تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۰ اسفند ۱۴۰۰

این‌ها سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ هستند

یکی از مولفه‌های مد نظر عاشقان دنیای خودرو، سرعت است و ما نیز در این مطلب قصد داریم نگاهی به سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ بیندازیم.

اقتصاد۲۴- یکی از مولفه‌های مد نظر عاشقان دنیای خودرو، سرعت است و ما نیز در این مطلب قصد داریم نگاهی به سریع‌ ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ بیندازیم.

عاشقان خودروهای پرسرعت کم نیستند و یکی از مهم‌ترین دلایل لذت بردن این افراد از سرعت زیاد، ترشح آدرنالین در بدن آنهاست. البته در این بین، عده‌ای هستند که از سرعت زیاد واهمه دارند، اما طبیعی است که با هر خودرویی نمی‌توان لذت یک رانندگی پرسرعت را تجربه کرد و باید تمامی جوانب ایمنی و استانداردهای خودرو را سنجید.

سریع‌ ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ را بشناسید

یکی از انواع خودروهایی که می‌تواند تجربه یک رانندگی پرسرعت را نصیب رانندگانش کند، شانسی بلندها هستند. این ماشین‌های مجهز به ۸ سیلندر هم کشش خوبی دارند و هم به لطف موتور قوی دارای قدرت و گشتاوری بالایی هستند و گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقه‌مندان به خودروهای پرسرعت است. در این مطلب به ده مورد از سریع ترین خودروهای شاسی بلند جهان می‌پردازیم. شما همچنین می‌توانید نگاهی به مقاله سریع ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۲ بیندازید.

1. تسلا مدل ایکس Plaid

 تسلا مدل ایکس Plaid

اول از همه با خودرویی شروع می‌کنیم که تفاوت‌های عمده‌ای با دیگر خودروهای سریع این لیست دارد. توان این خودرو 1020 اسب بخار است و مجهز به سه موتور الکتریکی قدرتمند است که می‌توانند آن را در عرض 2.5 ثانیه از صفر کیلومتر به 100 کیلومتر بر ساعت برسانند. یکی از نکات قابل توجه تسلا مدل ایکس Plaid، سرعت بی‌نظیر آن است که می‌تواند تنها در 10 ثانیه 40 کیلومتر را بپیماید.

نهایت سرعتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده، ۵۴۷ کیلومتر بر ساعت است. شاید سرعت بالای آن برای ما غیر قابل باور باشد، اما توجه داشته باشید که با سه موتور محشر آن و توان ۱۰۲۰ اسب بخاری امر دور از ذهنی نخواهد بود. درون کابین آن امکانات و آپشن‌های زیادی را می‌بینید که سیستم کمک راننده نیز خود دنیایی دارد. قیمت این خودرو نیز برای عاشقان سرعت تنها ۱۲۰ هزار دلار خواهد بود.

2. پورشه کاین توربو اس E-Hybrid

پورشه کاین توربو اس E-Hybrid

یکی از عواملی که روی سرعت خودروها تأثیر به‌سزایی می‌گذارد، موتور الکتریکی قدرتمند آنها است. شاسی بلند پورشه نیز چون مجهز به چنین سیستم برقی است، ارتفاع زیادی از زمین دارد و همین باعث می‌شود تا قدرت زیادی داشته باشد.

موتور این خودرو بای توربو ۴ لیتری ۸ سیلندر است و می‌تواند نهایتا قدرت ۵۴۱ اسب بخار را تولید کند. البته این رقم در ترکیب با موتور الکتریکی قدرتی ۶۷۰ اسب بخاری خواهد داشت. از طرف دیگر پورشه کاین به لطف موتور قوی که از آن برخوردار است، حداکثر ۸۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

با وجود تمامی این مشخصات مدل توربو اس این خودرو قادر خواهد بود تنها در عرض ۳.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. در خصوص سرعت نمی‌توان این شاسی بلند پرطرفدار را با خودروی برقی تسلا یکسان دانست، زیرا نهایت سرعت پورشه کاین ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت است. همچنین اگر بخواهید از موتور برقی آن استفاده کنید، حداکثر سرعت ۱۳۳ کیلومتر بر ساعت خواهید داشت.

درون کابین این خودرو شاهد تعبیه صفحه نمایش لمسی هستیم که تمامی اولویت‌های کاربر را به درستی نمایش می‌دهد و با داشتن جلو پنجره‌ای بزرگ و رینگ‌های ۲۱ اینچی آیرودیزاین تنها ۱۶۷ هزار دلار ناقابل قیمت دارد.

3. ریویان R1S

ریویان R1S

شاید نام کمپانی ریویان (Rivian) را تاکنون نشنیده باشید، اما باید گفت که این گروه خودروسازی مدتی است که به بازار ورود پیدا کرده و به تولید انواع خودرو از جمله شاسی بلندهای پرسرعت می‌پردازد. از جمله خودروهای جذاب این کمپانی شاسی بلند برقی R1S است که شباهت زیادی با پیکاپ R1T دارد.

در ساخت این خودرو از بهترین تایرهای موجود در جهان استفاده شده است. خودروی مذکور دارای چهار موتور قدرتمند است و می‌تواند تنها در عرض ۳ ثانیه، صفر تا صد خود را تکمیل کند. دو موتور در قسمت جلوی خودرو و دو موتور نیز در قسمت انتهایی خودرو تعبیه شده است.


بیشتر بخوانید: خودروی اپل به واقعیت نزدیک می‌شود!


دو موتور جلویی این خودرو می‌توانند نهایتا قدرت ۴۱۵ اسب بخار و گشتاور ۵۶۰ نیوتن‌متر را تولید کنند و این در حالی است که دو موتور انتهایی می‌توانند حداکثر قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۷۱ نیوتن‌متر را تولید کنند. همچنین در تمامی چرخ‌ها شاهد حضور سیستم تعلیق هستیم.

۴. بنتلی بنتایگا

بنتلی بنتایگا

برند بنتلی یکی از محبوب‌ترین برندهای خودروسازی دنیا است که خودروهای لوکس و گران‌قیمتی نیز تولید می‌کند. بنتلی بنتایگا مجهز به موتور توربوشارژ ۱۲ سیلندر ۶ لیتری است و می‌تواند حداکثر قدرت ۶۲۶ اسب بخار و گشتاور ۹۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. با موتور مذکور می‌توان نهایت سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعتی را تجربه کرد.

بنتلی بنتایگا می‌تواند تنها در عرض ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. یکی از مزایای این خودرو سیستم تعلیق فوق‌العاده آن است. از جمله امکانات و آپشن‌های آن می‌توان به اسپلیتر جلو و اسپویلر سقف اشاره کرده که از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند. رنگ دیفیوز عقب، ریل سقف و دهانه اگزوز به رنگ مشکی هستند.

۵. لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

خودروی بعدی که در لیست ما قرار می‌گیرد، محصولی است از لامبورگینی، اما از نوع شاسی بلند آن که مجهز به موتور بای توربو ۸ سیلندر ۴ لیتری است و حداکثر قدرت ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۴۶ نیوتن‌متر را تولید می‌کند.

مدت زمانی که طول می‌کشد تا این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه برسد، ۳.۶ ثانیه است و انتهای سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. فضای داخلی کابین حس خوبی را به سرنشینان منتقل می‌کند و از جمله مشخصات فنی این خودرو می‌توان به سیستم ترمز جلو کربن سرامیکی، تعلیق هوا و پایداری بی‌نظیر اشاره کرد. قیمت لامبورگینی اوروس ۲۲۲ هزار دلار است.

۶. پورشه کاین توربو جی تی

این‌ها سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ هستند

یکی دیگر از خودروهای پرسرعت کمپانی پورشه، کاین توربو جی تی است که موتور ۸ سیلندر توئین توربوشارژ ۴ لیتری دارد و می‌تواند حداکثر قدرت ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۸۴۸ نیوتن‌متر را تولید کند. اگر بخواهید پکیج اسپرت کرونو را انتخاب کنید، در عرض ۳.۱ ثانیه قادر خواهید بود تا از سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست یابید.

به این ترتیب با مشخصاتی نسبتا یکسان، پورشه کاین همچون تسلا مدل ایکس Plaid می‌تواند در عرض 11.6 ثانیه مسافتی حدود 40 کیلومتر را بپیماید. نهایت سرعتی که با این خودرو می‌توان به آن رسید، 300 کیلومتر بر ساعت است. از جمله مشخصات این خودرو می‌توان به قدرت چسبندگی عالی، ترمزهای سرامیک کربنی استاندارد و رینگ‌های بلند و عریض و سیستم AWD خنک شونده به وسیله آب اشاره کرد. باید برای خرید این خودروی جذاب 182 هزار دلار هزینه کنید.

7. آئودی RS Q8

آئودی RS Q8

خودروهای پرسرعت دارای مشخصات بی‌نظیری نیز هستند. آئودی آر اس کیو ۸ مجهز به یک موتور ۸ سیلندر توئین توربوشارژ ۴ لیتری است و همین موتور می‌تواند ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۷۹۹ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. در عرض ۳.۸ ثانیه شاهد شتاب صفر تا صدی این خودرو خواهیم بود و نهایت سرعت آن ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت است.

تجربه رانندگی با این خودرو لذت بخش خواهد بود، چرا که سیستم نرمی دارد و درون کابین آن اجزای هماهنگ و سطوح صافی دارد که می‌تواند تجربه خوبی را برایتان به ارمغان آورد. یکی از مزایای این خودرو تجهیز آن به دو نمایشگر لمسی است و درون کابین صداهای آزاردهنده خارجی را نخواهید شنید.

8. بی ام و آلپینا XB7

این‌ها سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ هستند

یکی از خودروهای قدرتمند و زیبای 2022 که می‌تواند انتخاب خوبی برای خرید باشد، بی ام و آلپینا است. این خودرو نسبت به نسل قبلی خود بی ام و X7 عملکرد بهتری دارد. این خودرو مجهز به موتور 8 سیلندر توئین توربوشارژ 4.4 لیتری است و قادر به تولید حداکثر قدرت 612 اسب بخار و گشتاور 799 نیوتن‌متر خواهد بود.

شتاب این خودرو در عرض ۴ ثانیه از سکون به صد می‌رسد و نهایت سرعتی که می‌توان با آن راند، ۲۸۹ کیلومتر بر ساعت است. امکانات و آپشن‌های این خودرو شامل گرمکن صندلی‌ها، نگهدارنده لیوان، سیستم اطلاعات سرگرمی برای صندلی‌های عقب است و قیمت آن ۱۴۲ هزار دلار می‌باشد.

۹. رولزرویس کالینان بلک بج

رولزرویس کالینان بلک بج

رولزرویس نه تنها با سرعت خود، بلکه با صندلی‌های خاص و راحتی که دارد شما را شیفته خود می‌کند. کالینان بلک بج به عنوان یکی از سریع‌ ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ مجهز به یک موتور ۱۲ سیلندر توئین توربوشارژ ۶.۷۵ لیتری است و قادر به تولید حداکثر ۵۹۲ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

این خودروی ۳۵۰ هزار دلاری آپشن‌هایی مانند صندلی‌های لوکس، نمایشگر لمسی و کنسول مرکزی با تجهیزات پیشرفته و مدرن دارد. باید درون آن بنشینید تا متوجه راحتی آن شوید

10. بی ام و X5 M و X6 M

بی ام و X5 M و X6 M

تفاوت دو خودروی بی ام و ایکس ۵ ام و ایکس ۶ ام در صندوق عقب آن دو است، وگرنه هیچ تفاوت دیگری در آنها مشاهده نمی‌شود. هر دوی این خودروهای لوکس مجهز به موتور ۸ سیلندر توئین توربوشارژ ۴.۴ لیتری هستند و می‌توانند به راحتی ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید کنند.

شتاب صفر تا صد این دو بی ام و ۳.۷ ثانیه است و نهایت سرعت آنها ۲۸۷ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این دو مدل رقابتی یا کامپتیشن رینگ‌های منحصر به فرد و تایرهای پرفورمنسی دارند که در کنار صندلی‌ها و اگزوز اسپرت آن حس خوبی را برای رانندگی ایجاد می‌کنند. نظر شما درباره سریع‌ ترین شاسی‌بلند‌های سال ۲۰۲۲ چیست؟

منبع: برترین ها
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ اعتراف جالب نجم‌الدین شریعتی درباره ویژه برنامه سحر

عکس/تفریح لاکچری نفیسه روشن در اقیانوس هند

محله‌های ارزان برای اجاره خانه + جدول

شوک AFC به فوتبال ایران؛ جریمه سنگین قلعه‌نویی و سه ملی پوش!

واکنش دولت رئیسی به سخنان روحانی در مورد گرانی بنزین

نگرانی از مخدوش شدن تمدن ۳۲۰۰ ساله‌ در پارک قیطریه

بنزین سوپر برای موتورسیکلت بهتر است یا بنزین معمولی؟

ریشا؛ شیر باغ وحش مشهد تلف شد

فیلم/ یک آیین عجیب در رُم؛ پاپ پای زنان زندانی را شست و بوسید!

نحوه محاسبه حق بیمه کارگران در سال جدید

عکس/تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی

عکس/ نوزادی در آغوش ترلان پروانه؛ ذوق خانم بازیگر!

عکس/ نیمار مهمان ویژه دیوید و ویکتوریا بکام شد

واکنش اولین شهردار تهران به ساخت مسجد در پارک قیطریه + عکس

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر