تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹

اگر میل جنسی همسرتان از شما کمتر بود، چه کنید؟

مشکل تفاوت میل جنسی چیزی است که باید با کمک همسرتان از عهده آن بربیایید و به تنهایی قادر به برقراری توازن در میزان میل جنسی خود و همسرتان نخواهید بود.
میل جنسی
 
اقتصاد۲۴ -میل جنسی فراز و فرود‌های خاص خودش را دارد. در کل، این که بعضی از روز‌ها حال و حوصله برقراری رابطه جنسی با همسرتان را نداشته باشید، اما فردای آن روز پر از انرژی و میل جنسی باشید یک فرآیند کاملا طبیعی و معمولی است.
بیشتر بخوانید:تیروئید و ۹ نشانه پنهان بروز مشکل در آن
حتی شاید گاهی به همسرتان بگویید دلتان می‌خواهد هر روز رابطه جنسی داشته باشید یا شاید هم ترجیح می‌دهید هفته‌ای یک بار تجربه کنید. اما اگر حس می‌کنید شما و همسرتان کاملا از نظر میل جنسی با هم تفاوت دارید و همین امر بر کیفیت روابط عاطفی شما تاثیر می‌گذارد، چه باید بکنید؟
در تحقیقات اخیر و آماری که از ۱۶۸۶ زن ۲۵ تا ۴۹ ساله گرفته شد، ۲۷ درصد از شرکت کنندگان گفتند که همسرشان اصلا درک نمی‌کند که چرا آن‌ها برخی روز‌ها حال و حوصله رابطه جنسی را ندارند و همیشه برایشان آماده نیستند.

گاهی ممکن است مقصر کاهش میل جنسی خانم‌ها یا آقایان هورمون‌های آن‌ها باشند؛ مخصوصا تستوسترون در مردان که میل جنسی آن‌ها را تنظیم می‌کند. مردانی که تستوسترون بالایی دارند ممکن است گیج شوند و نتوانند اصلا درک کنند که چطور شما دلتان نمی‌خواهد رابطه جنسی داشته باشید؟ آیا این یک میل طبیعی نیست؟ این‌ها افکاری هستند که به نظر آقایان می‌آید.

اما مهم نیست میل جنسی شما بیشتر است یا همسرتان؛ مهم این است که بدانید راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید وضعیت را بهتر درک کنید و در مورد میزان میل جنسی خود کمتر نگران یا اذیت شوید.

در ادامه این مطلب، می‌توانید با روش‌هایی آشنا شوید که با کمک آن‌ها می‌توانید معضل اختلاف میزان میل جنسی خود و همسرتان را برطرف کنید.

۱- در موردش حرف بزنید

ما می‌دانیم: حرف زدن در مورد چیزی راحت‌تر از انجام دادن آن است! شاید فکر کنید گفتگو با همسرتان در مورد رابطه جنسی شما را در یک موقعیت بسیار آسیب پذیر قرار می‌دهد. اما این طور نیست. منظور ما این است که شما باید در مورد حل مشکل رابطه جنسی با همدیگر صحبت کرده و کمک کنید به هم نزدیک‌تر شوید.
تا می‌توانید صادقانه و داوطلبانه صحبت کنید. زنان به دلایل بسیار زیادی ممکن است میل جنسی خود را از دست بدهند. این عوامل می‌تواند تغییرات در بدن، افسردگی یا اضطراب، مرگ عزیزان، از دست دادن شغل یا بارداری و حتی بچه داری باشد.

دلیل شما هر چیزی که باشد، بهتر است با همسرتان در مورد دلایل آن صحبت کنید و بگذارید آن‌ها بدانند که شما نمی‌خواهید وضع موجود این گونه باشد؛ می‌خواهید این مشکل هر چه زودتر برطرف شود و شما هم در حل این مشکل به او کمک خواهید کرد.

۲- احساسات همسرتان را در نظر بگیرید

اگر همسرتان که اتفاقا عاشقش هم هستید و به صورت مرتب با او رابطه جنسی دارید، ناگهان به شما بگوید که دیگر به شما کشش و میل جنسی ندارد، فکر می‌کنید اولین واکنش شما چه باشد؟ شاید با خودتان یا به همسرتان بگویید: «من چه کار کردم؟» یا «چه کاری نباید می‌کردم؟» احتمالا همسر شما دقیقا همان حس را دارد. ممکن است فورا با خودش فکر کند که او چه تقصیری دارد. یا این که آیا دیگر شما برایش جذاب نیستید و کشش جنسی به شما ندارد؟ آیا کار درستی انجام می‌دهد یا چه؟

اگر این اتفاق برای شما بیفتد و فکر می‌کنید تقصیر همسرتان نیست، او را در جریان بگذارید. به او توضیح دهید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است و شما می‌خواهید از او در مورد حل این مشکل کمک بگیرید.

اگر شما به عنوان یک خانم فکر می‌کنید مشکل از همسرتان است و به طور مثال دچار عدم نعوظ یا ناتوانی جنسی است، یعنی مشکلی دارد که ۳۰ درصد از مردان درگیر آن هستند، در پی برطرف کردن آن باشید. این مشکل در مردان می‌تواند هم به دلایل جسمی و هم به دلایل روحی و روانی رخ دهد. نظیر همین مشکل هم ممکن است برای خانم‌ها رخ دهد و به دلایل جسمی یا روانی میل جنسی خود را از دست بدهند.

اگر مقصر کاهش میل جنسی در شما همسرتان است، حتما با او در این مورد صحبت کنید. مثلا ممکن است مدام با هم سر مسائل حاشیه‌ای جر و بحث کنید و از حسی که در شما ایجاد می‌شود نفرت داشته باشید. شاید هم همسرتان را دوست داشته باشید، اما از رابطه جنسی با او خوشتان نیاید. مشکل هر چه هست زودتر در صدد رفع آن بربیایید.

۳- به فکر درمان باشید

اگر صحبت کردن با همسرتان شما را در مسیر بهبود رابطه هدایت نمی‌کند و گفتگو نتیجه‌ای ندارد، ممکن است برایتان بهتر باشد که به فکر مراجعه به پزشک یا روانشناس برای درمان باشید؛ چه خودتان به تنهایی یا به همراه همسرتان. اگر زوجین هفته‌ها یا ماه‌ها به همین روال پیش بروند، ممکن است عدم تعادل در میل جنسی در زمینه‌های دیگری از زندگی آن‌ها نیز تاثیر منفی بگذارد. مثلا ممکن است همیشه در حال جنگ و جدل باشند. پس بهتر است زودهنگام دلیل این نارضایتی و رنجش را پیدا کرده و سعی کنند مشکل خود را حل نمایند.

علاوه بر این، جلسات انفرادی به شما کمک میکند تا دلایل نهفته در پس کاهش میل جنسی خود را پیدا نموده و روش‌هایی را برای حل این مشکلات بیابید. درمان‌های رفتاری-شناختی شدت علائم را کاهش می‌دهد و رضایت جنسی در زنانی که میل جنسی کمی دارند را بهبود می‌بخشد.

۴- پی ببرید چه چیزی برایتان جذابیت جنسی دارد

میل جنسی در زنان تعادلی بین گاز و ترمز است! اگر میل جنسی شما بسیار کم است، شاید چیزی باعث شده باشد که پدال ترمز شما تا انتها فشار داده شود. شما باید گاز‌ها یا شتاب‌دهنده‌های خود را پیدا کنید یا مثلا چیز‌هایی که شما را تحریک و میل جنسی را در شما بیدار می‌کند. شاید یک ماساژ از طرف همسرتان بتواند عاملی برای تحریک جنسی شما باشد.

یک گزینه دیگر این است که سعی کنید شب‌هایی که قرار است رابطه جنسی داشته باشید یک چیز جدید را امتحان کنید؛ مثلا به جای این که با همسرتان به یک قرار شام معمولی یا سینما بروید، به یک رستوران کره‌ای سر بزنید یا در کلاس سفالگری شرکت کرده یا از هنر‌های خیابانی بازدید کنید. سعی کنید کار‌هایی را انجام دهید که هم جدید باشند و هم میل جنسی شما را تحریک کنند. این کار‌ها کنجکاوی و امیال شما را بیدار می‌کند و باعث می‌شود شما حس کنید که هنوز زنده هستید. درمان‌های پزشکی نیز به شما کمک می‌کند تا شتاب‌دهنده‌های خود را بشناسید و بدانید چه چیز‌هایی شما را از نظر جنسی تحریک می‌کند.

۵- هر کاری بکنید الا رابطه جنسی

زنان اغلب ارتباط فیزیکی و تعامل صمیمانه را متقارن با رابطه جنسی می‌دانند و فکر می‌کنند چنین کار‌هایی در نهایت به مقاربت ختم می‌شود. بنابراین، می‌توانید قانون عدم رابطه جنسی برای خودتان تعریف کنید. مثلا سعی کنید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه فقط به همدیگر چشم در چشم خیره شوید. شاید لوس به نظر برسد، اما بهتر است به نظر کارشناسان اعتماد کنید.
 
یا حتی می‌توانید فقط همدیگر را ببوسید، اما رابطه جنسی نداشته باشید؛ و یا عشق بازی کنید و اندام‌های جنسی یکدیگر را لمس نمایید، اما باز هم از رابطه جنسی بپرهیزید.
هر کاری که می‌کنید، سعی کنید همه دستگاه‌ها را خاموش کنید و بیرون از اتاق باشید تا حواستان به چیز‌های مزاحم پرت نشود. وقتی هیچ فشاری برای برقراری رابطه جنسی وجود نداشته باشد، شما بیشتر علاقه‌مند می‌شوید که چنین فعالیت‌هایی را انجام دهد. علاوه بر این، ارتباط عاطفی شما با همدیگر بیشتر هم می‌شود.

۶- از پزشک درمان‌های دیگری بخواهید

اگر میل جنسی شما به طور مداوم به مدت ۶ ماه بدون تغییر ماند و این کاهش میل جنسی باعث پریشانی و ناراحتی شما شد، ممکن است دچار بیماری اختلال میل جنسی یا HSDD شده باشید که در ۱۰ درصد از زنان رخ می‌دهد.

با پزشک خود در مورد علائم این بیماری حرف بزنید و در مورد کار‌هایی که باید برای درمان مشکلتان انجام بدهید مشورت کنید. فراتر از تراپی و مشاوره برای رفع مشکل افکار، رفتار‌ها و روابط عاطفی که در میل جنسی شما تاثیر می‌گذارد، درمان دارویی نیز ممکن است در افزایش میل جنسی شما مفید واقع شود.
 
منبع: خبر فوری
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان