زنگ خطر برای ایران زمین!

وضعیت سد اکباتان - همدان

سد اکباتان از مهمترین سدهای استان همدان است. این سد از پنج کیلومتری جاده همدان به ملایر منشعب شده و راه دسترسی به آن به سمت روستای سنگستان است بر روی رود آبشینه، پایین‌تر از محل تلاقی رودخانه‌های یلفان و رود ابرو احداث شده‌است. در حال حاضر آب همدان از طریق سد اکباتان و حدود ۷۰ حلقه چاه تأمین می‌‎شود که مصارف آب از تولید جلو زده و به ۲۰۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است. در حال حاضر حجم سد اکباتان به پنج میلیون مترمکعب رسیده است. ورودی سد اکباتان در سال جاری ۱۸.۷ میلیون مترمکعب بوده در حالیکه سال گذشته ۲۵ میلیون مترمکعب بوده و به علت مشکلات ذخیره آب، باید از سایر منابع آب شرب تأمین شود.
کد خبر: ۱۶۶۱۳۸
شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علیرضا محمدی
0
0
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
تاکی خوشک سالی است
باقری
0
0
دوشنبه ۰۷ شهريور ۱۴۰۱
سد اکباتان قبل انقلاب ساخته شده و بعد از انقلاب این سد افزایش ارتفاع داده شد، درحالیکه این سد روی حوضه آبریزی قرارداره که سد غدیر شهرستان ساوه هم در پایین دست همین حوضه آبریز قرارداشت.با افزایش ارتفاع سد اکباتان (که همون موقع هم غیر کارشناسی بود) سد غدیر عملا خشک شد! حالا جالبه که سد اکباتان هم با اضافه برداشت خشک شده!
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.