تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۶۹ نظر
تاثیر توقف تولید پراید بر بازار در گفتگو با اقتصاد ۲۴ تشریح شد؛

تلاش مافیای تولید خودرو‌های قدیمی/ پراید به ۱۴۰ میلیون تومان می‌رسد؟/ نقش دلالان یا فرافکنی سازمان دولتی در گرانی خودرو!

یک کارشناس صنعت خودرو معتقد است؛ راهکار کاهش تنش قیمت در بازار خودرو، توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید نیست، بلکه توقف اجرای سیاست‌های اشتباه کلان اقتصادی از سوی سازمان برنامه و بودجه می‌تواند عاملی برای کنترل نرخ تورم و در نهایت ثبات بخشی در بازار خودرو شود.
خودرو اقتصاد۲۴ - آئین رسمی توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید زمانی اجرا شد که افزایش قیمت‌ها هر روز در بازار اتفاق می‌افتد و تقریباً کمتر معامله‌ای انجام می‌شود و فقط فروشندگان برای سود بیشتر قیمت‌های بالاتری را برای محصولات خود پیشنهاد می‌کنند.

چند ماه از هرج و مرج قیمت خودرو در بازار می‌گذرد و کاهش عرضه از سوی خودروسازان باعث التهاب بازار خودرو شده است. اکنون، بازار خودرو با مسائل تازه‌ای مواجه شده است که می‌تواند آینده این بازار را نسبت به گذشته ملتهب‌تر کند.

حالا پرتیراژترین خودرو تولید داخل پس از ۲۷ سال از خط تولید خارج شد، اما هنوز مشتریان خود را در بازار به دلیل ارزانی حفظ کرده است.

هرچند در چند سال اخیر تیر انتقادات همواره به سوی این خودرو نشانه رفته بود، اما استقبال برای خانواده پراید هر روز افزایش یافته و شاهد قیمت‌های حیرت انگیز این خودرو در بازار هستیم.

با آغاز دور جدید تحریم‌ها شاهد افزایش بی رویه قیمت ارز و همچنین کمبود قطعات بودیم و این روند باعث شد تا پراید دیگر یک خودروی اقتصادی نباشد، اما با این حال همچنان ارزان‌ترین خودروی داخلی به شمار می‌رود.

هرچند گروه خودروساز مربوطه تاکید دارد که این افزایش قیمت ارتباطی به کارخانه ندارد و قیمت‌ها در بازار توسط دلالان و واسطه‌ها تعیین شده است، اما این محصول بی توجه به شرایط همچنان روند صعود قیمت را طی می‌کند.

نوسانات قیمتی این خودرو در چند وقت اخیر در حالیست که همواره از پراید به عنوان خودرویی با استاندارد‌های حداقلی یاد شده، خودرویی درون شهری که قابلیتی در مسافرت‌های برون شهری ندارد و بر این اساس سازمان ملی استاندارد مقرر کرد تا تولید این خودروی اقتصادی متوقف و یا نسبت به استانداردسازی مربوطه اقدام شود.

پیامد‌های توقف یک خط تولید خودرو

اکنون با ایستادن این خودرو در قله ۱۰۰ میلیون تومانی و در زمانه‌ای که خودروی مورد نظر مردم برای سرمایه گذاری، خودرو‌های پرتیراژ مانند پراید است توقف تولید آن چه پیامد‌هایی را خواهد داشت؟

در همین رابطه فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: به هر شکل تداوم تنش قیمتی با خروج خودرو‌های پرتیراژ و یا افزودن خودرو‌های جدید به بازار به دلیل سیاست‌های کلان اقتصاد کشور وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: راهکار قطع دست سیاسیون از صنعت خودرو/ چراغ سبز سیستم‌های نظارتی به رانت

زاوه گفت: انحرافات شدید ناشی از اجرای سیاست‌های اشتباه اقتصادی که باعث شکل گیری تورم شدید شده است صنعت خودرو را با بحرن جدی روبرو کرده که هر مانور و تصمیمی می‌تواند شرایط این صنعت را به مخاطره بیندازد.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه خروج پراید از خط تولید نمی‌تواند به بازگشت ثبات قیمت به بازار کمک کند گفت: پراید در طی ۵ ماه از ۶۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان رسید و انتظار می‌رود تا پایان سال به رقم ۱۴۰ میلیون تومان هم برسد لذا خروج این محصول از خط تولید تاثیری بر کاهش تنش بازار نخواهد داشت.

به گفته زاوه، حذف پراید باید خیلی سال پیش اتفاق می‌افتاد. به غیر از پراید، تولید تیبا، سمند و پژو پارس نیز ۲۰ سال بر روی خط تولید قرار دارند که هرکدام عامل ایجاد زیان‌های جانی و مالی به دلیل عدم رعایت‌های استاندارد‌های جهانی در تولید این خودرو‌ها هستند و باید تولید این خودرو‌ها نیز متوقف شود.

این کارشناس صنعت خودرو تاکید کرد: حفظ طولانی مدت تولید این خودرو‌ها باعث تشکیل مافیای قدرتمند در قطعه سازی و خودروسازی شده است به طوری که همواره با قرار گرفتن در پشت مردم مدعی تولید خودرو برای همین مردم هستند در حالی که این ادعا بهانه‌ای برای تشکیل ثروت‌هایی در کانادا و آمریکا و اروپاست و در واقع مردم قربانی این جریان مافیایی هستند.

زاوه با اشاره به اینکه تولید یا توقف خط تولید پراید هیچ تاثیری بر بازار خودرو نخواهد داشت چرا که قیمت‌ها طبق سیاست‌های اشتباه کلان اقتصادی حرکت رو به رشد خواهد داشت، گفت: گرانی ناشی از سیاست‌های انبساطی مالی – پولی کشور همچنان رو به افزایش است. زمانی که دقت برنامه ریزی کشور تنها ۸ درصد است چطور انتظار می‌رود، تورم در کشور شکل نگیرد!

گرانی خودرو ناشی از ضعف مدیریتی است 

این کارشناس صنعت خودرو معتقد است؛ زمانی که رئیس سازمان برنامه و بودجه می‌گوید ارز حاصل از فروش نفت را به بانک مرکزی تحویل می‌دهیم و ریال دریافت می‌کنیم، یعنی چنین سازمانی که یکی از ارکان اصلی اقتصاد بشمار می رود نمی‌تواند ارز را جابجا کند؛ این چه مدیریتی است؟ همه برنامه‌های مدیریتی در کشور ما تبدیل به جوک شده است!.

زاوه تاکید کرد: تفسیر چنین سیاستی به معنای واقعی انتشار پایه پولی در کشور است که حاصل آن تنها افزایش تورم و گرانی‌های پی در پی تمام کالا‌ها و محصولات است که قطعاً خودرو نیز از آن بی نصیب نخواهد بود. در هر اقتصادی سه عنصر می‌تواند تورم ایجاد کند، سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی؛ حالا این عناصر اصلی، تشکیل تورم موجود را بین هم پاسکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: این برخورد‌ها دردی از اقتصاد و مشکلات مردم حل نمی‌کند. این افزایش قیمت‌ها گریزناپذیر است و کشور با تورمی حدود ۷۰ درصدی مواجه است!.

زاوه گفت: پراید هم که مبنای قیمتی آن اواخر سال ۹۸ به ۸۰ میلیون تومان رسید حالا با احتساب تورم ایجاد شده پیش بینی می‌شود، اواخر سال جاری به ۱۴۰ میلیون تومان برسد.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: هیچ دلالی نمی‌تواند پراید را به ۱۴۰ میلیون برساند؛ این تصور را در ذهن مردم جا انداخته اند که دلالان عامل گرانی خودرو هستند. این فلسفه افزایش قیمت کاملاً اشتباه و نشدنی است چراکه برای این فرضیه بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان منابع نفتی نیاز است که این رقم در بازار خودرو وجود ندارد.

زاوه ادامه داد: مقصر اصلی گرانی خودرو در بازار دلال نیست بلکه این تصورات ایجاد شده تنها فرافکنی است. مقصر اصلی، اجرای برنامه‌های نادرست سازمان برنامه و بودجه است. اگر با همین سیاست‌ها بازار را در دست داشته باشند پژو ۴۰۵ که به حدود ۱۵۰ میلیون تومان رسیده تا آخر سال جاری به رقمی معادل ۲۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

این کارشناس صنعت خودرو در پایان تاکید کرد: برای کاهش تنش قیمت در بازار خودرو، توقف ساخت و خروج پراید از خط تولید راهکار نیست بلکه توقف اجرای سیاست‌های اشتباه کلان اقتصادی از سوی سازمان برنامه و بودجه می‌تواند باعث کنترل نرخ تورم و در نهایت ثبات بخشی در بازار خودرو شود.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
7
20
پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
متاسفانه هيج کس بفکر مردم نیست نمی دونم تا کجا می خواين قیمت خودرو بالا ببرید
ابرام
کی میخره
یحیی
اگه اینطور بشه و قیمتش به جای پایین آمدن بالا بره قطعا .....
بهمن
16
23
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
قیمتها عالی
یه بدبخت
جا نداره هر روز یکی دو میلیون سال دیگه پرایدو ببین که شده یک میلیارد
ناشناس
چرا انتظار داری بشینی تو خونت و پات و بندازی رو پات و یکی بیاد به فکرت باشه هه
آزیتا
عامل گرانی خودرو دولت است نه هیچ کس دیگر. بطور کلی دولت عامل گرانی هر چیزی است.
مهدی
آقا بهمن اگه مردم نخرن ی مدت ارزون میشه
یه بدبخت
7
8
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
ماشین هفت میلیونی رو داره میده صد و چهل میلیون هر کسی هر کاری دلش خواست بکنه
ناشناس
وقتی دلار 1 هزار تومن بود پراید 7 میلیون بود. الانم با دلار 20 تومنی میشه 140 دیگه. هیچی عوض نشده پراید همون 7 هزار دلاره فقط پول ما ارزشش کم شده.
سامی
من پارسال رانا میخواستم بخرم تو اوج گرونیها گفتن نخرید ارزان میشه
همانا و ماشین90 میلیونی الان شده 165 ما موندیمو با این پول یه پرایدم نمیدن بهم!
اره نخرید ارزان میشه...✋
ناشناس
2
12
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
بابا این.... که براشون مهم نیست فقط پوله بیشتر میره تو جیباشون
ناشناس
رئیس سازمان برنامه وبودجه آقای نوبخت عامل همه گرونی هاست
ناشناس
0
8
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
زنده باد پراید، عاقبت بخیر شد
محمد حسن جنیدی
2
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
باید واردات خودرو به کشور کاملا آزاد شود و حقوق گمرکی برداشته شود و بازار پر از خودروی خارجی شود و انحصار ایرانخودرو و سایپا شکسته شود
ناشناس
اول ارزون میشه با خروج ارز ارزش پول ملی کمتر میشه یهنی قیمت دلار میره بالا دیگه این حربه هم جواب نمیده
ناشناس
1
21
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
آقا چه عجب یه کارشناس واقعی پیدا شد که حرفاش هم حقه هم علمی و هم راست همیشه از این کارشناسها نظر بخواهید.
ناشناس
2
11
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
موقعی ک برخورد قاطع و جدی نمیشه دیگه میخوای چی بشه اگه فردا چند میلیاردم بشه جای شکی نیست
سید
1
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
مقصر خودمونیم یک مدت پیش ک ماشبن قیمتش ثابت بود تو سایتا اکانت گزاشته بودن مردم همیشه در صحنه خداروشکر خودرو نخریدیم و الا ضرر میکردیم چون زیاد گرون نشده خب وقتی خودمون منتظریم گرون بشه تا ضرر نکنیمدولتم کمکمون میکنه
کمی تفکر
3
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
ملتومسخره کردین یا خودتونو؟ یا خاستین یه چیزی فقط بپرونید؟ با 100 تومن تو بازار آزاد الان میشه یه کوییک آر مدل 97 خرید.صفرش 130 تومن...پراید کیلو چنده این وسط؟ مفتشم گرونه!
ناشناس
7
3
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
حالا هی بیاید بگید بورس حباب داره
ناشناس
کوییک ار 97 نداره
ناشناس
3
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
140 ملیون بشه کرونا مترسه میره میگه دیگه احتیاج نیست اینا رو من بکشم قیمتا میکششون
ناشناس
3
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خودتون باعث گرونی می‌شید اول شایعه پراکنی توسایتها میکنید که بعد بازار قیمت بکشه بلا این گاری که اسمش پرایده پنج میلیون هم نمی ارزه
ناشناس
5
13
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
وای این پراید آخه چی داره که این همه قیمتشه پراید صادرات کنید به اروپا ببیند چطوری به فروش می‌رسد
ناشناس
1
8
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
دارن یواش یواش سیگنال ۱۴۰ ملیونی میدن!! یعنی حدود ششهزار دلار. هرجای دنیا این فضاحت رو ببینن به عقل کسایی که این ماشینو به این قیمت میخرن شک میکنن!!!
نوید
3
9
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
با این اوضاع بعید هم نیست 140 تومن بشه
فرهاد
0
8
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
تا۵۰۰میلیون جاداره..خخ
ناشناس
3
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
کسی صد تومن بدهد پراید ما ندارد
مات و مبهوت
4
3
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
فقط یه معجزه میتونه به ملت کمک کنه
امید
3
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خدا رو شکر ...
دمشون گرم،یندگان خدا فقط به فکر مردم هستن،اخه چرا آنقدر به خودتون فشار میارین،یکمم به فکر خودشون نیستن،فقط به فکر مردم هستن،ماکه نمیتونیم جبران کنیم،ایشالله اون دنیا از خجالتتون درمیایم
ناشناس
خدایش این لگن های ایران خودرو و سایپا ارزش این همه چونه زدن دارند اینها رو بفرست کشور همسایه با چوب میزننت . ما ایجا داریم با پژو پز میدیم
سید ابوالقاسم میرمقیمی
0
10
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
کمک کننده ازرائیله.
کارگر
1
5
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
وای بر محاسبات اشتباه دولتمردان که زیر دستان را به فلاکت نشاندند..از حق ناس بترسید........
ناشناس
0
5
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
واقعا متاسفم قرار بود قیمت خودرو و مسکن و دلار پایین بیاد پس چی شد ؟؟؟؟ پایین نیامد که هیچ یک میلیون در یک میلیون صعودی شد . پراید ۲۰ میلیونی که اینقدر توی این مدت کم قیمتش شد این همه پس خدا عاقبتمون رو ختم به خیر کنه .
ناشناس
0
5
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
علاج حل گرونی فقط مبارزه با دلاله .چون عادت کردن به مفت خوری همه جا هم هستند تو مسکن ،خودرو،مواد غذایی .تو این وضعیت بد اقتصادی که دولت ... سر مردم آورده دلالها هم دارن از این فرصت سو استفاده میکنند چرا تو کشورهای دیگه دلال جرات نمیکنه فعالیت کنه راهکارش فقط مالیات بر درآمد است .
ناشناس
0
5
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خر سوار میشیم تو تهران
ناشناس
0
4
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام اهنگ ایرج گنج قارون گوش کن
ناشناس
1
4
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خدا باعث بانیاشو لعنت کن
ناشناس
1
8
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام حالا ۷۰ هزار تومان که در ۳۷ سال پیش وانت پیکان میدادن حالا یک دانه نیم کیلو گوشت بهت میدن
ناشناس
0
4
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
بله براشما وامساله شماها بله قیمت عالی به گمانم دلال هستی که ازاین قیمت‌ها رازی هستی
ناشناس
0
4
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
خطر مدیران ناکارآمد از هر تحریمی بدتر است ، اگر مدیریت وجود داشت این همه اختلاس در کشور وحود نداشت
لپ لپ
1
7
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
مردم چقد باید صبر داشته باشن تا شماهایی که برای ما تصمیم میگیرین یک قدم بردارین؟!
ناشناس
عادتی شده دیگر
ناشناس
1
0
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
قطه گران است که قیمتها بالا میرود.
ناشناس
1
2
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مشکل مردم ایرانه که میرن میخرن
مرتضی
0
1
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
تا آدمای بلانسبت هالو هستن که برن ماشین گرون بخرن وضعمون همینه .. دو ماه نخرید ببینید پراید میشه ۴۰ تومن
ناشناس
0
3
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
من جای مسئولین بودم بیخیال میشدم ول میکردم میرفتم تا این همه ناله نفرین پشته سرم نباشه.بابا ول کنید بزارید خودمون یه کاری بکنیم
علیرضا
0
3
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
همه اش تقصیرمامردم است اگریکسال این قوطی‌ها رانمی خریدیم پراید20 تومان میشدهرچقدرکشورهای همسایه نمئ خرندبایدماتاوانش رابدهیم
ناشناس
1
5
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
دلال خود دولت است
ناشناس
0
4
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
آخه پراید بااین قیمت خیلی خنده داره واقعا متاسفم برای خودمون خیلی
محمد
1
2
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خیلی خیلی ممنون از دولت عزیزمون که واقعا هشت ساله تقریبا تلاش کردن شبانه روز وموفق شدن حداقل یارانه رو ثابت نگه دارن خدایی اقتصاد دان میخوای .........
م
1
2
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
ما جماعت ایرانی عادت داریم
مجید
0
3
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
به دوران غار نشینی داریم نزدیک می شیم...
نم نم باید سایپا ایران خودرو پالان تولید کنن
حسین
0
2
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
مردم که صف میکشن برا مراید 7میلیونی که شد صدمیلبون
سواری ده
0
0
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اونایی که با این ماشین له میشن حقشونه. آخه کجای دنیا آشغال رابا منت وصدبرابر جا می‌کنند. خوب تا من خودم نخوام، کسی نمیتونه سواری بگیره. میشه بدونم چیش ارزونه وحتی اگه ارزونه جز اینه که باید بچم را لای بدنش له شده ببینم.
کسیاینجا به فکر عزت مملکت نیست خودمان ادددددددم باشیم. ازماست که برماست
ناشناس
0
5
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
خودتون با انتشار اینچنین اخبار قیمتا رو بالا میبرین. متخصص ایجاد جو روانی افزایش قیمت خبرگذاری های مثل شما هستند
فرهاد
1
4
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اونایی که این قیمت گذاشتید ،،،،،،،،،،،،،،،،،اگه راست میگید و
وجود دارید توبازار خارجی ،،،البته معادل ۱۴۰ میلیون ایران به دلاردرایران بفروشید ببینم کی توخارج ازتون میخره
حسین
0
4
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
با حقوق ۴ میلیونی یه سال باید پس انداز کنی تا فقط پرایدتو تعمیر کنی خوراک پوشاک مسکن و بقیه هم فدای سرتون.
ناشناس
خوش به حالت حقوقت چهارملیونه ناله میکنی ماکارگرا که داریم با حقوق دوملیونی زندگی میکنیم چن سال باید وایستیم براپراید
ناشناس
0
2
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اول شایعه میکنن تا مردم خودشونو آماده 140 میلیونی بشن
بعد یهوی انجامش میدن .مردم.خودشونو تطبیق دادن ...............
ناشناس
0
1
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
اون کارشناس واسه خودش گفته بقول دلالان مملکت دست خودشونه هرقیمتی دوست داشه باشن میبرن
ناشناس
0
0
شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
راهش فقط نخریدن هست ، وقتی تقاضا کم شه مسلما قیمت پایین میاد
ناصر
0
1
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
به نظر من باید نگهبان اضافه کنن مردم تو صف انتظار نکشن
ناشناس
0
0
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
قیمت ها شده حکایت یه توپ دارم : میزنم زمین هوا میره نمیدونم تا کجا میره
M
0
0
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
آخه کی میاد این فرغونو بگیره 140 میلیون
محمد
0
2
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خودرو نخرید متشکر میشوم
ناشناس
0
3
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
خدایا این کابوس گرانی ها تو ایران کی تمام میشه خدا شرمنده کسانی که باعث شدن ما جلو خانواده شرمنده بشیم
علی
0
1
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تا الا برکت الله هست وضع ماهمینه قربون آقا عجب صبری دارن این بزرگوار
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی