تاریخ انتشار: ۱۱:۴۸ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹

تاریخ قطعی توزیع واکسن آنفلوآنزا مشخص شد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: با توجه به همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفلوآنزا در پاییز و زمستان، وزارت بهداشت قصد دارد ۱۶ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا وارد کشور کند.

تاریخ قطعی توزیع واکسن آنفلوآنزا

اقتصاد۲۴ - کریم همتی در یک برنامه تلویزیونی، با تشریح اقدامات هلال احمر در زمینه خرید، تأمین و واردات واکسن آنفلوانزا، اجرای طرح نذر آب ۳ در استان‌های دچار تنش آبی و همچنین آمادگی هلال احمر برای مواجهه با انواع حوادث از حیث تأمین اقلام انبار‌های امدادی پرداخت.

وی افزود: طبق پروتکل وزارت بهداشت، توزیع واکسن‌ها از ابتدای مهر آغاز می‌شود. علاوه بر این ۲ میلیون دوز، هلال احمر در حال حاضر ۱۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوانزا در اختیار دارد که منتظر مجوز وزارت بهداشت برای توزیع این واکسن‌ها هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین تاکید کرد: امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده کسانی که واکسن آنفلوانزا را از هلال احمر خریداری می‌کنند در مراکز در نظر گرفته شده از سوی این جمعیت، تزریق آن را انجام دهند تا امکان هیچگونه سوءاستفاده برای دلالان این واکسن در بازار آزاد باقی نماند.

همتی با اشاره به شیوع بالای آنفلوانزا در سال گذشته، افزود: پیش بینی‌ها این است که با توجه به همزمانی و تقارن شیوع ویروس کرونا و آنفلوانزا، درخواست و تقاضا برای دریافت و خرید واکسن نسبت به سال‌های قبل بیشتر باشد، بنابراین انتظار این است کسانی که مشکلات خاص و زمینه‌ای ندارند برای خرید و تزریق این واکسن عجله نکنند چرا که اولویت خرید، با سالمندان، زنان باردار، کودکان و بیماران است.

*نظارت کامل وزارت بهداشت بر خرید و توزیع واکسن

وی با بیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن مهرماه است، تاکید کرد: وزارت بهداشت نظارت کامل بر نوع کالا و نحوه توزیع واکسن‌ها را برعهده دارد، اما درخواست ما از سازمان غذا و دارو این بوده که سهمیه‌ای از واکسن‌ها برای توزیع در داروخانه‌های هلال احمر در سراسر کشور در نظر گرفته شود.

رئیس جمعیت هلال احمر قیمت واکسن‌های خریداری شده با ارز دولتی را که شامل واکسن‌های آلمانی، فرانسوی و کانادایی است بین ۵.۹ تا ۷ یورو اعلام کرد و افزود: اگر تقاضا برای واکسن آنفلوآنزا بیشتر باشد و این ۱۶ میلیون دوز کفایت نکند مجبور خواهیم بود با ارز آزاد مجدداً واکسن وارد کشور کنیم.

*طرح نذر آب چرا و چگونه اجرا می‌شود

همتی در ادامه به تشریح روند اجرای طرح «نذر آب» هلال احمر برای سومین سال متوالی و در چهار استان دچار تنش‌های آبی پرداخت و گفت: طرح نذر آب در ۲ سال گذشته در ۱۹ شهرستان دچار تنش‌های آبی اجرا شده بود، اما با توجه به بارش‌ها در سال گذشته و همچنین فعالیت‌ها و خدمات زیربنایی هلال احمر به کمک خیرین در این مناطق، امسال طرح نذر آب ۳ در ۱۲ شهرستان (۶ شهرستان در سیستان و بلوچستان، ۳ شهرستان در خراسان جنوبی، یک شهرستان در کرمان و ۲ شهرستان نیز در استان هرمزگان) به اجرا درآمده که تا ۱۶ مهرماه هم اجرای طرح ادامه خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: اما و اگر‌های همزمانی کرونا و آنفلوآنزا


رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در این طرح از ظرفیت ۱۲ استان به عنوان استان‌های معین و ۱۲ استان هم به عنوان استان‌های پشتیبان برای خدمات دهی در شهرستان‌های دچار تنش‌های آبی استفاده شده و ۱۰۰۰ داوطلب جمعیت برای خدمات رسانی در طرح با هلال احمر همکاری دارند. همچنین خیرین نیز ۱۰ میلیارد تومان تاکنون برای اجرای این طرح کمک کرده اند که کمک‌های خیرین شامل لوله کشی از منابع تا شبکه توزیع، تهیه دبه‌های حمل آب، تانکر‌های آب و نظایر آن بوده است.

همتی در ادامه گفت: همزمان با تلاش برای رفع تنش‌های آبی در این مناطق، تیم‌های پزشکان داوطلب هلال احمر که شامل ۱۷۰ پزشک متخصص و فوق تخصص می‌شود در این ۱۲ شهرستان حضور پیدا می‌کنند و ویزیت اهالی و همچنین توزیع داروی رایگان در داروخانه‌هایی که در نظر گرفته شده در این مناطق محروم انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: بخش عمده خدمات هلال احمر با همراهی خیرین در طرح نذر آب ۳، کار‌های حمایتی است که شامل تأمین لوازم تحریر برای کودکان محروم، تهیه بسته‌های غذایی یک ماهه، ۷۲ ساعته و.. و توزیع اقلام زیستی از جمله پتو میان کپرنشینان می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه این طرح بسیار ارزشمند است چراکه مردم می‌دانند ما به یاد آن‌ها و در کنارشان هستیم، افزود: شرایط زندگی در برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان اصلاً قابل تصور نیست. مردم این مناطق بعضاً ۱۵ لیتر روزانه آب در اختیار دارند که شرایط زندگی را بسیار پیچیده و سخت می‌کند؛ بنابراین از خیرین و کسانی که توانایی تأمین لوله‌های آب، تانکر‌های آب، وسیله‌ای برای حمل آب به این مناطق، لوازم تحریر و نظایر آن دارند، انتظار داریم که هلال احمر را تنها نگذارند و کمک کنند تا بار بیشتری از روی دوش مردم محروم این مناطق برداریم.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه این گفتگو و در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وضعیت موجودی انبار‌های امدادی هلال احمر برای مواجهه با بحران‌های احتمالی چگونه است، گفت: در شروع کار بنده در هلال احمر، به دلیل وقوع حوادث مختلف و متنوعی همچون سیل و زلزله در کشور در سال‌های اخیر، موجودی انبار‌های هلال احمر مناسب نبود که در گزارشی این وضعیت را به رئیس جمهور اعلام کردیم و در مرحله اول ۲۵۰ میلیارد تومان برای تأمین اقلام امدادی مورد نیاز انبار‌ها دریافت کردیم. این میزان حدود ۲۰ درصد از نیاز‌های ما را برآورده کرده، اما طبق قول سازمان برنامه و بودجه، با دریافت ۵۰ درصد از اعتبارات لازم در مهرماه و آبان ماه، هلال احمر برای مواجهه با حوادث احتمالی بیشتر از ۵۰ درصد آمادگی خواهد داشت.

همتی، تعمیر بالگرد‌های امدادی هلال احمر که زمین گیر شده اند، تأمین چادر‌های امدادی برای دپو در انبار‌های هلال احمر و توزیع اقلام امدادی در محیط را از جمله اقدامات هلال احمر جهت آمادگی برای مواجهه با انواع حوادث برشمرد.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین با اشاره به اینکه از سال ۹۴ راه اندازی خانه‌های هلال برای ارتقای تاب آوری جامعه و توانمندی مردم برای مواجهه با انواع حوادث کلید خورده، اما به دلایلی متوقف شده بود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده بخصوص از سوی رئیس جمهور، در هفته جاری ۱۴۰۰ خانه هلال در سراسر کشور افتتاح خواهد شد. در این طرح؛ اقلام امدادی لازم و همچنین آموزش‌های همگانی در اختیار داوطلبان هلال احمر قرار می‌گیرد تا در موقع بروز حوادث بتوانند امدادرسانی‌های اولیه را تا رسیدن نیرو‌های امدادی برعهده بگیرند.

همتی در پاسخ به اینکه آیا هلال احمر با کمبود نیروی امدادی مواجه است نیز گفت: ۲ میلیون امدادگر و داوطلب در سراسر کشور با هلال احمر همکاری دارند که از این میزان ۶۵۰ هزار نفر، نیروی پابه کار بوده و همواره با هلال احمر همکاری دارند. ما امیدواریم با همکاری دولت و برای نگهداشت این داوطلبان بتوانیم برنامه‌های تشویقی از جمله استخدام و بیمه داشته باشیم تا انگیزه خدمت در این داوطلبان از بین نرود.

وی در پایان با تقدیر از خدمات و زحمات نجاتگران، امدادگران، داوطلبان و جوانان هلال احمر تاکید کرد: اگر همواره از خدمات شبانه روزی، ایثارگرانه و بی منت این داوطلبان تقدیر و تشکر کنیم باز هم کافی نخواهد بود.

منبع: فارس
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی