شایع شدن ویروس کرونا در چین

بیماری ویروسی جدیدی که در چین بروز کرده منجر به ابتلا شدن افراد زیادی از کشور‌های مختلف نیز شده است.
کد خبر: ۵۴۱۷۷
جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
اقتصاد۲۴- تاکنون مواردی از ابتلای به این بیماری در تایلند، کره جنوبی، ژاپن، تایوان، استرالیا و ایالات متحده مشاهده شده است.

این بیماری نخستین بار در شهر ووهان در چین بروز کرد و تمام مبتلایان به این بیماری در کشور‌های مختلف کسانی بوده‌اند پیشتر به این شهر سفر کرده بودند.

پیشتر، مقامات چینی اعلام کرده بودند که تا کنون ابتلای به این بیماری در ۴۰۰ نفر در این کشور تشخیص داده شده است. کارشناسان هشدار داده‌اند که ممکن است ویروس عامل این بیماری جهش ژنتیکی کند و به سرعت گسترش یابد.

به دستور مقامات محلی، بازار‌ها بسته شده و از مردم ووهان خواسته شده است به منظور جلوگیری از گسترش این بیماری، از گردهمایی‌های غیرضروری خودداری ورزند.

مسئولان درمانی در چین هشدار دادند ویروس جدیدی که تاکنون به مرگ ۹ بیمار منجر شده می‌تواند جهش یافته و بیش از این گسترش پیدا کند.

این ویروس که با نام ۲۰۱۹-nCoV نیز شناخته شده گونه جدیدی از کروناویروس‌هاست که پیش از این در انسان شناسایی نشده بود. از علائم این بیماری می‌توان به تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی اشاره کرد.

ورود و خروج دام زنده به شهر ووهان ممنوع شده است، زیرا این احتمال وجود دارد که ویروس بیماری عمدتا از طریق بازار‌های مواد غذایی به افراد سرایت کرده است.

به ساکنان شهر هم توصیه شده در شهر بمانند و از سفر خوداری ورزند. این بیماری همزمان با فرارسیدن سال نو چینی و تعطیلات عمومی در آن کشور بروز کرده است که در طول آن، بسیاری از مردم چین به سفر‌های داخلی و خارجی می‌روند.

مقامات چینی تمهیداتی را برای شناسایی و قرنطینه مسافران در ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها به اجرا گذاشته‌اند.
 
 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.