تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
تعداد نظرات: ۲۱ نظر

چالش تعیین نرخ دیه در ۱۴۰۰

تعیین نرخ دیه و بیمه شخص ثالث برای سال آینده یکی از چالش‌های قوه قضاییه و بیمه مرکزی است. از یک سو طبق سنت هر ساله نرخ دیه بر اساس تورم افزایش می‌یابد.

بیمه شخص ثالث

اقتصاد۲۴ - تعیین نرخ دیه و بیمه شخص ثالث برای سال آینده یکی از چالش‌های قوه قضاییه و بیمه مرکزی است. از یک سو طبق سنت هر ساله نرخ دیه بر اساس تورم افزایش می‌یابد. اما امسال با توجه به افزایش تورم به ۳۴.۲ در بهمن و البته نرخ ارز که در پاییز سال جاری به کانال‌های بالای ۳۰ هزار تومان نیز وارد شد، تعیین نرخ بیمه‌ای که افراد از عهده پرداخت آن برآیند، سخت‌تر از سنوات گذشته شده است، چرا که میان افرادی که بیمه شخص ثالث را برای پوشش رخداد‌های ناگهانی به شرکت‌های بیمه پرداخت می‌کنند با افرادی که از این نوع بیمه برای مزایایش بهره می‌برند، باید تفاوت باشد. هر چه نرخ اعلامی توسط قاضی‌القضات بالاتر باشد، به مراتب حق بیمه ابلاغی نیز بیشتر خواهد بود. در این صورت طیف بزرگی از جامعه را با فشار اقتصادی مضاعفی روبه‌رو کند که به تبع آن، آسیب‌هایی نظیر بیمه‌گریزی را به دنبال خواهد داشت. شرایط زمانی برای تعیین میزان دیه دشوارتر می‌شود که حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بیکار و پیوستن بخش اعظمی از آن‌ها به بخش حمل و نقل به محاسبات اضافه شود. در این صورت این طیف با فشار مضاعفی برای امرار معاش خود روبه‌رو خواهند شد.

راننده محوری در بیمه‌نامه‌های جدید

البته اخیرا مشوق‌هایی نیز برای دریافت‌کنندگان این نوع بیمه از سوی بیمه مرکزی در نظر گرفته شده است، دهم اسفند ماه بود که غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد؛ در قانون جدید بیمه شخص ثالث ۱۶ آیین‌نامه از شفاف‌ترین قوانین موجود است و مطابق آن رانندگان مشمول تخفیفات بیمه‌ای پس از فروش خودرو می‌توانند تخفیفات یاد شده را به خودروی جدید خود یا همسر، والدین و فرزندان بلاواسطه منتقل کنند. سلیمانی در خصوص جزییات این آیین نامه گفته است: در قانون قبلی بیمه شخص ثالث تنها به خودرو تعلق می‌گرفت، اما پس از اجرای طرح راننده محوری و ضرورت شفاف‌سازی بیشتر، اطلاعات مربوط به گواهینامه مالک خودرو نیز در سامانه سنهاب ثبت خواهد شد و هر فرد می‌تواند با مراجعه به سایت بیمه مرکزی از تخفیفات خود مطلع شود و از آن استفاده کند. علیرضا محمدعلی، کارشناس بیمه بر این باور است که با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم انتظار می‌رود تعیین نرخ دیه از سوی قوه قضاییه برای سال آینده به گونه‌ای تعیین شود که تعادل بین رقم حق بیمه شخص ثالث و نرخ دیه، به نفع تمامی ذی‌نفعان باشد.

رابطه مستقیم نرخ دیه و بیمه شخص ثالث

محمدعلی در این خصوص به گفت: هر ساله در اسفند ماه بر اساس یک شاخص تورمی نرخ دیه تعیین و اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد در سال‌های گذشته در دوره‌هایی در منحنی یکسان و بدون نوسان جلو رفته‌ایم، اما از سال ۱۳۹۰ نرخ دیه به یک‌باره بیشتر شد به گونه‌ای که نرخ دیه ۴۵ میلیون تومانی به دلیل تاخیر‌های گذشته در سال ۱۳۹۱ به ۹۰ میلیون تومان رسید.

او ادامه داد: نرخ دیه هر سال با یک آهنگ رشدی بالا می‌رود، اما آنچه مطرح می‌شود، این است که افزایش نرخ دیه تبعاتی هم در پی دارد و منجر به افزایش نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث می‌شود و این افزایش نرخ‌ها هزینه‌های بیشتری برای افراد بیمه‌گذار و مردم به دنبال خواهد داشت.


بیشتر بخوانید:  تعیین نرخ دیه ۱۴۰۰ در دستور کار قوه قضاییه


این کارشناس بیمه‌ای افزود: به نظر می‌رسد که یک جریان رسانه‌ای باید برای سال پیش‌رو ایجاد شود تا مجموعه قوه قضاییه در افزایش نرخ دیه یک تعدیلی ایجاد کند تا نرخ این بیمه خیلی افزایش پیدا نکند، چراکه طبق برآورد هر چند ممکن است برای شرکت‌ها مشکل چندانی به همراه نداشته باشد، اما برای بیمه‌گذاران باعث مشکلاتی خواهد شد که از آن جمله می‌توان به بیمه‌گریزی اشاره کرد.

او ادامه داد: همواره ما در این نوع از بیمه با تاخیر‌هایی مواجه هستیم و با وجود اجباری بودن این بیمه‌نامه‌ها، تمامی مجموعه‌های خودرویی و دارندگان خودرو و موتوسیکلت هنوز به این بیمه‌نامه نپیوسته‌اند و با افزایش قیمت‌ها شاهد کاهش بیمه شخص ثالث از سوی افراد بیشتر و بیمه‌گریزی خواهیم بود.

او تصریح کرد: با توجه به ضعف درآمد‌ها و کاهش قدرت خرید مردم به نظر می‌رسد یک بازنگری کلی در گذشته این نوع از بیمه‌نامه و در خصوص آهنگ کاهشی آن از سوی قوه قضاییه باید صورت گیرد. او خاطرنشان کرد: ضمن آنکه در پرداخت خسارت‌ها نیز با مشکلاتی روبه‌رو هستیم و بر این اساس شدت این بازنگری قوه قضاییه باید بیشتر باشد.

این صاحب‌نظر حوزه بیمه در پاسخ به این پرسش که آیا برآوردی از تعداد بیمه‌گریزی (شخص ثالث) در کشور وجود دارد؟ گفت: در خصوص فرار از بیمه اجباری در بخش موتوسیکلت‌ها این قضیه به وفور دیده می‌شود و در خصوص خودرو‌های سواری نیز در مجموع می‌توان گفت این رقم بیش از ۵۰ درصد است البته آمار‌های شرکت‌های بیمه با پلیس راهور در این زمینه چندان نزدیک به هم نیستند و گاهی این آمار‌ها تا ۷۵ درصد هم ذکر شده است که افراد زیادی بیرون از این حلقه قرار می‌گیرند و در صورتی که این نرخ‌ها باز هم رشد کند این میزان باز هم رشد خواهد داشت.

او ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم افراد را برای بیمه ثالث موتوسیکلت‌ها و خودرو‌های سواری ترغیب کنیم، مشوق‌هایی را نیز برای افراد در نظر گرفته‌ایم؛ تخفیف در جریمه‌ها تا بخشودگی در تاخیر پرداخت‌ها، اما در خصوص سایر بیمه‌ها نیز باید چنین مشوق‌هایی را در نظر بگیرند و با توجه به اینکه این بیمه‌نامه اجباری است باید سعی شود قدرت خرید مردم را مدنظر قرار دهیم.

این کارشناس بیمه‌ای با بیان اینکه با توجه به اوضاع کنونی اقتصادی رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ دیه مناسب نباشد، گفت: ما در سال‌های گذشته بررسی‌هایی را در خصوص نرخ دیه انجام دادیم، زمانی که نرخ دیه تعیین می‌شود، می‌توانند از یکسری از ابزار‌ها بهره گیرند مثلا شتر، نقره یا مسکوکات که مبنای تعیین نرخ‌گذاری دیه است. در آن سال‌ها کار‌های پژوهشی زیادی صورت گرفت تا کمکی برای مردم باشد و نرخ دیه به گونه‌ای پیش‌بینی شود تا خیلی نرخ بیمه‌نامه اجباری افزایش قیمت پیدا نکند و در این بررسی‌ها حتی برای اینکه شتر را به عنوان شاخص تعیین نرخ دیه مشخص می‌کند سعی بر آن شد تا شتری را انتخاب کنند که لاغرتر و ضعیف‌تر باشد تا نرخ پایین‌تری برای دیه تعیین شود و ضرورت دارد با این روش‌ها حرکت‌هایی برای افزایش قدرت خرید مردم انجام شود.

دریافت خسارت از بیمه با تصادفات ساختگی

او گفت: زمانی که نرخ دیه پایین بود در مطالعاتی که صورت گرفت، مشخص شد در تصادفاتی که منجر به جرح شده است بسیاری از مراجعات در سطح مراجع درمانی بوده، موضوع از سوی افراد حل و فصل شده و مشکل از سوی طرفین برطرف شده بود، اما پس از آنکه نرخ دیه افزایش پیدا کرد اتفاقات عجیبی صورت گرفت به گونه‌ای که مراجعات قضایی رشد پیدا کردند و نرخ دیه چشم‌گیر شد و مبلغی که افراد دریافت می‌کردند هم بسیار بیشتر شده بود.

این کارشناس بیمه‌ای افزود: به نظر می‌رسد افزایش نرخ دیه باعث می‌شود که تصادفات ساختگی نیز برای گرفتن خسارت‌ها بیشتر شود و بین افزایش نرخ دیه در حوادث ساختگی رابطه مستقیم دارد و بر اساس آمار‌ها ۲۰ درصد پرداخت‌های بیمه‌ای مربوط به حوادث ساختگی است. البته برآورد‌های آماری پزشک قانونی بعضا حوادث ساختگی را ارقامی بیش از این اعداد نشان می‌دهد و ما همواره با حوادث ساختگی که منجر به جرح و موضوع بیمه مطرح می‌شود، روبه‌رو هستیم و باید قوه قضاییه به گونه‌ای سیاستگذاری کند که هم حوادث ساختگی را افزایش ندهد و هم قدرت خرید مردم را در نظر گیرد.

منبع: اعتمادآنلاین
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
فرهاد
0
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
ارزان ترین وبی ارزش ترین چیزی که در کشور ما وجود دارد دیه وخون بهای کامل انسان است الان با ۳۳۰ میلیون دیه وخون کامل یک ایرانی فقط میشود ۱۰ متر آپارتمان خرید
علی فتحی
1
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
چقد بدبخت و بی ارزش شدیم ما ایرانی ها .دنا پلاس ۴۴۰ میلیون خون یه انسان ایرانی ۳۳۰ میلیون گریه کنیم یا بخندیم .
واقعیت
1
0
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
اگر مسعولین کشور ما ایران مسلمان واقعی باشن نرخ دیه برابر است با صد شتر بالغ ۶ سال به بالا که الان شتری که دین مقدس اسلام مشخص کرده نفری ۲۵ میلیون تومان است .این سه میلیون وسیصد هزار تومن ک برای قیمت شتر مشخص کردن الان پول بوقلمون میباشد نه شتر .
فرهاد
1
0
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
دین اسلام دین کاملی است و قران وپیامبر وخدا راه روشن رو برای ما مشخص کرده وجای چونه زدن نیست وکسی که نخاد به هردلیلی خلاف شرع اسلام عمل کند بی دین وکافر است .دیه صد شتر به قیمت واقعی نه شتر به قیمت غاز .و بدبخت کردن خانواده هایی ک سرپرستشون رو از دست دادن وبدبخت تر کردن یتیم و حق ناس
نگار
1
0
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
کجا پیامبر اکرم فرمودن نرخ دیه با نرخ تورم بالا رود .نرخ دیه ۱۰۰ شتر به قیمت روز است .بیاید واقعبت را بپذیریم و خدا رو بشناسیم
اقتصاد
1
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
الان تمام اجسام دوروبرما از دیه وخون انسان ایرانی بالاتر شده .چقد ما ایرانی ها رو بی ارزش وارزان کردن .
علی فتحی
1
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خبر گذاری ها رو ک نگاه میکنم میبینم اکثر آنها سعی میکنن به بهانه هایی نرخ دیه رو مجانی کنن قطعا اینا از طرف بیمه ها سود ومنفعتی نصیبشان شده ک میخان ملت حادثه دیده رو به خاک سیاه بنشونن و به فکر یتیمان ومردم بدبخت نیستن .خدا رو بشناسید
ناشناس
1
0
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
شمایی ک هزار بهانه میارید ک انسان رو در رابطه با گرفتن دیه بی ارزشتر کنن چرا وقتی پراید ده برابر قیمتش رفت بالا و۱۳۰ میلیونی شد همتون درسکوت بودید .خدا رو بشناسید .دین واسلام راه روشن رو مشخص کرده دیه صد شتر به قیمت واقعی .نه شتر به قیمت بزغاله
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
چقدر بدبخت هستیم ما ایرانی ها .خوراکی از دیه وخون بهای کامل انسان ایرانی بیشتر وگرانتر است .خیلی ها دارن سعی میکنن دیه وخون بهای ایرانی جماعت رو مجانی کنن ‌.اینجا برای خون بهای انسان ارزشی قاعل نیستن وراندها ولابی گری های بیمه از خون وجان و فرزند یتیم وخانواده های مصیبت زده بیشتر است کم کم جان ما ایرانی ها مجانی میشود
ناشناس
0
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خون بها ودیه رو اسلام وشرع مشخص کرده صد شتر به قیمت روز .اگر از این ارزانتر باشد درگیری و چاقو کشی و خیلی خشونت وکشت وکشتار رواج پیدا میکنه .پیغمبر همه جوانب را در نظر گرفته ک هم خانواده مصیبت دیده از لحاظ مالی تامین باشد وهم این مبلغ دیه برای جنگ وخونریزی و ضرب وجرح باز دارنده باشد
واقعیت
0
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
دیه باید مبلغش برای خشونت و درگیری وقتل وکشتار بازدارنده باشد نه اینکه شتر رو به قیمت بزغاله به مردم تحمیل کنیم ودیه را ارزان ونزدیک به مجانی کنیم ک خیلی ها بتونن آدم بکشن و قیمت صد عدد بزغاله به خانواده مصیبت دیده پرداخت کنن
محمد
0
1
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
وقتی پراید ده میلیونی ۱۳۰ میلیون شد به فکر قدرت خرید مردم وسفره مردم نبودید .الان با دیه وخون بهای بی ارزش وارزان ۳۳۰ میلیون تومن حتی نمیشود الاغ خرید وسوار شد .همه چی ۲۰ برابر شد وبه فکر قدرت خرید مردم نبودید حالا که یتیمی ک سرپرستش رو توی حادثه تصادف از دست داده وتمام امید وآینده ان یتیم دیه وخون بهای سرپرستش از شرکت بیمه هست به فکر توان خرید مردم افتادید یا به فکر سود ومنفعت بیمه هستید ک شتر ۲۵ میلیونی رو ۳ میلیون به مردم بدبخت تحمیل کردید هستید ؟
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خیلی دوست دارید ارزش وخون بهای یک ایرانی مجانی وصفر ریال شود ؟حتمی این کار رو هم انجام دهید .آخرتی هست وباید جواب پس بدهید .همین الانش هم ارزش وخون بهای یک ایرانی ۳۳۰ میلیون قیمت ده عدد شتر هست نه صد شتر . زندگی را برای ما جهنم کردید همین مبلغ ناچیز را هم صفر کنید تا یکی همه پول ها رو بدزددو به قول خودتان اختلاس کند وببرد وتوی کانادا لاکچری زندگی کند وبه ریش ۸۰ میلیون ایرانی بدبخت بخندد بخندد
افشین طاهر
0
0
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
آیا میدانستید حقوق ومزایا وپاداش یک ماه ونهایت دوماه مسعول ارشد شرکت بیمه درایران از دیه وخون یک ایرانی بیشتر است
عدالت
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
آقای کارشناس بیمه که مواجب گیر بیمه هستی به خاطر چقدر داری پا روی حقانیت میزاری،،فکر کنم شما توی ایران زندگی نمیکنی ،،دو سال پیش یک خانواده که سرپرستشون تو تصادف فوت میکرد، با دیه وخونبهاش میتونستند خونه وماشین بخرند تا مشکلات نابودشان نکند،،،ولی الان با پول دیه فوت انسان فقط میشه یک خونه رهن کنی،بی وجدان پس کجای دیه گرون شده،،،چرا هزارچیز دیگه بالا میره همتون خفه خون میگیرید،،چون همتون حقوقهای نجومی میگیرین
محمد
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
وقتی پراید که بدترین ماشین ایرانه شده ۱۲۰ اونوقت اینا حرص هزینه بالا بیمه میخورن
بابا یکم عاقل باشین یعنی یکی باباشو از دست داد ۲ تا پراید بدن جاش؟؟؟؟؟؟؟
یعنی طرف با دنا بزنه یکی رو زیر کنه سوییچ رو میزاره رو جنازش یه شماره کارتم می‌نویسه میگه بی زحمت بقیه پولو بریزین به حسابم
سجاد
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
اعتماد آنلاین وقتی همه چی ده برابر شد خواب بودی الان فکر معیشیت مردمی ؟؟شوخی میکنی .با این طرز تفکرت وحرفهات اون خانواده ای ک آسیب دیده هستن ویا سرپرستشون رو ازدست دادن برن بمیرن .با ۳۳۰ میلیون چه خاکی به سر بریزن .دنا پلاس ۴۴۰ میلیون دیه ۳۳۰ میلیون ‌.یعنی ارزش یه خودروی بی کیفیت ایرانی از جان ودیه یه آدمی ایرانی باید بیشتر باشد .خیلی مسخره ای اعتماد آنلاین
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
همین شما رسانه های بی عقل جان آدمی رو بی ارزش کردید تمام کشورهای دنیا برای آدماشون ارزش قاعل هستن وانقدر نرخ دیه دربلاد کفر زیاد هست ک کسی جرعت دعوا وخونریزی وکشت وکشتار رو ندارد چون اونجا انسان قیمت دارد وازترس دیه کسی چاقوکشی نمیکنه
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
با این وجود اگر لات وقالتاقی دست یه بیگناهی رو باچماق بشکند ودیه شکستگی دست ۳ شتر است وقیمت شتر ۳میلیون باید بابت اون دستی که شکسته ۹ میلیون دیه پرداخت کند .درضمن دستی ک این روزا بشکند حداقل ۳۰ میلیون هزینه عمل وگچ گیری دارد ک بعداز یه سال اون دست خوب شود .خیلی بچه گانه است اظهارنظر اعتماد آنلاین وخبرش
ناشناس
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
اول انقلاب دیه انقدر سنگین وزیاد و بازدارنده بود وکسی جرات دعواکردن وخون وخونریزی نداشت ولی حالا دیه وخون بهای کامل یه انسان شده به قیمت چند عدد بزغاله واصلا شرع اسلام دین وقران درآن رعایت نمیشود .باید شرع اسلام ودین وقران اجرا شود
مصطفی
0
0
دوشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
کارشناس محترم
امیدوارم اول به خاک سیاه بشینی تا حقوق های نجومی که از شرکت بیمه گرفتی نباشه بعد یه ماشین بهت بزنه فلج بشی تا معنی حرفایی که زدی کامل درک کنی!
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

خطر بند جنجالی بودجه ۱۴۰۳ در کمین بازار سرمایه/ رشد شارپ بازار در هفته آینده به این شرط

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

چرا ارزش دلاری بورس به سطح سال ۱۳۹۹ نزول کرده است؟/ وقتی اعتماد نباشد پول از بازار سرمایه خارج می‌شود

بهترین فیلم های مستند‌ سینمای جهان

عکسی از روناک سریال «نون خ» با یک استایل متفاوت

عکس عاشقانه بیتای آوای باران در جشن تولدش

عاشقانه‌های شاهرخ استخری و دخترش در فرنگ

افراد نفوذی در حاکمیت، عامل ضربه به اکوسیستم استارتاپی/ دولت از اینکه تشکل‌های صنفی مطالبه‌گری کنند خشنود نیست

تیپ شیک گلاره عباسی در یک مراسم جلب‌توجه کرد

درآمد عجیب و باورنکردنی زباله‌گرد‌ها در تهران

اگر اسرائیل به مراکز هسته‌ای حمله کند تغییر در سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی قابل تصور است

کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال

فیلم/سوتی مجدد رییسی: جمهوری اسلامی اونها!

قابی از بازی صنعت‌نفت و پرسپولیس که جلب‌توجه کرد

کارشناسی صحنه‌های جنجالی تقابل نفت و پرسپولیس

سند مالکیت تخت جمشید رونمایی شد

جنجال عروسی یک آقازاده در گران‌ترین هتل ایران!

جدول لیگ برتر بعد از برد پرسپولیس

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

راهداری: خسارت ۱۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های کشور

بایدن ایران را تهدید به تحریم سخت کرد!

فارس به نقل از منبع آگاه: خبر آسیب‌دیدن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا کذب است

فرماندار: دسترسی ۱۰۰ روستای نیکشهر مسدود است/ سیلاب جان ۲ نفر را گرفت

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری

یک پیش‌بینی عجیب از بازار خودرو

رئیسی: اگر خطایی از رژیم صهیونیستی سر بزند، پاسخی می‌دهیم که پشیمان شوند

آزمون وکالت ۱۴۰۳ پاییز برگزار می‌شود

یک نکته درباره ماجرای کاظم صدیقی و گشت ارشاد

اولین تصویر رسمی از اسکناس ۵۰۰ هزار تومانی

ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر صنعت‌نفت مشخص شد

در عملیات سپاه علیه اسرائیل از چه موشک‌هایی استفاده شد؟

آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد

قتل مرد جوان با ۳۷ ضربه چاقو به خاطر یک میلیارد

یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد

علم الهدی: اینکه سن ازدواج بالا رفته، ریشه آن فرهنگی است

مراقب مسمومیت با این نوع هندوانه‌ها باشید

دوستداران قهوه بخوانند

فیلم/ بغض یک هموطن از گرفتار شدن در سیل دبی

ارتباط بین سلامت تیروئید و خستگی مزمن در زنان

عکس‌های جدید خرم سلطان در ۴۰ سالگی

فیلم/ بدترین ضربه پنالتی تاریخ فوتبال

فیلم/مرگ غم انگیز یک زن پس از سقوط در جوی آب

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

رضوانی موتورز، پورشه ۹۱۱ را متحول می‌کند

انتقاد تند ربیعی از بازگشت گشت ارشاد + عکس

فیلم/ گل کوچیک سردار آزمون با دخترش در خانه

واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد

فصل لاله‌ها در باغ ایرانی

عده‌ای اجیر می‌شوند در جلسه کنکور غایب باشند

فیلم/ حجت الاسلام جعفری بروجنی: اگر اسراییل به ایران حمله کند با پاسخ شکننده‌تری مواجه می‌شود

تصاویری آخرالزمانی از لحظه شروع طوفان و سیل در دبی