تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

زمان اعلام نتایج لاتاری ۲۰۲۳ آمریکا دقیقا چه زمانی است؟ + معرفی برتر مهاجر

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در سال 1400 ثبت نام لاتاری انجام دادید و می‌خواهید نتایج لاتاری را مشاهده کنید باید تا اواسط اردیبهشت ماه صبر کنید.

اقتصاد۲۴- اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که در سال 1400 ثبت نام لاتاری انجام دادید و می‌خواهید نتایج لاتاری را مشاهده کنید باید تا اواسط اردیبهشت ماه صبر کنید. اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم، زمان اعلام نتایج لاتاری 2023 در روز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه سال 1401 است. در اینجا قصد داریم سایت اعلام نتایج لاتاری 2023 وزارت امور خارجه آمریکا را معرفی کنیم و همچنین طریقه استعلام نتایج لاتاری در یکی بهترین سایت‌های ایرانی فعال در حوزه لاتاری را بررسی کنیم. در آخر نیز به بررسی شرایط زندگی برندگان لاتاری آمریکا خواهیم پرداخت.

راستی برای عزیزانی که تازه با لاتاری آمریکا آشنا شدند در مورد هزینه ثبت نام لاتاری در پایان این مقاله صحبت خواهیم کرد.

سایت اعلام نتایج لاتاری 2023

همان‌طور که می‌دانید مجری قرعه کشی لاتاری وزارت امور خارجه آمریکا است. شما می‌توانید از طریق سایت وزارت امور خارجه آمریکا اطلاعات مورد نیاز برای مهاجر به آمریکا به دست آورید. بخشی از این سایت هست که مربوط به اعلام نتایج لاتاری است. آدرس سایت اعلام نتایج لاتاری 2023 dvprogram.state.gov/ESC  است. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت در موعد مقرر از نتایج خود باخبر شوید. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که این سایت به زبان انگلیسی است. اگر جزو آن دسته از افراد هستید که به زبان انگلیسی مسلط هستید، پیشنهاد می‌کنیم از سایتی که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید و تا روند مشاهده نتایج شما به مشکل برخورد نکند.

طریقه استعلام نتایج لاتاری در برتر مهاجر

سایت مهاجرتی برتر مهاجر یکی از بهترین و معتبرترین سایت‌ها برای مشاهده نتایج لاتاری و انجام امور لاتاری است. برای ورود به این سامانه وارد وب سایت برتر مهاجر شده و وارد قسمت پیگیری نتایج شوید.

این سامانه کاملاً فارسی و زیر نظر کارشناسان مهاجرتی مجرب است. شما می‌توانید به سادگی اطلاعات ثبت نام لاتاری خود را در این سامانه وارد کرده و نتیجه لاتاری‌تان در کمتر 24 ساعت به صورت پیامک دریافت کنید.
تذکر: در طول اعلام نتایج لاتاری هر گونه پیامک یا ایمیلی با نام وزارت امور خارجه آمریکا دریافت کردید به هیچ عنوان به آن اهمیت ندهید؛ زیرا وزارت امور خارجه آمریکا به هیچ کس حتی برندگان نه پیامک و نه ایمیل ارسال می‌کند.

یک خبر خوب برای افرادی که فایل ثبت نام و کد کانفرمیشن خود را گم کردند. اگر شما جز آن دسته از افراد هستید می‌توانید به سادگی از این سامانه استفاده کنید و نتایج لاتاری خود را دریافت کنید. در ادامه به طور کلی آموزش این سامانه را به شما دوست عزیز ارائه خواهیم داد. اگر کد کانفرمیشن خود فراموش کردید با دقت این آموزش را مطالعه کنید.

آموزش استعلام نتایج لاتاری از طریق برتر مهاجر

  1. باز کردن سامانه؛ ابتدا از طریق لینک بالا وارد سامانه خواهید شد و اطلاعاتی که در ابتدای این سامانه نوشته شده را با دقت مطالعه می‌کنید.
  2. وارد کردن اطلاعات؛ این سامانه به طور کلی یک بخش دارد که در قسمت‌های مختلف از شما اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کند.

- در قسمت اول سال ثبت نام لاتاری را باید وارد کنید. این قسمت به طور پیش فرض روی سال 2023 فعال است. (اگر ثبت نامتان در سال 1400 بوده این گزینه را تغییر ندهید.)

- قسمت دوم مربوط به First Name است که باید اسم کوچکتان را به صورت انگلیسی وارد کنید. (سعی کنید نامتان را دقیقاً مطابق فایل ثبت نام خود وارد کنید؛ اگر این فایل را گم کردید می‌توانید از روی پاسپورت آن را بنویسید.)

- قسمت سوم مربوط به Last Name است. در اینجا نیز همانند نام باید نام خانوادگی خود را به صورت انگلیسی وارد کنید.

- قسمت چهارم مربوط به Confirmation Number است. در این قسمت باید کد کانفرمیشن یا همان کد رهگیری را وارد کنید. در اینجا هم مثل دیگر قسمت‌ها باید کد را با دقت وارد کنید تا نتیجه برای شما از طرف برتر مهاجر ارسال شود.

اگر توجه کرده باشید در این قسمت گزینه‌ای به نام "Confirmation Number را فراموش کرده‌ام" وجود دارد. عزیزانی که فایل خود را گم کردند و دسترسی به کد کانفرمیشن خود ندارند می‌توانند از این گزینه استفاده کنند. با کلیک روی این گزینه از شما به جای کد کانفرمیشن یک ایمیل دریافت می‌کند. ایمیلی که در این قسمت وارد می‌کنید باید دقیقاً همان ایمیلی باشد که هنگام ثبت نام لاتاری وارد کردید.

- قسمت پنجم مربوط به تاریخ تولد شما است که باید به صورت میلادی وارد کنید. این قسمت را نیز با دقت روز، ماه و سال آن وارد نماید

- قسمت آخر مربوط به شماره موبایل شما است. این بخش تنها برای اطلاع رسانی نتایج لاتاری از شما دریافت خواهد شد؛ پس در وارد کردن شماره همراه خود دقت فرمایید.

در آخر نیز گزینه بعدی را کلیک کرده تا به ادامه فرایند استعلام نتایج لاتاری هدایت شوید

نکته: عزیزانی که ثبت نام لاتاری خود را در مجموعه برتر مهاجر انجام دادند نیازی به این سامانه ندارند، زیرا این سامانه به صورت خودکار برایشان نتایج را ارسال خواهد کرد.

هزینه ثبت نام لاتاری

دوستانی که تازه با لاتاری آشنا شدند و می‌خواهد به تازگی در این قرعه کشی شگفت‌انگیز شرکت کنند در این بخش همراه ما باشند. به طور کلی لاتاری یک قرعه کشی است که هر ساله از سمت وزارت امور خارجه آمریکا برگزار می‌شود و به برندگان این قرعه کشی بعد طی کرد مراحل مورد نیاز گرین کارت آمریکا ارائه می‌شود که می‌توانند به صورت دائم در امریکا زندگی، کار و تحصیل کنند. زمان ثبت نام لاتاری آمریکا اوایل اکتبر هر سال میلادی است که حدوداً اواسط مهر ماه است.

اگر علاقه‌مند به ثبت نام لاتاری هستید، همین الان می‌توانید پیش ثبت نام خود را انجام داده تا در زمان ثبت لاتاری کارشناسان ثبت نام شما را نهایی کنند. از مزایای پیش ثبت نام در سامانه ثبت نام لاتاری برتر مهاجر این است که هم هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد و هم دغدغه فراموشی زمان ثبت نام را نخواهیم داشت. هزینه ثبت نام لاتاری در برتر مهاجر تا قبل از مهر سال 1401 به شرح زیر است.

  • مجرد ازدواج نکرده / مطلقه/همسر فوت شده: مبلغ 150 هزار تومان
  • متأهل یک شانسه (تنها یک پاسپورت برای ثبت نام ضروری است): مبلغ 200 هزار تومان
  • متأهل دو شانسه (شما و همسرتان باید پاسپورت داشته باشید): مبلغ 300 هزار تومان
  • هر فرزند (فرزندان زیر 21 سال): مبلغ 20 هزار تومان

شرایط زندگی برندگان لاتاری در آمریکا

در ابتدا اجازه بدهید یک شایعه یا شایدم توهم را بررسی کنیم. یک سری از افراد بر این باورند که با برنده شده در لاتاری آمریکا به آن خانه، ماشین، کار و پول می‌دهد. این باور کاملاً غلط است. شما با برنده شدن در لاتاری شانس طلایی دریافت گرین کارت آمریکا را خواهید داشت که با آن می‌توانید به طور مادام‌العمر و به صورت آزادانه در هر ایالتی از آمریکا کار، زندگی، تحصیل و ازدواج کنید.

خب! انتخاب ایالت مورد نظر بستگی به میزان توانایی مالی شما دارد. یک سری ایالت‌ها مانند کالیفرنیا و نیویورک از جمله شهرهای گران محسوب می‌شوند. به طور کلی جاهایی که جزء مراکز شهری حساب می‌شوند و شلوغ‌تر هستند نسبت به جاهای روستایی طور ارزان‌تر خواهند بود.

شرایط ایالت‌های مختلف با هم متفاوت است. شما باید با توجه به مهارت‌ها و خلق و خوی خود ایالت مورد نظرتان را انتخاب کنید. این کار بسیار ساده است شما می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت متوجه شوید که کدام ایالت‌ها بیشتر به مهارت‌های شما احتیاج دارند یا مطابق به خلق و خوی خود یک شرایط آب و هوایی مناسب به خود را پیدا کنید.

تورم در آمریکا زیاد نیست و به طور میانگین سالانه تنها 3 درصد تورم را می‌توانید این کشور مشاهده کنید.

محدودیت های گرین کارت آمریکا

به طور کلی یک سری محدودیت‌های جزئی برای کسانی که از طریق لاتاری آمریکا مهاجرت می‌کنند هست. این محدودیت‌ها شامل موارد زیر است.

  • تا زمانی که سیتیزن نشدید نمی‌توانید رأی دهید.
  • یک سری کارهای دولتی نمی‌توانید استخدام شوید.
  • به هیچ عنوان نمی‌توانید به عنوان رئیس جمهور نامزد شوید.

به لحاظ کاری محبوب‌ترین صنعت‌ها در آمریکا علم کامپیوتر، نرم افزار و طراحی وب سایت است. اگر در این حوزه‌ها فعالیت می‌کنید به راحتی می‌توانید در آمریکا مشغول به کار شوید.

در نهایت به این نکته توجه کنید که اگر پزشک هستید، مدرک شما هیچ اعتباری در آمریکا نخواهد داشت. به طور کلی در فرم‌هایی که باید پر کنید از شما تعهد می‌گیرند که هیچ گونه طبابتی انجام ندهید. البته اگر خیلی به این موضوع علاقه‌مندید می‌توانید در دانشگاه مرتبط آمریکا ثبت نام کرده و مدارک و مجوزهای لازم برای طبابت را دریافت کنید.

مجموعه برتر مهاجر با به کار گیری کارشناسان مهاجرتی مجرب به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بدون دغدغه نتایج لاتاری و امور لاتاری خود را انجام دهید. برای دریافت مشاوره می‌توانید به سایت برتر مهاجر مراجعه کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد