تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
مدیر عامل بیمه ملت تشریح کرد

بازار پُر التهاب و سهام بیمه ملت

مدیر عامل شرکت بیمه ملت گفت: واقعیت این است که به‌عنوان یک اصل سرمایه‌گذاری در بازار سهام، برندگان نهایی آنهایی هستند که با دید بلندمدت در سهام ارزش محور سرمایه‌گذاری می‌کنند و افت قیمت‌ها را فرصتی برای خرید سهام این دسته از شرکت‌ها می‌دانند.

بیمه ملت

اقتصاد۲۴ - دکتر اسماعیل دلفراز با اشاره به روند اصلاحی بازار سرمایه و سهام بیمه ملت تصریح می کند:  بازار سهام ایران با رشد خیره‌کننده‌ای که از ماه‌های انتهایی سال گذشته شروع و تا نیمه اول مردادماه ادامه داشت، در یک‌ماه اخیر  به‌صورت غیر منتظره‌ای وارد فاز اصلاحی شد و به طور ویژه معاملات هیجانی جای معاملات مبتنی بر تحلیل را گرفت. این روند فروش هیجانی از مرحله‌ای به بعد رنگ و بوی افراطی به خود گرفته و در حال حاضر سهام شرکت‌های بنیادی و ارزشمند زیادی را به قیمت‌های بسیار پایین و در سطح ابتدای سال رسانده است.
وی تاکید کرد: سهام شرکت بیمه ملت نیز مانند بسیاری از نمادهای دیگر، در این روند نزولی دچار کاهش قیمت شد. البته این کاهش قیمت - در مقایسه با بسیاری از نمادها که بالای 50 درصد افت قیمت داشتند رقم کمتری بود.
 
مدیر عامل شرکت بیمه ملت با بیان اینکه معمولاً در چنین فضایی وظیفه سهام‌داران عمده این نیست که جلوی روند کاهش قیمت‌ها را به هر نحوی بگیرند، افزود: بلکه انتظاری که از آنان باید داشت کمک‌کردن در رسیدن قیمت‌ها به نقطه تعادل است. چرا که عمل‌کردن برخلاف روندها باعث اتلاف منابع سهامدار عمده خواهد بود. لذا از اصلی‌ترین وظایف آنها ایجاد نقدشوندگی برای نمادهای تحت کنترل است.
دلفراز خاطرنشان کرد: صندوق بازنشستگی کشوری هم به‌عنوان یکی از سهام‌داران عمده شرکت بیمه ملت در راستای ایفای مسئولیت حرفه‌ای خود برای  نمادهای تحت مدیریت خود و کمک به نقدشوندگی سهام آنها وارد عمل شده و همان‌گونه که مدیرعامل محترم صندوق بازنشستگی کشوری نیز در مصاحبه اخیر خود به طور رسمی اعلام کردند در مسیر ایجاد ثبات در بازار و صیانت از حقوق سهام‌داران گام برمی‌دارند و از طریق صندوق بازارگردانی ارزش‌آفرین، به‌صورت روزانه سعی دارند صف فروش برای این سهم‌ها ایجاد نشود و مزیت نقدشوندگی برای سهام‌داران وجود داشته باشد.

مدیر عامل شرکت بیمه ملت یادآور شد: اما، گذشته از حمایت سهام‌دار عمده شرکت، بر اساس تکالیفی که ناشران بورسی برعهده دارند میزان سهم شناور بیمه ملت نیز در سال جاری افزایش یافته و به بالای 20 درصد رسیده است. موضوعی که همواره محل ایراد به سهامداران عمده شرکت بود که می بایست حداقل 20 درصد از سهام شرکت را به صورت شناور در بازار عرضه کنند و این خواسته در سال‌جاری به دلیل رشد تقاضا حاصل شد. لذا، می‌بینیم که رتبه نقدشوندگی سهام بیمه ملت طبق آمار سازمان بورس از رتبه 154 سال گذشته به 152 رسیده است. این بهبود رتبه در حالی است که در سال‌جاری به دلیل حجم بالای عرضه‌ سهام، شناوری کل شرکت‌های بورسی افزایش یافته‌است.
 
دلفراز با اشاره به راهبردهای بیمه ملت گفت: برای اطلاع سهام‌داران باید گفت که راهبرد شرکت بیمه ملت هم در بازار بیمه، هم در بازار سرمایه و هم در بازار املاک و مستغلات بر صیانت از حقوق بیمه‌گزاران و سهام‌داران استوار شده و فارغ از نگاه کوتاه‌مدت، پایداری سودآوری و استمرار آن‌یکی از محورهای اصلی در تصمیم‌گیری‌های کلان این شرکت به شمار می‌رود.
وی افزود: نمود عینی این راهبرد در صورت‌های مالی سه‌ماهه شرکت و اعداد و ارقام آن منتشر شده و میزان رشد در پرتفوی بیمه‌ای و میزان سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها  موید این ادعاست. از این منظر، ما معتقدیم نوسان‌های اخیر بازار سهام نباید برای سهام‌داران بیمه ملت نگران‌کننده باشد و سهام‌دارانی که افق بلندمدت را در نظر داشته باشند، شاهد افزایش ارزش دارایی خود در آینده خواهند بود.
مدیر عامل شرکت بیمه ملت تصریح کرد: واقعیت این است که به‌عنوان یک اصل سرمایه‌گذاری در بازار سهام، برندگان نهایی آنهایی هستند که با دید بلندمدت در سهام ارزش محور سرمایه‌گذاری می‌کنند و افت قیمت‌ها را فرصتی برای خرید سهام این دسته از شرکت‌ها می‌دانند. با این دیدگاه نگه‌داشتن سهام بیمه ملت به‌ دلیل داشتن دارایی‌های ارزشمند یک سرمایه‌گذاری ارزشی محسوب می‌شود. بدیهی است که با افزایش شفافیت در خصوص دارایی‌های شرکت و مدیریت بهینه‌تر آنها، بهبود نسبت‌های مالی و تغییر و اصلاح پرتفوی بیمه‌ای می‌توان انگیزه‌ بیشتری برای نگهداری سهام ایجاد کرد.
 
وی با بیان اینکه به صورت بالفعل کارهای زیادی در شرکت در حال پیگیری و انجام است، اظهار کرد:  از مهمترین آنها که برای سهام‌داران خُرد هم جذابیت بیشتری دارد و رسما هم اعلام شد افزایش سرمایه بیمه ملت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها جهت به‌روز شدن دارایی‌های آن است  که به‌زودی عملیاتی خواهد شد. این اقدام علاوه بر به‌روزرسانی ترازنامه، سطح توانگری مالی شرکت را هم تقویت خواهد کرد و شاهد حضور پررنگ‌تر بیمه ملت در بازار بیمه اتکایی خواهیم بود. مورد دیگری که می‌توان گفت پیگیری وضعیت زمین کیش و تلاش برای استفاده بهینه از این دارایی با ارزش است که به دلیل وسعت زمین و موقعیت عالی در جزیره، پروژه‌های ساختمانی زیادی برای آن قابل اجراست. این مزیت‌ها در عین حال وظیفه هیات‌مدیره شرکت را هم در انتخاب بهترین طرح مضاعف کرده‌است و وقت و انرژی زیادی را مصروف خود می‌کند.
 
دکتر دلفراز در پایان یادآور شد: این‌که نوسان در بازار سهام همیشگی است و ترس‌ها و امیدهای سهام‌داران است که به این نوسان‌ها شدت می‌بخشد. اما در یک بازه زمانی بلندمدت قیمت‌ها به جایگاه واقعی خود خواهند رسید به‌ویژه اگر سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌هایی انجام شود که با داشتن برنامه منسجم بتوانند ارزش افزوده برای اقتصاد کشور و ثروت‌آفرینی برای سهام دارانشان داشته باشند. ما معتقدیم سهام شرکت بیمه ملت در گروه سهام پرپتانسیل و آینده‌دار است و نگهداری آن بازده مناسبی برای دارندگان به همراه خواهد داشت.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عزیز اشترزاده
0
0
يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
باسلام واحترام، بنده ی پیشنهاد داشتم ، قبل از اینکه ی طرح یا ایده و یا اقدام خاصی میخواد شکل بگیر و انجام بشه : ابتداآ در یک محل شهر یا روستا یا یک جای فیزیکی با مردم کم و وسعت کم به مدت زمان محدود اجرا و تست بشه، اگر مردم و آدمهای اون بدون مشکل سپری کردن بعداً بیان توکل جامعه و کشور عملیاتی کنن، یعنی اول پایلوت در ی روستا بعداً شهر و استان و منطقه و کشور... باتشکر
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ استایل جدید فرشته حسینی در تعطیلات نوروز

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا