تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۱

رونمایی از اولین متاورس ایرانی و فارسی‌زبان – KishVR

امروزه واژه‌ها و اصطلاحاتی مانند ارزهای دیجیتال، NFT، بلاکچین، آواتار و... به گوش اکثریت کاربران فضای مجازی آشنا است اما بیشتر کاربران اطلاعات کمی در این رابطه دارند. جالب است بدانید که سرمنشأ تمامی این اصطلاحات به متاورس یا فراجهان برمی‌گردد؛ برای درک این مفهوم بهتر است جهانی را تصور کنید که در فضای مجازی ایجاد شده یعنی جهانی فرای جهان واقعی که در آن امکان زندگی مجازی برای کاربران فراهم می‌شود.

رونمایی از اولین متاورس ایرانی و فارسی‌زبان – KishVR

اقتصاد۲۴-  بنابراین، برای زندگی در این جهان نیاز به یک شخصیت مجازی به نام آواتار و پول مجازی به نام ارز دیجیتال وجود دارد. در گذشته دستیابی به چنین جهانی، رویا و خواب و خیال بود اما امروزه متاورس چنین رویایی را به واقعیت تبدیل کرده و به انسان‌ها اجازه می‌دهد تا زندگی متفاوتی را در جهان مجازی تجربه کنند. در ادامه توضیحات کامل‌تری در رابطه با این فراجهان خدمتتان ارائه خواهیم داد؛ همچنین در رابطه با متاورس ایرانی KishVR به بحث می‌پردازیم.

منظور از متاورس ایرانی KishVR چیست؟

پیش از صحبت در رابطه با متاورس ایرانی KishVR بهتر است توضیحات کامل‌تری در رابطه با مفهوم متاورس خدمت شما ارائه دهیم.

 

متاورس چیست؟

با ارتباط مستقیم با بنیان‌گذاران پروژه متاورس ایرانی KishVR از ایشان در رابطه با مفهوم متاورس پرسیدیم که در ادامه آن ‌را شرح می‌دهیم:

 

از نظر مدیران پروژه متاورس ایرانی KishVR، متاورس هنوز مانند جوانه کوچکی است که تازه سر از خاک برآورده؛ بنابراین همچنان جای رشد دارد. اما به‌طورکلی می‌توان گفت که متاورس شما را از فضای مجازی دو بعدی به جهان مجازی سه بعدی وارد می‌کند. در واقع شما می‌توانید آواتار سه بعدی خود را تولید کرده و با استفاده از آن وارد جهان مجازی یا متاورس شوید؛ در این جهان امکان ملاقات دیگران، انجام بازی‌های دیجیتالی، شرکت در کنسرت یا نمایشگاه هنری، خرید و فروش زمین متاورس و... فراهم است. ابزار ورود به متاورس عینک‌های واقعیت افزوده، برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و... هستند که با استفاده از این ابزارها همه چیز واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

برای درک بهتر مفهوم متاورس پیشنهاد می‌کنیم تا حتماً سریال زیبای Black Mirror یا آینه سیاه را تماشا کنید؛ دغدغه سازندگان این سریال جنبه‌های مثبت و منفی پیشرفت تکنولوژی می‌باشد و درآن مفهوم متاورس به‌ روشنی بیان شده است.

خرید زمین در متاورس

همانطورکه گفته شد متاورس مانند جهان واقعی است. بنابراین، برای ساخت یک سالن کنسرت، هتل، نمایشگاه، باشگاه و... در متاورس احتیاج به زمین خواهید داشت. امروزه بحث برسر خرید زمین متاورس خیلی داغ است؛ چراکه با افزایش سرمایه‌گذاران، قیمت زمین متاورس روزبه‌روز افزایش می‌یابد. این زمین‌ها دارایی افراد در متاورس یا جهان مجازی به حساب می‌آیند. بنابراین، بسیاری از کاربران علاقه‌مندند تا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

رونمایی از اولین متاورس ایرانی و فارسی‌زبان – KishVR

اما برای خرید و فروش زمین متاورس، باید در یکی از پلتفرم‌های متاورس ثبت‌نام کنید. همچنین به ارز دیجیتالی نیاز دارید چراکه خرید و فروش در آن تنها با پول دیجیتالی انجام می‌شود.

معرفی پلتفرم‌های متاورس از جمله متاورس ایرانی KishVR

از مهمترین پلتفرم‌های خارجی متاورس می‌توان به Shiba Inu، Axie Infinity، The Sandbox و... اشاره نمود. همچنین مدتی است که وب‌سایت رسمی پروژه متاورس ایرانی KishVR از اولین نمونه ایرانی به همین‌نام، یعنی متاورس ایرانی KishVR رونمایی کرده است.

معرفی پروژه متاورسی شیبا

شیبا اینو در ابتدا یک ‌نوع ارز دیجیتالی بود که روی بلاکچین اتریوم پیاده‌سازی شد. اما مدتی بعد بنیانگذاران شیبا تصمیم گرفتند تا وارد متاورس شوند. در این پلتفرم ۱۰۰۵۹۵ زمین وجود دارد که مکان‌های عمومی را نیز دربر می‌گیرند. ابتدا قرار است حدود ۳۶۴۳۱ زمین آزاد شود و کاربران شیبا امکان خریداری این زمین‌ها را خواهند داشت. همچنین دو هزار قطعه زمین به کاربرانی که NFT شیبوشی را خریداری کرده‌اند تعلق می‌گیرد.

مزایا و معایب پلتفرم‌های خارجی متاورس

باتوجه به اینکه اکثر پلتفرم‌های خارجی متاورس در جهان شناخته ‌شده هستند احتمال سرمایه‌گذاری در آن‌ها زیاد است. بنابراین، اگر جزء اولین کاربرانی باشید که به خریداری زمین متاورس از طریق این پلتفرم‌ها می‌پردازند احتمال دارد که پس از گذشت چند سال بتوانید سود بسیاری به دست آورید. اما با وجود این مزیت بزرگ، پلتفرم‌های خارجی موجود دارای معایبی نیز هستند.

عدم پشتیبانی از زبان فارسی

متاسفانه اکثر این پلتفرم‌ها از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنند به همین دلیل فعالیت فارسی زبانان در این فضا اندکی مشکل می‌شود.

تاثیر تحریم‌ها بر فعالیت ایرانیان در متاورس

اگر اخبار رمزارزها را دنبال کرده باشید مطمئناً متوجه تحریم‌های آمریکا علیه دارندگان رمزارز در ایران شده‌اید؛ برای مثال یکی از این تحریم‌ها احراز هویت با استفاده از اطلاعات شخصی و آدرس کاربران بود که برداشت رمزارز از طریق صرافی بایننس را برای کاربران ایرانی غیرممکن می‌کرد. همچنین در مثال ساده‌تر می‌توان به تحریم‌های گوگل‌پلی و اینستاگرام علیه کاربران ایرانی اشاره کرد.

این تحریم‌ها کاربران ایرانی را نگران کرده است؛ چراکه اگر قرار باشد فعالیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی و همچنین جهان کریپتوکارنسی محدود شود احتمال وضع تحریم‌های مشابه در متاورس نیز وجود دارد.

متاورس ایرانی KishVR بهترین انتخاب برای کاربران ایرانی!

با وجود معایب پلتفرم‌های خارجی که باعث نارضایتی بسیاری از کاربران ایرانی متاورس شده توصیه می‌کنیم تا از پلتفرم‌های ایرانی استفاده کنید. البته ایران هنوز در این زمینه پیشرفت چندانی نداشته اما خوشبختانه شرکت‌هایی بوده‌اند که قدم‌های بزرگی در جهان متاورس برداشته‌اند؛ به همین دلیل قصد داریم به معرفی پروژه متاورس ایرانی KishVR بپردازیم که به‌عنوان اولین متاورس ایرانی شناخته می‌شود.

بنیان‌گذاران KishVR که شامل مهندسان نخبه ایرانی-قطری هستند این پروژه را که با الهام از جزیره زیبای کیش ساخته شده، متعلق به مردم ایران دانسته و عنوان کرده‌اند که کاربران ایرانی فعال می‌توانند قوانین KishVR را تعریف کنند! متاورس ایرانی KishVR ساختاری همانند یک جزیره دارد که از سه لایه تشکیل می‌شود: لایه اول یا نوار ساحلی برای تاسیس کلوپ‌های تفریحی انتخاب بسیار مناسبی می‌باشد؛ در لایه میانی بهتر است ساختمان‌های تجاری تاسیس شوند و لایه مرکزی که مساحت کمتری را دربر می‌گیرد برای ساخت ساختمان‌های استراتژیک به خصوص فرودگاه موقعیت مناسبی دارد.

رونمایی از اولین متاورس ایرانی و فارسی‌زبان – KishVR

در صحبتی که با بنیانگذاران متاورس KishVR داشتیم از ایشان خواستیم تا برنامه‌های کلی خود را شرح دهند؛ ایشان هدف اصلی خود را معرفی تمدن و هنر ایرانی به جهان و حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی عنوان کردند. در واقع با وجود متاورس ایرانی KishVR کاربران ایرانی می‌توانند در بستری امن به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال بپردازند؛ در رویدادهای فرهنگی، ورزشی و هنری متاورس شرکت کنند و فروشگاه‌های سه بعدی خود را در این فراجهان تاسیس نمایند.

درباره بنیان‌گذار اصلی پروژه متاورس KishVR

تیم فنی پروژه متاورس KishVR که ملیت ایرانی-قطری دارند از بنیانگذار اصلی این پروژه اطلاعات زیادی به ما ندادند و فقط از یک اسم یعنی فیصل عبدالله نام بردند که به گفته آنها این شخص ملیتی ایرانی قطری دارد و تمایلی به فاش شدن اطلاعات شخصی‌اش ندارد زیرا که اعتقاد دارد فضای متاورس یک فضای غیرمتمرکز است به این معنی که اعتماد بر اساس ارزش واقعی پروژه ایجاد می‌شود و اشخاص در آن تاثیر مثبت یا منفی ندارند. از فیصل عبدالله فقط یک آواتار متاورسی در فضای مجازی منتشر شده که در تصویر فوق آن را مشاهده می‌کنید.

 

شما عزیزان می‌توانید برای کسب اطلاعات کامل‌تر و درخواست مشاوره رایگان خرید زمین‌های پروژه متاورس KishVR وارد سایت این شرکت شوید و یا در فضای مجازی با آی دی kishvrofficial این متاورس ایرانی را دنبال کنید.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت خودرو‌های رنو در بازار امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس/ استایل جالب ولیعهد عربستان در دفتر کارش

قیمت مرغ، گوشت سفید و تخم مرغ در بازار + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت پرویز داوودی

افت ۱۶درصدی بارش های امسال نسبت به سال‌های پیش

فیلم/ مرد مجسمه‌ای ایران

زمان بازگشت بیرانوند به میادین مشخص شد

تاج: درآمد فدراسیون از جریمه بیانیه‌ها تامین نمی‌شود

اقدام به خودکشی جوان تهرانی در ایستگاه مترو سرسبز

رکورد ویژه استقلال در تاریخ لیگ برتر

امیرعبداللهیان: قصد پاسخ‌گویی به اسراییل را نداریم

پیش‌بینی قیمت دلار فردا یک‌شنبه۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ سوتی عجیب مریم امیرجلالی

پیش‌بینی بورس فردا یک‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

تاثیر تعطیلی پنجشنبه‌ها بر اقتصاد کشور

فیلم/ روایت بلاگر کویتی از سفر به شیراز

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش مصرف انرژی

ورق روغنی چیست؟

جولان ۴۰۰ هزار سگ ولگرد در استان تهران

ماجرای گروگان‌گیری دختر ۱۶ ساله کردستانی در تهران

ستاره پرسپولیس ۱۰۰ تایی شد

ماجرای پرسپولیسی شدن جانشین علیرضا بیرانوند

درآمد دولت از مالیات در سال ۱۴۰۲

خبر فوری وزیر کار درباره افزایش حقوق کارگران

هزینه عملیات وعده صادق چقدر بود؟

علت استارت نخوردن خودرو چیست؟

صف طولانی تعمیر خودرو‌های مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟

هشدار جدی میرسلیم به دولت رئیسی درباره فساد+ عکس

تصمیم مهم سرمربی پورتو در مورد مهدی طارمی

حمله هادی چوپان به رئیس فدراسیون پرورش اندام

فرهاد مجیدی به لیگ برتر برمی‌گردد؟

اعلام آمار نهایی داوطلبان نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳

عکس/حال خوب دریاچه ارومیه

فیلم/ چالش جالب هواداران دختر استقلالی در ورزشگاه آزادی

فیلم پربازدید از جشن تولد دختر کریستیانو رونالدو

ریخت‌وپاش نجومی در پتروشیمی بندر امام

سرنوشت سینما آزادی چه شد؟

عکس/ سفره کارگران در سال جدید کوچک‌تر شد

جزییات افزایش کرایه‌ حمل و نقل عمومی پایتخت

قیمت جدید روغن مایع امروز ۱ اردیبشهت ۱۴۰۳+ جدول

آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

فیلم/جدیدترین وضعیت دریاچه ارومیه

خرید جت خصوصی برای عموم آزاد است

عکس/زیبایی بهار در دیواندره کردستان

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول

خواهر زن علی اوجی کیست؟ + عکس

ماجرای خواستگاری مازیار لرستانی از رابعه اسکویی حقیقت دارد؟

این جیلی، خودرو ارزنده‌ای است! + عکس

کاهش میلیونی قیمت سکه در بازار

جزییات طرح یارانه‌ای دولت برای کودکان

جشن هزار دف پالنگان

قرص لاغری ناف، هیچ مبنایی ندارد

استایل جذاب و ورزشکاری بهنوش طباطبایی + عکس