تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

عوارض طرح ترافیک صدای تاکسی‌بارها را درآورد

تعدادی از تاکسی‌بارها و رانندگان وانت‌بار مقابل شورای شهر تهران تجمع کرده‌اند و می‌گویند توان مالی برای پرداخت هزینه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک را ندارند. آنها شعارهای تندی سر دادند ولی ظاهرا نتیجه‌ای نگرفتند.
طرح ترافیک
اقتصاد24 - کم کم فشار طرح های درآمدزای شهرداری تهران به اقشار فرودست و دهک های پایین جامعه که مجبور به تردد در محدوده طرح ترافیک و محدوده آلودگی هوا هستند، آشکار می شود. حالا دیگر فقط طلبکاران میلیاردی شهرداری نیستند که پاشنه در بلدیه تهران را از پا درآورده اند و با فریاد «ما پولمونو میخوایم» یقه پیروز حناچی را رها نمی کنند، بلکه اقشار ضعیف و دهکهای پایین که مجبورند در خیابانهای تهران با خودرو تردد کنند و از محل بارکشی نانی به خانه ببرند هم شاکی سیاستهای پولساز شهرداری تهران شده اند.

امروز گروهی از رانندگان وانت بار در مقابل شورای شهر تهران تجمع کرده بودند، چند پلاکارد بالا برده بودند، گاهی شعار می دادند و گاهی در پیاده رو گرم خیابان بهشت، به سیل مردمی نگاه می کردند که سواره و پیاده می گذشتند و سری به تاسف تکان می دادند.

برخی اعضای اتحادیه رانندگان وانت بار تهران به مسایل فراوانی که در این شغل آنها را اذیت می کند، معترضند، مسایلی که در معیشت آنها اثر گذاشته و اجازه کار راحت و نان خوردن را به آنها نمی دهد. با وجودی که برخی شعارهای نوشته شده روی پلاکاردها نشان می دهد رانندگان وانت بار به خوبی از مشکلات شهرداری تهران آگاهند ولی مطالبه بعضی مسایل مانند بیمه تامین اجتماعی، آن هم مقابل شورای شهر گویای این است که اعتراض آنها به همه گرفتاری شغل شان است، هر چند به مدیریت شهری ارتباطی نداشته باشد.

شهرداری کمبود درآمد را از گرده ما نکشد


روی یکی از پلاکاردهایی که آنها به نرده های پارک شهر زده بودند، نوشته بود: شهرداری بداند اجازه نخواهیم داد کمبود مالی از رکود فروش تراکم را از جیب ما رانندگان وانت بار زحمتکش که سفره مان خالی است تامین کند.

این پلاکارد حاکی از این است که رانندگان معتقدند وضعیت تازه طرح ترافیک و درآمدزایی از عبور و مرور خودروها در محدوده های حلقه اول و دوم ترافیکی، به دلیل وضعیت دشوار مالی در شهرداری تهران است و به اعتقاد رانندگان، شهرداری تهران به دنبال جبران کمبود درآمدهایش از طریق گرفتن پول از رانندگانی است که مجبورند در خیابانهای مرکز شهر تردد کنند.

یکی از رانندگان تجمع کننده به خبرآنلاین می گوید: ما در سالهای قبل، ۶۰۰ هزار تومان می دادیم و می توانستیم در محدوده طرح، تردد کنیم. ولی الان به ما خیلی فشار می آید. من مجبور شدم ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سال گذشته پول بدهم. کار ما در محدوده طرح ترافیک و بازار است. هر زمان از مقابل دوربین عبور می کنم، مبلغی از حسابم کسر می شد. اینطور امکان کار کردن نداریم.

راننده دیگری در مقابل پلاکارد «افزایش چند صد برابری بهای طرح ترافیک خیانت در حقوق رانندگان زحمتکش و مستضعف است» به خبرنگار ما می گوید: ما تاکسی بار هستیم. ما هم باید مانند تاکسی های پلاک قرمز عبور و مرور آزاد داشته باشیم و مبلغی مانند سالهای گذشته برای این کار بپردازیم. الان تکلیف ما روشن نیست. یک روز می گویند بیا بارنامه بزن، روز دیگر می گویند بار را از داخل طرح تا بیرون را با باربر جابجا کن. اینها شدنی نیست. معلوم نیست هزینه را چطور می خواهند پای ما حساب کنند؟ مگر ما چقدر درآمد داریم؟

راننده دیگری می گوید: ما به عنوان حساب شهروندی، پول به حساب می ریزیم. من از سال گذشته تا الان ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پول داده ام. خودرو من مدل سال ۸۵ است و توانایی خرید خودروی نو را ندارم. این چه وضعی است،چطور می توانم زندگی کنم؟

اعتراض دیگری که رانندگان حمل و نقل بار دارند، درباره صدور بارنامه شهرداری است. آنها می گویند روندهای صدور بارنامه به صورت آنلاین بسیار مشکل است و «۲۰ سئوالی» شده است. یکی از رانندگان می گوید: به قدری مراحل پیچیده شده که بسیاری از همکاران ما که توان کار کردن با اینترنت را ندارند دچار مشکل زیادی می شوند. پس از ثبت دقیق اینکه از کجا تا کجا و چه ساعتی و برای چه کسی و چه باری را حمل و نقل می کنیم، نوبت به هزینه هایی مانند ورود به طرح ترافیک و خروج از طرح و جریمه های احتمالی راهنمایی و رانندگی می رسد و اگراز دام گرانی لوازم یدکی و تصادف احتمالی رها شویم، معلوم نیست چقدر شهرداری قرار است از ما پول بگیرد. وضعیت اقتصاد خیلی خراب است و کار نیست. ماه قبلی خدا شاهد است ۴ سرویس کار کردم که سرجمع ۴۷۰ هزار تومان دستمزد گرفتم. من بروم چه کنم؟ گدایی کنم؟

چه کسی ترافیک و گرما را دوست دارد؟


راننده دیگری می گوید: نمی شود برخی از راننده های عضو اتحادیه طرح ترافیک بگیرند، عده دیگری نگیرند. ما بگویند سالانه اینقدر پول بده، بیا و برو. این که می گویند معلوم نیست چقدر باید بدهید و باید از روی دوربین حساب کنیم و بعد هم بگویند ۴ میلیون و ۵ میلیون بده، مگر ما چقدر کار می کنیم؟ یک هفته بیایند در پامنار همراه ما ببینند چقدر درآمد داریم، همه درآمدمان را تقدیم می کنیم ولی پولی که شهرداری می گیرد اصلا در توان ما نیست.

راننده دیگری با بغضی که راه گلویش را بسته می گوید: من شب نمی توانم بروم پیش زن و بچه ام چون سرم پایین است و چیزی نمی توانم به خانه ببرم. کدام خدایی و دینی این کار را می پسندد؟ به خدا شرمنده خانواده هستیم.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که از ابتدای صبح که دست کم ۵۰ راننده با چند خودرو باربری مقابل شورای شهر تهران متوقف شده بودند تا بعدازظهر روز یکشنبه، حضور کسی از اعضای شورای شهر در بین رانندگان مشاهده نشد.

شاید از دید کسانی که زیر باد کولرهای خارجی ساختمان سر به فلک کشیده معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران نشسته اند، باید هر کسی که می خواهد وارد خیابانهای مرکزی شهر شود، «عوارض» ورود و آلوده کردن هوا را بپردازد، ولی واقعیت اینجاست که اگر به خواست رانندگان باشد، آنها اصلا دلشان نمی خواهد هوای دم کرده و داغ و شلوغی و ترافیک خیابانهای مرکزی شهر را تحمل کنند، ولی اجبار برای کسب درآمد و امرار معاش، فرصت انتخاب را از آنها گرفته، هر چند صورتحساب عوارض ورود به طرح ترافیک شهرداری تهران، ممکن است سالانه تا ۱۰ میلیون تومان، خرج روی دست آنها بگذارد.

منبع: خبرآنلاین
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت انواع دستگاه ماینر امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع لپ تاپ اچ پی HP امروز + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس امروز + جدول

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

نحوه محاسبه حق بیمه کارگران در سال جدید

عکس/تغییر لوگوی گوگل به افتخار یک عکاس ایرانی

عکس/ نوزادی در آغوش ترلان پروانه؛ ذوق خانم بازیگر!

عکس/ نیمار مهمان ویژه دیوید و ویکتوریا بکام شد

واکنش اولین شهردار تهران به ساخت مسجد در پارک قیطریه + عکس

اینفوگرافی/ کشورهای پیشرو در حوزه انرژی پاک و تجدیدپذیر

فیلم/ رقیب مهم هادی چوپان در مسترالمپیا ۲۰۲۴ کیست؟

اثر خیره‌ کننده برندگان مسابقات عکاسی طبیعت در سال ۲۰۲۴

عکس/ ست الهام حمیدی و همسرش در کنسرت

تصویری عاشقانه از بازیکن سابق پرسپولیس و همسر جذابش

معرفی مرسدس بنز G کلاس با پیشرانه شش سیلندر هیبرید

تولید پژو پارس در سال جدید از سر گرفته می‌شود؟

قیمت روغن مایع به این رقم رسید + جدول

بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری بورس بررسی شد

عکس/ استوری احساسی سردار آزمون با دخترش

مدت زمان تحویل کارت‌های سوخت کاهش می‌یابد

روایت حسن روحانی از «صبح جمعه» گرانی بنزین

دلار در یک هفته چقدر بازدهی داشت؟

بازدهی بازار طلا در یک هفته گذشته

شرکت چینی BOE احتمالاً نمایشگر آیفون SE ۴ را تولید می‌کند

عکس/حمله تسنیم به سفیر ایران در باکو به دلیل عکس با خانم مجری!

«سلطان رمزارز» جهان به ۲۵ سال حبس محکوم شد!

یک مسئول سابق: صدیقی از من خواسته بود ملک بهزیستی همجوار باغ ازگل را هم به او بدهیم!

عکس/ امضای جهانبخش بر پای شکسته دختر هوادار

بازداشت فرزند حمید نوری در سوئد + عکس

عکس/ اولین نماینده عربستان در مسابقه دختر شایسته جهان

ثبت رکورد جدی در قیمت حواله خودرو‌های جانبازان!

حذف شرکت‌های ایرانی از بازار عراق

داعش برای عملیات «گرگ تنها» در خاک اروپا فرمان داد!

یک قانون جدید برای صدور پایان کار ساختمان

بهترین ارز‌های دیجیتال برای سال ۲۰۲۴

قیمت طلا به ریل تعادلی خود بازمی‌گردد؟

فیلم/ ادعای جدید امیرحسین ثابتی علیه لاریجانی در شبکه افق

آندرتیکر، ستاره کشتی کج جهان وارد ایران می‌شود؟

فیلم/ دلیل جدایی المیرا شریفی‌مقدم از شبکه خبر افشا شد

حذف کاظم صدیقی از سخنرانان شب قدر دانشگاه امام صادق + عکس

سایه سنگین حادثه تروریستی مسکو بر روابط روسیه و بوسنی/ تشدید کش مکش های قومیتی؟

علی قنبری، اقتصاددان: فعالیت اقتصادی در گرو داشت ارتباطات خاص/ اقتصاد کشور در سال ۱۴۰۲ نه شفاف بود و نه آزاد

سکوت اژد‌های زرد در دریای سرخ؛ نگاهی به موضع چین در قبال انصارالله/ دلیل صبوری پکن چیست؟

واگویه‌های جامعه در نوروز ؛ مردم را سر کار گذاشتند/همه‌چیز بهم ریخته است و همه بریده‌ایم/ فریادها به گوش دولت می‌رسد؟

دعای روز هجدهم ماه رمضان + معنی و تفسیر

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

قیمت انواع لپ تاپ ایسوس

قیمت انواع دستگاه ماینر + جدول