خروج مهاجران از هائیتی

آمریکا روند اخراج ده‌ها تن از مهاجران هائیتی را که در اردوگاه موقتی زیر پلی در شهر دل ریو در جنوب تگزاس تجمع کرده بودند آغاز کرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۱۱
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰

اقتصاد ۲۴- یکی از ماموران گمرک و حفاظت از مرزهای آمریکا که خواست نامش فاش نشود به افه گفت، روز یکشنبه سه پرواز با ده‌ها اتباع هائیتی از تگزاس به سمت این کشور کارائیب حرکت کردند که دو پرواز از فرودگاه شهر سن آنتونیو و دیگری از مرز لارِدو انجام شد.  

این مامور گفت: ما امیدواریم این اقدام، پیام روشنی برای سایر مهاجران غیر قانونی باشد؛ اینکه اگر آن‌ها بی دلیل موجه بیایند، ما آن‌ها را اخراج خواهیم کرد.  

در چند روز گذشته هزاران مهاجر که عمدتا از هاییتی هستند در زیر و اطراف پلی در شهر «دل ریو» واقع در مرز مکزیک و تگزاس اردو زده و دولت آمریکا را با بحران جدیدی از مهاجرت مواجه کرده اند.

پس از ورود بیش از ۱۰ هزار مهاجر غیرقانونی به این شهر مرزی، نه تنها شهردار دل ریو وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد بلکه ۴۰۰ مامور نیز از سوی اداره حفاظت مرزی آمریکا به این منطقه اعزام شده اند.

مهاجران، این شهر ۳۵ هزار نفری را به سرپناهی موقت تبدیل کرده اند و بسیاری، از رودخانه برای استحمام و شستن لباس های خود استفاده می کنند.

به نوشته افه، علاوه بر افزایش سرعت اخراج مهاجران، مکزیک نیز اکنون از ورود مردم هائیتی جلوگیری می‌کند.

برخی از منتقدان بایدن که با وعده در پیش گرفتن رویکرد انسان دوستانه تری در مقابل مهاجرت به قدرت رسید، بر این باورند که سیاست های بایدن باعث تشویق مهاجران شده است.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا که از زمان روی کارآمدن قصد داشت تا سیاست‌های سختگیرانه ضد مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین این کشور را کاهش دهد، اکنون در پی احیای سیاست سلف خود برای بیرون راندن خانواده های پناهجویی است که در دوره همه گیری کرونا از مرز مکزیک وارد خاک ایالات متحده شده اند.

نوا گاتشالک مدیر بخش سیاست جهانی آکسفام آمریکا که مدافع حقوق مهاجران است، تلاش دولت بایدن را برای ابقای سیاست های ضدمهاجرتی و بیگانه ستیزانه دوره ترامپ، بسیار ناامید کننده دانست. در تصاویر روز عکس هایی از خروج مهاجرانی از هائیتی را ببینید

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.