تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

دلایل فجایع هواپیمایی پس از خرید بلیط هواپیما

وجود آب و هوای نامناسب و بد در هنگام پرواز یکی دیگر از دلایلی است که سبب می‎شود هواپیماها دچار سانحه هوایی شوند.

دلایل فجایع هواپیمایی پس از خرید بلیط هواپیما

اقتصاد ۲۴- امروزه هواپیماها نقش بسیار پررنگی را در زندگی بشریت ایفا می‎کنند و با استفاده از آنها همه ساله افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما به مقاصد مورد نظرشان خواهند رسید.

 در برخی از موارد هواپیماها مانند دیگر وسایل نقلیه دچار حادثه می‎شوند که در برخی از آنها ووقع این نوع حوادث سبب سقوط هواپیما خواهد شد و در این شرایط افرادی که با نکاتی درباره خرید بلیط هواپیما یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا خارجی را داشته‎اند با خطر مواجه می‎شوند.

 زمانی که در مورد این گونه حوادث خبری به ما می‎رسد اولین مسائلی که به ذهنمان خواهد رسید سوالاتی در مورد ایمنی هواپیماها خواهد بود.

اما در صورت رخ داد همچین اتفاقاتی تا پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما و مشخص شدن علت وقوع این نوع حوادث نمی‎توان سخنی به میان آورد و اظهار نظر کرد. هواپیما یکی از وسایل نقلیه موجود در جهان می‎باشد که مانند همه وسایل نقلیه دیگر ممکن است به دلایل مختلف دچار سانحه شود.

 در ایالات متحده آمریکا سازمانی با عنوان سازمان ایمنی حمل و نقل در حال فعالیت می‎باشد که به بررسی علل سقوط یک هواپیما می‎پردازد و در صورت نیاز می‎تواند به کشورهای دیگر نیز خدمات خود را ارائه کند.

با تمامی این خطراتی که ممکن است در هر سفر هوایی رخ دهد و مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی دارند را با خطر مواجه کند سفرهای هوایی یکی از امنترین نوع سفرها می‎باشد و احتمال وقوع سانحه در آن بسیار پائین می‎باشد.

در ادامه به ارائه مهمترین دلایلی که سبب می‎شود یک هواپیما با سانحه روبرو شود خواهیم پرداخت که در صورت وقوع آن سانحه سلامت مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما و انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی قصد انجام سفر هوایی را دارند در خطر خواهد افتاد.

خطای صورت گرفته توسط خلبانها

امروزه با پیشرفت در این صنعت و استفاده از آخرین تکنولوژی‎ها میزان ایمنی در هواپیماها بیشتر شده است و این وسیله نقلیه قابل اعتمادتر از گذشته در اختیار مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما و انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی قصد انجام سفر هوایی دارند قرار گرفته شده است.

 اما همچنان در این نوع وسیله‎های نقلیه حوادثی ناگوار رخ می‎دهد که به دلیل عملکرد نادرست خلبان بوده است و تقریبا این مورد دلیل رخداد بیش از 50 درصد از سوانح هوایی خواهد بود.

 هواپیماها ماشین‎هایی بسیار پیچیده هستند که نیاز به کنترل و مدیریت زیادی دارند و در صورت کوتاهی ممکن است یک فاجعه صورت گیرد و سلامت مسافرانی که با خرید بلیط هواپیما یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما و انجام پرواز داخلی و پرواز خارجی قصد سفر دارند با خطر روبرو شوند.

در هر پرواز هوایی خلبان‎ها باید با سیستم‎های زیادی را مورد بررسی و راه‎اندازی قرار دهند و به  همین دلیل در این فرآیند امکان بروز خطا زیاد بوده است که نتیجه آن می‎تواند یک فاجعه باشد. اتفاقاتی که می‎تواند در یک پرواز هوایی منجر به سقوط آن هواپیما شود از اشتباهاتی که در برنامه‎ریزی کامپیوتر هواپیما رخ می‎دهد تا اشتباه در محاسبه میزان سوخت مورد نظر باشد.

دلایل فجایع هواپیمایی پس از خرید بلیط هواپیما

 با توجه به اینکه این اتفاقات تلخ ممکن است بدلیل عملکرد بد و یا تصمیم اشتباه گرفته شده توسط خلبان بوقوع بانجامد اما باید در نظر داشت که همین خلبان‎ها هستند که در صورت وقوع همچین اتفاقاتی می‎توانند با داشتن و تجربه و تخصص مانع از بروز تلفات جانی و مالی شوند و در واقع در چنین زمان‎هایی آخرین امید مسافرانی هستند که با خرید بلیط هواپیما داخلی یا بلیط خارجی سیستمی یا بلیط ارزان هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی را داشتند.

در سال 2019 یکی از هواپیماهای ساخته شده توسط شرکت ایرباس با نام ایرباس 320 در یکی از پروازهای خود بر فراز آسمان شهر نیویورک به دلیل برخورد با یک دسته غاز وحشی کاملا نیروی موتورهای خود را از دست می‎دهد.

 در این زمان خلبان این هواپیما که چسلی سولنبرگر نام داشت باید تمامی شرایط موجود را بررسی می‎کرد و با توجه به آنها به سرعت تصمیم گیری‎های مورد نیاز را اتخاذ می‎کرد. این خلبان با توجه هب شناختی که از این هواپیما و هندلینگ آن داشت و با استفاده از تجربه و تخصصی که در طول سالها پرواز با انواع مختلف هواپیما بدست آورده بود تصمیم گرفت که هواپیما را در رودخانه هادسون فرود بیاورد.

او با گرفتن این تصمیم توانست جان 150 مسافری را که در این هواپیما حضور داشتند را نجات دهد. این از همان مواردی است که برخی از افراد تصور می‎کنند می‎توان از طریق کامپیوترها و نیروی غیر انسانی انجام داد.

همچنین میتوانید از روز جهانی هواپیماهای کشوری و چگونگی تهیه بلیط ارزان هواپیما بیشتر بدانید.

 

نقص فنی و مکانیکی

دلایل فجایع هواپیمایی پس از خرید بلیط هواپیما

همانطور که گفته شد امروزه در این زمینه پیشرفت‎های بسیار چشمگیری انجام شده است و در ساخت این وسایل نقلیه غول پیکر از آخرین و مدرن‎ترین تکنولوژی استفاده می‎شود. با این حال همه ساله برخی از سوانح هواپیمایی مربوط

به نقص فنی و مشکلات پیش آمده در تجهیزات هواپیما می‎باشد که این دلایل 20 درصد از عوامل بروز سوانح هواپیمایی می‎باشند.

 در طراحی هواپیماهای امروزی از موتورهای پیشرفته و مدرنی استفاده می‎شود که همین موضوع احتمال وقوع حادثه را به حداقل خواهند رساند. در سال 1989 بوئینگ 737 دچار سانحه هوایی می‎شود. دلیل این اتفاق از بین رفتن و خرد شدن تیغه‎های فن بوده است که سبب شد تا این هواپیما موتور شماره یک خود را از دست دهد.

 بدلیل پیچیدگی در نوشته شدن دستورالعمل‎ها خلبان نتوانست بفهمد که کدام یک از موتورها دچار آسیب شده است و نیروی خود را از دست داده است.

در طی این پرواز به شکلی عجیب و باور نکردنی آنها موتور شماره دو هواپیما را خاموش می‎کنند. بدون وجود نیروی محرکه  هواپیما بوئینگ 737 از باند فرود 27 که متعلق به فرودگاه میدلند بوده است و از طول کمی برخوردار بود خارج می‎شود و در نتیجه این سانحه 47 تن از مسافرانی که با این هواپیما قصد انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی داشته‎اند جان خود را از دست خواهند داد.

 این سانحه هواپیمایی را می‎توان ترکیبی از خطای خلبان و نقص فنی دانست که موجب بروز این فاجعه در آن سال شده بود.

یکی دیگر از سوانحا هوایی که اخیرا رخ داده است مربوط به هواپیمای ایرباس 380 بوده است که در خطوط هوایی کانتاس در حال فعالیت بوده است. این هواپیما در طول پرواز هردو موتور خود را از دست می‎دهد. در این پرواز 459 مسافر حضور داشتند.

 این اتفاق در حوالی جزیره باتام در اندونزی رخ داد. خلبان با استفاده از تجربه و تخصصی که داشت توانست هواپیما را به سلامت فرود آورد. در برخی موارد تکنولوژی جدید که معرفی می‎شود در واقع به معرفی یک شکست جدید می‎باشد. در سال 1950 گونه‎ای از پروازها معرفی و استفاده می‎شد که در ارتفاع بالا صورت می‎گرفت و همین موضوع باعث تغییرات فشار بوده که بسیار خطرساز بوده‎اند.

این اتفاق بر اثر خستگی فلزات بکاربرده شده در هواپیما در مقابل فشار وارد شده برآنها بوده است. همین موضوع دلیلی برای رخ داد چندین سانحه هوایی بوده است که این مدل تا زمانی که تغییرات مورد نیاز برروی آن اعمال نشده بود از ادامه مسیر صرف نظر کرد.

آب وهوا عاملی موثر در سفرهای هوایی

وجود آب و هوای نامناسب و بد در هنگام پرواز یکی دیگر از دلایلی است که سبب می‎شود هواپیماها دچار سانحه هوایی شوند. این عامل حدود 10 درصد از این گونه سوانح را به خود تخصیص داده است. در هواپیماها از ابزارها و لوازم مخصوصی برای مقابله با انواع مشکلات آب و هوایی وجود دارد اما با این حال گاها شاهد این هستیم که هواپیماهایی به دلیل نامساعد بودن آب و هوا دچار سانحه می‎شوند.

در سال 2005 هاپیمایی که قصد داشت از فرودگاه بین‎المللی بالتیمور واقع در واشنگتن به سمت فرودگاه میدوی در شیکاگو پرواز کند با یک کولاک شدید در مقصد روبرو شد. با این حال این هواپیما تلاش کرد تا در این فرودگاه به زمین بنشیند. بر اثر این تصمیم هواپیما در هنگام فرود برروی باند لیز می‎خورد و در میان راه با چند خودرو برخورده کرده است. در این سانحه یک نوزاد جان خود را از دست می‎دهد.

تست تست
تست تست
تست تست
تست تست
تست تست
تست تست
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان