تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۵ نظر

جزئیات همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان کشوری

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه «۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده، اما همچنان نحوه تخصیص و توزیع آن مشخص نشده است»، گفت: ما به دنبال اجرای قانون و همچنین اصلاح قوانین در خصوص نوع پرداخت به بازنشستگان هستیم.

همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان کشوری

اقتصاد۲۴- مدیرعامل صندوق بازنشستگی جزئیاتی جدید از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری را اعلام کرد.

محمد اسکندری درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان و ضرورت اجرایی شده ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری، اظهار کرد: در این ماده قانونی تاکید شده که دستگاه‌های اجرایی باید به بازنشستگان خود خدمات بیمه تکمیلی ارائه دهند؛ اما از آنجایی که اکنون این کار در دستگاه‌های اجرایی برای بازنشستگان انجام نمی‌شود، صندوق بازنشستگی خود این موضوع را برای بازنشستگان متقاضی انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید: افزایش ۵۷ درصدی به دریافتی کدام بازنشستگان تعلق گرفت؟


وی با بیان اینکه «آیین‌نامه اجرایی ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در صندوق بازنشستگی کشوری تدوین و آماده ارسال به هیئت دولت است» گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و اگر این ماده قانونی اجرایی شود به عنوان یک هدیه بزرگ به بازنشستگان کشوری تلقی می‌شود و به طور قطع می‌تواند یک دستاورد بزرگ برای دولت سیزدهم باشد.

صندوق بازنشستگی کشوری در دولت سیزدهم

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات این صندوق در یک سال دولت سیزدهم ادامه داد: کاری که توانستیم در این دوره انجام دهیم، پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان بود که با حمایت دولت این موضوع انجام شده، هرچند که این امر وظیفه حداقلی صندوق بازنشستگی است.

اسکندری افزود: درخصوص پرداخت هزینه خسارت درمان بازنشستگان نیز هزینه‌های پایین‌تر از ۵۰۰ هزار تومان ظرف چند روز پرداخت می‌شود. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم در این زمینه نظام ارجاع اجرایی شود.

وی ادامه داد: در بحث سفر بازنشستگان نیز مطالبات بسیار مهمی هست و کار‌هایی در این خصوص درحال اجرا است. در مورد وام‌های ضروری نیز هم تعداد دریافت‌کنندگان و هم رقم این وام‌ها افزایش یافته، اما همچنان افزایش رقم وام‌ها از مطالبات بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی درخصوص وام ازدواج فرزندان بازنشستگان نیز گفت: همه متقاضیانی که در دوره آخر برای دریافت وام ازدواج فرزندان‌شان ثبت‌نام کرده بودند و واجد شرایط لازم بودند و همین طور واجدان شرایط دریافت وام حمایت از پایان‌نامه دانشجویی یا طرح حمپاد وام‌های خود را دریافت کرده‌اند.

اسکندری با بیان اینکه «خانه‌های امید یا همان خانه‌های مهر بازنشستگان را دوباره راه‌اندازی و فعال خواهیم کرد» اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا امورات مربوط به این مراکز را به خود بازنشستگان واگذار کنیم، چرا که خانه‌های امید درعمل برای انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی مربوط به بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه «۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته شده، اما همچنان نحوه تخصیص و توزیع آن مشخص نشده است»، گفت: ما به دنبال اجرای قانون و همچنین اصلاح قوانین در خصوص نوع پرداخت به بازنشستگان هستیم؛ در خصوص همسان‌سازی و ۹ هزار میلیارد تومان اعلام شده همچنان فرمول یا روشی برای اجرا به صندوق اعلام نشده است.

وی افزود: برای صندوق در واقع ۹ هزار میلیارد تومان سهام در نظر گرفته شده است که این خود تبدیل به یک مسئله شده، چرا که نقد کردن این حجم از سهام توسط خود صندوق یک کار بسیار سخت و پیچیده است. راه درست این است که به جای سهام، پول نقد به صندوق داده شود تا بتوانیم به بازنششستگان پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با بیان اینکه «قرار بوده تا حقوق پرداختی به بازنشستگان و حقوق‌های آن‌ها معادل ۹۰ درصد از حقوق کارکنان همسان در گروه‌های خود باشد»، گفت: در خصوص متناسب‌سازی هنوز سازمان برنامه و بودجه فومول و روشی به ما ابلاغ نکرده است.

اسکندری در پاسخ به این سوال که چرا احکام مربوط به بازنشستگان حوزه بهداشت و درمان اجرا نمی‌شود، گفت: در دولت قبل قرار شد که احکام این افراد صادر شود، اما یک ریال در خصوص تامین اعتبار و منابع آن انجام نشد و آنچه اعلام شده بود دروغ بود و سازمان برنامه و بودجه در دولت سیزدهم هم در این خصوص تأمین مالی نکرد و ما همچنان در انتظار تامین اعتبار هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر، دنبال تامین اعتبار و بار مالی این موضوع در خصوص کارکنان بهداشت و درمان نیز هستیم و این امر هم در سطح دولت مطرح شده و منابعی که در ۱۵ تیر سال ۱۴۰۰ تعیین شده بود، هنوز پرداخت نشده و در بودجه سال ۱۴۰۱ هم این موضوع دیده نشده است.

مطالبه افزایش حقوق بازنشستگان کشوری درست و به حق است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی با اشاره به افزایش اندک و تنها ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان این صندوق در سال ۱۴۰۱ گفت: این مطالبه کاملا دقیق و درست است و همواره به عنوان یک مطالبه جدی توسط بازنشستگان مطرح می‌شود. هم دولت و هم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جریان این موضوع هستند و دولت هم مدافع این موضوع است. این امر باید تبدیل به یک لایحه شود و در بودجه ۱۴۰۲ مطرح و پیگیری شود.

اسکندری افزود: در پیش‌نویس تهیه شده برای این لایحه تلاش می‌شود که حقوق بازنشستگان کشوری هم متناسب شود و هم منابع مالی آن دیده شود و خوشبختانه دولت هم این موضوع را در نظر دارد و عزم آن هم بر افزایش حقوق بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه «صندوق بازنشستگی کشوری در اسفندماه ۱۳۹۸، ۴ هزار میلیارد تومان حقوق بازنشستگی پرداخت می‌کرد» اظهار کرد: در حال حاضر این رقم به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است. ما مشکلات و مسائلی که سازمان برنامه و بودجه با آن مواجه است درک می‌کنیم و می‌دانیم که به شدت تحت فشار هستند؛ اما به هرحال، باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌هایی انجام شود و این وضعیت بهبود یابد.

منبع: تسنیم
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
بازنشسته کشوری
0
0
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
ما افزایش حقوق مانند تامین اجتماعی.میخواهیم اقایان درمورد بیمه.تکمیلی وخسارت صحبت مکنند اعصاب وروان یک مشت پیرمرد.وسالمند بیچاره به درد اوردید.چرا.احکام.بازنشسته.کشوری ولشکری.صادر.نمیشود
علی
0
0
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
این بابا یک هفته پیش مصاحبه کرده حالا هر روز می نویسید یک ساعت پیش مدیر عامل اعلام کرده .... اخه اگه خبر جدید ندارید مگه مجبورید این مصاحبه را هروز بعنواان خبر جدید برای بازنشستگان کشوری اعلام میکنید . ما که داریم با مشقت و بدبختی میگذارنیم شما نیز از خدا بترسید دست از این کاراتون بردارید
بنده خدا
0
0
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
این معضل کی حل میشود هر روز خبر شهریور هم رو به پایان و خبری از متناسب سازی و افزایش حقوق نیست،متاسفم
جواد
0
0
سه‌شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱
تخصص شما فقط فقط در حرف زدن ودروغ گفتن هست دراین یه سال تجربه شده
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
دولت اصلا متوجه نیست افزایش ده درصدی حقوق چه بلایی بر سر معیشت بازنشستگان و عملکرد خود دولت آورده و خواهد آورد!
بازنشسته لشگری
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
چرا حقوق لشگری ۱۰ درصد اضافه شده ولی تامین اجتماعی ۳۸ درصد ؟؟!! این چه عدالتیه ؟؟ خط فقر به ۱۵ میلیون تومن رسیده و تورم بالای ۱۰۰ درصد است
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
هرروز چ آ وپرت تکراری می نویسید مردم را دیوونه کردید چرا یه مطلب را واقعی پخش نمی کنید دروغ را تبدیل به فرهنگ میکنید حق وحقوق مردم را اگر هست بدهید اگر نیست است و حسینی بگید نیست ما بازنشستگان فرهنگی معوق مربوط به ارتقای گروه شش ماهه دوم سال نو دونه را هنوز دریافت نکردیم کسی هم پاسخگو نیست
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
چقد اخبار تکراری حرف اسکندری رو میزارید خسته نشدید
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
چقد اخبار تکراری حرف اسکندری رو میزارید خسته نشدید
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
حرفهای تکراری صد من یه غاز اسکندری
ناشناس
0
0
چهارشنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
این همه توضیح دادین حداقل یه کمی هم متن درباره وام ضروری 15میلیونی میگفتین قراربود اواخر مرداد ماه پرداخت شه شده 16 شهریور هنوز خبری نیست انصاف داشته باشین خیلی ها رو این وام حساب بازکردن ب طرف مقابل وعده هایی دادن
عفت
0
0
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
چرا خبر دروغ می گذارید من وام همپاد ثبت نام کردم ولی واریز نشده هر چی هم پیگیری کردم پاسخی دریافت نکردم
عفت
0
0
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
خبر کذب است من وام همپاد ثبت نام کردم ولی واریز نشده پیگیری هم جواب نداده
بهرامی
0
0
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
باسلام اقای میر کاظمی فقط برای کشوری ها ولشگریها منابع نیست پس منتظر معجزه باشیم توروخدا کوتاه بیا
رضا
0
0
پنجشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
اخبار دروغ و تکراری در مورد متناسب سازی بازنشستگان از سال 1400 توسط مسئولین بیخیال کی تمام خواهد شد معلوم نیست فقط بازنشستگان را مسخره کرده اند و بازیچه خود ساخته اند .
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ مهناز افشار: در ایران پسر بازی هم می کردم

سد چمشیر فاجعه آفرید

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

عکس/ دورهمی ستارگان سینما در یک کافه

قیمت قند و شکر امروز

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

حادثه دلخراش، امیرحسین صادقی را راهی بیمارستان کرد

اردن به هیچ کشوری حریم هوایی خود را نخواهد داد

زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آرش رضامند چه نوشت که احضار شد؟

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

نتانیاهو تحت فشار است

فیلم/لایو جنجالی بهاره رهنما در مورد رابطه بدون ازدواجش

اطلاعیه پلیس: فوت دختر جوان در ساختمان وزرا کذب است

نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟

معلمان در دایره فقر؛ روایتی سیاه و کدر از وضعیت معیشت و حقوق‌های ناچیز آموزگاران

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

شایعات جدید و جنجالی درباره فیلم «مست عشق»

احضار یک استقلالی به خاطر استوری جنجالی اش+ عکس

عکس/ آنا نعمتی قید آرایش را زد

عکس‌های جذاب بازیگر دونگ‌یی در طبیعت کره‌جنوبی

پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری‌ها با ثبت رکورد‌های جدید توسط آینده پویا

عکس/ تغییر چهره جذاب پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی

معرفی ورژن جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس

حمله هکری به سایت‌های اطلاعاتی اسرائیل

فیلم/لحظه دردناک خودکشی یک زن در ترکیه

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس + جدول

عکسی تلخ از التماس سرباز روس برای زنده ماندن!

حمایت صریح محمد خاتمی از پاسخ ایران به اسرائیل

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم

آمریکا درباره حمله به ایران برای اسراییل چه شرطی گذاشت؟

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

ماجرای احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی

فیلم/استوری مریم مومن از مافیا با صدای خواننده زن قدیمی

زمان صدور کارت سوخت تغییر کرد

عکس/ سلفی مثلا بی‌حواسی حدیثه تهرانی در ماشین

عکس/احترام نظامی به محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس

قرارداد اوسمار با پرسپولیس تمدید می شود؟

طرح کالابرگ ادامه‌دار می‌شود؟

مخالفت اتاق بازرگانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها به جای شنبه‌ها

فیلم/ رقم درآمد حامد آهنگی که شما را شوکه می‌کند!

موافقت رهبر انقلاب با عفو تعدای از محکومان تعزیرات

مخمل کوه در گستره زاگرس - لرستان

خواهر پیمان معادی کیست؟ + عکس

سکه امامی یک کانال بالا رفت

طرح توسعه پروژه «تبادل الکترونیک نسخ دارویی» بیمه تجارت‌نو عملیاتی شد

ناگفته‌های زورگیران صدر

دلار در روند رنج قرار گرفت

فیلم/ محمدرضا گلزار به دیدن بچه های آسمان رفت

استخدام ۷۰ هزار معلم در سال ۱۴۰۳

فیلم/سیل در پارسیان ۲۰۶ را با خود برد

شروع زودهنگام نقل و انتقالات پرسپولیس