عکس/ پوشش عجیب دختران ورزشکار افغان

طالبان از زمان تصرف افغانستان در اوت ۲۰۲۱، دختران را از رفتن به دبیرستان منع کرده است. این گروه تندرو ماه گذشته دستور دادند که تمام زنان از دانشگاه بیرون بروند. حالا تصاویر دختران ورزشکار افغان با پوششی عجیب در رسانه‌های ورزشی خبرساز شد.
کد خبر: ۱۸۱۵۵۵
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱

عکس/ پوشش عجیب دختران ورزشکار افغان

اقتصاد۲۴ تعدادی از دختران افغان با تجهیزات ورزشی که دوست داشتند عکس پرتره گرفتند. اگرچه آن‌ها لزوما در زندگی عادی برقع نمی‌پوشند، اما ترجیح دادند هویت خود را پشت برقع‌ها پنهان کنند، زیرا از انتقام‌جویی طالبان می‌ترسند.

تعدادی از دختران و زنان افغان که زمانی ورزش‌های مختلفی انجام می‌دادند به آسوشیتدپرس گفتند که طی ملاقات‌ها و تماس‌های تلفنی به آن‌ها هشدار داده شده که در ورزش خود شرکت نکنند. زنان و دختران از ترس این‌که با تهدید‌های بعدی روبرو شوند، به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند.

آن‌ها با تجهیزات ورزشی که دوست داشتند برای عکاس آسوشیتدپرس عکس پرتره گرفتند. آن‌ها هویت خود را با برقع، روپوش‌های فراگیر و مقنعه‌ای که صورت را کاملا می‌پوشاند، پنهان می‌کردند و تنها یک توری برای دیدن باقی می‌ماند. آن‌ها معمولا برقع نمی‌پوشیدند، اما می‌گویند گاهی اوقات وقتی بیرون می‌روند و می‌خواهند ناشناس بمانند و از آزار و اذیت اجتناب کنند، این کار را می‌کنند. طالبان از زمان تصرف افغانستان در اوت ۲۰۲۱، دختران را از رفتن به دبیرستان منع کرده است. این گروه تندرو ماه گذشته دستور دادند که تمام زنان از دانشگاه بیرون بروند.

منبع: فرارو
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱
دقیقا همین حالی که شما از دیدن این عکسا داری خارجی از عکس تیم ملی بانوان ایرانی دارن خخخخ
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.