تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۷ نظر

حباب ۲ میلیون تومانی برای سکه!

به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران، طی یک هفته اخیر باتوجه به کاهش حدود ۳۰ دلاری قیمت هر اونس طلای جهانی، انتظار کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا داخلی می‌رفت، اما به دلیل افزایش نرخ ارز، قیمت‌ها در داخل نیز صعودی دنبال شدند؛ به‌گونه‌ای که اکنون سکه حباب نزدیک به دو میلیون تومان دارد، اما حبابی روی قیمت طلا وجود ندارد.

حباب سکه

اقتصاد۲۴ - محمد کشتی‌آرای اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت هر اونس طلای جهانی به متوسط حدود ۳۰ دلار کاهش داشته است و از ۱۹۳۱ دلار به ۱۹۰۱ دلار رسیده است. انتظار می‌رود که با کاهش ۳۰ دلاری قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت سکه و طلا در داخل نیز کاهش پیدا کند؛ اما برخلاف انتظار، باتوجه افزایش نرخ ارزی که در طول یک هفته اخیر رخ داد، سبب شد که همچنان شاهد صعودی پیش رفتن قیمت سکه و طلا در بازار‌های داخلی باشیم.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد به دنبال افزایش نرخ ارز، قیمت سکه و طلا نیز افزایشی بوده است؛ بطوریکه قیمت هر قطعه سکه در پایان هفته، به طور متوسط یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده که تنها به دلیل افزایش نرخ ارز بوده است. چنانچه قیمت جهانی طلا هم در طول این هفته افزایشی بود، طبیعتا قیمت‌ها بیشتر افزایش پیدا می‌کرد.


بیشتر بخوانید: دلار در مقابل رقبا بالا رفت


وی افزود: از سوی دیگر، در طول این هفته تقاضا برای خرید سکه و همچنین طلا در بازار وجود داشت و سبب شد که قیمت سکه باتوجه به عدم تعادل و تناسب عرضه و تقاضا دارای حباب شود. این در حالی است که قیمت طلا بدون حباب دادوستد شده است.

کشتی‌آرای در رابطه با تغییرات قیمتی در طول یک هفته اخیر، گفت: قیمت هر قطعه سکه طرح قدیم با افزایش یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است. همچنین قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نیز با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت از ۱۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۶ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در پایان هفته رسیده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: نیم سکه نیز با ۷۰۰ هزار تومان افزایش از هشت میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به ۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه هم با افزایش ۶۰۰ هزار تومانی به شش میلیون تومان و سکه‌های یک گرمی با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به سه میلیون تومان رسیده‌اند.

این مقام صنفی تصریح کرد: تمامی قطعات سکه، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب هستند. در حال حاضر هر قطعه سکه طرح جدید، یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان حباب دارد که حدودا ۳۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر بر آن افزوده شده است، چراکه حباب سکه در ابتدای هفته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

وی افزود: قیمت هر مثقال طلای آب شده نیز با ۲۷۰ هزار تومان افزایش در طول هفته به شش میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. علاوه براین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز حدود ۶۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر یک میلیون و ۴۹۲ هزار تومان قیمت دارد. همانطور که اشاره شد آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۹۰۱ دلار است.

منبع: ایسنا
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
هیچ
0
2
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹
از وقتی که سکه شد ۳ میلیون تومن تا الان که شده نزدیک ۱۶/۵۰۰ میلیون تومن همیشه درحال شنیدن این جمله حباب بودیم و هستیم و خواهیم بود!حباب چیه دیگه سکه ۸۰ هزارتومنی سال ۱۳۸۰ الان شده نزدیک ۱۷ میلیون تومن!با این رویه ای که درپیش گرفتین فقط دادگاه های خانواده و زندانهای کشور رو پر میکنین از مردهای که توان پرداخت مهریه چندصد سکه ای خانونهاشون رو ندارن و باید تو این وضعیت حباب سکه بسوزن و بسازن تو زندانهای کشور آب خنک بخورن بخاطر سیاستهای اشتباه مسئولین کشورمون!
سعید
جناب این حرفای تو بدرد حالو ها میخوره به اینم فکر کن که سال 1380 با 80 هزارتومن میشده چیزی بخری که الان به 17 میلیون هم نمی دن ارزش 80 هزارتومن اون زمان برابر 20 میلیون حالا هست دقیقا حرفای تو منو یاد حرف مادرم میندازه که میگه بابای تو وقتی اومده خاستگاری من سال 60 کلا 150 هزارتومن پول داشته خوب اینقدر عقلش نمی کشه که 150 هزارتومن الان کمه اون زمان با 50 هزارتومن یک خونه کامل میساختی چه کنیم
سید
1
0
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹
خاک
سعید
0
0
شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹
سلام واقعا نظر این کاربر با نام (هیچ) جناب برادر بزرگوار چرا همیشه یادگرفتین کوتاهی خودتون و ساده لوحی خودتونو تقسیر دولت بندازبن چه ربطی داره مثلا طرف جوگیر شده و واسه پز دادن 500 تا سکه کرده دولت باید جواب بده؟! میگن آدم عقل داره شعور داره بعدشم دختری که بخواد مهریه بزاره اجرا سکه چه 5 هزارتومن باشه چه 20 میلیون براش فرقی نداره !! کلا توی کشور ما اکثرا تبلی خودشونو گردن دولت میندازن مثلا فردی که تنبله و تا ساعت 11 ظهر خوابه اصلا دلار 1000 تومن کار فراون وقتی جنم کار نداره فرقی نداره آدم اگه خودش بخاد توی هزارن برابر اوضاع سخترشم پول در میاره چه فایده که توی ایران ما همش دنبال توجیع هستیم
هیچ
در پاسخ به شما بززگواران خدمتتون عارضم که اقتصاد کشور ژاپن ۴۰ سالِ رنگ تورم و پایین اومدن ارزش پول و سقوط سهام و بالا رفتن اجناس و خودرو و مسکن و.... به روی خودش ندیده و دولتش حامی سرسخته ملتشونه و ملتشون متناسب با درآمدشون در رفاه کامل زندگی میکنن!اون دوستی که مامانشو مثال میزنه و این یکی دوستمون که میگه مقصر خودمونیم چشم و گوشمونو باز میکردیم مهریه سنگین نمیزدیم ارجاعتون میدم به اقتصادهای کارآمد و بزرگ دنیا همچون کشورهای آلمان و فرانسه و ژاپن و کره جنوبی ببینین طرز تفکر اوناهم مثل شماست یا از دولت هاشون میخوان به وظایفشون عمل کنن تا دچار فروپاشی عظیم اقتصادی همچون ما نشن! تا وقتی امثال شماها باشن حال و روز ما همینه بهتر از این نمیشه که میگین اگر ۲۰ سال پیش سکه ۸۰ هزارتومن بوده الان باید حتما گرونتر باشه!!گرون باشه دوست من اما حقوق من و شما رو هم برطبق بالا رفتن سکه و تورم ببرن بالا و مثل حباب سکه به ما حقوق بدن ببین کسی صداش در میاد!ادمین جان بچاپ که دوستان ببینن پاسخشون رو دادم!
سعید
در جواب دوست گرامی و بزرگوار هیچ باید عرض کنم باید انسان واقعه بین باشه من با یک سری از حرفای جناب عالی موافقم ببنید انسان میتونه دیگرانو گول بزنه ولی خودشو که نمی تونه اگه مردم یک دقیقه وقعه بینانه بشینن فکر کنن میبینن که کلا درصد به شدت زیادی از تغییرات لحظه ای قیمت ها فقط و فقط مسوببش مردم هستن و به نظر من اینکه بگیم باعث بانی قیمت ها رپیس جمهوره یا دلاره یا فلان وزیر عرضه نداره همش کشکه حالا چرا این حرفو میزنم میگم به نظر شما وقتی قیمت مثلا یک کیلو گوجه ۵ هزارتومنه و روز بعد میشه ۶ هزارتومن و مردم حجموم میبرن بیشتر میخرن خوب دولت چه تقسیر داره اگه مردم فقط دوروزه نخرن قیمت ۵ هزارتومن که بماند التماس میکنن که بیان به ۳ هزارتومن بخرین چون روی دستشون میمونه وجناب عالی ژاپن و کره جنوبی رو مثال میزنی ولی به هیچ عنوان سهم مردمش در این شرایط کشورشونو نمی گی الان دلال کیه ؟؟ از خود مردم هستن اگه مردم اتحاد داشته باشن تمام دولت جمع بشن نمی تونن جنسی رو گرون کنن چون مردم نمی خرن ولی اگه مردم بی تفاوت باشن وعض همینی که هست تا ابدم میمونه یک مثال میزنم الان ماشینهای بنجل خوب چرا پراید شده 140 میلیون خوب چون مردم هی میخرن و ایران خودرو هم میگه مردم که ساده ان چرا کیفیت رو ببرم بالا اینا با همین راضین!! توی آلمان قیمت یک بطری شیر بوده 5 یورو روز بعد شد 5.5 یورو مردم به هیچ عنوان نخریدن که شبش مدیر اصلی اومد پای تلویزیون و معذرت خاهی کرد چون دید همه شیرها دارن فاسد میشن و مردم با هم هم پیمان هستن خواهش مندم ازت حتما برو تاریخچه چندین ساله ژاپن رو بخون تا بفهمی که ژاپن که سهم زیادش بخاطر مردمش هست نه دولتش ولی حیف که توی اصلا همبستگی نیست
هیچ
0
0
دوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام آقا سعید،ممنون بابت وقتی که گذاشتین و پاسخ بنده رو دادین؛آقا سعید من هم با فرمایشات شما موافقم که خیلی جاها مقصر اصلی خود ماها هستیم که بخاطر آز و طمع و از دست رفتن ارزش پول ملی هجوم میبریم برای خرید پراید از رده خارجِ ۱۴۰ میلیونی، و برای بدست اُوردنش سر و دست میشکونیم این حرف شما صحیح است،در مورد بقیه اجناس هم وضع همینطوره اگر واقعا همه نخرن وضع خیلی بهتر از این میشه!! اما با یک صحبت شما کاملا مخالفم اونم اینه که؛ دولت در گرانی های اخیر بخاطر خالی شدن خزانه مجبور به بالا بردن ۹۹ درصد اجناس شد و برای این صحبتم دلیل میارم براتون وقتی دولت قبلی ذخیره خزانه رو به دولت فعلی پُر تحویل میده دولت فعلی هم مجبوره خزانه کشور رو در اوخر ریاست جمهوری آقای روحانی به دولت بعدی پُر تحویل بده که حرف و حدیثی توش نباشه که مثلا پُر تحویل گرفتی خالی تحویل دادی!!!پس بهترین راه تشنه کردن بازارِ و گرانی و جو روانی راه انداختن از پشت پرده توسط دولته!!بنظر شما اگر رئیس قوه قضائیه یه دستور ساده برای برچیدن دلال و دلال بازی تو حوزه دلار و خودرو و مسکن و مواد غذایی و دیگر مایحتاج روزمره زندگی میداد چقدر دلالان و قاچاقچیان سودجویان میتونستن جلوی قوه قضائیه کشورمون ایستادگی کنن!شما در نظر داشته ما با داشتن قوی ترین سازمان اطلاعات و آگاهی دنیا از پس این سلطانهای سکه و دلار و ارز و طلا و.... برنمیومدیم!؟قطعا هیچ جنبنده و دلالی از پس قوه قهریه کشورمون برنمیان که این یک مزیتِ برای نظام کشورمون اما متاسفانه به خاطر همون دلیلی که گفتم خالی بودن خزانه دولت برای بازپس دادن به دولت بعدی مسئولین هیچگونه نظارتی برای گرانی ها وحشتناک از کنترل خارج شده ندارن و مردم هم به این داستان بخاطر بُعد روانیش ورود میکنن که نکنه دارائیهاشون بی ارزش تر بشه و ضرر زیان کنن و مجبور میشن دلار و سکه و طلا ذخیره کنن یا مثلا پول بی ارزش شدشون رو بدن پراید ۱۴۰ میلیونی بخرن تا بیشتر از این پولشون بی ارزش تر نشه حداقل با پولشون ماشین خریدن!یه نمونه دیگه بگم حتما تصاویر هوایی شرکتهای بزرگ خودرو سازی کشورمون ایرانخودرو و سایپا رو مشاهده کردین که چقدر انبار و زمینهای بزرگ کشورمون تبدیل به انبار خودروهای چند ده هزاری صفر کیلومتر شدن و هفته ای نیست که یه تصویر هوایی از این جور اماکن بیرون نیاد و هیچکس هم پاسخگو نیست گه چرا باید ملت برای خرید خودرو که وسیله مصرفیه اسمشون از توی قرعه کشی بیرون بیاد با این حجم بزرگ از خودروهای انبار شده که بعضا خیلیهاشون هنوز از دید دوربینهای هوایی ناشناخته باقی موندن!!دلیلش نخریدن منو شما نیست دلیلش کمبود و نواقص جنس نیست دلیلش تشنه نگهداشتن بازار برای بالا بردن قیمتهاست و متاسفانه فهمیدنِ این موضوع از عهده مردم خارجِ که چرا باید خودرو ساخته و تولید بشه بره پارکینگ اما کسری قطعه داشته باشه با این حجم عظیم از خودروهای پارکینگی!و در آخر آقا سعید من با ۲۲ سال سابقه کاری هنوز لباس پیمانکاری به تن دارم و ۸ سال مونده بازنشسته بشم مقصر اصلی کیه من هستم یا دولت که از من بیگاری میکشه تا ۳۰ سال شیره من و امثال منو بکشه دست آخرم با کمترین حقوق و مزایای وزارت کاری منو راهی زندگی بخور و نمیر بازنشستگیم کنن!بالا بردن حقوق توی این وضعیت حباب سکه و طلا و ارز، کار و وظیفه دولته که تو این وضعیت سرسام آور معشیتی باید انجام بدن اما به هیچ عنوان همچین کاری نمیکنن!ادمین عزیز زیاده گویی کردم به بزرگی خودتون ببخشین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت ساعت اپل، سامسونگ و شیائومی امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت انواع گوشی موبایل اپل امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت سکه پارسیان امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع زعفران + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت دلار و یورو امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پیش بینی یک کارشناس از قیمت مسکن تا پایان خرداد

حرکت جدید و معنادار یکتا ناصر علیه منوچهر هادی + عکس

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد

آخرین آمار شمار کشته‌های تصادفات نوروزی

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

نرخ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر می‌شود

دیدار اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف

قیمت محصولات ایران‌خودرو پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

اینفوگرافی/ کدام آقازاده‌ها تا امروز محاکمه شده‌اند؟

پسر آیت‌الله علم‌الهدی: ارتباطی با هولدینگ گردشگری ندارم

آغاز فروش بلیت قطارهای نیمه دوم فروردین

آخرین وضعیت جاده‌های کشور

فیلم/ ریزش سنگ در محور سیاه بیشه جاده چالوس

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

فیلم/ تصاویری باور نکردنی از رسول خادم

فیلم/ واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن واژه خیانت

هشدار به مردم درباره آگهی‌های جعلی فروش مسکن

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، چرا آن‌ها را جابه‌جا گذاشتید؟

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ چرا اعتراضات سیاسی در اکباتان متفاوت بود؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

خودروی محبوب ایرانی‌ها نسل عوض کرد

دهه هشتادی‌ها در بازار فروش اعضای بدن

کوچک‌شدن طبقه متوسط؛ مهم‌ترین تغییر اجتماعی سال ۱۴۰۲

مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب یک بروکر به آن‌ها دقت کنید

قیمت جدید طلا ۹ فروردین ۱۴۰۳

آزمون شیائومی برای شکست بازار پرترافیک خودرو

اقتصاد ایران برنامه‌ای برای ارتقای زیرساخت‌ها ندارد

پیش‌بینی وضعیت اقتصادی کشور در سال پیش‌رو

جنگ کوریدور‌ها در خاورمیانه

رقابت در صدر جدول لیگ یک جذاب‌تر شد

صمیمیت عجیب الناز شاکردوست و سروش صحت

فیلم/ کل کل امیرعلی نبویان و رامبد جوان سر سنگ کاغذ قیچی

فیلم/ رقص و آواز دختران در تلویزیون

وضعیت هواشناسی امروز

پیش‌بینی یک اقتصاددان از نرخ ارز در پایان سال ۱۴۰۳

مصرف بنزین دوباره اوج گرفت

آیا اسرائیل به قطع‌نامه آتش‌بس تن می‌دهد؟

چالش‌های بزرگ صداوسیما در جذب مخاطب

کاهش ۶ درصدی ماموریت‌های اورژانس در نوروز امسال

مشکلات اقتصاد ایران چیست؟

فیلم/ نیوشا ضیغمی: یک زلزله هشت ریشتری زندگی ام را ویران کرد

از دایی و فردوسی‌پور تا خنده‌های کفاشیان

پیش‌بینی‌ها برای جنگ روسیه و اوکراین

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول