تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

به فرمانده سپاه چه ربطی دارد که درباره انتخابات اظهار نظر می‌کند

معاون سیاسی وزارت کشور دولت خاتمی گفت: آقای نظری مسئول تیم انتظامی در غائله ۷۸ دو ادعا کرده است که با دستور مافوق وارد کوی شده. سوال من این است که آقای نظری با دستور چه کسی وارد کوی شد؟
تاجزاده و زاکانی
اقتصاد24 - سومین مناظره علیرضا زاکانی نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی و مصطفی تاجزاده معاون سیاسی دولت اصلاحات با موضوع حوادث سال 88 دقایقی پیش در مجتمع سرچشمه تهران آغاز شد.

مصطفی تاجزاده در ابتدای این مناظره طی سخنانی گفت: من درباره 18 تیر در مناظره قبلی سوالی پرسیدم که آقای زاکانی پاسخ ندادند. سوال من این است که آیا نیروی انتظامی در مسئله 18 تیر درست عمل کرد و آیا لباس شخصی‌ها در آن غائله که دانشجویان را از طبقات ساختمان کوی پایین انداختند درست عمل کردند؟ اتفاقاتی که در اسناد گزارش شورای عالی امنیت ملی به آن تاکید شده بود.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات تصریح کرد: آقای نظری مسئول تیم انتظامی در غائله 78 دو ادعا کرده است یکی اینکه گفته بود با دستور مافوق وارد کوی شده است. من از آقای زاکانی پرسیدم که آقای نظری با دستور چه کسی وارد کوی شد؟ و سوالی دیگری که مطرح کردم این بود که آقای نظری از چه کسی دستور گرفته است؟

وی افزود: درباره قتلهای زنجیره‌ای دو سوال روشن دارم. چه کسی بالای قبر سعید امامی که مسبب این قتل ها بوده نوشته شهید سعید امامی. ما نوشتیم یا شما؟ در همان پرونده دو نفر کشته شدند که پرونده این دو نفر هیچگاه از سوی وزارت اطلاعات فلاحیان باز نشد.

تاجزاده خاطرنشان کرد: درباره جنگ یک سوال روشن از آقای زاکانی دارم و آن این است که قطعنامه 598 به نفع ایران بود یا به ضرر ایران و کار خائنانه بود یا خادمانه؟ علی رغم اینکه قطعنامه در شرایط سختی انجام شد و با وجود اینکه مدیر تیم مذاکره کننده آقای ولایتی بود که از جناح ما نبود ولی از نظر ما چون مسئله ملی بود ما معتقد بودیم این قطعنامه کاملا به نفع مردم و نظام بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب مدعی شد: من امروز مدارکی را مطرح می‌کنم که بیان می‌کند چرا هرگز در جمهوری اسلامی به شکایات کروبی، خاتمی و موسوی رسیدگی نشد ، چرا به حکمیت در انتخابات 88 تن ندادند؟ چرا اعتقاد داریم که انتخابات 88 کودتا بود و چرا برای اینکه ابعاد انتخابات سال 88 روشن شود کمیته حقیقت‌یابی برای بررسی این انتخابات تشکیل نشد؟ چرا مشروح جلسه رهبری با مهندس موسوی هیچگاه فاش نشد؟

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: اولین سند از جانشین معاونت اطلاعات قرارگاه ثارالله یعتی سردار مشفق است که از ما‌ه‌ها قبل از انتخابات گفته بود که هدفشان این است که احمدی نژاد در سال 88 رئیس جمهور شود و اصلاً برای آنها اهمیتی ندارد که رقیب احمدی نژاد چه کسی است و اولین اقدامی که کردند این بود که ستاد رقیب احمدی نژاد را به عنوان ستاد دشمن معرفی کردند.

وی افزود: در 9 سال گذشته به شکایت ما رسیدگی نشده است. طبق سندی که ما داریم، سردار مشفق نه فقط درباره انتخابات ریاست جمهوری عملیات روانی برای پیروزی خودشان برنامه داشتند، برای انتخابات مجلس هشتم نیز رسماً اعلام می کند که 180 کرسی برای مجلس کنار گذاشته‌ایم و در ادامه رد صلاحیت سید حسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان نیز از برنامه‌های این ستاد برای مهندسی انتخابات بوده است.

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات مدعی شد: دوستان آقای مشفق توضیح می‌دهند که چطور هر کاندیدایی که هم جناحی احمدی نژاد بود را از حضور در انتخابات منصرف کردند تا رای او نشکند. همچنین با افتخار اعلام می‌کند که چطور سامانه پیامکی ستاد موسوی را یک روز قبل از انتخابات قطع کردند که ستاد موسوی نتواند اطلاعات موجود در صندوق‌های رای را به ستاد مرکزی گزارش دهد.

تاجزاده در بخش دوم اظهارات خود در واکنش به سخنان زاکانی که درباره غائله 78 گفت: من بار دیگر عرض می‌کنم که یک سند برای من بیاورید که گفته شده باشد دانشجویان خطا کرده باشند. من می‌گویم به دانشجویان ظلم شده است. آقای زاکانی اگر سندی درباره مقصر بودن دانشجویان و طراحی آنها ندارید از مردم عذرخواهی کنید.

وی افزود: آقای سردار نظری 15 سال بعد از غائله 78 دو اعتراف کرده است اول اینکه می‌گوید من به دستور رفتم داخل کوی اگر دروغ می‌گوید بگوئید که دروغگو است و اگر راست می‌گوید بگوئید چه کسی به نیروی انتظامی فرمان ورود به کوی را داده بود؟ دوم اینکه نظری اعلام کرده است که یکی از مافوق‌های او به نیروی انتظامی فرمان داده که اگر دانشجویان مقاومت کردند از سلاح گرم استفاده کنید. چرا نه شما نه وزارت اطلاعات و نه اطلاعات سپاه درباره این موضوع تحقیق نکردید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: آقای زاکانی درباره مشفق می‌گوید من نمی‌دانم کیست، یک نفری است که سخنرانی کرده است. آقای زاکانی این آدم کسی بوده است که قدرت بستن سامانه پیامکی ستاد موسوی را داشته است. این آدم مسئولیت امنیت تهران را بر عهده داشته است. مگر چند نفر امکان بستن سایت‌ها روزنامه‌ها و سامانه ارتباطی را دارد. از کجا معلوم همین سردار مشفق ستاد انتخابات سال جاری را تعبیه نکرده باشد. وقتی سردار صفوی می‌گوید "رهبری گفته‌اند که مجلس آینده باید محل حضور جوانان شود، پس این کد است و باید به آن توجه ویژه کرد" خب این موضوع را چگونه تفسیر می‌کنید؟ اصلا به فرمانده سپاه چه ربطی دارد که درباره انتخابات اظهار نظر می‌کند.

وی افزود: آقای خاتمی درباره تقلب در انتخابات 88 اظهار نظری کرد بلافاصله او را دادگاهی کردند ما امیدوار بودیم که دادگاه او علنی باشد ولی آقای خاتمی‌می‌گفت که در دادگاه 12 صندلی گذاشته بودند و اجازه ورود به افراد را نمی‌دادند و تمام وسایل ارتباطی را از او گرفته بودند و هیچ یک از مباحث مطرح شده از دادگاه را رسانه‌ای نکردند. مگر شما نمی‌گویید که دست ما برای ادعای تقلب در سال 88 خالی است. خب چرا دادگاه را علنی نمی‌کنید تا صدق سخن شما مشخص شود. چرا یک بار برای همیشه کمیته حقیقت یابی برای مشخص شدن ابعاد انتخابات 88 تشکیل نمی‌دهید.

زاکانی بلافاصله پس از این سخنان تاجزاده از تقاضا تشکیل ستاد حقیقت یاب استقبال کرد و گفت که بنده کاملا موافق این پیشنهاد هستم.

تاجزاده در بخش سوم این مناظره گفت: من حاضرم با آقای نظری مناظره کنم ولی قبل از آن آقای زاکانی باید درباره آن دو سوالی که از او در رابطه با پرونده 18 تیر مطرح کردم، پاسخ دهد.

وی افزود: درباره تشکیل کمیته حقیقت یاب من پیشنهاد می‌دهم که سه کمیته برای روشن شدن ماجرای سال 78، سال 88 و همچنین قتل‌های زنجیره‌ای تشکیل شود تا همه مردم از زوایای پنهان این ماجرا مطلع شوند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: آقای زاکانی و دوستان او معتقدند که امام در قبول قطعنامه 598 اشتباه کرده و جنگ باید ادامه پیدا کند و به همین جهت نیز به موسوی و هاشمی می گویند خائن. آقای زاکانی شما معتقدید پذیرش قطعنامه کار درستی بود یا خیر اگر درست است پس چرا می‌گویید که هاشمی و موسوی خائن هستند.

تاجزاده گفت: همان کسانی که با برجام مخالفت می‌کردند درباره قطعنامه نیز معتقدند که نیاید در سال 67 این قطعنامه را می‌پذیرفتیم.

وی در ادامه ادعاهای خود درباره انتخابات سال 88 گفت: وقتی قرارگاه ثارالله آن اقدامات را قبل از انتخابات انجام می‌دهد، متوجه می‌شوند که با حضور مهندس موسوی در انتخابات آرای آقای احمدی‌نژاد به زیر 50 درصد آمده و سردار جعفری درباره آن برهه گفته بود که ما نگران شدیم که انتخابات به مرحله دوم برود و جمع‌بندی ستاد مهندسی انتخابات در 12 خرداد این بود که انتخابات به مرحله دوم می‌رود و در آن موقع بود که درباره نحوه ورود احمدی‌نژاد در انتخابات بحث و گفتگو انجام شد.

وی مدعی شد: در نهایت دوستان شما به این نتیجه رسیدند که عده‌ای را نام ببرند و بگویند که اینها دزد هستند که در راس آنها آقای هاشمی بود. البته منسوبان رهبری معتقد بودند که نباید نامی از کسی برده شود ولی به هر حال با این حربه توانستند فضا را به نفع خود تغییر دهند.

منبع: تسنیم
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائیل، ایران را ناگزیر به دفاع کرد

تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس

واکنش امام جمعه اصفهان به شلیک پدافند هوایی به ریزپرنده‌ها

فیلم/ گریه‌های بی امان دختر ایرانی در سیل دبی

بهترین ویتامین برای کاهش وزن

اینفوگرافی/ دلایل عجیب ابطال گارانتی توسط خودروسازان داخلی

نکات مهم درباره آبله مرغان در کودکان

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه و باحال مرجانه گلچین

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/ سفره غذا در یک خوابگاه دانشجویی

خبر مهم درباره زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳

بهشت بهاری ماسال - گیلان

اینفوگرافی/ سقوط سودآوری دلاری پالایشگاه‌ ها در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲

فیلم/۱۵۳ میلیارد تومان میزان فروش سینما‌ها در ماه گذشته

عکس/ بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش

عکس/ کیک تولد لاکچری ستاره پرسپولیس

اجاره پراید، ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!

لقب جالب پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی+ عکس

حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

دیدار علی دایی با رپر معروف زیر زمینی+ عکس

طلای ۱۸ عیار پرچمدار رشد قیمت در فروردین ۱۴۰۳

استوری سرمربی پرسپولیس برای کنعانی‌زادگان+ عکس

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

اظهارات جدید محسنی اژه ای درباره وضعیت حجاب

قیمت جدید مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ؟

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت این خودرو از ۹۰۰ میلیون تومان فراتر رفت

خودرویی که جایش در بازار ایران خالی است + عکس

تذکر دفتر رهبری به برخی مسئولان در حوزه حجاب + عکس

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

افت ۳۳ درصدی معاملات بورس + نمودار