محور اول اقتصاد است. نیاز داریم مسائل اساسی اقتصاد کشور را در این چهار سال حل کنیم و باید به رشد اقتصادی مثبت حداقل ۵ درصد در سال برسیم و در تورم تلاش می‌کنیم ظرف چهار سال آن را در محدوده ۸ تا ۱۲ درصد کنترل کنیم و براساس روند شاخص‌ها معتقدم این اعداد محقق می‌شود و اگر بتوانیم تحریم‌ها را به طور کامل حذف کنیم و فاینانس خارجی بیاید بهتر از این می‌شود عمل کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: کنترل تورم به معنای کنترل قدرت خرید مردم است و برای قدرت خرید که آسیب دیده برنامه‌هایی دارم و افزایش یارانه پرداختی به مردم را انجام می‌دهم، اما باید براساس آنچه که امکانات اجازه می‌دهد به مردم قول بدهیم و معتقدم باید اصلاح شود چراکه توزیع درآمد در کشور نامناسب است و باید طی دو سه سال آینده به تدریج اصلاح جدی شود و نیاز داریم مردم ما آرامش بیشتری پیدا کرده که در سایه درآمد و رفاه است.

وی اظهار کرد: مردم روی دریای نفت و منابع عظیم هستند و نمی‌توانند این سطح از رفاه را که فقط بخش عظیمی داشته باشند، تحمل کنند.

همتی تصریح کرد: مردم ما مستحق روز‌های خوب هستند و باید روابط اقتصادی سالم برقرار و دلایل رشد فساد را ریشه کن کنیم و تصمیماتی که فساد ایجاد می‌کند جلوی آن را بگیریم؛ برخورد با معلول مشکلی از کشور حل نمی‌کند.

اختیارات هیئت وزیران را به فرمانداران می‌دهم

همچنین سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در شبکه البرز خطاب به شهروندان این استان گفت: البرز که با نام ایران کوچک شناخته می‌شود مرکزی از تنوع اقوام و زبان‌هاست و با اینکه یک استان جدید محسوب می‌شود، اما استانی سریع‌الرشد و دارای امتیازات و البته مشکلات زیادی است.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: تصور همگان بر این است که البرز به دلیل نام آن یک استان کوهستانی است، اما این استان همانطور که از نظر حضور اقوام تنوع زیادی دارد از نظر جغرافیایی و اقلیمی نیز متنوع است و علاوه کوهستان دارای کویر هم هست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه البرز از نظر وسعت سی و یکمین استان کشور و فقط ۵۲۳۴ کیلومتر مربع مساحت دارد، افزود:، اما در همین محدوده دو میلیون و ۷۱۲ هزار نفر حضور دارند و باعث شده البرز تراکم جمعیت بالایی داشته باشد و در هر کیلومتر مربع ۲۳ هزار و ۵۱۸ نفر حضور داشته باشند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: کرج به عنوان مرکز البرز سومین کلانشهر بزرگ کشور محسوب می‌شود. ۶۵ درصد جمعیت این استان نیز شهرنشین هستند.

وی در ادامه گردشگری را یکی از مزیت‌های اصلی این استان عنوان و تصریح کرد: البرز علاوه بر کوه‌های بالای ۴۰۰۰ متر و پیست اسکی، از امکانات کویرنوردی هم برخوردار است. از نمونه‌های دیگر گردشگری این استان می‌توان به جاده چالوس، باغ سیب مهرشهر، کاخ مروارید، روستای آتشگاه، کاخ سلیمانیه، کاروانسرای شاه عباسی و ... اشاره کرد.

قاضی‌زاده‌هاشمی در خصوص وضعیت اشتغال در البرز هم گفت: البرز یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است که حجم زیادی از صنایع استراتژیک کشور را در خود جای داده است. این موضوع باعث شده البرز با نرخ بالایی از مهاجرت مواجه باشد و به همین دلیل نرخ بیکاری در این استان موج می‌زند و علی رغم سرمایه‌گذاری‌ها باز هم بیکاری رو به رشد است.

وی در ادامه وجود فرودگاه بین المللی پیام، منطقه ویژه اقتصادی برای محصولات دارویی و پیشرو بودن در به کارگیری فناوری‌های جدید را از مزیت‌های البرز عنوان کرد و گفت:، اما متأسفانه با این وجود از تعداد شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی مصوب، تعداد کمی از به طور کلامل فعال هستند خیلی از آن‌ها نیمه فعال هستند. همچنین ۲۱ درصد از مجوز‌های صادر شده غیر فعال است این یعنی افراد مجوز دریافت کرده‌اند، ولی قادر به جذب سرمایه گذار نبوده‌اند. علاوه بر این ۴۰ تا ۵۰ درصد زمین‌های واگذاری هم راکد مانده که این یعنی اهلیت لازم در فردی که زمین به وی واگذار شده وجود نداشته یا اینکه موانعی برای توسعه سرمایه گذاری وجود داشته است.

وی با اشاره به ترافیک در البرز خاطرنشان کرد: محور‌های ارتباطی البرز ترافیک عجیب و غریبی دارد و عمر مردم در آن تلف می‌شود. باید برای این ترافیک کاری جدی انجام داد.

وی در خصوص مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت‌های صنعتی و تولیدی در البرز هم اشاره و اعلام کرد: استان البرز به پالایش صنعتی برای کاهش واحد‌های آلاینده، آب‌بر و انرژی‌بر نیاز دارد. این استان با محدودیت جدی منابع آب مواجه است و اراضی کشاورزی آن به سرعت در حال تغییر کاربری و باغ‌های آن در حال از بین رفتن است. ما ضمن اینکه به اشتغال نیاز داریم باید با محیط زیست هم خوش رفتاری کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی با انتقاد از برنامه‌ریزی غلط طی سال‌های گذشته در کشور گفت: ما در دولت سلام مدلی را طراحی کرده‌ایم تا با دادن اختیارات هیئت دولت به شهرستان‌ها، شهرستان‌ها بتوانند با دادن امتیاز سرمایه‌گذار جذب کنند، مجوز بگیرند و سرمایه‌ها را به سمت خود بکشانند. هر چه به سمت مناطق دورتر برویم بودجه بیشتر به آن‌ها خواهیم داد و صدور مجوز برای توسعه کشاورزی و صنعت را تسهیل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه چالش آلودگی‌های زیست محیطی در این منطقه بسیار جدی است، گفت: یکی از مسائل جدی در البرز با اینکه منابع آبی به ظاهر فراوانی دارد کمبود آب است. وضعیت آب در این استان بحرانی است و برخی از دشت‌های ما مثل دشت کرج، اشتهارد، هشتگرد و حتی دشت‌های مجاور این استان در بحران قرار گرفته است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: مشکل پسماند‌های شهری و صنعتی در البرز هم جدی است. روزانه بیش از ۱۷۰۰ تن زباله در البرز تولید می‌شود که متاسفانه ۹۰ درصد آن در سایت‌ها دفن می‌شود باید کار جدی در این ماجرا انجام داد.

وی ادامه داد: این مشکلات به خاطر این است که ما گرفتار یک توع دولت تمرکزگرا هستیم که به خاطر آن همه امور در تهرام رقم می‌خورد. تهران پایتخت به صنعتی، سیاسی، ورزشی و ... تبدیل و همین هم باعث شده توسعه سرزمینی دچار مشکل شود و مردم خاک آبا و اجدادی خود را رها می‌کنند و برای شغل دست دوم و سوم مجبور هستند در کرج و حاشیه تهران ساکن شوند.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: ما در دولت سلام برنامه ریزی کرده‌ایم که ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم یعنی همه شهرستان‌ها اختیارات داشته باشند. فرماندار اختیارات وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، وزیر جهاد کشاورزی و سایر وزرات را داشته باشد و اگرچه سیاستگذاری کلی در وزارتخانه‌ها انجام شود، ولی سیاست‌های اجرایی از جمله دادن مجوز، به کار گرفتن نیروی انسانی، تصدی امور و ... در اختیار شهرستان‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دلیلی ندارد برای دریافت یک مجوز از شهرستان به مرکز کشور مراجعه شود، گفت: تصویب بودجه به صورت منطقه‌ای باید جایگزین تصویب بودجه به صورت بخشی شود و تخصیص آن در اختیار شهرستان قرار گیرد. مدیران استانی را هم استانداران باید منصوب کنند و مردم در مورد عملکرد مدیران اظهار نظر کنند. برای این موضوع ما یک سامانه طراحی کرده‌ایم که اگر یک سوم مردم یک منطقه از عملکرد یک مدیر ناراضی باشند آن مدیر عزل خواهد شد.

وی ادامه داد: بر این اساس هر شهرستان براساس مزیتی که دارد به عنوان پایتخت مطرح خواهد شد به عنوان نمونه کرج می‌تواند پایتخت صنعتی کشور باشد. این موضوع می‌تواند شیب ۱۰۰ ساله‌ای که همه امور کشور را به سمت تهران گسیل می‌کند را کاهش دهد.

قاضی‌زاده‌هاشمی در پایان با بیان اینکه ما برای ساختن چند پروژه نیامده‌ایم بلکه آمده‌ایم تا رویه مدیریتی کشور را تغییر دهیم، گفت: نظام برنامه‌ریزی در کشور ما مشکل داشته است. دولت باید به جای دخالت در امور هماهنگ کننده باشد. دولت سلام از مردم خواهش می‌کند تا دستش را بگیرند تا با یک انرژی جدید و نفس تازه و با تغییر ریل اداره کشور، بسیاری از مشکل بهبود یابد.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی حیدری
0
0
جمعه ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
کلاشان دو دوزه باز متوهم فکرشان همین است !!!.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور