تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

جایزه فناوری و نوآوری یونسکو یک جایزه ملی است

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت:‌ جایزه فناوری و نوآوری یونسکو یک جایزه ملی و گامی در جهت ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری است که در آینده به عنوان یک جایزه بین‌المللی ادامه خواهد یافت.

جایزه فناوری و نوآوری یونسکو یک جایزه ملی است

اقتصاد۲۴- علی اسدی رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در مصاحبه با اتاق رسانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از برنامه‌ها و حمایت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای تحقق شعار سال و جذب حداکثری واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان صحبت کرد و همچنین به بررسی نقش پارک علم و فناوری دانشگاه تهران به عنوان دبیرخانه ستاد و کمیته اجرایی و ارزیابی جایزه فناوری و نوآوری یونسکو پرداخت.

توسعه ارتباط ارگانیک در بدنه دانشگاه تهران، گامی در جهت استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور

علی اسدی با اشاره به شعار سال و همچنین شعار دانشگاه تهران گفت: انطباق این دو شعار سبب می‌شود تا بتوانیم قدم‌های مثبتی را در جهت تحقق رسالتی که بر عهده مجموعه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است، برداریم.

دکتر اسدی از شعار امسال به عنوان یک فرمان از سوی مقام معظم رهبری یاد کرد و افزود: مخاطب اصلی این فرمان، دانشگاه‌ها هستند که باید پرچم دار نهضت تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین باشند. تمرکز اصلی دانشگاه‌ها در این حوزه باید بر پارک‌های علم و فناوری باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: شعار سال وظیفه سنگینی را به عهده همه دانشگاهیان و به ویژه پارک‌های علم و فناوری محول کرده است. به همین جهت ضروری است تا برنامه ریزی‌های دقیقی برای تحقق این فرمان صورت گیرد.

دکتر اسدی در تشریح اقدامات در دست انجام به منظور تحقق اهداف عالی کشور گفت: در گام اول باید ارتباط ارگانیکی که میان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه تهران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شکل گرفته، توسعه یابد.

وی در ادامه با اشاره به هدف استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: در راستای تحقق این موضوع، مجموعه دانشگاه تهران به میدان آمده است و به همین جهت جلساتی با رووسای دانشکده‌ها و دانشکدگان دانشگاه تهران تنظیم و تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم از فضا، زیرساخت‌ها و امکانات دانشگاه تهران برای این امر بهره ببریم.

دکتر اسدی از حضور ۲۲۰۰ عضو هیات علمی و ۲۰۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در دانشگاه تهران یاد کرد و افزود: یافته‌های پژوهشی در صورتی که به سمت نوآوری و فناوری عملیاتی نشوند، بحث تبدیل علم به ثروت تحقق پیدا نخواهد کرد. در همین راستا، در تلاشیم تا در مرحله اول ۱۰ تا ۲۰ درصد از این پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و همچنین با حضور ۱۰ تا ۲۰ درصدی اعضای هیات علمی، گامی در جهت تحقق استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور برداریم و این موضوع عملیاتی شود.

دکتر اسدی تصریح کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در کنار دانشکدگان دانشگاه تهران و با حضور و همراهی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران که از ایشان به عنوان یاوران علمی یاد می‌شود، در جهت عملیاتی کردن اهداف گام بر می‌دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه جذب شرکت‌های خارج از دانشگاه تهران، مانند روال گذشته صورت می‌گیرد، اظهار داشت: مطابق با دستور ریاست دانشگاه تهران، اماکن، فضا‌ها و ساختمان‌هایی که در حال حاضر در اختیار شهر دانش است، با هماهنگی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در اختیار شرکت‌هایی که از طریق شورای پذیرش انتخاب شده اند، قرار گیرد.

دکتر اسدی استقرار ۲۰۰۰ واحد فناور را منوط به داشتن برنامه ریزی دقیق و منسجم دانست و افزود: با همکاری خوبی که در بدنه دانشگاه تهران اعم از معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و سرمایه گذاری دانشگاه تهران وجود دارد و همچنین با حمایت رووسای دانشکده‌ها و دانشکدگان تحقق این هدف میسر خواهد بود.

پارک علم و فناوری دانشگاه تهران دبیرخانه ستاد و کمیته اجرایی و ارزیابی جایزه فناوری و نوآوری یونسکو

دکتر علی اسدی با اشاره به بیانات رهبری، دانشگاه تهران را نماد آموزش عالی کشور دانست و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه تهران در مباحث آموزشی، پژوهشی و مسئولیت پذیری اجتماعی همواره پیشتاز بوده است، موضوع ترویج فرهنگ نوآوری و فناوری در کشور با توجه به شعار سال مورد توجه قرار داده است. به همین منظور ایده اعطای جایزه فناوری و نوآوری از طریق کمیسیون ملی یونکسو ایران به سرآمدان این عرصه مطرح شد.

دکتر اسدی از انعقاد تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان دانشگاه تهران، معاونت فناوری و نوآوری وزارت عتف و کمیسیون ملی یونسکو در ایران یاد کرد و تشریح کرد: با توجه به آنکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور شناخته می‌شود و قوانین و آیین نامه‌های آن الگویی برای سایر مراکز علمی و دانشگاهی است و همچنین با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه تهران در سراسر کشور، تصمیم بر آن شد که دبیرخانه دائمی جایزه فناوری و نوآوری یونسکو در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شود. کمیته ارزیابی علمی و اجرایی این جایزه در دانشگاه تهران و در این دبیرخانه مستقر است که تمام مراحل ارزیابی در این کمیته بررسی می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در خصوص همکاری دانشگاه تهران با یونسکو اظهار داشت: این همکاری در سطح بسیار خوبی است و مجموع ۱۷ کرسی سازمان یونسکو در ایران، ۷ کرسی در دانشگاه تهران فعال است، ااین موضوع حاکی از جایگاه علمی دانشگاه تهران است که سازمان‌های مختلف علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه تهران هستند.

دکتر اسدی جایزه فناوری و نوآوری یونسکو را یک جایزه ملی خواند و افزود: این امر در آینده به به عنوان یک جایزه بین‌المللی ادامه خواهد یافت و به افرادی که در زمینه فناوری منشاء اثرات مثبتی بودند تعلق خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت استقرار کمیته ارزیابی در این دبیرخانه خاطر نشان کرد: علاوه برآنکه فعالیت‌های اجرایی این جایزه در دانشگاه تهران و در دبیرخانه این جایزه انجام می‌شود، بلکه کمیته ارزیابی هم که ارزیابی آثار و سرآمدان حوزه فناوری و نو آوری را صورت می‌دهد و فرایند اصلی چگونگی انتخاب و تعریف شاخص‌ها را پیاده میکند، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر است. مهم‌ترین بخش این جایزه هم همین فرایند انتخاب و بررسی و شاخص‌هاست.

دکتر اسدی به موضوع تامین منابع مالی این جایزه نیز پرداخت و تصریح کرد: هزینه‌های دبیرخانه جشنواره با دانشگاه تهران خواهد بود و تامین منابع مالی از سوی وزارت علوم انجام می‌شود.

رییس دانشگاه تهران در خصوص زمان آغاز به کار دبیرخانه جایزه فناوری و نو آوری گفت: این دبیرخانه اواخر خردادماه فعالیت خود را آغاز می‌کند و سازو کار‌ها و فرایند، آیین نامه‌ها و کمیته‌های تخصصی مختلف باید شکل بگیرد.

ایشان در پایان درباره اعضای این دبیرخانه صحبت کرد و گفت: با توجه به اینکه راه‌اندازی این دبیرخانه و جایزه فناوری و نو آوری یونسکو بر اساس یک تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه تهران، وزارت عتف و کمسیون ملی یونسکو در ایران شکل گرفته است اعضای این دبیرخانه نیز با مشارکت و همکاری این سه نهاد تشکیل خواهد شد.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات