تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۱ آذر ۱۴۰۰

باید نگران پرسپولیس بود؟

برخلاف پرسپولیس که در دو هفته اخیر وضعیت ثابتی داشت و برد‌های متوالی به دست می‌آورد، حالا رقبا هستند که لبخند به لب دارند و پرسپولیسی‌ها تا حدودی نگران شده‌اند. با این حال مسئله اصلی اینجاست که با توجه به نتایجی که پرسپولیس تا به اینجای رقابت‌ها به دست آورده، آیا باید نگران این تیم بود؟ سؤال بهتری که در این بین می‌شود پرسید، این است که با همین نتایج، آیا پرسپولیس شانسی برای رسیدن به قهرمانی دارد؟

باید نگران پرسپولیس بود؟

اقتصاد ۲۴- رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر ایران در شرایطی به پایان رسید که به غیر از پرسپولیس، سایر تیم‌های مدعی با دست پر از زمین مسابقه خارج شدند؛ سپاهان، استقلال و گل‌گهر برابر رقبا به برتری رسیده و فقط پرسپولیس بود که در میان بهت هواداران برابر یکی از سه تیم قعرنشین جدول، یعنی هوادار، ۲-۲ مساوی کرد و امتیاز از دست داد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در شرایطی دو امتیاز ارزشمند از دست دادند که آن‌ها چند روز قبل در دربی هم برابر استقلال مساوی کرده بودند و دو امتیاز دیگر هم در دیدار با رقیب سنتی جا گذاشتند.

حالا حاصل کار شده آنکه مدافع عنوان قهرمانی بعد از ۹ هفته، چهار برد، چهار تساوی و یک شکست دارد و فعلا با ۱۶ امتیاز در رده ششم جدول رده‌بندی ایستاده است. اگر قرار بر حفظ قاعده کلی در لیگ برتر ایران باشد، پرسپولیس فعلا از میانگین دو امتیاز به ازای هر بازی، برای رسیدن به عنوان قهرمانی، عقب‌تر است؛ ولی خبر خوب برای آن‌ها اینکه فاصله‌شان با صدر جدول چندان زیاد نیست و فقط سه امتیاز با تیم گل‌گهر، پیشتاز این روز‌های لیگ برتر فاصله دارند. نوسان رقبا از‌جمله سپاهان و استقلال هم باعث شد تا پرسپولیسی‌ها این روز‌ها چندان نگران نباشد. استقلال همین هفته، بعد از سریال تساوی‌های متوالی، بالاخره برنده از زمین خارج شد و سپاهان هم شوک شکست هفته قبل را به دست فراموشی سپرد.

برخلاف پرسپولیس که در دو هفته اخیر وضعیت ثابتی داشت و برد‌های متوالی به دست می‌آورد، حالا رقبا هستند که لبخند به لب دارند و پرسپولیسی‌ها تا حدودی نگران شده‌اند. با این حال مسئله اصلی اینجاست که با توجه به نتایجی که پرسپولیس تا به اینجای رقابت‌ها به دست آورده، آیا باید نگران این تیم بود؟ سؤال بهتری که در این بین می‌شود پرسید، این است که با همین نتایج، آیا پرسپولیس شانسی برای رسیدن به قهرمانی دارد؟ پیش از پاسخ به این مسئله ابتدا بهتر است موضوعی که «فوتبال ۳۶۰» به آن اشاره کرده، به طور خلاصه مطرح شود؛ در این گزارش میزان امتیازات پرسپولیس در فصولی که قهرمان شده، تا پایان هفته نهم، ذکر شده است.


بیشتر بخوانید: عزت و آبروی ۵۰ میلیون پرسپولیسی به بازی گرفته شد


در واقع عملکرد این تیم از قهرمانی‌اش با علی پروین گرفته تا فصل پیش که توسط همین گل‌محمدی رقم خورد، مطرح شده و این‌طور آمده است که علی پروین در اولین دوره از رقابت‌های لیگ برتر هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و این تیم در پایان هفته نهم مانند این فصل ۱۶ امتیاز داشتند و پشت سر ذوب‌آهن در رده دوم جدول رده‌بندی قرار گرفته بودند. پرسپولیس در پایان لیگ ۱۴‌تیمی آن فصل، با برتری خانگی مقابل فجر سپاسی و شکست خارج از خانه استقلال در انزلی در نهایت توانست به قهرمانی برسد. افشین قطبی در لیگ هفتم هدایت پرسپولیس را بر‌عهده داشت.

سرخ‌پوشان در آن فصل همراه با قطبی بهترین عملکرد خود در تاریخ لیگ برتر را در پایان هفته نهم داشتند و با ۲۱ امتیاز صدرنشین لیگ هم بودند. پرسپولیس آن فصل را با برتری در بازی هفته آخر مقابل سپاهان که با گل سپهر حیدری در وقت‌های اضافه به دست آمد، به دومین قهرمانی در لیگ برتر رسید. برانکو ایوانکوویچ اولین قهرمانی خود همراه با پرسپولیس را در لیگ شانزدهم کسب کرد. پرسپولیس همراه با برانکو در پایان هفته نهم، ۱۹ امتیاز داشت و صدرنشین بود. پرسپولیس آن فصل سه هفته مانده به پایان بازی‌ها، اولین قهرمانی خود همراه با برانکو و سومین قهرمانی در لیگ برتر را جشن گرفت. سرخ‌پوشان فصل بعد هم همراه با برانکو در پایان هفته نهم با ۲۰ امتیاز صدرنشین بودند و در پایان فصل به قهرمانی دوم خود با مرد کروات رسیدند. پرسپولیسی‌ها در سومین فصل قهرمانی خود همراه با برانکو در لیگ برتر تا پایان هفته نهم، ۱۹ امتیاز داشتند و بعد از پدیده ۲۰ امتیازی و سپاهان ۱۹ امتیازی که تفاضل گل بهتری نسبت به این تیم داشت، در رده سوم جدول رده‌بندی قرار داشتند. سرخ‌پوشان در نهایت آن فصل در قهرمانی‌های خود همراه با برانکو در لیگ برتر هت‌تریک کردند.

برانکو بعد از آن قهرمانی و پشت سر گذاشتن روز‌های طلایی همراه با پرسپولیس، در نهایت از این تیم جدا شد. لیگ نوزدهم را پرسپولیسی‌ها با گابریل کالدرون آرژانتینی آغاز کردند و با یحیی گل‌محمدی به پایان رساندند. آن‌ها در آن فصل بدترین عملکرد خود در فصل‌های قهرمانی را تا پایان هفته نهم داشتند؛ پرسپولیس در پایان هفته نهم، با ۱۶ امتیاز بعد از پدیده، سپاهان و تراکتور در رده چهارم جدول رده‌بندی ایستاده بود.

کالدرون در تعطیلات زمستانی از پرسپولیس جدا شد و یحیی گل‌محمدی جانشین او شد و سرخ‌پوشان همراه با یحیی در قهرمانی‌های خود در لیگ برتر پوکر کردند. فصل گذشته بازی‌های تیم‌ها به صورت نامرتب در مقاطعی برگزار شد. در زمانی که تمام تیم‌ها ۹ بازی انجام داده بودند، پرسپولیس کمتر از این فصل امتیاز کسب کرده بود و با ۱۵ امتیاز بعد از استقلال ۱۶ امتیازی در رده دوم جدول رده‌بندی قرار داشت. پرسپولیسی‌ها در نهایت فصل را با قهرمانی در لیگ برتر به پایان رساندند.

با اشاره به همین موضوع می‌شود به این نتیجه رسید که در فصل‌های قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، فقط یک فصل بوده که این تیم کمتر از این فصل امتیاز کسب کرده بود و در نهایت توانست قهرمان لیگ شود. آن‌ها در لیگ‌های اول و نوزدهم به اندازه این فصل امتیاز کسب کرده بودند و در نهایت قهرمان شدند. شاید مواردی که در بالا عنوان شد دلگرمی‌ای برای هواداران پرسپولیس باشد و امتیازات این تیم تا این مقطع زمانی چندان نگران‌کننده به نظر نرسد؛ ولی مشکل اینجاست که پرسپولیس در مقایسه با فصول گذشته که خط دفاعی و دروازه‌اش نقطه قوت محسوب می‌شد، در این فصل مشخصا در این زمینه افت کرده و نشانی از تیم منسجم فصول قبل ندارد. دیگر نکته‌ای که با توجه به همین گزارش باید به آن پرداخت، این است که پرسپولیس هرگز در فصولی که با این امتیازات به قهرمانی رسیده، در هفته نهم، در رده ششم جدول رده‌بندی قرار نداشته و به غیر از یک مورد، نهایتا باید با یک تیم در بالای جدول رقابت می‌کرده است. شاید این دو نکته موضوعاتی باشد که اندکی هواداران پرسپولیس را پریشان‌خاطر کند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز