تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۰
در راستای توسعه بازار بین الملل محصولات دانش بنیان محقق شد

راه اندازی ۳ دفتر کارگزاری در عراق، عمان و ترکیه

  معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از اضافه شدن ۳ دفتر کارگزاری برای توسعه محصولات دانش بنیان در کشور‌های ترکیه، عمان و عراق خبر داد و گفت: علاوه بر آن صندوق نوآوری ۷۰درصد هزینه‌های خدمات آزمایشگاهی را که به تازگی به سبد بخش صادرات این صندوق وارد شده است، تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش بنیان بلاعوض اعطا خواهد کرد.

صادرات

اقتصاد ۲۴ -  سیاوش ملکی فر امروز در چهاردهمین رویداد مجازی یکشنبه‌های صادراتی صندوق نوآوری وشکوفایی با موضوع نشست تجاری ایران – اوراسیا که با حضور ۴۰ شرکت دانش بنیان برگزار شد، افزود: تاکنون ۱۴ نشست صادراتی برگزار شده که دو نشست در زمینه صادرات اوراسیا بوده و امروز سومین نشست صادرات ایران-اوراسیا برگزار شده است.

وی با اشاره به بسته‌های خدمات صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های دانش بنیان با بیان اینکه این بسته‌ها شامل ۳ بخش "توانمندسازی صادراتی"، "شبکه سازی صادراتی" و "تامین مالی صادراتی" است، اظهار کرد: در بسته توانمندسازی صادراتی، صندوق خدمات حمایتی در زمینه آموزش و مشاوره صادراتی، اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌های تخصصی و صادراتی و نیز حفاظت از مالکیت فکری در نظر گرفته است. در بخش آموزش و مشاوره صندوق از آموزش داخلی تا سقف حمایتی ۹۰ درصد به مبلغ سالانه ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

ملکی فر با بیان اینکه در زمینه آموزش شرکت‌ها، در سایر کشور‌ها و استفاده از اساتید خارجی تا سقف حمایتی ۹۰درصد به مبلغ ۵۰ میلیون تومان سالانه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم، ادامه داد: در زمینه یادگیری شرکتی نیز صندوق ۹۰ درصد تا سقف ۳۰ میلیون تومان سالانه و در زمینه مشاوره کسب وکار با حمایت ۹۰ درصدی تا سقف ۱۰ میلیون تومان سالانه از شرکت‌های دانش بنیان حمایت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در بخش توانمندسازی صادراتی نیز صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان برای اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌های تخصصی و صادراتی کمک بلاعوض در نظر گرفته است، خاطر نشان کرد: اخذ استاندارد‌های صادراتی، تاییدیه‌های ملی، خدمات آزمایشگاهی و استاندارد‌های تخصصی – سیستمی چهار بخشی است که شرکت‌ها از حمایت‌های صندوق نوآوری در حوزه توانمندسازی صادراتی بهره‌مند خواهند شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به حمایت این صندوق در زمینه اخذ استاندارد‌ها برای محصولات دانش بنیان، افزود: صندوق در بخش اخذ استاندارد‌های صادراتی تا ۷۰ درصد هزینه‌ها سالانه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت‌ها کمک بلاعوض و همچنین برای تمدید استاندارد تا ۷۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان سالانه کمک بلاعوض پرداخت خواهد کرد.


بیشتربخوانید:دود ناهماهنگی دستگاه‌ها در چشم تولیدکننده


ملکی فر اضافه کرد: در بخش تاییدیه‌های ملی، شرکت‌های دانش بنیان نیز برای دریافت تاییدیه ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان و برای تمدید تا ۷۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان به صورت سالانه از کمک بلاعوض صندوق بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بخش استاندارد‌های تخصصی – سیستمی نیزصندوق از شرکت‌ها برای دریافت استاندارد‌ها تا ۷۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۶۰ میلیون تومان و برای تمدید آن تا ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض سالانه اعطا خواهد کرد، گفت: خدمات آزمایشگاه به تازگی به سبد بخش صادرات ما اضافه شده است. در این بخش نیز ۷۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به صورت سالانه پرداخت می‌شود.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به خدمات این صندوق در زمینه حفاظت از مالکیت فکری محصولاتی با قابلیت صادراتی، افزود: صندوق ۷۵درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال از شرکت‌ها در زمینه تحلیل پتنت و تحلیل نقض پتنت حمایت خواهد کرد و در بخش ثبت اختراع خارج از کشور ۸۵ تا ۹۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان در سال، در بخش ثبت نشان تجاری خارج کشور ۸۵درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در سال و در بخش ثبت طرح صنعتی خارج کشور ۸۵ درصد هزینه‌ها تا سقف ۴۵ میلیون تومان در سال حمایت بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش شبکه سازی صادراتی صندوق از حضور مستقل شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، حضور شرکت‌های دانش بنیان در پاویون نمایشگاه‌های خارجی، حضور شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه‌های دائمی خارجی، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، یکشنبه‌های صادراتی و کمک‌های توسعه‌ای حمایت بلاعوض خواهد کرد.

ملکی فر با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تا کنون ۱۶۳ نمایشگاه خارجی تحت پوشش حمایت‌های بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی بوده و به تدریج به لیست آن اضافه می‌شود، گفت: شرکت‌ها برای حضور مستقل در نمایشگاه‌ها از حمایت صندوق تا ۷۰ درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال بهره‌مند خواهند شد.

به گفته وی فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، سلامت، مواد پیشرفته، صنعت حمل و نقل، گیاهان دارویی و کشاورزی، صنعت و ماشین آلات، نیرو، صنعت ساختمان و زیرساخت، صنایع غذایی، صنایع معدنی، صنایع فرهنگی و خلاق، نساجی و عمومی از جمله حوزه‌هایی است که تا کنون شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه خارجی حضور پیدا کرده‌اند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی حضور شرکت‌ها در قالب پاویون نمایشگاه‌های خارجی را از دیگر خدمات صندوق برشمرد و گفت: صندوق از حضور شرکت‌ها در پاویون تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان در سال و تا ۹۰ درصد هزینه‌ها کمک بلاعوض می‌کند.

ملکی فر با بیان اینکه صندوق با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت‌های خصوصی اقدام به راه اندازی دفاتر کارگزاری برای توسعه بازار محصولات دانش بنیان در خارج از کشور کرده است، افزود: در این زمینه تا کنون ۱۰ دفتر کارگزاری در خارج از کشور راه اندازی شده و به تازگی ۳ کارگزاری در کشور‌های ترکیه، عمان شهر مسقط و عراق شهر کربلا به دفاتر کارگزاری در خارج از کشور اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه از شرکت‌ها به واسطه کارگزاری‌ها تا ۷۰درصد هزینه‌ها تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان در سال برای حضور در نمایشگاه‌های دائمی خارجی حمایت می‌شود، یادآور شد: در حال حاضر دفاتر کارگزاری به همت شرکت‌های خصوصی در کشور‌های چین، روسیه، آذربایجان، افغانستان، عمان، امارت متحده عربی، ارمنستان، ترکیه، سوریه، کنیا و عراق در بغداد و سلیمانیه فعال شده است.

وی یادآور شد: همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی ۹۰ درصد هزینه‌های اعزام هیات تجاری تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال و نیز ۹۰درصد هزینه‌های پذیرش هیات تجاری تا سقف ۶۰ میلیون تومان در سال در سبد خدمات صندوق در شبکه صادراتی در بخش اعزام و پذیرش هیات تجاری از شرکت‌ها حمایت می‌کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود