تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

دادگاه جنجالی و بلاک باستر جانی دپ و امبر هرد در ایالات متحده امروز با آخرین صحبت ها و دفاعیات تیم وکلای دو طرف برای متقاعد کردن هیئت منصفه به منظور رأی دادن به موکل آن ها به پایان رسید. بعد از شش هفته دادگاه چند میلیون دلاری که در آن دپ ۵۸ ساله و هرد ۳۶ ساله اتهامات باورنکردنی و شوکه کننده ای را علیه یکدیگر مطرح کردند، وکلای دو ستاره هالیوود آخرین سخنرانی های خود را انجام دادند. در سمت جانی دپ، وکیل او کامیلا واسکز، امبر هرد را «همسر آزار» و «شخصی به شدت دارای مشکل و بیمار و درمانده ی توجه» توصیف کرد و گفت که در این دادگاه یک قربانی خشونت خانوادگی نشسته اما آن شخص بدون شک امبر هرد نیست.

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

اقتصاد۲۴- در مقابل، بن روتنبورن، وکیل امبر هرد، آخرین دفاعیه اش را به خواندن دوباره پیام های متنی جانی دپ در مورد تمایلش به «سوزاندن» همسر سابقش اختصاص داد و با اشاره به صحبت های مشاور ازدواج این زوج سابق مبنی بر آزار دوجانبه هرد و دپ نسبت به یکدیگر، گفت که اگر چه امبر هرد «بی نقص نیست» حتی اگر «جانی یک بار او را آزار داده باشد نیز وی [هرد] برنده این دادگاه خواهد بود». اکنون هیئت منصفه باید ساعت ها در مورد نتیجه دادگاه شور کند، بعد از اینکه صحبت ها و شهادت های دوستان، کارشناسان و نزدیکان این دو سلبریتی را استماع کرد. در ادامه این مطلب می خواهیم به ۸ اتفاق و موضوع مهمی که در روز آخر جلسه دادگاه جانی دپ و امبر هرد رخ داد اشاره کنیم.

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۱- «در این دادگاه یک همسرآزار نشسته است اما او آقای هرد نیست»

آخرین روز دادگاه امروز با صحبت های پایانی کامیلا واسکز از تیم حقوقی جانی دپ آغاز شد. وی در سخنان خود خطاب به هیئت منصفه گفت: «در ین دادگاه یک همسر آزار نشسته است و آن آقای دپ نیست. یک قربانی خشونت خانوادگی هم در این دادگاه نشسته است که خانم هرد نیست». او مدعی شد که شواهد و مدارک نشان می دهند که «در واقع این خانم هرد است که همسر آزاری کرده است». به ادعای خانم واسکز، دپ ۵۸ ساله در دوران زندگی مشترکش با هرد «به طور مداوم به شکل زبانی، فیزیکی و احساسی» مورد شکنجه قرار گرفته و پس از پایان رابطه شان، از طریق همسر آزار خواندن «نادرست» جانی دپ، وی متحمل «شدیدترین و بیرحمانه ترین صدمات» شده است.

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۲- «روایت هرد از ماجرا مجموعه ای از دروغ هاست»

خانم واسکز فایل صوتی ضبط شده ای را در دادگاه پخش کرد که به ادعای وی، هرد در آن «به خشونت فیزیکی نسبت به آقای دپ اعتراف می کند». در بخشی از این فایل صوتی، هرد ۳۸ ساله می گوید: «متاسفم که تو را زدم… این کار در در واکنش به پایم انجام دادم». در فایلی دیگر، می توان صدای امبر هرد را شنید که می گوید دپ را سیلی زده و نه مشت: «تو را زدم… حالت خوبه…. تو یه بچه به درد نخور هستی…. من این درگیری فیزیکی را شروع کردم». خانم واسکز خطاب به هیئت منصفه گفت «این خانم هرد واقعی است» نه آنی که آن ها در دادگاه دیده اند. او افزدو که هیچ فایل صوتی وجود ندارد که تایید کند بازیگر سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب، همسر سابق خود را کتک زده باشد: «چنین چیزی وجود خارجی ندارد چون اتفاق نیفتاده است». او روایت امبر هرد از آزارهای جانی دپ را «دروغ هایی روی دروغ های دیگر» توصیف کرد.

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۳- «روایت های ترسناک هرد از سفر استرالیا همخوانی ندارند»

در آخرین دفاعیاتش، هرد مدعی شد که جانی دپ یک بطری مشروبات الکلی را وارد بدن او کرده است بعد از اینکه یک روز عصر بین این دو مشاجره رخ داده و دپ به سمت او بطری پرت کرده است، اتفاقی که وی مدعی است در جریان سفر این زوج به استرالیا در سال ۲۰۱۵ رخ داده است. خانم واسکز در لحظات آخر دفاعیات پایانی اش می گوید که هرد «یک داستان ترسناک را به هم دوخت». واسکز می گوید که هیچ عکسی از خود یا صدمات ادعایی اش بعد از این ماجرا نگرفته و شهادت و روایت او هیچ سر و تهی ندارد: «در آن خانه در استرالیا یک هیولا وجود داشته است، اما آن هیولا آقای دپ نبوده بلکه خانم هرد بوده است». او خطاب به هیئت منصفه گفت که تمامی مدارک ارائه شده در داداگه، غیر از شهادت خود هرد، نشان می دنند که هرد به دپ حمله کرده و انگشت او را قطع کرده است.


بیشتر بخوانید: عشق سابق جانی دپ، شکست امبر هرد را رقم زد


۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۴- «این #MeToo بدون هیچ #MeTooی دیگر»

بنجامین چو دیگر وکیل مدافع جانی دپ در آخرین دفاعیات خود از شرکای زندگی سابق جانی دپ یاد می کند، از جمله وینونا رایدر، کیت ماس و مادر فرزندانش، ونسا پارادیس. وی خطاب به هیئت منصفه می گوید:« پیش از خانم هرد، هرگز هیچ زنی، هیچ زنی پیش از خانم هرد، هرگز مدعی نشده که آقای دپ روی او دست بلند کرده است. و هیچ زنی بعد از خانم هرد نیز چنین ادعای نادرستی را مطرح نکرده است. این یک Me Too [ادعای آزار جنسی و خانگی] بدون هیچ Me Tooی دیگری است». وی به اعتیاد جانی دپ به مواد مخدر و الکل اشاره کرده و مدعی است که این بازیگر نیز «نقص های خاص خود را دارد اما او یک همسرآزار خشن نیست».

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۵- «در دنیای آقای دپ، شما نمی توانید آقای دپ را ترک کنید»

بن ورتنبورن، وکیل مدافع امبر هرد نیز در صحبت های پایانی خود از هیئت منصفه خواست در مورد این پیام آقای دپ و تیم حقوقی او برای هرد و در ادامه برای دیگر قربانیان خشونت های خانوادگی فکر کنند که «اگر عکس نگرفته اید پس اتفاق نیفتاده است». وکیل هرد در ادامه آخرین صحبت هایش افزود: «اگر عکس گرفته اید این عکس ها جعلی هستند. اگر به دوستانتان نگفته اید، دارید دروغ می گویید. و اگر به دوستانتان گفته اید، بخشی از یک ادعای جعلی هستند. اگر به دنبال درمان های پزشکی نرفته اید، صدمه ندیده اید. اگر به دنبال درمان بوده اید، دیوانه اید… در دنیای آقای دپ، شما نمی توانید آقای دپ را ترک کنید. و اگر این کار را بکنید، کمپینی از تحقیر جهانی را علیه شما را آغاز خواهد کرد. یک کمپین لکه دار کردن… او هر کاری که در توانش باشد را برای نابود کردن زندگی شما انجام خواهد داد، تا حرفه شما را نابود کند».

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۶- «حتی اگر تنها یک بار او را آزار داده باشد، هرد برنده است»

روتنبورن می گوید که دپ سعی دارد هیئت منصفه را «گول بزند» و به این باور برساند که او هرگز نسبت به هرد خشونت نداشته است: «این موضوع در این مورد نیست که آیا فکر می کنید خانم هرد ممکن است نسبت به آقای هرد خشونت داشته است، اینطور نیست». او به شهادت مشاور ازدواج این زوج سابق اشاره می کند که گفته بود هرد و دپ هر دو متقابلاً یکدیگر را آزار داده اند. روتنبورن در ادامه دفاعیات روز آخر دادگاه رو به هیئت منصفه گفت: «آن ها دارند شما را گول می زنند که فکر کنید امبر باید بی نقص باشد تا برنده این دادگاه باشد» در حالی که نقص های دپ را نادیده می گیرند. وکیل هرد تصریح می کند: «امبر بی نقص نیست، هیچ کدام از ما نیستیم. او هرگز وانمود نکرده که بی نقص است. و این چیزی نیست که از شما خواسته شده باشد در مورد آن تصمیم گیری کنید. یک بار، خانم ها و آقایان. فقط یک بار. اگر او [دپ] موکل مرا تنها یک بار آزار داده باشد، امبر برنده است. در واقع، اگر او نتواند ثابت کند که حتی یک بار نیز هرد را آزار داده، امبر برنده است».

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۷- «دریچه ای به قلب و ذهن دزد دریایی محبوب مردم آمریکا»

روتنبورن به روایت دوباره پیام های متنی رد و بدل شده بین دپ و دوست و همبازی اش پل بتانی پرداخت. در یکی از این پیام ها آمده است: «بیا امبر را آتش بزنیم!!!» و در دیگری می گوید: «بیا قبل از سوزاندنش او را غرق کنیم!!! بعدش من به جنازه سوخته اش تجاوز می کنم تا مطمئن شوم که مرده است». وکیل امبر هرد پیام متنی دیگری را می خواند که متعلق به زمان پس از جدایی این زوج است که می گوید: «امیدوارم که جنازه این هرزه لعنتی در صندوق عقب یک هوندا سیویک بپوسد». روتنبورن گفت: «این جملات دریچه ای به قلب و ذهن دزد دریایی محبوب آمریکایی هاست. این جانی دپ واقعی است».

۸ دیالوگ بسیار مهم در آخرین روز دادگاه جانی دپ و امبر هرد

۸- «مقاله واشنگتن پست باعث نشده دپ نقش دزدان دریایی کاراییب را از دست بدهد»

بن روتنبورن خطاب به هیئت منصفه گفت که مقاله واشنگتن پست که در مرکز بحث دادگاه قرار دارد، باعث نشده که جانی دپ نقشش در سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب را از دست بدهد. او گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد دپ قرار بوده در فیلم ششم نیز حضور داشته باشد: «هر چیزی که او از دست داده نتیجه انتخاب های خودش است». او به دادگاه جانی دپ با روزنامه سان در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد، دادگاهی که رأی آن به ضرر جانی دپ اعلام شد، و می گوید که شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد از دست رفتن نقش جک گنجشکه در سری فیلم های دزدان دریایی کاراییب ربطی به خانم هرد نداشته است: «خانم ها و آقایان، اکنون زمان آن فرا رسیده که به آقای دپ بگوییم این آخرین شانس او بود. به او بگویید که به زندگی خودش ادامه دهد. این دادگاه بسیار فراتر از دادگاه جانی دپ و امبر هرد است. این دادگاه در مورد آزادی بیان است. از آزادی بیان دفاع کنید. برای آن دست به کار شوید و ادعاهای آقای دپ علیه امبر را رد کنید».

منبع: روزیاتو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ استایل جدید فرشته حسینی در تعطیلات نوروز

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد