تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰

علی‌نژاد: مشکل امضا در باشگاه استقلال حل شده است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که یکی از سیاست‌های این وزارتخانه تشویق فدراسیون‌ها برای کسب میزبانی است.

مشکل امضا در باشگاه استقلال

اقتصاد ۲۴ - مهدی علی‌نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان که برای دیدار انتخابی المپیک ۲۰۲۰ فوتبال ناشنوایان در کیش حاضر شده بود، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت ورزش تشویق فدراسیون‌های ملی ما برای گرفتن میزبانی‌های بین‌المللی است. این رویداد‌ها اگر رسمی و رویداد قاره‌ای و جهانی باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

وی افزود: فدراسیون ناشنوایان پس از اینکه مالزی به دلیل شرایط کرونایی نپذیرفت میزبان باشد، فدراسیون آسیایی با ما رایزنی کردند و ما هم پذیرفتیم که شرایط را برای میزبانی فراهم کنیم. ما هم با مسئولان مربوطه در منطقه آزاد کیش صحبت کردیم و میزبانی خوبی بود که ورزشکاران کشورمان هم نتایج خوبی گرفتیم. هم به المپیک ناشنوایان صعود کردیم و هم در فینال حضور داشتیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره بحث پاداش ورزشکاران ناشنوا و اینکه آیا پاداش آن‌ها با ورزشکاران المپیکی یکسان است، اظهار داشت: خب روشن است که سطح المپیک ناشنوایان با المپیک یکسان نیست. اگر بخواهیم مانند المپیک پرداختی داشته باشیم، از عدالت خارج است و به این شکل نخواهد بود. مساوات، لزوماً عدایت نیست و این نکته مهمی است که بعضاً به آن توجه نمی‌شود. جمع بندی ما در آخرین آیین نامه، قرار بر این است که میزان پاداش آن‌ها از ۲۰ درصد المپیکی به ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد و یعنی سه برابر شد. یعنی اگر به المپیک صعود کنند، ۶۰ درصد پاداش می‌گیرند و در المپیک هم مقامی کسب کنند، ۶۰ درصد افراد سالم پاداش می‌گیرند.

علی‌نژاد در واکنش به این مسئله که صحبت‌های او برخلاف محمدمهدی فروردین، رئیس فراکسیون ورزش مجلس است، گفت: من نقطه نظرات خودم را می‌گویم و همانطور که گفتم، مساوات لزوماً عدالت نیست.

وی درباره اینکه دوره ریاست زهرا اینچه‌درگاهی در فدراسیون ژیمناستیک به اتمام رسیده و همانطور که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد دیگر قرار نیست فدراسیون‌ها با سرپرست اداره شوند و انتخابات به سرعت برگزار می‌شود و حالا وضعیت فدراسیون ژیمیناستیک چه خواهد شد، اظهار داشت: امروز که با هم صحبت می‌کنیم، بعد از ۱۶-۱۵ سال برای اولین بار هیچ فدراسیونی با سرپرست اداره نمی‌شود. پس از برگزاری انتخابات ورزش‌های زورخانه‌ای که روز گذشته برگزار شد و آقای باران چشمه به عنوان رئیس انتخاب شد، اولین روزی را پشت سر می‌گذاریم که ورزش کشور بدون سرپرست اداره می‌شود و این اتفاق مهمی است.

علی‌نژاد افزود: برای سه انتخابات تیرماه نیز ما ۷۵ روز پیش از اتمام دوره چهار ساله رؤسا ثبت نام را آغاز کردیم، جلسات مربوط به تطبیق انجام شد و نهایتاً اسامی نامزد‌ها برای تأیید صلاحیت‌ها به مراجع ذی صلاح ارسال شد. به محض رسیدن اسامی تأیید شده، ما انتخابات را برگزار می‌کنیم و این در اختیار ما نیست. نهاد‌های مربوطه باید پاسخ بدهند، اما سیاست ما برگزاری انتخابات سه فدراسیون باقیمانده تا پایان تیرماه است، مگر اینکه اسامی تأیید صلاحیت‌ها تا آن موقع نیاید و ما مجبور به تأخیر انداختن انتخابات شویم. این سه فدراسیون هم اسکیت، ژیمیناستیک و تیراندازی هستند.

وی درباره اینکه در مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای یکی از کاندیدا‌ها اعتقاد داشت، مهندسی صورت گرفته است، گفت: آقای احمدی دیروز درباره این موضوع صحبت کرده است. این فدراسیون زیرمجموعه من نیست که بخواهم دخالتی در آن داشته باشم. این رشته زیرمجموعه ورزش همگانی است.


بیشتر بخوانید: برتری استقلال برابر پیکان در دیداری دوستانه


معاون وزیر ورزش درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و دیدار حساس این تیم مقابل عراق خاطرنشان کرد: با توجه به نتایج بدی که در دور رفت گرفته بودیم کار بچه‌ها خیلی سخت بود. بعد از کرونا و میزبانی متمرکز در بحرین، کار سخت‌تر شد، ولی خوشبختانه با همتی که بچه‌ها انجام دادند و شارژ روحی خوبی که توسط دولت، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال قبل از مسابقات شد، نتایج خوبی گرفته‌ایم و امیدوارم در دو بازی آینده نیاز نتایج خوبی رقم بخورد.

وی اضافه کرد: فردا بازی با کامبوج بازی سختی برای ما نیست و تیم قابل توجه‌ای نیست، ولی بازی عراق همیشه برای ما سخت بوده و ما حریفان سنتی برای هم هستیم. اگر بچه‌ها بازی که با بحرین انجام دادند را با عراق هم رقم بزنند فکر می‌کنم این تیم را هم می‌توانیم شکست دهیم و این تیم نمی‌تواند مقابل ما قد علم کند. واقعاً بازیکنان ما از تیم‌های دیگر گروه شرایط بهتری دارند و امیدواریم بتوانند از این مرحله عبور کنند.

علی‌نژاد درباره آشفتگی باشگاه استقلال عنوان کرد: مشکل امضا‌ها حل شد و آقای آصفی در دو روز گذشته چک‌هایی را امضا کرده‌اند.

وی درباره اینکه پیشکسوتان استقلال در روز‌ها اخیر اسم او را عنوان می‌کنند و می‌گویند مددی تحت حمایت او است، یادآور شد: صحبت‌های کلی را قبول ندارم، ولی درباره پیشکسوتان باید بگویم استقلال یک باشگاه قدیمی است و اگر به گذشته برگردیم این تیم بیش از ۸۰۰- ۷۰۰ نفر پیشکسوت دارد و ممکن است ۲۰-۱۰ نفر از آن‌ها نظراتی داشته باشند، ولی این به معنای جمع نظرات پیشکسوتان استقلال نیست این اشتباه است که اگر اینگونه فکر کنیم. اینکه اسم بنده را می‌آورند نمی‌دانم دلیلش چه است. وزارت ورزش بحث نظارتی و حمایتی خود را در چارچوب قانون دارد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: می‌دانید طبق قانون نمی‌توانیم هیچ کمک مادی را به باشگاه‌ها داشته باشیم، چون کمک به ورزش حرفه‌ای ممنوع است، ولی همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا با محدودیتی که وجود دارد مشکلات را برطرف کنیم. این باشگاه‌ها دولتی هستند، ولی دولت نمی‌تواند به آن‌ها کمک کند و این به نظر من یک تناقض است. برخی مواقع آدم حس می‌کند جریاناتی پشت موضوع است که می‌خواهد با فضا‌های رسانه‌ای و کانال‌های هواداری، مطامع خاصی را برای بعضی‌ها به وجود بیارد که طبعاً ماهم زیر بار این حرف‌ها نمی‌رویم. من هم معاون وزارتخانه هستم و طبق وظایفم عمل می‌کنم وگرنه اینطور نیست که ما در این دو باشگاه منافعی داریم.

وی گفت: وظایف سازمانی داریم و طبق این وظیفه در راستای آن اقداماتی را انجام می‌دهیم. به هر حال افرادی غیر مسئول هستند و حرف‌هایی می‌زنند و نظارت‌شان را ارائه می‌دهند. بالاخره کشور ما کشور آزادی است، ولی فرصت این را نداریم که هرکسی حرفی زد بخواهیم جوابش را بدهیم و یا از طریق مبادی قانونی پیگیری کنیم. مطالب زیادی گفته می‌شود، ولی ما کار خودمان را ادامه می‌دهیم و آنچیزی که فکر می‌کنیم درست است را انجام می‌دهیم.

علی‌نژاد درباره اینکه گویا وزارت ورزش و جوانان به باشگاه پرسپولیس دستور تمدید قرارداد با شرکت آتیه داده پرداز را داده است، افزود: خیر، ما به هیچ وجه در مورد استقلال و پرسپولیس بحث‌های اینچنینی نمی‌کنیم. هیچ توصیه‌ای برای تدام یا عدم تداوم قرارداد‌های باشگاه نداشتیم. هزینه دو باشگاه به هر دلیلی اضافه می‌شود و منابع مالی محدود است. ساز و کار‌ها دولتی است و این‌ها خودشان مشکل‌زا می‌شوند. علت اینکه می‌گوییم این دو باشگاه خصوصی شوند، برای همین مشکلات موجود است. وقتی بخش خصوصی وارد شود، از این قید و بند حوزه دولتی خارج می‌شود. دولتی بودن این دو باشگاه زمانی به کارشان می‌آمد که ما بتوانیم به آن‌ها کمک کنیم، اما اکنون که دولت نمی‌تواند کمک کند، دولتی بودن‌شان خاصیتی ندارد.

وی درباره اینکه گفته می‌شد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در دولت تدبیر و امید خصوصی می‌شوند، اما هنوز این اتفاق رخ نداده، گفت: می‌بینم که برخی می‌گویند امکان خصوصی شدن این دو باشگاه وجود ندارد و این حرف آن‌هایی است که خودشان می‌دانند در گذشته با استقلال و پرسپولیس چه کردند و کاری که آن‌ها انجام دادند، باعث می‌شود این دو باشگاه امکان خصوصی‌سازی نداشته باشند. با این حال، در یک سال و نیم اخیر، اتفاقات خوبی رخ داد و زحماتی که این دوستان کشیدند، جبران شده است! مشکلات حل شده و موضوع شفاف شده است و طبیعتاً وقتی یک سال و نیم پیش و در بودجه سال ۹۸ بحث خصوصی شدن این دو باشگاه دیده شده بود، شرایط امکان پذیر نبود.

علی‌نژاد تصریح کرد: اقدامات خیلی زیادی در افزایش سرمایه دو باشگاه و ثبت برند آن‌ها شد، همچنین در شفاف‌سازی و درآمدزایی آن‌ها نیز اقدامات لازم صورت گرفت. همه این‌ها باعث شد شرایط خصوصی سازی شدن فراهم شود. کار بسیار دشوار، سخت و به زعم برخی نشدنی بود. اکنون شرایط و امکان خصوصی شدن دو باشگاه وجود دارد و در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است و از حوزه ما خارج شده و در حوزه وزارت اقتصاد است که از طریق فرابورس خصوصی شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه محمدمهدی فروردین اعلام کرده ورزشگاه درفشی‌فر از اموال باشگاه پرسپولیس معارض دارد، گفت: معارض ندارد، معارض داشته است. اینکه می‌گویم کار‌های سختی انجام شده، همین بحث‌هاست. درفشی‌فر سال‌ها معارض داشت. وقتی می‌خواهیم سندی را به نام باشگاه بزنیم تا سرمایه‌اش شود و معارض دارد، انجام این کار سخت است و ما با کمک قوه قضایی این کار را انجام دهیم. از کیان دولت، کیان عمومی و بودجه دولتی و مالکیت عممی دفاع شد و قوه قضایی کمک کرد. با رفع معارضین سند تک برگ صادر شد، وگرنه ثبت زیر بار این مسئله نمی‌رفت. احتمالاً آقای فروردین مطالبی که می‌گوید برای اسناد گذشته است و به این موضوعات جدید اشراف نداشته است.

علی‌نژاد درباره زمان اضافه شدن عضو جدید به هیئت مدیره باشگاه استقلال گفت: فرآیند آن در حال طی شدن است و دو سه نفر را به مراجع ذی صلاح اعلام کردیم که استعلام‌ها بیاید و پس از آمدن استعلام‌ها کار‌ها انجام می‌شود و برای پرسپولیس هم این اقدام را انجام دادیم. برای هیئت مدیره باشگاه استقلال دو نفر اضافه خواهند شد و به همین دلیل بیش از یک نفر را معرفی کردیم.

وی درباره اعتراض‌های فرهاد مجیدی به وضعیت استقلال و اینکه گویا قرار بوده جلسه‌ای با مدیران وزارت ورزش و جوانان داشته باشد، تاکید کرد: قطعاً قرار نیست با ما جلسه‌ای باشد و موضوعات داخلی باشگاه استقلال است. این باشگاه مدیرعامل و هیئت مدیره دارد و مربی هم در چارچوب وظایف خودش، کارهایش را انجام می‌دهد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه پس با این شرایط وزارت ورزش از عملکرد احمد مددی رضایت دارد، تصریح کرد: طبیعتاً رضایتمندی وجود دارد که او ادامه کار می‌دهد. سؤتفاهماتی با هیئت مدیره بود که جلسه‌ای در این خصوص داشتیم و هفته آینده هم هیئت مدیره با مدیرعامل باشگاه جلسه داشت. درباره سؤتفاهمات هم ما ۷ ساعتی جلسه داشتیم که اگر بخواهم درباره آن‌ها صحبت کنم، از حوصله خارج است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

سیزده بدر امسال بارانی است؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی