تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

رهبر انقلاب:اینکه ارز افسار پاره کند و روزبه‌روز بالاتر رود اصلأ قابل قبول نیست

رهبر معظم انقلاب در سخنانی به مناسبت عید قربان یادآورشدند که حرکت در مسیر حق سختی و دشواری دارد.
حرکت در مسیر حق سختی و دشواری دارد
اقتصاد۲۴آیت‌الله خامنه‌ای طی سخنانی با مردم که در روز عید قربان به صورت مستقیم از شبکه یک سیما پخش شد، به بیان نکاتی درباره ایام ذی‌الحجه و وضعیت امروز کشور پرداختند.

گزیده سخنان ایشان به شرح زیر است:

***حرکت در راه حق با مرور دوران پیامبری موسی (ع) به ما نشان می‌دهد که با وجود آن معجزات، چقدر سختی و مشکلات دارد.

***یکی از دلخوشی‌هایم در طول این سال‌ها و از حوادث پرجاذبه برای من دیدار با مردم بوده است، اما کرونا که دشمن حقیر و خطیری است مانع شده است.

***امروز همه دنیا با ابتلای همگانی مواجه‌اند. شاید در بسیاری از جا‌ها هم کسانی باشند که به مردم کمک‌هایی می‌کنند ما فکر نمی‌کنم جایی مثل ایران تعداد افراد داوطلب برای کمک به مردم آنقدر زیاد باشد.

***مجموعه‌های درمانی در صفوف مقدم مبارزه بودند و فداکاری کردند و زبان قاصر از بیان این فداکاری است. پشت سر آنان همین داوطلبان بودند که پشتیبانی کردند.

***عده‌ای از مردم در ماجرای شیوع به شدت آسیب دیدند و این را باید جبران کرد. این را باید مردم جبران کنند، نمی‌توان همه بار را بر دوش دولت و نهاد‌های شبه‌دولتی گذاشت، آن‌ها هم وظایفی دارند که باید انجام دهند، اما کافی نیست و خود مردم هم می‌توانند کمک کنند.

***در ایام محرم که برخی هیئت‌ها اطعامی تهیه می‌کنند باید کاملاً پاکیزه و دور از مشکلات ابتلا، آن را به همین خانواده‌های آسیب‌دیده برسانند و انقلابی‌گری یعنی همین.

***وقتی دشمنی زیاد می‌شود باید همکاری هم زیاد شود. دشمنان درصدند ملت ایران را اذیت کنند وقتی می‌خواهند چنین کنند، باید همه نیروهای‌مان را جمع کنیم و در برابرشان بایستیم.

***تحریمی که علیه ملت ایران آمریکایی‌ها به کار گرفتند، تردیدی نیست که یک جنایت است. ظاهرش این است که علیه جمهوری اسلامی است، اما در واقع علیه همه مردم ایران است.

***تحریمی که علیه ملت ایران آمریکایی‌ها به کار گرفتند، تردیدی نیست که یک جنایت است. ظاهرش این است که علیه جمهوری اسلامی است، اما در واقع علیه همه مردم ایران است.

***هدف میان‌مدت آنان این است که محدودیت‌هایی ایجاد کنند که در زمینه‌های علمی پیشرفتی صورت نگیرد، هدف بلندمدت آنان هم به ورشکستگی کشاندن دولت است و به فروپاشی کشاندن اقتصاد این کشور است که دیگر ادامه حیات برایش میسر نباشد.

***هدف جانبی آنان هم از این کار این است که رابطه ایران با کشور‌های مقاومت در منطقه را قطع کنند و این سه هدف در کنار این هدف جانبی چیزی است که آنان دنبال می‌کنند، ولی شتر در خواب بیند پنبه دانه.

***تحریم مشکلاتی برای ما ایجاد کرده و در این شکی نیست، اما همه مشکلات ما از تحریم نیست، گاهی از مدیریت هم هست و در این اواخر هم به کرونا نیز مربوط می‌شود.

***به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست. واژگون نشان‌دادن واقعیات کشور ما نیز یکی از کار‌هایی است که دشمنان انجام می‌دهند تا هم ضربه به روحیه مردم بزنند و هم آدرس غلط دادن است برای رفع مشکل تحریم.

***پول زیادی در این زمینه خرج می‌کنند و شما هم می‌بینید که هم رییس‌شان و هم همراهانش چگونه دارند خود را واقعا خفه می‌کنند تا علیه ایران در این سمت و آن سمت دنیا سخن بگویند.

***از ابتدای انقلاب آنان تلاش می‌کنند که به مردم ایران تلقین کنند که بیچاره شدید، هیچکسی به شما کمک نمی‌کند و با قطع ارتباط با آمریکا و با گسستن پیوند استعماری بین ایران و آمریکا پدر ملت ایران درآمده است و با صد‌ها زبان و وسیله این کار را انجام می‌دهند.

***اگر پیشرفتی در کشور باشد به آن مطلقا بی‌توجهند و اگر نقطه ضعفی باشد آن را ده‌برابر می‌کنند و همه این کار‌ها برای ناامیدکردن جوانان است که البته این حرف‌ها به برخی هم تأثیر می‌گذارد و همان‌ها را در کشور تکرار میکنند.

***خلاصه این حرف کوتاه‌آمدن در برابر آمریکا و تسلیم شدن است که حالا من درباره این بعداً صحبت خواهم کرد. اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعاً شکست می‌خورد؛ چرا که عرصه، عرصه جنگ اراده‌هاست.

***شکی نیست که تحریم یک جنایت و ضربه‌ای است که آمریکا به ایران وارد کرده است، اما جوانان و مسئولان ما این تحریم را وسیله‌ای برای اتکای به نفس خود قرار دادند.

***تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت موضوع بسیار مهمی است و الان اینگونه شده است که یا نفت ما را کمتر می‌خرند یا کمتر برمی‌دارند و این تمرینی است تا ما اقتصاد خود را از نفت جدا کنیم.

***تحریم قطعاً قابل علاج است و جواب قطعاً این است که علاجش عقب‌نشینی در برابر آمریکا نیست. چون اگر عقب‌نشینی کنیم خواسته‌های جدیدی مطرح خواهند کرد.

***آنان می‌گویند صنعت هسته‌ای را کاملاً کنار بگذارید، بازدارنده نظامی خود را به یک‌دهم برسانید و از اقتدار منطقه‌ای خود صرف‌نظر کنید. وقتی چنین شود او قانع نمی‌شود و در خواست جدیدی را مطرح می‌کند.

***برخی تحت تأثیر همین فشار‌ها می‌گویند هسته‌ای به چه دردی می‌خورد؟ هسته‌ای نیاز فردای ماست. آن روز که ما احتیاج به برق هسته‌ای پیدا کردیم، در خانه چه کسی برویم؟ برویم از آمریکا و اروپا گدایی کنیم که برای ما برق هسته‌ای بیاورید؟ آنان که این کار را هم نمی‌کنند.

***اینکه می‌گویم با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم دلیلش این است که مذاکره یعنی این که همه قدرت منطقه‌ای، صنعت هسته‌ای و بازدارندگی نظامی را کنار بگذاریم که اگر کنار نگذاریم هم همین آش و همین کاسه است و تحریم‌ها وضع می‌شود. کدام انسان باشرف و معتقد به حفظ مصالح کشور حاضر است تحت این شرایط کنار بیاید؟

***البته این پیرمردی که در آمریکا بر سر کار است از این مذاکره سود خواهد برد یا برای خودش یا انتخابات می‌خواهد از این مذاکره استفاده کند.

***به وعده‌های این و آن هم نباید تکیه کرد. ما در سال ۹۷ که آمریکا از برجام خارج شد اروپایی‌ها گفتند که چند ماه صبر کنید و همینطور ما را عقب انداختند و اقتصاد ما را معطل کردند که اروپا کاری می‌کند یا نه. این برای اقتصاد کشور مضر است و نباید کشور را معطل کرد.

***آن‌ها یک بازیچه چرندی به اسم اینستکس را درآوردند که معنایش این است که پول کشور را تقدیم حضرات اروپایی کنیم و آنان هرچیزی که لازم دیدند برای کشور خریداری کنند که حتی همین کار را هم البته انجام ندادند.

***اینکه ارز افسار پاره کند و روزبه‌روز بالاتر رود اصلأ قابل قبول نیست و البته در گزارشاتی که دریافت کرده‌ام این ماجرا بیش از اینکه دلایل اقتصادی داشته باشد دلایل امنیتی و سیاسی دارد.

***راجع به آینده هم جمله‌ای بگویم که برای تامین آینده به صبر و ثبات نیاز داریم و خوشبختانه مردم صبوری داریم که ایمان قوی دارند و به نظام اعتماد دارند و مسئولان هم باید ثبات قدم داشته باشند و از شک و تردید در این زمینه دوری کنند.

***مشکلاتی که امروز آمریکا را محصور کرده است قابل مقایسه با مشکلات ما نیست. آنان مشکلات لاینحل اقتصادی و بیش از ۴۵ میلیون بیکار دارند و مشکلات مدیریتی که خود را در کرونا و رفتار سنگدلانه پلیس نشان داده است.

***این‌ها باعث شده که آمریکا در سطح دنیا منفور و منزوی شود. آتش زیر خاکستر هم دارد شعله می‌کشد هرچند که ممکن است آنچه امروز در ایالت‌های آمریکا رخ می‌دهد را سرکوب کنند، اما این آتش زیر خاکستر است و باز شعله می‌کشد چرا که نظام حاکم آنان، نظام غلطی است.

*آمریکا می‌کوشد ایران و چین و دیگر کشور‌ها را دشمن ملت خود معرفی کند، اما بزرگترین دشمن ملت آمریکا همان رژیم حاکم بر آمریکاست. آنان در خارج به دنبال دشمن نباشد.

***در برخی بخش‌ها دولت کار‌های خوبی انجام داده است که البته در همه بخش‌ها نمی‌شود این را گفت، اما به هرحال کار‌های خوبی هم انجام شده و ان شاءالله دولتی تازه‌نفس هم خواهد آمد و کار‌ها را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد.

***در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا می‌گویند. بنده شخصا هر آنچه که آنان بگویند را رعایت می‌کنم و توصیه من به همه هیئت‌داران و منبری‌ها این است که به سخنان کادر بهداشتی گوش کنند، کرونا مسئله کوچکی نیست و اگر همین رعایت‌ها هم انجام نشود آن وقت ممکن است به فاجعه‌ای ختم شود که آن سرش ناپیدا باشد.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناصر
0
0
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
مشکل از مردم نیست مصیبت عظمای ایران برخی مدیران دو تابعیتی و وابسته به بیگانه هستن ضعف کشور در وجود قدرت و ثروت در دست بعضی افراد هست که شیفته بیگانگان هستند وگرنه مردم ایران تا الان پشت سر رهبری بوده و هستند ولی انتظار این است که دست مدیران نالایق از حکومت قطع شود و قانونی وضع گردد که هر شخصی که در بدنه حکومت قرار میگیرد هم خودش و هم فرزندان و اقوام درجه یک و دوم انان دوتابعیتی نبود و در خارج هم زنگی نکنند چون کسی که وابستگی به کشور نداشته و در این کشور زندگی نکند برای این مردم و کشور دلسوزی نخواهد کرد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار