تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۸

بنتلی کانتینتال GT ۲۰۱۹؛ نهایت لاکچری‌بازی!

در این مقاله قصد داریم نگاهی به آخرین نسل از بنتلی کانتینتال بی‌اندازیم و اطلاعاتی مفید درباره یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های جهان به شما بدهیم. پس در ادامه همراه برترین‌ها باشید و بیشتر با بنتلی کانتینتال GT ۲۰۱۹ آشنا شوید.
بنتلی کانتینتال GT ۲۰۱۹
اقتصاد۲۴– بنتلی کانتینتال یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های جهان بوده و از سال ۲۰۱۱ نسل جدید محصولات این کمپانی در حال رقابت با رقبایی همانند رولزرویس است. در این مقاله قصد داریم نگاهی به آخرین نسل از بنتلی کانتینتال بی‌اندازیم و اطلاعاتی مفید درباره یکی از لوکس‌ترین خودرو‌های جهان به شما بدهیم. پس در ادامه همراه برترین‌ها باشید و بیشتر با بنتلی کانتینتال GT ۲۰۱۹ آشنا شوید.



 

خودروی جدید بنتلی یک پروژه شکست خورده نیست؛ زیرا این خودرو علاوه بر لوکس بودن، از نظر فنی هم بهبود یافته و نسبت به سلف خود، سبک‌تر، ساکت‌تر، اسپرت‌تر، قدرتمندتر و راحت‌تر است.

بنتلی وزن کانتینتال GT را ۱۷۶ پوند کاهش داده و آن را به ۴۹۴۷ پوند رسانده است. دلیل این امر ساخت بدنه کانتینتال از آلومینیوم و بهبود مونتاژ این خودرو و استفاده از چسب به جای جوشکاری است. این رژیم غذایی باعث شده است که کانتینتال جدید ۱٫۷ اینچ بزرگتر از نسخه قبلی باشد و از فناوری‌های جدیدی استفاده کند.



فاصله بین دو محور حدود ۴٫۱ اینچ افزایش یافته؛ زیرا محور جلو ۵٫۱ اینچ به جلو حرکت کرده است. در عین حال پیشرانه کمی عقب‌تر آمده تا نسبت تعادلی وزن جلو و عقب را بهبود ببخشد. اما حرکت پیشرانه V۱۲ بنتلی کانتینتال GT به عقب، چالش‌هایی را به وجود آورد. این اتفاق باعث شد که مهندسین برای کاهش دما مجبور به عدم استفاده از میل لنگ شده و آن را با قطعه‌ای مناسب جایگزین کنند!

 

پیشرانه کانتینتال GT از نوع W۱۲۶ بوده و ۶ لیتری است. این پیشرانه بسیار پیشرفته بوده و قدرت آن نسبت به سابق از ۵۸۲ اسب‌بخار به ۶۲۶ اسب‌بخار رسیده است. در این موتور سوخت به شکل مستقیم تزریق خواهد شد و وزن آن هم کاهش یافته است. همچنین از یک گیربکس هشت سرعته دو کلاچه به جای گیربکس اتوماتیک قبلی استفاده شده است.



 

شتاب صفر تا ۱۰۰ بنتلی کانتینتال GT تنها در ۳٫۶ ثانیه به دست آمده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۷ مایل در ساعت است. سرعت کانتینتال ۲۰۱۹ بسیار بالا بوده و برای مقابله با آن از ترمز‌های آهنی با کالیپر ۱۰ پیستون و روتور ۱۶٫۵ اینچی برای چرخ‌های جلو و کالیپر‌های چهار پیستون و روتور ۱۵ اینچی در چرخ‌های عقب استفاده شده است. این سیستم پیچیده به سختی در داخل چرخ‌های ۲۱ اینچی بنتلی کانتینتال قرار گرفته است.

 

زمانی که توربو‌های بنتلی کانتینتال GT آزاد باشند؛ صدای موتور مانند یک کامیون دیزلی بوده و قدرت کانتینتال در حد یک کامیون است. اما زمانی که با بنتلی کانتینتال حرکت کرده و در مسیر قرار بگیرد؛ موتور بنتلی زنده شده و شبیه به یک موشک واقعی عمل می‌کند. گشتاور پایین و قدرت بالای پیشرانه بنتلی به این معنی است که این خودرو با سرعت ۲۰۷ مایل در ساعت به سمت جلو حرکت کرده و تنها مقداری با یک هواپیمای کوچک فاصله دارد!

 

گیربکس هشت سرعته دو کلاچه بنتلی کانتینتال GT بسیار دقیق و نرم است. البته وقتی شما با کانتینتال در یک سراشیبی تند رانندگی کنید؛ به دنده‌های بالا فشار آمده و این فشار را می‌توان احساس کرد. ولی این موضوع خیلی مهم نیست؛ زیرا بنتلی کانتینتال GT یک خودروی شاد و آرام است.



حالت پیش‌فرض رانندگی با بنتلی کانتینتال GT برای رانندگی در تمام جهان مناسب بوده و به نظر می‌رسد که بهترین حالت رانندگی با یک خودروی لوکس و راحت است. حالت رانندگی مذکور، خودرو را نرم‌تر کرده و شدت ضربات جاده و… را کاهش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود که به بهترین شکل ممکن برروی سیستم الکتریکی و دریچه گاز نظارت داشته باشید. حالت اسپرت رانندگی با کانتینتال GT هم بیشتر جنبه سرگرمی دارد. در این حالت خودرو شتاب بیشتری داشته و فرمان قوی‌تر می‌شود.

 

در حالت رانندگی COMFORT بنتلی کانتینتال تنها ۳۸ درصد از گشتاور پیشرانه را به محور جلو می‌رساند؛ اما در حالت اسپرت این میزان به ۱۷ درصد خواهد رسید.

از نظر ساختار بصری، بنتلی کانتینتال GT حقیقتا یک خودروی زیبا و با جذبه است. در جلو از شیشه‌هایی استفاده شده است که برای ساخت آن‌ها از برش کریستال استفاده شده و بسیار گران قیمت هستند. ساختار سقف کانتینتال GT با حالت تخم مرغی خود نشان از بهبود آیرودینامک کانتینتال دارد! در این خودرو ضریب درگ از ۰٫۳۱ به ۰٫۲۹ رسیده است. نمای عقب کانتینتال GT بسیار ساده و ظریف است؛ اما نشانه‌ای از زیبایی و مدرن بودن کانتینتال بوده و نمی‌توان از این قسمت ایراد گرفت.

 

همان‌طور که گفته شد یکی از حالت‌های رانندگی با بنتلی کانتینتال GT؛ حالت COMFORT نام دارد که خودرو را بسیار آرام می‌کند. در این حالت صدا‌های اضافی به حداقل خواهد رسید. بنتلی برای کاهش صدا از شیشه‌هایی ویژه در پنجره‌های کانتینتال استفاده کرده و نویز صدا را به ۹ دسیبل رسانده است؛ بنابراین محیط داخلی کانتینتال بسیار ساکت و راحت است.



محیط داخلی کانتینتال را باید یک هتل لوکس دانست. در این محیط از الماس برای تزئین پانل درب‌ها استفاده شده است. ساخت این الماس‌ها و تزئین درب‌های بنتلی با استفاده از آنها؛ حدود ۱۸ ماه به طول انجامیده است. صندلی جلو بسیار جادویی است. با انگشتان خود غرق در فلز و هنر می‌شوید و آرنج خود را بروی چرمی فوق‌العاده با کیفیت قرار می‌دهد. اکثر آپشن‌های کانتینتال GT با استفاده از دکمه‌های موجود برروی کنسول مرکزی کنترل می‌شود. شما با یک اشاره ساده همه چیز را کنترل کرده و احساس سادگی خواهید کرد.

 

در پیش‌روی شما یک صفحه نمایش ۱۲٫۳ اینچی مدرن قرار گرفته است. صفحه نمایش مذکور حالتی چرخان و متحرک است. این ویژگی باعث می‌شود که هر لحظه از دمای محیط بیرون، قطب‌نما و… اطلاع داشته و از آپشن‌های مختلف بنتلی استفاده کنید.



شما از ۱۸ بلندگو ۲۲۰۰ واتی برخوردار هستید و می‌توانید از Apple CarPlay و Android Auto استفاده کنید. صندلی‌ها ماساژور دارند و قابلیت دید در شب، کنترل کروز انطباقی، نمایش نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور‌های پارک و… به بنتلی کانتینتال GT ۲۰۱۹ اضافه شده‌اند. تحویل کانتینتال GT در اروپا به مشتریان ثروتمند آن آغاز شده است؛ اما در آمریکا تا بهار سال ۲۰۱۹ خبری از کانتینتال جدید نبوده و ثروتمندان آمریکایی کمی دیرتر به آرزوی خود خواهند رسید! از رقبای کانتینتال هم باید به استون مارتین DB۱۱ و مرسدس‌بنز کوپه کلاس S اشاره کرد. قیمت نسخه پایه این خودروی لوکس بیش از ۲۱۷ هزار دلار است!



 
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP

اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ با بحران هایش چه خواهد کرد؟/ فقر امسال تشدید خواهد شد/ هزینه اختلاس‌ها را طبقات متوسط و ضعیف جامعه می‌پردازد

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

بهترین زمان خرید دلار

هفت ماده غذایی مفید برای مبتلایان به نارسایی قلبی

این دمنوش‌ها را در ماه رمضان حتما بنوشید

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی