تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
قابل توجه فعالان بازار رمز ارز‌های دیجیتال

وضعیت بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در دولت ابراهیم رئیسی

در سال‌های اخیر علاقه ایرانیان به سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارز افزایش یافته و این مسئله که ناشی از تجربیات ناموفق در بورس بود، باعث شد رمز ارز‌ها برای مردم جذاب شود.

وضعیت بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال در دولت ابراهیم رئیسی

اقتصاد۲۴- حال، سوال اینجاست که رمز ارزها چقدر برای ایران حیاتی است و موضع‌گیری مجلس در محدود کردن آن و موضع‌گیری دولت جدید چه تاثیری بر زندگی مردم خواهد گذاشت؟

علاقه ایرانی‌ها به رمز ارز‌ها و حاشیه‎های آن، نشان داد که این بازار برای مردم بیشتر از دولت اهمیت دارد.

اهمیت رمز ارزها در ایران

ادعای مبادله روزانه بیش از 10 میلیون دلار رمزارز در کشور و بیش از 20 صرافی رمزارز و مبادلات قابل توجه، نشانگر واقعیت فوق است.

ظاهرا ایرانی‌ها بازار رمز ارز را برابر با بازارهایی همچون بورس می‌دانند. تاجایی که به اعتقاد کارشناسان پتانسیل درونی این بازار باعث گرایش مردم به آن شد و نه بورس.

بنابراین، اهمیت بازار ارز‌های دیجیتال بسیار فراتر از چیزی است که به نظر می‌رسد و مسئولان باید ضمن پذیرش حقیقت این بازار، که غیردولتی بودن خصلت آن است، از منظر تسهیل بستر‌های لازم اقداماتی را به عمل آورند تا مردم به فعالیت خود در این عرصه ادامه دهند.

متاسفانه عدم تدوین بستر‌های قانونی پلتفرم‌های ایرانی مردم را با مشکل مواجه کرده و سرمایه‌گذاران ناچار از مراجعه به پلتفرم‌های خارجی هستند که تعهد چندانی به تضمین سرمایه ایرانی‌ها ندارند و دارایی هموطنان با ریسک‌های متعددی مواجه است.

بازار رمز ارزها در ایران در ابتدای شکوفایی است و در سال‌های آینده به یک موضوع دست اول اقتصادی تبدیل خواهد شد و دستگاه‌های مرتبط را به واکنش‌ جدی‌تری وادار خواهد کرد.

فاکتورهای جذابیت رمز ارزها

یکی از ارزش‌های بنیادین رمز ارزها به ماهیت غیرمتمرکز آن‌ها باز می‌گردد که امکان دخالت دولت‌ها را به حداقل می‌رساند.

این خصلت، برخلاف بازار‌های دیگر یکی از امن‌ترین و واقعی‌ترین بازارهای سود‌آور را نصیب مردم کرده است.

24ساعته بودن و نداشتن سقف تراکنش روزانه و نبود دامنه نوسان، شانس کسب سودهای قابل توجه را در زمان کوتاه برای «تِرِیدرها» فراهم کرده است.

دولت درباره رمز ارز‌ها چه می‌گوید؟

رویارویی مجلس و دولت با ارزهای دیجیتال تا این لحظه غیرشفاف و گنگ بوده و اظهار نظرهای ارائه شده تضاد‌ها و تناقض‌های مختلف در خود دارند. ضمن این که سلیقه جامعه و فواید این بازار نادیده گرفته شده است.

این ابهامات درحالی است که کشور ما در جهان از عمده‌ترین فعالان رمز ارزها به شمار می‌رود و ایرانی‌ها یکی از علاقه مند‌ترین جوامع به رمز ارزها هستند. این رتبه، علی‌رغم تحریم‌ها و بسته بودن کانال‌های مالی با جهان، نشان دهنده قدرت رمز ارزهاست.

اظهار نظر‌های مسئولین نشان از تمایل به انحصار بازاری است که جذابیتش در نداشتن متولی و عدم انحصار است. طرح ارائه شده به مجلس یکی از آن‌هاست. طرحی که عمدتا به استخراج رمز ارزها پرداخته و نه مساله مهم مبادله و تجارت با این پول مجازی.

درواقع قوانین باید درجهت بهبود فضای کار صرافی‌های معتبر باشد. چون درحال حاضر مردم به صرافی‌های داخلی بیش از هرجای دیگر اعتماد دارند و بازار رمز ارزها بدون این صرافی‌ها غیرقابل تصور است.

به طور کلی بررسی مقررات «کج دار و مریز» فعلی نشان می‌دهد معامله ارز‌های دیجیتال در کشور غیرقانونی نیست، اگرچه قانونی هم تلقی نمی‌شود، چون مجازاتی برای آن وجود ندارد.

اظهارات سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در سال 98 که از به رسمیت شناخته شدن برخی از ارزهای دیجیتال توسط هیات دولت خبر داد و همزمان بانک مرکزی مبادله این ارزها را برای بانک‌ها ممنوع کرد، نمونه دیگری از این تناقض‌هاست. نتیجه این است که مبادلات توسط مردم و با وساطت صرافی‌ها غیرقانونی نیست ولی برای بانک‌ها ممنوع است.

طرح مجلس درباره رمز ارزها

به دنبال هجوم مردم به این بازار، نمایندگان مجلس طرحی را ارائه کردند که تلاشی برای تنظیم مقررات استخراج ارز دیجیتال است. با این امید که 500 میلیون دلار رمز ارز در سال 1401 به دست آید. رویکرد اصلی این طرح مسائلی چون تامین برق و چگونگی تعامل استخراج کنندگان با دولت است.

رمز ارزها در دولت رئیسی

دو دولت‌ قبلی در مقوله رمز ارزها بی طرف نبودند. هرچند اراده‌ای هم برای تعیین تکلیف وجود نداشت. حال اگر دولت آینده در زمینه رمز ارزها سکوت اختیار کند به معنای ادامه سیاست دولت‌های قبلی است.

کارشناسان معتقدند باتوجه به وضعیت اقتصادی کشور، بعید نیست دولت بعدی برای حل و فصل دشواری‌های پیش رو به این عرصه توجه کرده و بخشی از مبادلات بین‌المللی به این وسیله صورت گیرد.

این به معنای شکوفایی چند برابر بازار و بالارفتن قیمت ارزهای دیجیتال، از جمله قیمت بیت کوین خواهد بود.

هم اکنون بسیاری از کشورها این سیاست را اتخاذ کرده و برای رمز ارزها به عنوان بازار جانبی، مانعی ایجاد نکرده اند. حتی برخی از صاحب‌نظران بر این باورند که با شرایط فعلی و مسئولیت دولت آینده، چاره‌ای جز تعیین تکلیف رمزارزها وجود ندارد.

از سوی دیگر فعالان بازار هم انتظار دارند با برداشتن موانع، حرکت بازار به سمت رونق و شکوفایی و فعالیت‌های بی دغدغه مردم باشد.

دولت آینده باید با این حقیقت که جهان به سمت دیجیتالی شدن می‌رود، کنار آمده و هنجار تازه‌ای در مواجهه با این پدیده نوظهور در پیش گرفته و اعتبار آن را نصیب خود نماید. مخصوصا که شرایط اقتصاد ایران، سیاست همراهی و مشارکت درخصوص رمز ارزها را برای دولت الزامی‌کرده است.

بهتر است دولت با رویکردی تخصصی نظرات کارشناسی را به کار بسته و با طراحی شیوه‌نامه‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران حمایت کند تا مردم بیشترین بهره را از این ابزار نوین برده و کمترین آسیب متوجه دارایی‌های دیجیتال مردم بشود.

این واقعیت که در ایران با کمتر از سه دلار می‌توان بیت کوین استخراج کرد به خوبی مشخص می‌کند که تا چه اندازه می‌توان از بازار رمز ارزها در جهت شکوفایی بهره برداری کرد. مسئله‌ای که می‌تواند پدیده‌هایی مانند حکمرانی دلار و تحریم‌های یک‌سویه را به چالش بکشد.

تجربیات و ماهیت رمز ارزها

اخیرا مطالعات خوبی در این باره صورت گرفته و صرافی‌های رمز ارز نیز تجربیات ارزشمندی در اختیار دارند که دولت آینده می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

البته در تدوین آیین نامه‌ها باید به خصوصیت ذاتی رمز ارزها توجه شود. خصوصیاتی که باعث شد تا اواخر سال 2019 بیش از 18 میلیون بیت کوین معادل 148 میلیارد دلار در بازار معامله شود و این آغاز راه است. کریپتوکارنسی‌ها ماهیت فیزیکی ندارند و تنها در کامپیوترها تعریف می‌شوند از این جهت مقررات باید متناسب با ماهیت آن‌ها باشد. هدف از مقررات باید تسهیل فعالیت شهروندان بر بستر ابزارهای مالی کشور، به وسیله صرافی‌های بومی‌ باشد.

سیگنال بایننس ایرانی، قابل اعتماد برای همه

صرافی‌های ایرانی در سال‌های گذشته توانسته‌اند اعتماد مردم را به خوبی جلب کنند و تجربه آن‌ها سرمایه خوبی برای بهینه‌سازی بازار است.

کانال سیگنال ارز دیجیتال تیم بایننس ایرانی، یکی از تیم‌های حرفه‌ای است که مجموعه‌ای از تحلیلگران زبده را با خود دارد.

کانال سیگنال ارز دیجیتال بایننس ایرانی علاوه بر ارائه تحلیل‌های فنی و فاندامنتال بازار با رصد اخبار مهم در پروسه‌های زمانی مختلف، مفیدترین سیگنال‌ها را ارائه می‌دهد تا مشتریان بتوانند سود‌های واقعی را، حتی 50 درصد تجربه کنند.

بایننس ایرانی به‌روز‌ترین سیستم‌های معاملاتی بزرگترین تریدرهای دنیا را اساس تحلیل‌ها و عملکرد‌های حرفه‌ای خود قرار داده و بستر مناسبی برای تریدرهای ایرانی فراهم آورده است.

سیگنال خرید و فروش بیت کوین حرفه‌ای

پیش‌بینی قیمت بیت کوین امری کاملا حرفه‌ای و وابسته به تحلیل و دانش است و فعالیت در این بازار بدون صرافی‌های رمز ارز تقریبا غیرممکن.

بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای ازجمله سیگنال ارز دیجیتال رایگان بایننس ایرانی، کاملا ضروری است. کانال سیگنال ارز دیجیتال بایننس ایرانی، حاشیه امنیت واقعی و سود تضمین شده را برای معامله‌گران به ارمغان می‌آورد.

در شرایطی که خرید و فروش بیت کوین طرفداران زیادی پیدا کرده و به موازات آن سیگنال ارز دیجیتال و پیش‌بینی قیمت بیت کوین به یکی از مهم‌ترین مسائل بازار تبدیل شده، کانال سیگنال ارز دیجیتال رایگان بایننس ایرانی با مجموعه‌ای حرفه‌ای خدمات را به شایستگی در اختیار مشتریان قرار داده است.

نگاهی به کارنامه بایننس ایرانی نشان می‌دهد که این تیم یکی حرفه‌ای‌ترین سیگنال خرید و فروش بیت کوین را ارائه داده و تحلیل‌های روزآمد و حرفه‌ای آن فعالیت موفق در بازار ارزهای دیجیتال را میسر کرده است.

سیگنال خرید و فروش بیت کوین و ارز دیجیتال درحقیقت امکان بالقوه‌ای برای سرمایه‌گذاری با حاشیه سود مطمئن است که با کمک یک تیم حرفه‌ای و با اطلاع از داده‌های مناسب به دست می آید.

تیم بایننس ایرانی امنیت و واقع‌گرایی برای تریدرها

باتوجه به سرعت تحولات بازار رمز ارزها و اهمیت تخصص در این بازار، تجربه تیم بایننس ایرانی می‌تواند چشم‌اندازی واقع‌گرایانه به تریدرها بدهد تا با ارزیابی نقاط ضعف و قوت رمزارز‌ها از سیگنال خرید و فروش بیت کوین و رمز ارزهای دیجیتال به سودهای کلان چند ده میلیونی برسند.

حوزه رمز ارزها متکی به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال است. تحلیل‌هایی که بر دانش و سابقه، اتکا دارد که عمدتا در اختیار مجموعه‌های حرفه‌ای مانند بایننس ایرانی است.

برخی پیش‌گویی‌های کارشناسان مانند: «امکان رسیدن بیت کوین به قیمت یک میلیون دلار» و «تبدیل بیت کوین به ارز ذخیره اینترنتی» و پشتوانه‌ای برای تراکنش‌های بسیار سریع، نشان می‌دهد که آینده از آن ارزهای دیجیتال است و سیگنال خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال بسیار سودآورتر خواهد شد.

روابط مستمر با تیم بایننس ایرانی و بهره‌مندی از آموزش‌های رایگان تریدینگ در سایت این مجموعه می‌تواند شروع مناسبی برای مواجهه با آینده باشد.

بایننس ایرانی متشکل از تیم متخصص در زمینه مطالعات بنیادی حوزه سرمایه‌گذاری امن و بین‌المللی در رمز ارزهاست و چون پیش‌بینی می‌شود رمز ارزها معادلات دنیا را در سال‌های آینده معین نماید، یک رابطه کاری پیوسته و مستمر با کانال سیگنال دهی خرید و فروش بایننس ایرانی اجتناب ناپذیر است.

  • بهره‌مندی متعاملین از روزآمد‌ترین اطلاعات، اعتماد به نفس و ابتکار عمل برای تجربه یک سرمایه‌گذاری پرسود در سیگنال خرید و فروش بیت کوین نتیجه این ارتباط خواهد بود.
  • نقطه قوت کانال سیگنال دهی ارز دیجیتال بایننس ایرانی، بررسی اخبار و تحلیل فاندامنتال و دسترسی به بهترین منابع خبری حوزه ارز دیجیتال و ارائه نتایج و دستاوردهای این اطلاعات و تحلیل‌ها و مشخص کردن نوع اقدامات موجود در مسیر سرمایه‌گذاری است. باید آموزش رایگان ترید را به این همه اضافه کرد.
  • در ادامه به مزایای کانال سیگنال بایننس ایرانی، به طور فهرست‌وار می‌پردازیم:
  • دقت آنالیز بالای ۹۰ درصد در معرفی بهترین سیگنال خرید و فروش ارز دیجیتال.
  • رصد دقیق بازار ارزهای دیجیتال و اطلاع‌رسانی از افزایش قیمت‌های آینده، برای خرید و فروش بیت کوین به صورت حرفه‌ای.
  • ارائه سیگنال ارز دیجیتال رایگان و برترین سیگنال‌های تحلیل شده بیت کوین و اتریوم و آلت کوین‌ها، با دقت بالا و افزایش عملکرد و کاهش ریسک معاملات و میسرکردن حداکثر سود.
  • بایننس ایرانی سه سال تجربه موثر در زمینه سیگنال دهی ارز دیجیتال دارد و روزانه 30 تا 50 درصد سود به مخاطبان خود می‌دهد.
  • بیش از ۱۰ هزار سیگنال ارز دیجیتال موفق توسط تیم صادر شده است.
  • تکیه بر دانش تحلیلگران حرفه‌ای برای با کیفیت‌ترین سیگنال‌های بازار.
  • کمک در خرید و فروش بیت کوین و سایر رمزارزها با بررسی تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال متعدد، با رصد روزانه اخبار.
  • یک سایت مورد تایید که روزانه به شما سیگنال می‌دهد و ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌کند.
  • استفاده از برترین و به روز‌ترین سیستم‌های معاملاتی بزرگ‌ترین تریدر‌های دنیا برای صدور سیگنال‌های معتبر.
  • بایننس ایرانی کانال سیگنال ارز دیجیتال است و آموزش رایگان و ترید مطمئن را عملی کرده است.

علاقه‌مندان به معامله بیت کوین و سیگنال ارز دیجیتال برای شروع آموزش رایگان و ترید موفق و دریافت سیگنال ارز دیجیتال رایگان و اطلاع از پیش‌بینی قیمت بیت کوین به سایتhttps://binanceirani.com/ مراجعه کنند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها