تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۱۱۹ نظر

این قسمت های مرغ را هرگز نخورید!

 از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در کشور ما مرغ است که با آن غذا‌های متنوع و خوشمزه‌ای می‌توان تهیه نمود.

قسمت های ممنوعه مرغ

اقتصاد۲۴ - برخی از مردم به غیر از قسمت‌های اصلی مرغ انواع بخش‌های آن مانند بال و گردن، دل و جگر و سنگدان، پوست و دنبالچه و پای مرغ را نیز مصرف می‌کنند، اما مصرف برخی از قسمت‌های مرغ برای سلامتی مضر است.

مضرات پوست مرغ

۱. پوست دارای اسید چرب اشباع و کلسترول زیادی است و کالری بالایی دارد بنابراین سبب اضافه وزن و بیماری‌های خطرناک دیگری خواهد شد.

۲. برای سالم نگه داشتن جوجه‌ها در حال رشد دارو‌های آنتی بیوتیکی، را به صورت مکمل به آن‌ها تزریق می‌کنند. این آنتی بیوتیک‌ها در پوست مرغ ذخیره می‌شود و مصرف این قسمت از مرغ سبب تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

۳. فلزات سنگین، سموم و آفت کش‌هایی که به همراه دانه‌های جو و ذرت وارد جیره غذایی مرغ می‌شود در پوست مرغ رسوب می‌کند و ابتلا به تومور‌های سرطانی را افزایش می‌دهد.

۴. متاسفانه برای رشد سریع‌تر جوجه‌ها به آن‌ها هورمون‌هایی تزریق می‌کنند که این هورمون‌ها شبیه هورمون‌های جنسی هستند در مرد و زن به یک میزان موجب بروز مشکلاتی مانند رویش مو‌های زائد، جوش و کیست تخمدان در خانم‌ها، باعث آکنه‌های شدید پوستی و نارسایی درهورمون‌های جنسی در آقایان می‌شود و برای کودکان هم افزایش وزن را موجب می‌شوند.

مضرات دنبالچه مرغ

برخی از افراد از دنبالچه مرغ استفاده می‌کنند. این قسمت از مرغ به دلیل داشتن چربی بالا برای همه افراد مضر است و مصرف آن سبب بروز عوارضی مانند ابتلا به بیماری قلبی و عروقی، افزایش چربی خون، کلسترول بالا و ... می‌شود.

مضرات مصرف پای مرغ

پای مرغ حاوی بخش‌های غضروفی است و بر اساس نظر متخصصان تغذیه سوپ پای مرغ را منبع کلسیم، فسفر، ویتامین A و D است و برای ترمیم غضروف‌های آسیب دیده و درمان نرمی استخوان مفید است این متخصصان مصرف پای مرغ را یک یا دو بار در ماه بلا مانع می‌دانند، اما مصرف بیش از یک یا دو بار آن در ماه باعث بروز التهابات بافتی در افراد می‌شود.


بیشتر بخوانید: غذا‌هایی که نباید دوباره گرم شوند


برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که پای مرغ ارزش پروتئینی چندانی ندارد و عاملی برای ساخت غضروف‌ها نیست. پای مرغ چربی اشباع بالایی دارد و افراد دارای اضافه وزن و مبتلا به دیابت نباید از این قسمت از مرغ استفاده نمایند.

مضرات مصرف سنگدان

برخی از افراد از سنگدان به جای گوشت استفاده می‌کنند، اما میزان کادمیوم، سرب و کروم زیاد است و نمی‌توان آن را جایگزین گوشت کرد. سنگدان کلسترول زیادی دارد پس مصرف آن برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی ـ عروقی، چربی خون بالا و نقرس مضر است.

مضرات قسمت هایی از مرغ

مضرات جگر مرغ

جگر عضوی است که علاوه بر ذخیره مواد مغذیبه علت آنزیم‌های متنوع محل تجمع و خنثی سازی سموم، هورمون ها، واکسن‌های تلقیحی و انواع آنتی بیوتیک‌های تزریقی و خوراکی است.

در کشور ما اگرچه به علت کمبود بودجه مرغداری‌ها از هورمون استفاده نمی‌کنند، اما برای مهار بیماری‌های عفونی و کنترل بیماری‌های انگلی و ویروسی طیور از آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های شیمیایی استفاده می‌کنند. اگر این دارو‌ها ۴۸ ـ ۲۴ ساعت قبل از کشتار به جوجه‌ها تزریق شود، کبد حیوان فرصت پاکسازی و دفع مواد مضر تجمع یافته را ندارد و دارو در جگر مرغ رسوب و برای سلامت مضر است بنابراین مصرف جگر مرغ سبب عوارض گوناگونی مانند ابتلا به سرطان، جهش زایی، مسمومیت و ایجاد آلرژی، مقاومت دارویی به انواعی از آنتی بیوتیک می‌شود.

عوارض مصرف بال مرغ

بال و گردن محل تزریق واکسن به طیور است، اما به علت سرعت جذب بالا مواد تزریقی در این اعضا ماندگاری زیادی ندارند، اما برخی از کارشناسان، خوردن این قسمت‌های مرغ را مضر می‌دانند. گردن مرغ نیز محل تزریق واکسن است و از این قسمت نسوج عصبی و بسیاری از غدد لنفاوی عبور می‌کنند، به دلیل آنکه نمی‌توان مجرای داخلی گردن مرغ را به خوبی بشوییم بنابراین مصرف آن توصیه نمی‌شود.

مصرف بال و گردن مرغ عوارض مختلفی برای سلامتی مانند:تسریع رشد، اختلالات گوارشی و کبد چرب، انتقال بعضی از ترکیب‌های مضر، ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، رشد کیست در رحم، ابتلا به بیماری‌های مختلف، کیستیک شدن سینه‌ها در خانم‌ها و ابتلا به آکنه‌های شدید پوستی و افزایش مو‌های زائد، تغییر دوره سیکل قاعدگی، چاقی و اضافه وزن دارد.

نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۹
ناشناس
5
35
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
کلا بگید مرغ نخورید دیگه
بی نام
به نظرشماکوفت بخوریم چطوره?
فیروزی
منظورشون همینه گلم
Sam
کسی نگفت گوشت مرغ رو نخورید. قسمت اصلی هم همون گوشتش هست
حمیدرضا همتی
لطف کنید قبل از اظهار نظر و نوشتن مطالبی که بازخورد در کشور ایجاد میکند از نظرات کارشناسان استفاده کنید‌.مگه دامپزشکان و دامپزشکی در این کشور وجود ندارند ک هر کسی نظر میده.
هیچگونه هورمون و یا انتی بیوتیکی به شکل تزریقی در پرورش طیور استفاده نمیشه.اینگونه اخبار به نظر بنده مصداق تشویش اذهان عمومیه و به صنعت طیور ک دومین صنعت کشور بعد از نفته ضرر زیادی وارد میکنه و منجر ب ازبین رفتن امنیت غذایی کشور میشه.
بحث وجود اسیدهای چرب اشباع شده امری جدا از وجود باقی مانده های دارویی هستش.لطفا در ارایه مقالات دقت کنید.
ناشناس
به نظرمن گوشت شترمرغ بخوریم آهن زیادی هم داره
ناشناس
من 40 ساله دارم بال و بعضی مواقع سنگدون مرغ میخورم اما هنوز سالمم
ناشناس
ملت ایران از این به بعد هیچ جایی مرغو نمی تواند پیدا کنند بخورد نگران نباش
سمیه
دقیقا
مجتبی
بابا تورو خدا تمومش کنید. توی عربستان مرغ گرون شد کسی نخرید تا که دیدن مرغ ها دارن فاسد میشن باز قیمت برگشت سر جاش. بیشتر این مردم بیچاره توی نون شبشون موندن چه برسه مرغ بخورن.
مهدی
11
68
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
مردمی که تو این وضعیت اقتصادی که براشون بوجود آوردن نون ندارن بخورن چه برسه به بال و گردن پای مرغ . خدا خودش به ما رحم کنه .نمیدونم آقایون چطور شب خوابشون میبره.
ناشناس
پس پول بدیم ایناهمشوبریزیم بیرون اصلامرغ نیارن تانخوریم میگن هیچی نخوریم حالاارزونم بودیه چی گوشتم خوگرونتره چکارکنیم بمیریم بهتره
ناشناس
7
79
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
حالا هییی برید مرغ بخرید تا بیشتر گرونش کنند
ناشناس
معلوم نیست باز چه نقشه ای کشیدن . چون وقتی صحبت از ( به گفته محققان) میشه معلومه کلا خبر دروغه .مًثل خبر خطر مصرف لبنیت محلی . احتمالا مردم به خاطر گرونی گوشت به خرید مرغ روی آوردن و قصابها وتولید کننده های گوشت قرمز ضرر میکنند همچین خبری را منتشر میکنند
سید ا
بعداز شام وکمی استراحت سر را روی بالشت گذاشته و با خیال راحت می خوابند .برای زندگی مردم هم خدا بزرگه .دغدغه ندارند چونکه راحتند..
ناشناس
نادون مرغو خود دولت با گرون کردن دان و واکسن بقیه هزینه ها گرون کرده تولید کننده یک شخص خصوصیه مث من و شما اونم از این گرونیا داره ضرر میده بعضی هام ورشکست.چند نفرو خودم میشناسم
ارش
9
48
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
واقعا پس چرا خرید جگر مرغ اینقدر زیاده اطلاع رسانی بفرمایید
روزبه
15
35
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
آخه آدمای بی سواد. کی گفته به جوجه ها هورمون میزنن؟ بی سواد های نادون. خجالت نمیکشین مطلب علمی میذارین؟ شرم آورین کلا...
Sam
آقا چقدر عصبی هستین؟ بنظرم هورمون هارو به شما زدن
Ss
منم میگم دروغه
ب مرغها هورمون نمیزنن
علت اینکه مرغها خیلز سریع رشد میکنن فقط بخاطر نژادیه که مخصوص همینکاره
من ی گزارش دیدم که دوتا مرغ که یکی رسمی بود و اونیکی مخصوص مرغداری بود
هر دوشونو همزمان تغذیه کردن
بعد از دو ماه نتایج باور نکردنی بود
مرغ رسمی بزور نیم کیلو رشد کرده بود ولی اون یکی مرغه دو کیلو شده بود
ناشناس
اتفاقا هورمون ب جوجه ها میزنن .خوبم میزنن تا زودتر رشد وب بازار برا فروش عرضه کنن .مث سموم شیمیایی ک در مزارع کشاورزی وباغها استفاده میکنن.کجای کاری؟من خودم جوجه خونگی بصورت ارگانیک پرورش دادم بعداز سه 3ماه شد ی مرغ وخروس درشت .تخم هم میذاشتن
محمود روح افزا
34
31
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
خودت هورمون مصرف میکنی
ابوریحانه داخلی
چی میگی تووووووو...مشخصه هورمون زیادی زدی...زده بالا هورمونت...همه میدوننذبه این مرغا هورمون وصدتا چیز دیگه تزریق میکنن ..خداییش تو عقل کلی...مواظب باش فرار مغزها نکنی جیگررررررر
امان الله
آخه نادون
پس فکرکردی جوجه ۱۰۰گرمی بصورت طبیعی وارگانیک توی ۴۵ روزمیشه ۳کیلو
یاجنس ازموتوری گرفتی
یا خودتم مرغداری داری
ناشناس
همش الکیه غدایی که مرع مصرف میکنه هر کسی بخره رشد زیاد میکنه
شهرام
منم این گزارش و دیدم حق با شماست اینها ژنتیکشون اینطوره که ظرف ۳۸ روز به مرغ تبدیل می‌شوند
شهریار
جل الخالق کار خدا را ببین ،
بی نام
اره راست میگه هورمون میزنن تا بزرگ شن
ندارم
کلا هر چیزی که آدمای بدبخت بتونن بخورن مظره چون ما آدمای بدبخت خودمونم برای این دولت مظریم چون کارشو سخت کردیم و فشار بهش میاریم مظریم پس حقمونه چیزای مظر بخوریم
ناشناس
11
18
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اینقدر حرف مفت نزنید
د. شجاعی
آقای امان‌الله دانا اولا جوجه یک روزه ۴۰گرمه نه ۱۰۰ بعدشم اون سرعت رشت که میبینی بخاطر اصلاح نژاد و غذای کاملی هست که اون جوجه میخوره. بیزحمت اگه در زمینه ای اطلاعات نداری نظر نده
ناشناس
16
24
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
کی این مطالب رو عنوان کرده که خبر از یک روز پرورش مرغ گوشتی هم نداشته؟
کریمی
13
23
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
ببخشید پس کجاشو بخوریم
ناشناس
1
41
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
پس کجای مرغو باید خورد؟!!!!
ناشناس
سینه اش رو باید خورد
ناشناس
تخم مرغ بهتر ه
نا
فقط کلش بخورید کافیه
ناشناس
7
25
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر خودت توجه کنی تمام قسمتهایی که خوشمزه هستن رو نباید بخوریم خخخخخخخخخخخ
Ahmad
5
28
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
این‌جوری که کلامرغ نخوریم بهتره!
ناشناس
3
34
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من بال را خیلی دوست دارم حالا هرچه میخای بگو
ناشناس
10
25
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
شما بفرمایید کجاش بخوریم؟؟؟
علی
هرقسمت عشقت کشید بخور کله اش هم میسه کله پاچه کرد
مرتضی
0
5
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
باحوصله بخونیدمطلب بدی نیست چون کلا به پوست مرغ اون همه میگن بده
ناشناس
1
3
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
لطفا شخصا با غاز جون و بوقلمون جون موافقم .ای مرغای بد و بی خاصیت دیگه دوستتون نداریم.
ناشناس
1
5
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
این‌قدر‌دعوا‌نکن‌مرغ‌خبر‌نیست
احمد
0
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
هر چیزی اگر به اندازه مصرف بشه هیچ مشکلی نداره تمام مضراتی که در بالا گفته شد فقط با مصرف بیش از حد میتونه خطر زا باشه.
اسکندری
0
4
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
کاش کاش انسان بودیم آنچه که واقعیت هست بگویم، هر چند به ضرر خودم باشه
ناشناس
0
4
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
خوشبختانه ..مسولین بفکر ما هستن گوشت و مرغ و لبنیات .و حبوبات اونقد قیمتش بالاست که با نداشتن ماشین هماهنگه نمیخوریم و پیاده میریم .
ابرام
1
5
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
خدا رو شکر روده مرغ را نگفتن‌راحت روده‌ بخوریم
یازیخ
0
3
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
مرغ قیمتش اونقدررفته بالا ماماهی یک مرغ هم نمیتونیم بخریم
ناشناس
2
6
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اینجاشو بخورم...اونجاشو بخورم....کجاشو بخورم؟؟؟
ناشناس
دانشمند عزیز اولا مرغ در صورت مریضی سخت منجر تلف شدن دارو تزریق میکنه دوما کدوم هورمون اینا تغییر ژنتیکی هستن غذا زیاد بخورن رشد میکنن کم بخورن رشد نمیکنن
محسن
1
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
تا میتونید از گوشت کبک و بلدرچین و بوقلمون برنز تغذیه کنین .متاسفانه مردم سالی یکبار هم از گوشت این پرنده ها مصرف ندارن و فقط مرغ رو شناختن
ناشناس
3
4
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
منبعتون کجاست که به مرغ هرمون تزریق میکن. خجالت بکشید
ناشناس
ی دامپزشک خودش بما گف ک ما برا سلامتی وسریع بزرگ شدن جوجه ها وتبدیلشان ب مرغ کامل .هورمون تزریق کرده .بیشتر طرف بال وگرد ن وپوست ان مضر هس
وجگرش ک برا دخترا وخانما خوب نیس
ناشناس
3
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بع نظر شما کجاش بخوریم دیگه اینجوری هم را باید دور بگذاریم
ی دوست
0
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
این هم از ضایعات مرغ فردا ضایعات گاو گوسفند تیتر میشه صبر کنید عزیزان
امیر
0
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
ما ایرانیها باید گیاه خوار بشیم البته مواظب باشید به گوش دولت نرسه و دلالها را خبر نکنند که دیگه اونم مثل مسکن و غیره احتکار میکنند و با سودهای چند صد درصدی بهمون میندازن مردمم سریع برای اینکه تا گرونتر نشده میخرن
دکتر دامپزشک
2
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نشر اینگونه مطالب که پشتبانه علمی ندارد به اعتبار خبر گزاری شما ضربه می زند
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
شما،بفرما،کجا،شو،بخوریم
ناشناس
2
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام متاسفانه تواین مملکت هرکسی باهرسطح سوادواطلاعاتی به خودش اجازه میده که راجع به هرموردی نظربده .هرکسی برای حتی یک روزداخل یه فارم پرورش طیوررفته باشه یاکمترین اطلاعی ازپرورش طیورداشته باشه میدونه که بحث مصرف هورمون درپرورش طیورکاملا منتفیه واصولا امکانپذیرنیست .درموردتزریق آنتی بیوتیک هم بعلت هزینه های زیادودشواری کارکسی تمایلی به انجامش نداره گرچه شدنی هست وباتوجه به قیمت بالای آنتی بیوتیک اکثرابه سمت پرورش بدون آنتی بیوتیک هستن .درجیره طیور حتماازتوکسین بایندرها برای جذب موادسمی قارچهای احتمالی نهاده ها استفاده میشه که هدف اولش سلامتی خودجوجه وبدنبالش سلامتی محصول نهاییه .درکل وبه اختصاربایدگفت بعلت شرایط پرورش درحال حاضرگوشت مرغ سالم ترین وارزانترین محصول پروتیینیه
ناشناس
3
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بایدازخوردن بال وجگربه صورت کیلوئی خودداری کردنه موردی که همراه مرغ است.پای مرغ هم موردی برای سوپ اشکالی ندارد.
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
در مرغداری‌ها هزاران جوجه است دونه دونه به گردن و بال واکسن میز نن ؟؟؟؟؟؟؟؟چی میگی البته آنتی بیوتیک تو دانه هاشون می ریزند .هورمون هم گرونه .
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
ماشین که نشد بخریم داغ ماشین موند به جاش مرغ بخوریم که زنده بمونیم
ناشناس
3
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بنده خدایی که این مطلب رو کذاشته لطف کند نام هورمون مصرف شده در گله های مرغ گوشتی را بیان کنند تا بنده که کارخانه خوراک دام وطیور دارم بدانم.
چرامطالب غیرکارشناسی رو بدون تحقیق چاپ میکنید ومردم را گمراه مینمایید؟؟!!
ناشناس
3
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بال.....به این گرونی کی گیرش میاد
صادق
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
باسلام خدمت بزرگان بنده مرغداری داشتم ومرغ گوشتی پرورش میدادم وباصراحت میگویم مرغی که در ایران تولید میشه به هیچ عنوان قابل مصرف نیست چونکه بدون مصرف آنتی بیوتیک پرورش مرغ امکان پذیر نیست و تزریق هورمون به مرغ کذب است و به هیچ عنوان صحت ندارد این مرغها نژاد گوشتی هستند و دانی که مصرف میکنند زود هضم هستش و نمکی که داره باعث میشه مرغ آب زیادی بخوره وزنش بالا میره. بنده مرغداری رو بستم چون مجبور بودم بخاطر اینکه ازبیماریهای میکروبی جلوگیری بشه مدام آنتی بیوتیک مصرف کنم که عذاب وجدان میکشیدم. باسپاس
ناشناس
0
5
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
وقتی گوشت گران نمیشه خورد من مرغ میخورم وگرنه تاگوشت باشه کسی از گوشت مرغ نمیخوره
ناشناس
تو غلط کردی که مرغدار بودی
ناشناس
1
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
باید قید مرغ وزد یکجا
احمد
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
شما که فکر میکنی مطالب برای سلامتی می زاری یه کم نباید تحقیق بکنی ببینی اخه یه گرم هورمون برای رشد تو این مملکت هست که مرغدار استفاده کنه کشورهای پیشرفته دارن ولی به ما هیچوقت ندادن چون برای حکومت کردن تو بازار گوشت برای خودشون نگه داشتن مثل گندم ژنتیک
گلبرگ
0
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
خوب اگه مرغ اینقدرضررداره چراعرضه میشه؟نویسنده متن صداقت به خرج داده به جای اینکه سرزنش کنیم بپذیریم ومرغ صنعتی نخوریم،مرغ خونگی جایگزین کنیم.
احمد
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
آخه شما که مطلب برای سلامتی می زاری یه کم نباید تحقیق بکنی ببینی اخه یه گرم هورمون برای رشد تو این مملکت هست که مرغدار استفاده کنه کشورهای پیشرفته دارن ولی به ما هیچوقت ندادن چون برای حکومت کردن تو بازار گوشت برای خودشون نگه داشتن مثل گندم ژنتیک که ما هرجوری که تولید کنیم باز بالاتر از قیمت اونها در میاد
ناشناس
2
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
با این وضعیت اسفبار گرانی اولا ببین میتوانیم مرغ بخریم تا بعد ببینیم کجاش خوب کجاش مضر ولی اگر تونستی بخری پو ست سهله با پر بخور ،الی برکت الله،
ناشناس
کاش روزی می رسید که شکم هایمان را از گوشت حیوانات پر نمی کردیم .وشکم هایمان گورستان حیوانات نمیشد
ناشناس
2
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
دیگه کلا مرغ نمیخوریم...
از این به بعد خروس میخوریم...
ناشناس
1
3
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
این مطلب اصلا علمی نیست ، اگه بده همش بده هرمون و آنتی بیوتیک که یه جا نمیمونه پخش میشه تو تمام بدنش
ناشناس
1
4
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
چرا ما هر چی اشغاله باید مصرف کنیم تو کدوم تاریخ به یه ملت انقدظلم شده بقران من الان برای خانوادم یک سال گوشت قرمز نخریدم حالا شما هی بگو کجای مرغ رو بخر کجاشو نخر
ناشناس
1
5
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من ماهی 4 کیلو گردن میخرم
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اصلا‌یه‌دفعه‌بگین‌همه‌جای‌مرغ‌بده‌دیگه‌خلاص
مهدی
2
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
عیب نداره خروس میزنیم
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
جای تأسفه واقعاً،وقتی هم که اعلام میشه باز مخالفت میشه
حسین
2
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
زینگ مرغ آی زینگ مرغ آی زینگ مرغ
Sam
0
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من نمیدونم بعضی دوستان چقدر ایرادبگیر هستند. شما تو زندگیتون هم همینجورین؟
آقا مقاله داره میگه گوشت مرغ رو بخورید و بقیه‌شو نخورید. حتما باید قید میشد؟ عاقل را اشارتی کافیست
نیما
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
پس چی میمونه از مرغ شما خودت میگی مردم چی بخورن گوشت که نمیتونن مرغم نخورن چی بخورن
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بهترین کار این است که اصلا مرغ نخوریم مرغ چیه گوشت چیه ضررداره اقا جان بادمجان گوشت بی استخوان بخور حالش و ببر
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
فقط رون وسینه
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
مرغ نخور بادمجان بخور حالش وببر
ناشناس
فقط سینه و ران
ناشناس
2
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
دل مرغ هم خیلی خاصیت داره وزارت بهداشت تایید کردهه دل مرغ
ناشناس
باشه هیچی نمیخوریم
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
دل مرغ هم خوبه
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
رون و سینه و دل مرغ مشکلی نداره
حسین
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
پس شما بفرمائید کجای مرغ خوبه واقعا که چه مسخره کردن ملت رو
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
واقعاکسی‌که‌این‌مطلب‌گذاسته‌ادم‌بیسوادی‌هست‌بنده‌مر۵دارهستم‌ذرت‌وسویا‌گیرمون‌نمیادبدیم‌به‌مرغ‌چه‌برسدبه‌هرمون‌اصلا‌کلاخودتون‌بکنیدقاظی‌یک‌سرچ‌بکنیدتواینترنت‌ببینیدهرمون‌کیلوی‌چنده؟اصلاحیه صرفه‌نیست‌ماهرمون‌مصرف‌کنیم‌،،،،تاکی‌جهل‌ونادانی‌بروبیشترتحقیق‌کن‌
یونا
1
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نگران نباشید. ملت چشم بادامی هر جک و جونوری میخورن صحیح و سالم زندگی میکنن و ۸ ساعت کار مفید انجام میدن. حالا اگه ما بال و گردن بخوریم نهایتش به جای ۱۲ ساعت کار مفید ۸ ساعت کار مفید انجام میدیم . خخخخخخخخ
م. ن
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سینه اش که بخورید رونش خودش میاد.
حجت
1
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بنده خدا مردم پول ندارن پای مرغ بخرن تا چه برسه مرغ کامل بخرن و این جاهایی که گفتی رو‌نخورن دور بریزن
ناشناس
دمت گرم
حسین
1
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
فعلا که اینقدر گرون شده هیچ جای مرغ رو نمیشه خورد
ناشناس
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
من نمیدونم به جوجه هورمون یاهرچی میگن میزنن،میدن، یانه؟فقط میدونم کارگرهای توی کشتارگاه بایددوهفته یه جفت چکمه ایمنی مخصوص عوض کنن چراکه کف چکمه هادراثرتماس باخون مرغ ها،مثل چیزیکه بااسیدتماس داره ازبین میره،
وضمناصاحبان اصلی مرغی رومصرف میکنن که بادانه وطبیعی رشدکرده باشه(دراین مطالب شک نکنیدوخودتان قضاوت کنید)
زهرا
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
هر روز یه مطلب میزارن، تکلیفشون با خودشون مشخص نیست
مهدی
همچین چیزی صحت نداره
محسن
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
همش چرندیاته .هرچی خوشمزست وپاک بخورین مسولیتش بامن.اینهاومحققانشان میخان چیزی گفته باشند .شصت سال عمر دارم همیشه خلاف نظراتباومحققان عمل کردم حاضرم باجوان بیست پنج ساله رقابت ورزشی کنم.تست سلامتی هم میدم وضع سلامتیم همیشه بیسته
رسول
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
بااحترام، همین هم گیر مردم نمی آید نفستان از جای گرم در می آید! با خدا رو شکر میکنیم پول خرید مرغ را اگر خیلی ها ندارند در عوض می‌توانند از جگر و سنگدان و... که در بسته های جداگانه و با قیمت کمتر ارائه می‌گردد استفاده می‌کنند تا ببینیم کی به سگ و گربه خوری می افتیم
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اگر جوجه محلی بخورید تازه میفهمید مزه جوجه چیه ،تو یک سال پرورش میدم جوجه رو بعد میخورمش ،هیچ هم بهش هورمون تزریق نمیکنم ،جاتون خالی ،بخدا از مرغ بازاری دیگه بیزار شدم ،میرزه هر چه قد هم گرون تر باشه
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
گبرید جوجه محلی بخورید ،اگر خوردید تازه مزه مرغ میفهمید ،هورمون هم بهشون از یق نمیکنن ،هر چه گرونتر باشن باز میرزه ،من که خودم تو حیات خلوت پرورش میدم یک سال که شدم میزنم تو رگ ،دیه متنفر شدم از مرغای بازاری ،توصیه میکنم شما هم اینکارو بکنین
حبیب
1
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
ما دیگه ان مرغم نمیتونیم بخوریم
ناشناس
2
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
مشگل این مردم اینه که هروقت دلشون بخواد یه طوری سر خودشون کلاه میزارن یه روز گوشت ..یه روز مرغ...یه روز سیگار ..یه روز دلار .. وای به حال ملت
حسن
0
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
به نظر من مرغ اصلا خوب نیست
مهدیه
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نظرهای همه روخوندم بخداازبس خندیدم دل رودم بالا امدواقعامامردم چقدساده بدبخت شدیم خخخ
ناشناس
0
2
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
با سلام بنده مرغدار بودم آنتی بیوتیک حتما مصرف میشه فقد چند روز آخر که فارم اماده فروش به بازاره باید حتما قطع بشه ؛در مورد جیره غذایی که عمده آن ذرت وسویاست البته تا ۲۰ روز اول پرورش پودر ماهی و تک ویتامینه ها هم هست؛یه واکسن زیر جلدی هست برای نیوکاسل که هفته اول تزیق میشه پشت گردن مرحله دوم واکسن گامبرو تو سینه مرغ تزریق میشه که هیچ عوارضی نداره هورمون اصلا تزریق نمیشه چون نژاد گوشتی هستش ۴۵ تا ۵۵ روزه در مورد قسمت‌های که گفته مصرف نشه درست گفته ولی بال وگردن وسنگدان به نظرم مشکلی ندارم فقط سنگدان برای افراد مسن سنگینه
صالحزاده
0
1
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
هر چی نوشته درسته من یک پرنده گوشت خوار داشتم جگر ودل وسنگدان مرغ را دادم خورد مسموم شد بیچاره پرنده مرد دامپزشک هم نتونست کاری بکند
مهدی
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
یا بگید چه هورمونی و تو کدوم مرغداری استفاده شده یا معذرت خواهی کنید.
مرد حسابی تو مرغ چه هورمونی هست که بی خرد متنی رو منتشر میکنید!
برو داروخونه یک گرم هورمونو قیمتشو بپرس و با قیمت یک کیلو مرغ مقایسه کن اگه منطقی بود بعد بیا متن بنویس
اخه باید با عقل جور دربیاد یا نه
این حرفا چیه
امیر
1
0
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام اینا باز یه چیزی رو گرون کردن اومدن مضراتش رو بگن که مردم نخرن مردم هم نخرن گرونتر میکنن
سیما
1
0
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
یه آشناکه مرغداری داشت میگفت از اون حدمجازکه بهداشت وجهادکشاورزی میگه هم کمترهورمون میزنیم،چون عذاب وجدان دارن ازعوارضش باخبرن.اماسودچندانی نمیکنن.چون رشدمرغهاشون زیادنمیشه وهزینه هابالاست..آخرش هم موسسه ش رو واگذارکرد.
ناشناس
1
0
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
هزارو 100کلام یک کلام ازفردا گوشت مرغ حرام است حرام.چرا ایندرو اوندرو میزنیم یکدفعه اعلام کنید.حروم فال قضیعه را فاتحه. والسلام.
خان قدیم
1
0
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
آقا مرغ محلی ک تو باغچه خودمان چینه کرده و مطمئن هم هستیم ک هیشکی هیچی ب هیچ جاش نزده بخوریم اشکال دارد؟؟؟؟
لامیا
1
0
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱
نظرات همه رو خوندم هرکی صادقانه نظر داد خداازش راضی باشه،هرکی هم دروغ ونیرنگ تحویل داد ...
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران