تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۰۷ آذر ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۳ نظر

ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای +عکس و فیلم

ساعاتی قبل یکی از دانشمندان رده بالای حوزه هسته‌ای و موشکی کشور در منطقه آبسرد دماوند (استان تهران) ترور شد. در پی این ترور وزارت دفاع در اطلاعیه ای اعلام کرد که تلاش‌ها برای احیای محسن فخری‌زاده سودمند واقع نشد و این دانشمند هسته‌ای کشورمان به شهادت رسید.

ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای +عکس و فیلم

  اقتصاد۲۴ - در اطلاعیه وزارت دفاع آمده است: «بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل گردید.

متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سالها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اقدام ناجوانمردانه ترور یکی از مدیران متعهد و متخصص خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می نماید.».


بیشتر بخوانید: بیوگرافی محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای که ترور شد


محسن فخری زاده کیست؟

محسن فخری زاده از دانشمندان موثر و رده بالای حوزه تحقیقات علمی در کشور بوده است.

او تنها دانشمندی بود که نتانیاهو در یک برنامه از او نام برده بود و رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرده بودند که نقشه ترور وی در یک بار سال‌های گذشته شکست خورده بود.

رسانه‌های اسرائیلی ادعا کرده بودند که نام این دانشمند از طریق لیست‌های سازمان ملل به دست موساد رسیده است.
 
ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای

خودداری دفتر نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایران

دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از اظهار نظر درباره ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته‌ای ایران خودداری کرد. یک مقام مسئول در دفتر نتانیاهو در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: این دفتر از اظهار نظر درباره این موضوع خودداری می‌کند.

بنیامین نتانیاهو دو سال پیش مدعی شده بود که محسن فخری زاده تلاش‌های ایران برای تولید زرادخانه هسته‌ای را هدایت می‌کند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در توئیتی مبهم نوشت: شهروندان اسرائیل شنبه خوبی را برای شما آرزو می‌کنم. این پیام از نگاه برخی از رسانه‌های این رژیم، اشاره‌ای تلویحی و غیرمستقیم به این عملیات ترور بوده است.
ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای

واکنش اسرائیلی‌ها به ترور شهید فخری‌زاده

پایگاه اطلاع‌رسانی عبری زبان اینتل تایمز هم به نقل از نتانیاهو نوشت: دوست دارم که لیستی از مسائلی را که این هفته انجام دادم را با شما در میان بگذارم این لیست مفصل است، اما قادر نیستم همه چیز را برای شما فاش کنم. ‎
 

به نوشته این رسانه عبری زبان عملیات ترور صورت گرفته بعداز ماه‌ها برنامه ریزی و تعقیب انجام شده است.

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی اولیه از این حادثه تروریستی اعلام کرد: محسن فخری زاده با گلوله افراد ناشناس در تهران پایتخت ایران به قتل رسیده است. وی اگرچه بعد از ترور به بیمارستان منتقل شد، اما کادر بیمارستانی نتوانستند مانع از فوت وی شوند.

در این حال شبکه ۷ تلویزیون این رژیم هم با درج خبر، فرد قربانی این ترور را پدر برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد. این شبکه در سایت خود با انتشار تصویری از یک تک تیرانداز صهیونیست نوشت: چند فرد ناشناس مستقیما به سر فخری زاده شلیک کردند. ‎

همچنین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی علاوه بر تکرار اطلاعات سابق نوشت: ترور فخری زاده به سلسله و لیست طویلی از ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اضافه می‌شود که به عنوان چالشی بزرگ در زمینه مقابله با توسعه برنامه هسته‌ای ایران تبدیل شده بودند.

طی سال‌های مذاکره بین ایران و قدرت‌های بزرگ که منجر به توافق هسته‌ای شد، گزارش‌هایی درباره نقش اسرائیل و سازمان‌های مخالف جمهوری اسلامی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران از سوی رسانه‌های خارجی منتشر شده بود.

این رسانه مدعی شد از دست رفتن فخری زاده می‌تواند زیان بزرگی برای نظام ایران بعد از ترور (سردار شهید) حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران محسوب شود که ژانویه گذشته به وقوع پیوست. ‎ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای

مرکز پژوهش‌های اورشلیم (قدس) هم در گزارشی سریع که در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر شد اعلام کرد: بر اساس اطلاعات این مرکز، ضاربین از مسافتی بسیار نزدیک ترور خود را انجام داده و محافظ شخصی وی نیز در این حادثه کشته شد.

مرکز پژوهشی به طور ضمنی و با استناد به گزارش شبکه العالم اذعان کرد این اقدام کار عوامل موساد بوده است.

شبکه ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی در این زمینه تاکید کرد، این دانشمند بزرگی بود که اسرائیل را آزار می‌داد. ‎

در این بین پایگاه اطلاع رسانی روزنامه معاریو تاکید کرد مسئول برنامه هسته‌ای ایران در تهران ترور شد.

این روزنامه با اشاره به اظهار نظر نتانیاهو درباره اینکه نمی‌تواند همه چیز را بازگو کند تلویحا از نقش اسرائیل در این رابطه پرده برداشت.

پایگاه اطلاع رسانی روتر نیز با انتشار ویدئویی که بنیامین نتانیاهو در توئیتر خود به اشتراک گذاشته بود، نوشت: آیا ما قبلا درباره ترور این دانشمند هشدار داده بودیم. ‎

روزنامه یدیعوت احارانوت هم در گزارشی شبه مفصل در این زمینه آن را به آن را به یک داستان درام در تهران توصیف کرد و افزود دانشمند هسته‌ای بزرگی در استان تهران ترور شده است.

 
به نوشته این روزنامه، سرویس اطلاعات آمریکا به او لقب "عبدالقدیر خان" ایران داده، عبدالقدیر خان پدر برنامه هسته‌ای پاکستان بوده و اولین سانتریفیوژ‌ها را در اختیار ایران قرار داده بود.

یدیعوت در ادامه نوشت تا لحظه تهیه گزارش هیچ کس مسئولیت این ترور را به عهده نگرفته است، اما طی یک دهه گذشته، طی سلسله ترور‌هایی علیه مجموعه‌ای دانشمندان ایرانی صورت گرفته تا با این کار روند پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران به تاخیر افتد.

روزنامه هاآرتص هم لحظاتی بعد از انتشار خبر این اقدام تروریستی نوشت: تصاویر منتشر شده از خودروی حامل فخری زاده آثار گلوله را در شیشه جلوی آن نشان می‌دهد. در این حادثه سه یا چهار نفر دیگر هم کشته شدند.

این روزنامه با اشاره به واکنش حسین دهقان نوشت: مشاور نظامی رهبر ایران قول داد پاسخ این اقدام را به مسئولین انجام آن خواهد داد. دهقان در توئیتر نوشت: آن‌ها را از کرده خود پشیمان خواهیم کرد.

هاآرتص نوشت فخری زاده یک دانشمند فیزیک هسته‌ای است که پدر برنامه هسته‌ای ایران محسوب می‌شود بر اساس گزارش‌هایی که امروز منتشر شد او یک سال پیش هم از یک ترور جان سالم به در برده بود، وی سالهاست که زندگی مخفیانه‌ای داشته، اما نامش در سخنرانی نخست وزیر نتانیاهو در زمان کشف و افشای آرشیو هسته‌ای سری ایران اعلام شد.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
نجمه سادات
1
1
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
شهادتش مبارک ولی حق دانشمندان ما این نیست چرا دانشمندای خارجیا ترور نمیشن ‌...چرا اونقدری سفت و محکم محافظت نمیشن.
علی
0
3
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما فقط یک چیز میخواییم.
تا 24 ساعت آینده باید اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه پاک بشن...
مسعود
1
3
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
باید با ترور بزرگان صهیونیست جواب شونو داد تا کی باید شاهد ترور سلیمانی ها و فخریزاده ها و صیاد شیرازی ها بود؟
ناشناس
0
4
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
شهادتت گرامی باد
زهره سرداری
1
0
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
بخدا دلم بدرداومده ازاینهمه رنج وغصه،خدایا مگه توباصابرین نیستی،چرا مگه نمیگن توقرآنت اوردی الله یحب الصابرین،خدا صابرین رودوست داره ،خدا مگه ما بنده های صابرت نیستیم با اینهمه تحریمها ک کمرهمه روشکسته ،ماصبرپیشه کردیم،مگه وقتی سپهبد عزیزمون روبردی پیش خودت صبرنکردیم،پس کی ظفر میشه،خدایا خسته شدیم نگذارک کافرهم بشیم.چون صبرمان لبریزشده،خدایا مارو،ایران رو،کشورمون رودریاب
پر تلاش
1
1
جمعه ۰۷ آذر ۱۳۹۹
بدن همکاری اطلاعاتی رروسیه این اتفاقات ضد ایران نمی افتد- متاسفانه ما زیاد دوستای درستی نداریم- روسیه بزرگترین همپیمان اسراییله- من درد از سیستم پدافندی و موشکیه که توسط روسیه پشتیبانی شده و تکنولوژی روسیه هست- خدا بدادمان برسه-
ناشناس
0
0
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
دلم به درداومد تاکی بایداین انسانهای دلسوزونخبه روازدست بدهیم انتقامشون روبگیرید ازهر آشغالی که این کاروکرده
آرش هلیرودی
0
1
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بزرگ مرد شهادت مبارک انشا الله که همه‌ی دانشمندان ایران در کمال صحت و موفقیت در کار و زندگی باشند . باید با افرادی که منجرب این حادثه شدند به شدت بر خورد کرد.
تمام ایران هنوز داغ دار حاج قاسم سلیمانی هستند.چقدر ظلم چقر داغ چقدر نامزدی چقدر فتنه وچقدر اشک بس نیست ،به والله ما دیگه خسته شدیم روی این کره خاکی یا جای مای یا جای آمریکا و امسالش . وقتی کسی از چیزی بترسه دو راه را پش میگیره 1به طرف اون نزدیک نمی شه 2اون قدر نزدیک میشه تا نابودش کنه .الان آمریکا راه دو را در پش گرفته من واقعا براشون متاسفم .
ایران باید جوری انتقام بگیره واعمال قدرت کنه که آمریکا راه اول را در پیش بگیره.
هالو
0
1
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
الان موقع تلافی نیست
به وقتش انتقام میگیریم
نه یکبار
چندین بار
ازچندین کشور
ناشناس
0
3
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
بایداول بریم اقتصاد و خودروسازی و سیستم های حفاظت از نابغه هامون را درست کنیم بعد بیایم هسته ای بشیم، که مغزهای متفکر ایران را به این راحتی از دست ندیم.
ناشناس
0
1
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
شهادت مبارک ..ولی چرا بزرگان باید به راحتی ترور بشن به خدا حیف این چنین استادها وبزرگان مثل حاج قاسم سلیمانی را باید در ارز یک سال از دست بدهیم درحقشتن کوتاهی میکنم باید امنیت بیشتری داشته باشند موقع سفر
علی
0
0
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
آخر چرا اون که حاج قاسم که رفت این هم آقا محسن دیگه چه کسی مونده
ناشناس
0
2
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
از آمریکا و اسرائیل چیزی جز دشمنی و از مسئولین دولتی هم چیزی جز مماشات و خفت انتظار نداریم.
اما قوه قضائیه باید همه مسئولین و روسای سازمانهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و نظامی و سازمانهای حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح رو محاکمه کنه.
چون اگه این آقایون به وظیفه خودشون درست عمل می کردند دشمن نمی تونست ماه ها آقای فخری زاده رو تحت رصد اطلاعاتی قرار بده
اگه این آقایون به وظیفه خودشون عمل می کردند تروریستها چجوری می تونستند یک نیسان پر از مواد منجره رو وسط خیابون، بیخ گوش پایتخت منفجر کنند
اگه این آقایون به وظیفشون عمل می کردند چند نفر تروریست مسلح نمی تونستند ایشون رو به رگبار گلوله ببندند.
آقایون با این پیامها دارند فرافکنی می کنند

هنوز وعده انتقام سخت شما در گوش ما هست
ناشناس
0
0
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
مرگ بر امریکاورژیم غاصب صهیونیستی دردود بر پیکر پاک شهید فخریزاده
مریم
0
1
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خون ها ریخته میشود تا ایران سرافراز باشد شهادت مبارک
زهره
0
1
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
شهادت مبارک بزرگ مرد
محمدمهدی_حسین
0
0
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
تا چراغی در میان این شبستان روشن است

تا تنور نان گرم مرد چوپان روشن است

شک نکن قصد پلنگ تیز دندان روشن است

امشب از داغی دوباره چشم ایران روشن است

یوسفی رفته است آری وضع کنعان روشن است
ناشناس
1
0
شنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۹
خدادشمنان این مملکت رونابودکند اگراینطوری مسولین روترور کنند کسی برای پاسخ دادن به مردم نمی ماند بایدجلوی این ترورهاگرفته شودباکروناخیلی هامردند ترور بدترازکروناشده است
۹
0
1
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹
دلیل روبایدتوی سیستم خودمون جستوجوکنیم
ناشناس
0
1
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹
تو رو خدا انتقام بگیرید ازشون
اینا سرمایه های ارزشمند این کشورن هر کسی مثل اون ها نمیشن چندین سال طول میکشه تا جایگزین بشن
قلبمون گرفت والا
behzaad
0
3
يکشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۹
ما خواهان مجازات قاصران این ترور هستیم.
ناشناس
0
1
پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹
شهادتت مبارک شهید محسن فخری زاده
مهران
0
0
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹
چقد راحت داریم از دستشون میدیم،همش حرف میزنیم چرا یه شوک بزرگ نباید به اینا وارد بشه تا بفهمن چی ب چیه،چرا همش باید بخوریم و ساکت بشینیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

ریزپرنده چیست؟

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/استوری متفاوت زهرا داوودنژاد در روز تولدش

خبر خوب هواشناسی برای نیمه اول اردیبهشت

شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد

عکسی از یک بنر در تهران که پُر سر و صدا شد

فیلم/سوتی منشوری تلویزیون در پخش کارتون پت و مت

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید

واکنش ایلان ماسک به حمله اسرائیل به ایران

استایل شیک هانیه توسلی در عکس جدیدش

اولین عکس از پایگاه هوایی اصفهان بعد از حمله دیشب

بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!

جدول لیگ برتر بعد از برد استقلال

دقیقی: بین دو نیمه خیلی تند با بازیکنان حرف زدم

مشت‌های گره کرده نکونام و اعتراض کادر فنی حریف

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب

کارشناس پنالتی جنجالی استقلال: داور خیلی مشکوک قضاوت می‌کند

درگیری لفظی میان نتانیاهو و وزیر خارجه آلمان

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

پیش‌بینی بورس فردا شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم

فرانسه کمک به اسرائیل برای مقابله با پاسخ ایران را تایید کرد

مُهر تائید فرمانده هوافضای سپاه بر نظرات تحلیلگر ایرانی

ارمنستان ۴ روستای منطقه «قزاق» را به آذربایجان واگذار کرد

عکس/آرام جوینده خواننده شد

واکنش مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به علنی شدن تذکر رهبری درباره گشت ارشاد

حضور علی دایی و خاتمی در مراسم ترحیم همسر «محسن مهرعلیزاده»

گفت‌وگوی روزنامه اطلاعات، با استاد محمدرضا شجریان پیش از انقلاب

حمایت علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل