تاریخ انتشار: ۰۹:۴۹ - ۱۷ دی ۱۳۹۹

طرز تهیه سالاد یونانی + عکس

سالاد یکی از محبوب‌ترین پیش‌غذا‌ها در دنیاست که انواع مختلفی دارد و می‌توان برخی از آن‌ها را به خاطر ترکیبات کاملی که دارند، به عنوان غذای اصلی میل کرد.

طرز تهیه سالاد یونانی

اقتصاد۲۴ - سالاد‌ها یکی از محبوب‌ترین و متنوع‌ترین ترکیبات غذایی در سراسر جهان هستند. اگر به رستوران‌های بزرگ سری بزنید، می‌بینید در منوی آن‌ها انواع سالاد‌ها وجود دارند که گاه از غذا‌های اصلی گران‌تر و متنوع‌تر هستند. سالاد‌ها اغلب به صورت پیش‌غذا سرو می‌شوند؛ اما خیلی از آن‌ها به دلیل ترکیباتی که دارند، می‌توانند به عنوان غذای اصلی نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

سالاد‌ها اغلب از ترکیب سبزیجات مختلف همراه با چاشنی‌هایی مثل سرکه، سس، نمک، فلفل، آب‌لیمو، آب‌غوره و... تشکیل می‌شوند. سالاد‌ها معمولاً به صورت سرد سرو می‌شوند و ممکن است علاوه‌بر سبزیجات مواد غذایی دیگری مانند تخم‌مرغ، حبوبات پخته، گوشت، پنیر و... به آن اضافه شود که در این صورت ارزش غذایی سالاد بیشتر می‌شود و می‌توان به عنوان غذای اصلی نیز آن‌ها را میل کرد.

در این بخش آموزش سالاد یونانی را برای شما در نظر گرفته‌ایم. این سالاد یک از معروف‌ترین سالاد‌های کشور یونان است که طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد. این سالاد تا حدودی شبیه سالاد شیرازی خودمان است. از آن جایی که در ترکیبات این سالاد از سس استفاده نشده است، برای کسانی که رژیم دارند یا به دنبال خوردن خوراکی‌های سالم هستند، گزینه مناسبی است. مواد تشکیل دهنده این سالاد همیشه در دسترس است؛ بنابراین می‌توانید به‌راحتی آن را در منزل تهیه کنید و در کنار خانواده و دوستان از خوردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد یونانی

مواد اولیه تهیه سالاد یونانی برای ۴ نفر
پنیر فتا: ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی: ۲ عدد
خیار: ۲ عدد
پیاز قرمز: ۱ عدد
زیتون سیاه: ۱ پیمانه
روغن زیتون: ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد (در صورت تمایل)
آبلیموی تازه: به میزان لازم
نمک: به میزان لازم
فلفل سیاه: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه سالاد یونانی

طرز تهیه سالاد یونانی

پنیر فتا

۱- نکات مربوط به پنیر فتا
پنیر فتا پنیری یونانی است که از شیر بز و گوسفند تهیه می‌شود و امروز درکشور‌های مختلفی مثل ایران هم کاربرد دارد. این پنیر طرفداران زیادی دارد و یکی از معروف‌ترین پنیر‌ها در دنیاست. پنیر فتا خرد شده را می‌توان در تهیه انواع سالاد و در ترکیب با سبزیجات مختلف استفاده کرد. همچنین داخل در بعضی از ساندویچ‌ها مصرف دارد. فتا جزء پنیر‌های شور است. اگر می‌خواهید کمی از شوری آن کم شود، آن را در آب جوشیده قرار بدهید.

طرز تهیه سالاد یونانی

۲- نکات مربوط به پیاز
وقتی برای خرید پیاز به بازار‌های میوه و تره‌بار می‌رویم، ممکن است رنگ‌های مختلفی از پیاز را بینیم. بدون توجه به اینکه هرکدام از این پیاز‌ها مصارف مشخصی دارند، آن‌ها را می‌خریم. درواقع دم‌دست‌ترین پیاز را انتخاب می‌کنیم، غافل از اینکه ممکن است پیاز انتخاب شده برای مصرفی که در نظر داریم، مناسب نباشد.
اگر بخواهیم به طور مختصر در مورد کاربرد انواع پیاز توضیح بدهیم، باید از پیاز زرد که معروف‌ترین عضو خانواده پیازهاست، شروع کنیم. این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. پیاز سفید نسبت به پیاز زرد طعم ملایم‌تری دارد. از نظر کاربرد تقریباً مثل پیاز قرمز است و می‌شود آن را خام خورد و یا در سالاد‌ها و دیپ‌ها از آن استفاده کرد. این پیاز برای غذا‌های مکزیکی هم بهترین گزینه است.
پیاز قرمز نسبت به پیاز سفید و زرد فیبر بیشتری دارد و به خاطر رنگ زیبایش می‌توان از آن برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد. علاوه‌بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچ‌ها هم انتخاب مناسبی است. پیاز‌های قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی‌دهند؛ بنابراین معمولاً برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

طرز تهیه سالاد یونانی

۳- نکات مربوط به زیتون
زیتون یکی از خوشمزه‌ترین و مفیدترین خوردنی‌های همراه با غذاست که لذت غذا خوردن را چندین برابر می‌کند و از ارزش غذایی بالایی برخودار است. زیتون سیاه به دلیل داشتن ویتامین آ می‌تواند سلامتی چشم و بینایی را بهبود ببخشد. برخی مطالعات نشان داده است که خوردن زیتون سیاه موجب تسکین برخی درد‌ها در مفاصل می‌شود. زیتون سیاه حاوی برخی خواص ضد التهاب قوی است که می‌تواند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کند. مصرف زیتون سیاه به طور منظم می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند.

حال که با برخی خواص زیتون آشنا شدید، ممکن است این سوال برای‌تان پیش بیاید که اگر زیتونی که خریده‌اید، تلخ بود، چطور باید تلخی آن را بگیرید؟

همه انواع زیتون‌ها تلخ هستند که راه از بین بردن تلخی آن شستشوی چندباره آن‌ها با آب است؛ یعنی اینکه زیتون‌ها را سه تا چهار بار باید بشویید. سپس بعد از هر بار شستن در آب نمک بخوابانید تا طعم مطلوبی به دست بیاورد. پس از اینکه تلخی زیتون‌ها از بین رفت، دوباره آن‌ها را در آب نمک که مقدار شوری آن مطابق میل شماست، بریزید؛ سپس روی زیتون‌ها ۲ قاشق روغن زیتون و یک قاشق گل‌پر بریزید و در جای خنک به غیر از یخچال نگه دارید.
۴- نکات مربوط به روغن زیتون
روغن زیتون به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، در رژیم غذایی بسیاری از افراد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما از آنجا که قیمت روغن زیتون خالص بالاست، معمولاً در هنگام عرضه در بازار با روغن‌های معمولی مخلوط می‌شود. درنتیجه از کیفیت آن کاسته می‌شود؛ بنابراین کسانی که به دنبال خرید روغن زیتون هستند، اغلب می‌پرسند که چطور روغن زیتون اصل را تشخیص بدهیم. البته تشخیص خالص بودن روغن زیتون کار چندان ساده‌ای نیست. با این حال کارشناسان برای تشخیص روغن زیتون اصل سه روش را به شرح ذیل ارائه داده‌اند:

۱- برای انتخاب روغن مرغوب، بهتر است که اول آن را ببویید. روغن زیتون خوب باید بوی میوه زیتون، سیب یا علف تازه بدهد که مربوط به نوع زیتون یا زمان برداشت آن است؛ بنابراین اگر بوی فلز احساس کردید، بدانید که روغن نامرغوب یا فاسد است.

۲- روش دوم برای تشخیص روغن زیتون اصل این است که آن را بچشید. اگر ۱ قاشق روغن زیتون را در دهان خود بریزید و در دهان بچرخانید و با استشمام هوا آن را فرو بدهید، باید بعد از چند لحظه در گلوی خود تلخی و تندی شدیدی احساس کنید. به نحوی که گلوی شما بسوزد. در بعضی موارد افراد به دلیل تندی بیش از حد روغن به سرفه می‌افتند. درست پس از ۱ دقیقه مزه تلخی و تندی از بین می‌رود و خوشمزه می‌شود. ضمن اینکه فرد با خوردن این روغن در دهان خود احساس چربی نمی‌کند. با خوردن روغن زیتون اصل در ابتدای زبان احساس شیرینی و در انتهای آن احساس تلخی و سوزش خواهید داشت.

۳- روش بعدی برای تشخیص روغن زیتون اصل رنگ آن است. رنگ روغن زیتون باید زرد مایل به سبز باشد. البته رنگ روغن زیتون معیار مناسبی برای تعیین کیفیت روغن نیست؛ زیرا به‌راحتی می‌توان در آن تقلب کرد.طرز تهیه سالاد یونانی

۵- نکات مربوط به فلفل دلمه‌ای
همان‌طور که می‌دانید، فلفل دلمه‌ای سبزی پر خاصیتی است که مصرف آن به تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی از جمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرما‌خوردگی محسوب می‌شود و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و نیز رفع یبوست بسیار مفید است.

ته فلفل دلمه برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیرشان دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود داشته باشد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده که بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

طرز تهیه سالاد یونانی

طرز تهیه سالاد یونانی

۱- ابتدا خیار‌ها را تمیز بشویید و روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه‌حلقه خرد کنید. سپس گوجه فرنگی‌ها را هم تمیز بشویید و به صورت مربع‌های درشت خردکنید. پیاز‌ها را هم به صورت حلقه‌ای خرد کنید.

۲- فلفل دلمه‌ای را بشویید و ریز‌ریز خردکنید (اگر از فلفل دلمه‌ای با رنگ نارنجی یا زرد استفاده کنید، سالاد زیباتری خواهید داشت؛ اما حتماً از فلفل سبز هم استفاده کنید؛ زیرا طعم فلفل دلمه‌ای سبز قوی‌تر است) هسته‌های زیتون را بیرون بیاورید و آن‌ها را نصف کنید. حالا همه مواد را داخل ظرف سالاد بریزید و با هم مخلوط کنید.

۳- روغن زیتون + آب‌لیمو ترش تازه + نمک + فلفل سیاه را اضافه کنید. مواد را حسابی زیر و رو کنید تا چاشنی‌ها جذب مواد شوند. پنیر فتا را به صورت مربع‌های کوچک برش دهید و به مواد اضافه کنید. مواد را دوباره زیر و رو کنید. روی ظرف سلفون بکشید و آن را به مدت ۲ ساعت داخل یخچال استراحت بدهید.

منبع: فرارو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های جک و لیفان شرکت کرمان موتور امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

هشدار اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا

سد چمشیر فاجعه آفرید

فیلم/ مهناز افشار: در ایران پسر بازی هم می کردم

عکس/ دورهمی ستارگان سینما در یک کافه

قیمت دلار و یورو امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ +جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت قند و شکر امروز

قیمت روز روغن خوراکی + جدول

قیمت انواع خودرو‌های مزدا ۳، بسترن و کاپرا گروه بهمن امروز

قیمت تبلت سرفیس و سامسونگ امروز + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

اینفوگرافی/ ایران در جایگاه بیست و پنجم طولانی‌ترین ساعات کاری در جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ثبت نام مجدد در نوبت دوم کنکور از فردا (چهارشنبه)

درگیری شدید مامور گشت ارشاد با یک دختر در رشت +فیلم

اطلاعیه تعطیلی مدارس چهارشنبه ۲۹ فروردین

عکسی از یک آگهی تبلیغاتی مخصوص اتباع در تهران

تکلیف مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص شد

آخرین خبر درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران

یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین‌ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است

پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رونمایی فرهاد مجیدی از چهره جدیدش در برج خلیفه

استدلال عجیب کیهان از عامل مشکلات اقتصادی مردم

پست دلگیر همسر بازیگر فوت شده تلویزیون

تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی

محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد

هزینه مردن هم در تهران سر به فلک کشید!

روایت فایننشال تایمز از نحوه پاسخ احتمالی اسرائیل

ناگفته‌های همسر ناصرعبداللهی از مرگ او

حادثه دلخراش، امیرحسین صادقی را راهی بیمارستان کرد

اردن به هیچ کشوری حریم هوایی خود را نخواهد داد

زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آرش رضامند چه نوشت که احضار شد؟

سی ان بی سی: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده

نتانیاهو تحت فشار است

فیلم/لایو جنجالی بهاره رهنما در مورد رابطه بدون ازدواجش

اطلاعیه پلیس: فوت دختر جوان در ساختمان وزرا کذب است

نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟

معلمان در دایره فقر؛ روایتی سیاه و کدر از وضعیت معیشت و حقوق‌های ناچیز آموزگاران

جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس

شایعات جدید و جنجالی درباره فیلم «مست عشق»

احضار یک استقلالی به خاطر استوری جنجالی اش+ عکس

عکس/ آنا نعمتی قید آرایش را زد

عکس‌های جذاب بازیگر دونگ‌یی در طبیعت کره‌جنوبی

پیشتازی بانک ملی ایران در واگذاری‌ها با ثبت رکورد‌های جدید توسط آینده پویا

عکس/ تغییر چهره جذاب پادشاه سوکجونگ در ۵۲ سالگی

معرفی ورژن جدید خودروی محبوب مولتی‌میلیاردر‌های ایرانی + عکس

حمله هکری به سایت‌های اطلاعاتی اسرائیل

فیلم/لحظه دردناک خودکشی یک زن در ترکیه

اعلام زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس + جدول

عکسی تلخ از التماس سرباز روس برای زنده ماندن!

حمایت صریح محمد خاتمی از پاسخ ایران به اسرائیل

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد

بانک رفاه کارگران دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد

معرفی ۵ کارت گرافیک عالی برای سیستم گیمینگ و گیمر‌های حرفه‌ای

۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم

آمریکا درباره حمله به ایران برای اسراییل چه شرطی گذاشت؟

قیمت گوشت گوسفندی امروز ۲۸ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

ماجرای احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی

فیلم/استوری مریم مومن از مافیا با صدای خواننده زن قدیمی

زمان صدور کارت سوخت تغییر کرد

عکس/ سلفی مثلا بی‌حواسی حدیثه تهرانی در ماشین