تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰
در مجامع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو عنوان شد:

کسب ۲۲۰۰ میلیارد تومان سود خالص توسط فولاد مبارکه

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت‌های معدنی و صنعتی گل‌گهر و چادرملو سهامی عام برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹، سود قابل‌توجهی در میان سهام‌داران این دو شرکت تقسیم گردید و فولاد مبارکه نیز موفق به حفظ کرسی خود در بورس کالای ایران شد.

مجمع  اقتصاد۲۴-  به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه ،مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس کالای ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو و شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برگزار شد. مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در سالن وزارت کشور و برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور ۸۰.۸۸ درصدی سهام‌داران برگزار گردید.

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، در این مجمع اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۹ حدود ۱۵.۳ میلیون تن کنسانتره و ۱۲.۲ میلیون گندله و ۴ میلیون آهن آسفنجی تولید کرده است. در واقع در سال ۹۹ این شرکت سهم تولید ۴۲ درصدی کنسانتره و ۲۷ درصدی گندله را به خود اختصاص داد.

وی ادامه داد: در سه‌ماهه اول امسال نیز شرکت گل‌گهر ۱۴ درصد رشد تولید و ۲۲۰ درصد رشد فروش و در سال ۹۹ بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان درآمد اصلی داشته است. دارایی شرکت ۶۳ درصد و سود ناخالص تلفیقی نیز ۱۹۲ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افزود: شرکت گل‌گهر در بحث مزیت منطقه‌ای جزو معدود شرکت‌هایی است که در زنجیره فولاد فعالیت می‌کند.

عتیقی تصریح کرد: در شرکت‌های زیرمجموعه هم تولید ۴ درصد شمش را در دستور کار داریم. گل‌گهر در سال ۹۹ جزو شرکت‌هایی بود که بیشترین تولید کنسانتره و گندله را به خود اختصاص داد.

به گفته وی، شرکت‌های زیادی در چند سال اخیر در مجموعه گل‌گهر ایجاد شدند که در ۳ بخش تولید، زیرساخت و پشتیبانی تولید فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل گل‌گهر ادامه داد: همچنین ایجاد ۲ نیروگاه در مجموعه گهر انرژی دیده شده و تأمین آب خلیج فارس و شرکت توسعه عمران منطقه شرکت نیز در برنامه‌های گل‌گهر تعریف شده است.

به گفته عتیقی، گل‌گهر پنجمین شرکت در بورس است و برای بازدهی کگل برنامه ریزی‌های خوبی شده که یکی از آن‌ها در ۴۰ روز آینده انجام می‌شود و گهر ترابر و جهان فولاد به بورس وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین مجوز معدن شماره ۳ جنوبی از ایمیدرو گرفته شده است. علاوه بر این، تکمیل زنجیره فولاد و تأمین سنگ، بهینه‌سازی و تنوع تولید محصولات غیر فولادی در برنامه‌های ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: درآمد‌های عملیاتی گل‌گهر در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ به میزان ۱۲۵درصد و سود ناخالص ۱۱۴ درصد رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی این شرکت رشد ۱۱۹ درصدی را به ثبت رسانده است.

به گفته عتیقی، در نهایت میزان سود خالص به مقدار ۱۴۱,۶۰۳,۲۸۲ میلیون ریال شده است که در مقایسه با سال ۹۸ رشد ۱۱۷ درصدی را به ثبت رسانده است.

وی افزود: در بخش فروش نیز شرکت گل‌گهر رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال ۹۸ داشته است. به این شکل که ۲ درصد در فروش گندله و ۳۶ درصد در کنسانتره رشد فروش به ثبت رسیده است.

تقسیم ۱۳۰ تومان سود به ازای هر سهم کگل

در پایان این مجمع، برای هر سهم کگل ۱۳۰ تومان سود تقسیم شد که از این بابت ۱۰۰۰ میلیارد تومان سود برای فولاد مبارکه شناسایی گردید. روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات نیز به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شدند.

انتخابات هیئت‌مدیره نیز در دستور کار این مجمع قرار داشت و در نهایت شرکت‌های فولاد مبارکه، کارگزاری سی‌ولکس، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، کارگزاری بانک کشاورزی، تأمین سرمایه تمدن و تاپیکو به مدت ۲ سال به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره انتخاب شدند.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز در سالن تلاش پارک وی چادرملو، برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ و با حضور ۸۵.۴۹ درصد سهام‌داران برگزار شد.


بیشتربخوانید:کرسی فولاد مبارکه در بورس کالای ایران حفظ شد


ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت چادرملو در این مجمع گفت: سال ۹۹ سال بسیار خوبی برای چادرملو بوده است، به‌طوری‌که تولید ۲۲درصد کنسانتره کشور، ۸ درصد گندله و ۸.۲ درصد شمش فولادی توسط گروه چادرملو به ثبت رسیده است. همچنین شرکت چادرملو با رشد ۱۹ درصدی در تولید کنسانتره در سال ۹۹ رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این شرکت در تولید گندله نیز به رتبه پنجم (۳میلیون و ۷۰۰ هزار تن) دست یافته و رشد ۳ درصدی را به ثبت رسانده است. همچنین رشد ۱.۵ درصدی در تولید آهن اسفنجی داشته و در این زمینه رتبه چهارم را کسب کرده است. همچنین به میزان یک میلیون و ۲۵هزار تن شمش فولادی تولید کرده است.

به گفته وی، شرکت چادرملو از ابتدای سال جاری تا به امروز رشد مناسبی داشته و برنامه ۳میلیون تنی این شرکت در قالب دو طرح ۱.۵ میلیون تنی مطرح شده و اسناد مناقصه آن آماده شده است.

تقی‌زاده گفت: در سه‌ماهه اول امسال، با فروش ۱۰میلیون تن محصولات، شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد فروش ۱۶.۵ درصدی داشته و همچنین حاشیه سود خالص آن به ۶۶ درصد رسیده است.

تقی‌زاده افزود: شرکت چادرملو طرح‌های متعددی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به انتقال آب خلیج‌فارس و ساخت کارخانه گندله‌سازی اشاره کرد. همچنین اکتشافات زیادی در آنومالی D۱۹ انجام‌شده و باطله‌برداری نیز در حال انجام است و امیدواریم ۱۷۰ میلیون تن ذخیره جدید داشته باشیم. البته آنومالی‌های مختلف را برای افزایش ذخیره به کار می‌گیریم.

به گفته وی، مشارکت و بهره‌برداری در یک معدن با ظرفیت ۸۰۰ میلیون تا بیش از یک میلیارد تن در استرالیا نیز در برنامه‌های این شرکت است تا از آن در طرح‌های فولادی چابهار استفاده شود.

تقی‌زاده افزود: مشارکت با آهن و فولاد غدیر، احداث کارخانه مگامدول با شرکت‌های توسعه معادن و فولاد مبارکه و ... در اردبیل نیز در برنامه‌های چادرملوست.

وی ادامه داد: این شرکت در سال گذشته تولید ۱۱.۲ میلیون تن کنسانتره و ۳.۸ میلیون تن گندله را ثبت کرد و به بالاترین رکورد‌های تولیدی خود دست یافت.

وی تصریح کرد: در زمینه تولید کنسانتره و گندله دو پروژه در دست اقدام داریم که شامل یک واحد ۴ میلیون تنی کنسانتره و یک واحد ۵ میلیون تنی گندله است.

۲۱۳ تومان سود به ازای هر سهم کچاد تقسیم شد

به گفته مدیرعامل چادرملو، این شرکت سال گذشته توانست بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد که در مقایسه با سال پیش از آن بیش از ۱۷۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

تقی زاده افزود: طرح‌های جانبی دیگری نیز تعریف شده که شامل طرح احداث دو نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی در شهرستان‌های بهاباد و اردکان به ظرفیت کل ۲۰ مگاوات، احداث کارخانه فروآلیاژها، احداث کارخانه آجر نسوز، احداث کارخانه سرباره در مجتمع صنعتی، احداث کارخانه باطله در مجتمع معدنی و... است.

در پایان این مجمع به ازای هر سهم ۲۱۳ تومان سود تقسیم شد که حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان سود نقدی نیز نصیب شرکت فولاد مبارکه گردید.

گفتنی است مؤسسه حسابرسی وانیانیک تدبیر به‌عنوان حسابرس اصلی و مؤسسه حسابرسی دش و همکاران به‌عنوان حسابرس علی‌البدل انتخاب شدند. دنیای اقتصاد و جهان صنعت نیز به‌عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار انتخاب شدند.

کرسی فولاد مبارکه در بورس کالای ایران حفظ شد

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس کالای ایران در سالن رازی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد. در این مجمع حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران، درخصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته گفت: حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران از تأسیس تا پایان سال ۹۹ روند روبه صعودی داشته و در سال ۹۹ با رشد ۳۳.۴ درصدی همراه شده است.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از کارمزد معاملات در سال ۹۹ به میزان ۳،۵۳۹،۰۹۴ میلیون ریال بوده است که این عدد در سال ۹۸ به مقدار ۱،۳۳۱،۶۱۷ میلیون ریال بوده و می‌بینیم که با رشد ۱۶۵ درصدی همراه شده است.

به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، جمع درآمد‌های عملیاتی نیز رقم ۲،۶۱۲،۳۱۳میلیون ریال بوده است که این عدد در سال ۹۸ به مقدر ۱،۳۸۱،۴۲۷میلیون ریال بوده و با رشد ۸۹ درصدی همراه شده است.

سلطانی‌نژاد نگاهی به میزان سود‌های حاصل‌شده در سال ۹۹ نیز داشت و گفت: سود خالص بورس کالای ایران به مقدار ۲،۷۳۶،۶۱۰ میلیون ریال به ثبت رسیده که در مقایسه با سال ۹۸ که عدد ۱،۱۰۱،۱۸۵ میلیون ریال بوده با ۱۴۸.۵ درصد رشد همراه شده است. همچنین سود پایه هر سهم نیز در سال ۹۹ به میزان ۱۰۹۵ریال بوده که در مقایسه با ۴۳۰ ریال سال ۹۸ رشد قابل‌توجه ۱۵۴درصدی را به ثبت رسانده است.

وی تصریح کرد: در معاملات بازار فیزیکی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ مشاهده می‌کنیم که بیشترین درصد تغییرات مربوط به محصولات صنعتی و معدنی بوده است؛ به این صورت که از حجم ۹۷۰۱ هزار تن در سال ۹۸ به ۱۳۷۳۸ هزار تن رسیده و ۱۷۱ درصد رشد داشته است. همچنین بعد از این نوع محصولات، حجم معاملات طلا رشد چشمگیر ۱۵۷ درصدی داشته و از ۵۳۱ هزار تن به ۶۷۵ هزار تن رسیده و در رتبه سوم نیز محصولات پتروشیمی با تغییر ۹۶درصدی از ۴۶۱۵هزار تن به ۵۱۴۲هزار تن رسیده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران افزود: در مجموع می‌توان گفت که کل معاملات فیزیکی صورت‌گرفته در سال ۹۹ با رشد ۱۲۷ درصدی همراه گشته‌اند. در واقع در معاملات بازار فیزیکی در همه گروه‌ها به‌جز محصولات کشاورزی حجم معاملات با افزایش همراه بوده است. به‌طوری‌که می‌توان گفت طی سال ۹۹ بیش از ۳۳ میلیون تن انواع محصولات به ارزش ۳،۱۲۶هزار میلیارد ریال معامله‌شده که به لحاظ ارزش از رشد ۱۲۷درصدی و به لحاظ حجم از رشد ۲۷درصدی برخوردار بوده است.

سلطانی‌نژاد همچنین در خصوص آمار محصولات صنعتی و معدنی در سال ۹۸ و ۹۹ نیز گفت: فولاد از لحاظ ارزش ۱۹۵درصد و از نظر حجم ۳۶.۸ درصد تغییرات مثبت داشته است. میزان معاملات صورت‌گرفته در سال ۹۹ به مقدار ۱۲۴۳۹ هزار تن و به ارزش ۱،۳۰۹،۰۸۳ میلیون ریال بوده و این اعداد به ترتیب در سال ۹۸ به میزان ۹۰۹۱ هزار تن و ۴۴۴،۰۵۸ میلیون ریال به ثبت رسیده‌اند.

وی ادامه داد: سنگ‌آهن نیز به‌عنوان یکی از مواد معدنی مهم در صنایع فولادی کشور در سال ۹۹ به مقدار ۵۰۵ هزار تن معامله شده و ارزش آن ۶،۹۶۱ میلیون ریال بوده، در نتیجه می‌توان گفت به لحاظ حجم معاملات از رشد ۳۳۹درصدی و از لحاظ ارزش نیز ۱۰۱۲ درصد تغییر داشته است.

به گفته مدیرعامل بورس کالای ایران، این شرکت درخصوص منابع تخصیص‌یافته به پروژه‌های مرتبط با راهبرد‌های خود مواردی مانند مشتری‌مداری با رویکرد بهبود کیفیت در خدمات، توسعه نشان تجاری و ترویج کارکرد‌ها و فرهنگ‌سازی با رویکرد توسعه پایدار، توسعه و تنوع خطوط کسب‌وکار بورس کالا، تعمیق بازار‌های موجود و توسعه دارایی‌های پایه جدید بر روی ابزار‌های فعلی با رویکرد بازاریابی، توسعه متوازن در تعامل با نهاد‌های حاکمیتی سیاست‌گذار و نظارتی ضمن حفظ هویت مستقل بورس کالا، توسعه تعاملات و همکاری‌ها با نهاد‌های مالی، توسعه و ارتقای سیستم‌ها و روش‌ها را در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است در پایان مجمع، مبلغ ۱۵۰ ریال به ازای هر سهم سود نقدی بین سهام‌داران تقسیم شد.

منبع: فولاد مبارکه
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز