تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
سرما و مصرف گاز در اوج

زمستان سخت واقعی رسید؛ توقف صادرات گاز ترکمنستان به ایران!

«زمستان سخت» دیگر واژه‌ای برای شوخی با اظهارات مسئولان دولت نیست.

زمستان سخت واقعی رسید

اقتصاد۲۴- زمستان سخت» دیگر واژه‌ای برای شوخی با اظهارات مسئولان دولت نیست. زمستان سخت واقعا فرا رسیده و اکثر استان‌های کشور را تحت تاثیر خود قرار داده است. چنان که به گفته وزیر نفت دیروز جمعه، در بیش از ۲۰ استان کشور دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسید.
به گزارش پیام ما ، همزمان با افزایش سرما و بارش برف و باران در برخی استان‌های کشور، مصرف گاز هم افزایش یافته است. افزایش مصرف گاز موجب شد تا به منظور مدیریت مصرف، برخی از شهر‌های کشور تعطیل شوند.

سرمای کم‌سابقه در شرق شمال شرق

استان‌های شرقی کشور روز‌های سختی را از سر می‌گذرانند. پنجشنبه شب مشهد سردترین شب را در بین مراکز استان‌های کشور سپری کرد. رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی به خبرگزاری تسنیم خبر داد که مردم مشهد پنجشنبه شب و بامداد جمعه سردترین شب را با دمای ۲۰ درجه زیر صفر سپری کردند. قائنی‌پور گفته که بر اساس گزارش‌های به دست آمده پنجشنبه شب و بامداد جمعه دمای هوای قوچان ۲۱.۶-، سرخس ۲۳-، سبزوار ۱۱.۹-، گلمکان ۲۳.۵-، مشهد (فرودگاه) ۲۰.۱-، نیشابور، ۱۹.۳-، تربت حیدریه ۱۹.۶-، کاشمر۱۱.۸-، گناباد ۱۳.۴-، تربت جام ۱۸.۷-، درگز ۱۸.۶-، فریمان ۲۵.۴-، خواف ۱۷.۳-، بردسکن ۱۱.۳-، تایباد ۲۳.۶- و کلات ۱۵.۲- بوده است.
همچنین دمای زاهدان بعد از گذشت ۱۰ سال به منفی ۱۰ درجه رسید و هیرمند کمترین دمای ثبت شده خود را تجربه کرد.
به گزارش برنا از سیستان و بلوچستان، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد جمعه دمای هوای ۱۱ شهرستان از استان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی ۱۰، هیرمند منفی ۱۰، زابل و زهک منفی ۹، میرجاوه منفی ۷، خاش نصرت‌آباد و سراوان منفی ۵، سیب سوران منفی ۳، تمندان منفی ۲ و مهرستان منفی ۱ درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است. دمای کمینه زرآباد به ۱۰ درجه بالای صفر رسید.
حیدری با بیان اینکه جمعه شب دمای هوا در زاهدان تا منفی ۱۰ درجه کاهش یافت که این دما قبلاً هم تکرار شده به‌طوری که در زمستان سال ۹۰ دمای زاهدان، منفی ۱۱ درجه و زمستان سال ۹۱ به منفی ۱۰ درجه هم رسیده بود. سردترین دمای ثبت شده در زاهدان، دی‌ماه سال ۱۳۵۱ با ثبت دمای منفی ۲۲ درجه‌ای بوده است.


بیشتر بخوانید: یخبندان گازی و بحران انرژی ایران را در نوردید


در همین حال جمعیت هلال احمر به مسافران قطار‌هایی که در مسیر مانده بودند هم امدادرسانی کرد. سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر دیروز درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مسافران قطار مشهد که در میانه راه متوقف شده بود، گفت: در راه‌ماندگان برابر آخرین اطلاعات در حدود ۲۹۰۰ نفر است. او ادامه داد: امدادگران بلافاصله اقدام به توزیع پتو و اقلام امدادی در میان در راه‌ماندگان کردند و امدادرسانی‌ها در این خصوص ادامه دارد.
سرپرست سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه علت این حادثه سرمای شدید و یخ زدگی ریل و قطار بود، گفت: برابر آخرین گزارش‌ها حال عمومی مسافران خوب است و امدادرسانی همچنان ادامه دارد. امدادگران سازمان امداد و نجات نیز از آمادگی لازم برای امدادرسانی برخوردارند.

مصرف گاز معادل ۴ میلیون بشکه نفت‌خام در ۲۴ ساعت

وزیر نفت با بیان اینکه پنجشنبه شاید سردترین شب امسال بود و مصرف در بخش خانگی از ۶۸۵ میلیون متر مکعب در روز گذشت، عنوان کرد: این مقدار گاز معادل حدود ۴ میلیون بشکه نفت‌خام است.
به گزارش ایسنا، جواد اوجی در کارگروه هماهنگی و تأمین پایدار سوخت زمستانی سال ۱۴۰۱ در محل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه ۹۸۹ میلیون متر مکعب گاز خام از میدان‌های مستقل گازی و مشترک در حال تولید است، گفت: این مقدار گاز در ۲۱ پالایشگاه گازی کشور تا این لحظه بدون هیچ مشکلی در حال فرآورش است؛ ضمن آنکه گاز شیرین تولیدی از پالایشگاه‌ها با استفاده از ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط فشار قوی از جنوب کشور به نقاط مصرف ارسال می‌شود.
اوجی با اشاره به قطع گاز وارداتی از سوی کشور ترکمنستان از ۶ صبح روز پنجشنبه (۲۲ دی‌ماه) به کشور گفت: به‌دلیل سرمای شدید هوا، گاز بخش خانگی در کشور دوست و برادر ترکمنستان قطع شده است؛ اما همکاران من در استان‌های شمالی کشور با تغییری که در آرایش خطوط فشار قوی گاز در آن منطقه داده‌اند تا این لحظه اجازه نداده‌اند که گاز هم‌وطنان قطع شود.
اوجی به سرمای منفی ۲۸ درجه سانتیگراد در شهرستان فریمان واقع در جنوب استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: وضع سرمای هوا در استان‌های غربی و شمال‌غربی نیز به همین اندازه بوده است، اما با تلاش همکاران من تا این لحظه گاز هیچ مشترکی قطع نشده است؛ از همه مردم تقاضا می‌کنم با مدیریت مصرف به همکاران ما در وزارت نفت برای استمرار گازرسانی کمک کنند.
تدابیر لازم همچون تهیه و توزیع نفت سفید و کپسول گاز مایع در کشور برای موارد اضطراری انجام شده است؛ همه همکاران من در چهار شرکت اصلی وزارت نفت تا هفته‌های آینده آماده‌باش کامل و در حال مدیریت مصرف گاز در کشور هستند.

آماده‌باش مدیریت بحران در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش مدیریت بحران برای موج جدید بارش برف و کولاک در این استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی در استان تهران مبنی بر شروع دوباره بارش برف و کولاک و وزش باد از اواخر وقت روز شنبه گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از اواخر روز شنبه و طی روز یکشنبه در سطح استان تهران و به ویژه نیمه شمالی آن شاهد بارش برف، مه‌گرفتگی، وزش باد و کولاک خواهیم بود و از این رو مدیریت بحران به حالت آماده‌باش درآمده است.
یزدی مهر با بیان اینکه در اثر این شرایط جوی اختلال در سفر، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها محتمل است، گفت: با این مخاطرات اختلال در سفر‌ها و کاهش دید و لغزندگی جاده دور از انتظار نیست از این رو لازم است که مردم عزیز از انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه در این ایام توقف فعالیت کوهنوردی حتی برای کوهنوردان حرفه‌ای ضروری است، گفت: همچنین مدیریت در مصرف انرژی نیز اهمیت بسیاری دارد و لازم است که مردم نیز با این موضوع همراهی کنند.
او درباره جزئیات آماده‌باش مدیریت بحران نیز گفت: تمام عوامل مدیریت بحران و دستگاه‌های اجرایی مسئول و امدادرسان به حالت آماده‌باش درآمده و توصیه‌ها و دستورات لازم به آنان داده شده است. همچنین بر ضرورت پاک‌سازی و لایروبی شبکه کانال‌ها و آبراه‌ها نیز تاکید شده است.
یزدی‌مهر افزود: رانندگان نیز در صورت تردد ضروری حتما باید توجه داشته باشند که برای عبور از جاده‌های استان تهران به ویژه در نیمه شمالی و محور‌های کوهستانی تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و پیش از حرکت مقدار سوخت، سیستم گرمایشی خودرو، وضعیت لاستیک‌ها و وضعیت فنی وسیله نقلیه را کنترل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

خبر آخر، ادارات تهران تعطیل شد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران گفت: ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس استان تهران روز شنبه تعطیل شد.
به گزارش مهر، قدرت‌الله شفیقی گفت: تمام ادارات، نهاد‌ها و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است.
به گفته او مدارس و دانشگاه‌ها به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز تعطیل است. تمامی دستگاه‌ها از لحظه دریافت خبر موظف هستند وسایل گرمایشی گازسوز خود را خاموش کنند. شفیعی افزود: شعب بانک‌ها در سراسر استان تهران از ساعت ۹ الی ۱۳ فعال هستند. مراکز ستادی بانک‌ها نیز به جز مراکزی که خدمات غیرحضوری و آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، تعطیل است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات، صرفاً به جهت تأمین رفاه عموم مردم به ویژه استان‌های شمالی اتخاذ شده است، گفت: مراکز امدادی، عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

ریزپرنده چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

استواری اقتصاد ایران همچنان بر پایه‌های کهنه نفت!/ نفع پول نفت به خودش نرسید!

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول