تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
مدیرعامل دکترساینا:

توسعه سلامت عمومی جامعه با مشاوره‌های آنلاین پزشکی

دسترسی به امکانات درمان از دارو تا پزشک زنجیره‌ای است که اگر به طور یکپارچه در بستری واحد قابل دریافت باشد، امنیت خاطر و آرامش قابل توجهی برای بیمار، اطرافیان او و همچنین بدنه کلی جامعه ایجاد خواهد کرد. دریافت خدمات آزمایشگاهی و همچنین دسترسی به پزشک بعد از مشاوره آنلاین در جریان دریافت خدمات سلامت الکترونیکی نیازی است که در صورت پاسخگویی به آن، وضعیت سلامت عمومی جامعه رشد قابل توجهی خواهد کرد.

توسعه سلامت عمومی جامعه با مشاوره‌های آنلاین پزشکی

اقتصاد۲۴ - دکترساینا در راستای گسترش این زنجیره و از سویی دیگر بر اساس باور به اهمیت زنجیره ارزش بودن خدمات این حوزه چند حلقه اساسی به خدمات خود اضافه کرده است. ازمهم‌تذین موارد آن می‌توان به آزمایش در محل و اعزام پزشک به محل اشاره کرد. این در شرایطی است که بیماران بعد از دریافت مشاوره آنلاین پزشکی در موارد قابل توجهی نیازمند انجام آزمایش و حتی دسترسی به معاینات بالینی داشته‌اند.

اولین حلقه اضافه شده به این زنجیره ارزش؛ ارائه خدمت آزمایش در محل است. مهدی خدادادی، مدیرعامل دکترساینا با تاکید بر اینکه افراد زیادی از خدمات آزمایشگاهی استفاده می‌کنند و بخش قابل توجهی درباره دریافت این خدمت در محل آگاهی ندارند، هرچند خواستار آن هستند از ارائه سرویس آزمایش در محل دکتر ساینا خبر داده است.

زنجیره ارزش دکترساینا تقویت شد

خدادادی با اشاره به اینکه دکترساینا صرفا بر اساس تقویت زنجیره ارزش خدمات سلامت با کیفیت و استانداردی را ارائه داده است اعلام کرد: «ارائه خدمت آزمایش در محل نیز در همین راستا و به عنوان راهکاری برای دسترسی بهتر کاربران به روند پیشگیری از بیماری تا درمان آن است.»

خدادادی درباره اضافه شدن امکان آزمایش در محل دکترساینا با تاکید بر اینکه خدمت آزمایش در محل یکی از حلقه‌های زنجیره ارزش دکترساینا است؛ گفت: «در راستای تقویت این زنجیره ارزش اعزام پزشک در محل نیز به خدمات دکترساینا اضافه کرده‌ایم. این امکان از آنجایی است که در صورت نیاز به معاینات بالینی بیمار نگران دسترسی به پزشک را نداشته باشد.»

او با اشاره به اینکه ارائه خدمت آزمایش در محل مدتی است که از طرف آزمایشگاه‌ها یا مجموعه‌های آنلاین حوزه سلامت ارائه می‌شود، به تشریح شیوه ارائه این خدمت در دکترساینا پرداخت و گفت: «مولفه‌های سلامت همچون نمونه‌گیری، حفظ زنجیره سرد نمونه و رساندن سلامت نمونه به آزمایشگاه در روند ارائه این خدمت بسیار قابل توجه است.»

خدادادی معتقد است که سرویس آزمایش در محل و همچنین اعزام پزشک به محل بخشی از زنجیره سلامت دکترساینا است و این حلقه‌ها هم باید همچون حلقه‌های پیشین زنجیره ارزش دکترساینا با بیشترین کیفیت ممکن ارائه شوند.

استاندارد‌های دکترساینا در همکاری با آزمایشگاه

اما موضوع آزمایش در محل پیش از این هم توسط آزمایش‌گاه‌ها یا حتی دیگر پلتفرم‌های ارائه خدمات سلامت مورد توجه قرار گرفته بود. این در حالی است که این سرویس نیازمند توجه به جزئیات و رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های قابل توجهی است. حالا باید دید این سرویس بر چه اساسی به کاربران دکترساینا ارائه می‌شود؟

خدادادی با توضیح درباره روند بررسی استاندارد‌های آزمایشگاه توسط دکترساینا، در مورد چگونگی انتخاب این آزمایشگاه‌ها گفت: «این روند شامل استاندارد‌های بسیار بالا و سختگیرانه‌ای است. بررسی دستگاه‌ها و ابزارآلات آزمایشگاهی و بررسی نمونه‌ها توسط مدیر تیم پزشکی دکترساینا، فقط بخشی از این روند است.»

او بر این باور است که این روش منجر به تایید کیفیت خدمات رسانی در آزمایشگاه خواهد شد.

مدیرعامل دکترساینا با تاکید بر اینکه رصد و بررسی همه مراحل از دریافت نمونه تا ارسال آن به آزمایشگاه و در نهایت تحلیل و بررسی پاسخ آزمایش برای کاربر با بیشترین دقت انجام خواهد شد، گفت: «این فرایند در مسیر اهداف و برنامه‌هایی است که در جریان راه‌اندازی آزمایش در محل به طور جدی به آن توجه شده است.»

دکتر ساینا یک زنجیره ارزش است، نه پلتفرم

مدیرعامل دکترساینا بر این باور است که در فرایند درمان دو نگرش متفاوت وجود دارد.

او در اینباره گفت: «نخست اینکه خدمات ارائه شده را در چارچوب پلتفرم مورد بررسی قرار دهیم و دوم ارائه خدمات درمان به عنوان یک زنجیره ارزش. رویکرد و سیاست کاری دکتر ساینا در روند کاری ارائه خدمت سلامت به کاربر و در نتیجه حرکت در مسیر زنجیره ارزش است و نه پلتفرم.»

خدادادی با تاکید بر اینکه دکترساینا روند ارائه خدمات خود را به عنوان یک زنجیره ارزش تعریف کرده، گفت: «در روند کاری پلتفرم خدماتی که ارائه می‌شوند، فارغ از اینکه کیفیت و ویژگی‌ها چه تناسبی با هم دارند و چطور می‌توانند ارزش آفرینی کنند، صرفا به دنبال اضافه کردن خدمات در حوزه سلامت هستند.»

او در ادامه توضیحات خود در پاسخ به این پرسش که مسیر توسعه عملکرد دکترساینا بر چه اساسی است، گفت: «توسعه دکترساینا و اضافه شدن هر خدمتی در راستای تقویت و تکمیل زنجیره ارزش ارائه خدمات سلامت استاندارد به کاربران است.»

به گفته او به طور قطع در آینده سرویس‌هایی به دکترساینا اضافه خواهد شد که این زنجیره ارزش را تکمیل‌تر و غنی‌تر خواهد کرد.

دکترساینا پیش از این اعلام کرده بود که تله هلث یا به طور کلان جریان کلی سلامت الکترونیکی، راهی برای ارائه خدمات حوزه سلامت به مناطق دور از مرکز است. استفاده از مشاوره‌های آنلاین پزشکی نیز در همین مسیر به توسعه سلامت عمومی جامعه منجر می‌شود.

حالا با ارائه سرویس آزمایش در محل دکترساینا باید دید این خدمت چطور و از چه مسیری قصد آغاز به کار دارد. آیا آزمایش در محل در همان گام‌های ابتدایی و اولیه در مناطق دور از مرکز هم ارائه ارائه خواهد شد، یا کاربران باید منتظر ایجاد زیرساخت به این منظور باشند؟

خدادادی در پاسخ به این پرسش، گفت: «از آنجایی که نگاه و رویکرد دکترساینا همواره تقویت زنجیره ارزش است و نه افزایش درآمد، کیفیت ارائه خدمت اهمیت بسیار بالا و قابل توجهی دارد. از همین رو گزینه انتخابی دکترساینا ابتدا نظارت و کنترل کامل روند آزمایش است.»

او در ادامه توضیحات خود، گفت: «از همین رو دکترساینا قصد دارد ابتدا این خدمت را در نزدیکترین نقطه ارائه کند و بعد از بررسی‌های کامل در فاصله زمانی حدود یک ماه این خدمت را بعد از پایتخت در سایر شهر‌های بزرگ از جمله اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز و شیراز نیز ارائه سرویس آغاز خواهد شد.»

فروش دارو با نسخه پزشک به زودی اجرایی خواهد شد

از حوزه‌های جذاب و البته پرچالش توسعه سلامت الکترونیکی فروش دارو است. دکترساینا هم از آنجایی که در تلاش برای تقویت این زنجیره ارزش است، فروش دارو را نیز در برنامه‌های آینده توسعه خود قرار داده است. اما این روند بر چه مبنایی خواهد بود؟

مدیرعامل دکترساینا در پاسخ به این پرسش با تاکید بر اینکه اگر دکترساینا وارد این عرصه شود به هیچ عنوان داروی بدون نسخه ارائه نخواهد داد، گفت: «امکان کنترل گسترده وجود ندارد، بنابراین بر اساس زنجیره ارزش دکترساینا به دلیل فعالیت در حوزه سلامت در مقابل سلامت جامعه مسئول است.»

«ارائه دارو بر اساس نسخه پزشک یکی از اصول جدی در دکترساینا است. زنجیره ارزش دکترساینا به هیچ عنوان بنا ندارد به دلیل کسب درآمد از حلقه‌های ارزش خود فاصله بگیرد و بر همین اساس است که برنامه فروش دارو را دقیقا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، قوانین مدون و در نهایت مبتنی بر نسخه رسمی پزشک ارائه خواهد داد.»

خدادادی با بیان این موضوع در بخش پایانی توضیحات خود گفت: «نمی‌توان صرفا با تکیه بر این موضوع که در حال حاضر داروخانه‌ها هم برخی داور‌های نسخه‌ای را بدون نسخه در اختیار افراد قرار می‌دهند این روند نادرست را وارد چرخه سلامت الکترونیکی کرد. این نکته را باید مورد توجه قرار داد که سلامت جامعه اولویت، خط قرمز و شاخص اصلی توسعه دکترسایناست.»

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد