تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۷ تير ۱۳۹۸

موسوی: خروج از برجام می‌تواند گزینه باشد

سخنگوی وزارت خارجه درباره حضور آمریکا در مذاکرات ایران و ۱+۴ گفت: این بستگی به خود آمریکا و رفتارش دارد، ما فرش قرمز برای آمریکایی‌ها پهن نمی‌کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه
اقتصاد24 - سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سؤالات مطرح شده پاسخ داد.

* ایران در نشست عدم تعهد حضور می یابد/ مشاور دیپلماتیک ماکرون به تهران می آید


سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ابتدا بیان کرد: در کنار تحولات دیپلماتیک و برجامی، روابط دوجانبه ما و پیگیری های مسائل منطقه ای و بین المللی و حضور ایران در صحنه های مختلف ادامه دارد. اجلاس عدم تعهد را در پیش داریم که ایران در این نشست شرکت خواهد کرد. برخی رفت و آمدهای دیپلماتیک دوجانبه هم داریم.

موسوی همچنین اعلام کرد: احتمالا سفر «امانوئل بُن» مشاور دیپلماتیک رئیس جمهور فرانسه به ایران را مجددا طی روزهای آتی خواهیم داشت.

* اجازه نمی دهیم کارت بازی کسی باشیم/ به کشوری دل و امید نبسته ایم


 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی درباره اطمینان ایران از پایبندی چین و روسیه به تعهدات برجامی عنوان کرد: ایران به هیچکس و هیچ کشوری امید نبسته چه دوستان چین و روسیه باشند چه کشورهای اروپایی. مهم برای ما عمل به وعده هایی است که ذیل برجام باید انجام دهند. روسیه و چین جزو اعضای برجام هستند و نامه رئیس جمهور هم شامل سران این دو کشور می شده است.

موسوی بیان کرد: ایران به کشوری دل و امید نبسته است و اجازه هم نمی دهد کارت بازی کسی باشد. براساس منافع و امنیت ملی خود تصمیماتی را به صورت مستقل خواهد گرفت و اجرا می کند.

* وزارت نفت پیگیر نفتکش ایرانی در عربستان


 

وی درباره نفتکش ایرانی در عربستان گفت: برای آن نفتکش مشکل فنی ایجاد شده بود که درخواست کمک کردند و به یکی از بنادر نزدیک عربستان بردند، یک کار فنی و حقوقی دارد و وزارت نفت پیگیر آن است و امیدواریم هر چه سریعتر بعد از تعمیر و کارهای روتین به مسیر خود ادامه دهد.

*از مقصد سفر نفتکش اطلاعی ندارم/مقصدش سوریه نبوده/انگلیس هر چه سریعتر رفع توقیف کند


 

موسوی درباره نفتکش حامل نفت ایران که توسط نیروی دریایی انگلیس توقیف شد نیز عنوان کرد: اقدامات سیاسی و حقوقی ما به جد در حال پیگیری است. دو بار سفیر انگلیس را خواستیم، با برخی دیپلمات های اروپایی مشورت کردیم و هرگونه اسناد و مدارک را به دوستانی که قضیه را پیگیری حقوقی می کنند ارائه دادیم و وکیلی هم در این زمینه گرفته شده است.

وی درباره مقصد سفر این نفتکش هم بیان کرد: از مقصد سفر اطلاع ندارم، ولی آنچه که در رسانه ها عنوان شد مبنی بر اینکه مقصد آن بندری در سوریه بود، چنین بوده است. این یک سوپرتانکر است و هیچ یک از بنادر سوریه گنجایش پهلوگیری آن را نداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: کماکان از دولت انگلیس می خواهیم حتما و با قید فوریت و اسناد و شواهد ارائه شده از ایران این کشتی را رفع توقیف کند و به مسیرش ادامه دهد و این راهزنی و دزدی دریایی و عملی که منجر به افزایش تنش می شود را نمی پذیریم و توصیه های لازم را هم دادیم.

* پرونده برجام پایان یافته است/ اگر می خواهند در کمیسیون مشترک برجام گوشه ای بنشینند


 

وی درباره حضور آمریکا در مذاکرات گفت: مذاکره به آن معنایی که فکر می کنید و برخی مطرح می کنند نیست مذاکرات ما در چارچوب برجام ادامه داشته است و بیشتر برای نحوه اجرای برجام و موضوع جدیدی نیست که بخواهیم درباره برجام صحبت کنیم. برجام پرونده ای است که خاتمه یافته است و کلمه ای به آن اضافه و کم نمی شود و هر کسی بخواهد اجرا کند همین برجام فعلی است.

موسوی ادامه داد: از اینکه دولت ها با حسن نیت تلاش می کنند ایران به تعهداتش عمل کند قدردانی می کنیم، ولی این کار را باید زودتر با کشورهایی که از تعهداتشان تخلف کردند صورت می دادند، زمانی آمریکا از برجام خارج شد می توانستند اعتراض کنند و جلوی این کار را بگیرند و زمانی ایران اعلام کرد می خواهد از حق خود استفاده کند در جلسات و با بیانیه های محکمی که دادند از ایران خواهش کردند ایران در برجام بماند و 11 تعهد متقبل شدند بنابراین اگر مذاکره ای است در خصوص اجرای تعهدات آنهاست.

وی افزود: اگر آمریکایی ها خواهان بازگشت به برجام هستند لازمه اش این است که حتما و فورا دست از جنگ و فشار و تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران بردارند و تعهداتشان را اجرا کنند و اگر می خواهند در کمیسیون مشترک برجام گوشه ای بنشینند.

موسوی از اینکه مذاکراتی قرار است 24 تیر برگزار شود ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: ما اطلاعی نداریم.

*ایران حق دارد به بی عملی اروپایی ها واکنش نشان دهد


 

سخنگوی وزارت خارجه بیان کرد: ایران حق دارد به بی عملی اروپایی ها واکنش نشان دهد و واکنش آن منطقی، حقوقی و براساس بندهای 26 و 36 است و آنها را در جایگاهی نمی دانیم که با توجه به بی تعهدی آنها بخواهند ابراز نگرانی کنند. اگر می خواستند باید پیش از این اقدامات ابراز نگرانی می کردند و جلوی اقدامات آمریکا را بگیرند.

*هیأت هایی که آمدند شاید به انگشت های یک دست هم نمی رسیده


 

وی درباره اظهارات سردار جلالی رئیس پدافند غیرعامل مبنی بر اینکه از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد ماه بیش از 60 تیم دیپلماتیک به عنوان واسطه به ایران سفر کرده اند، گفت: ما پنجره و در دیپلماسی را باز گذاشتیم و سفرهای متعددی که به کشور شده را تأیید می کنیم، ولی تا آنجایی که وزارت خارجه مطلع است این تعداد نبوده است و هیأت هایی که آمدند شاید به انگشت های یک دست هم نمی رسیده است.

موسوی اضافه کرد: این سفرهای با حسن نیتی است و معتقدیم کشورهای مختلف با حسن نیت می خواهند کاهش تنش داشته باشیم و ما هم علت این تنش و شرایط را برای آنها توضیح می دهیم و آنها هم نکاتی را مطرح می کنند و همچنان در دیپلماسی به روی همگان باز است و ایران قاطعانه به کشور، مردم و حقوق ملت متعهد است و از آن کوتاه نمی آید.

وی خاطرنشان کرد: مذاکره ای قرار نیست انجام شود، اگر قرار باشد حرفی زده شود درباره اجرای برجام و تعهدات کشورهای باقیمانده در برجام است و اینکه آنها چگونه می توانند ایران را قانع کنند در برجام بماند و به شرایط پیش برگردد.

* ما فرش قرمز برای آمریکایی ها پهن نمی کنیم


 

وی درباره مذاکره با آمریکا و حضورش در مذاکرات ایران و 1+4 گفت: این بستگی به آمریکا و رفتار آن دارد، ما فرش قرمز برای آمریکایی ها پهن نمی کنیم ولی اگر به تعهداتش برگردد می تواند گام مثبت تلقی شود.

موسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه الان عمل به تعهدات با توجه به خروج آمریکا از برجام و بدعهدی های اروپا، متناسب است؟ بیان کرد: ما اقدام تقابلی و کاهشی خود را در برجام شروع کردیم و اعلام کردیم بین حقوق و تکالیف ایران در برجام با خروج آمریکا از برجام و بی عملی سایر طرف های باقیمانده به ویژه اروپایی ها، تناسبی وجود ندارد و تصمیم ما براساس تصمیم کلیت نظام و براساس منافع و امنیت ملی و چارچوب های نظام انجام می شود و وزارت خارجه تابع نظرات نظام است.

*براساس نیازمان اقدام به غنی سازی می کنیم


 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره درصد غنی سازی عنوان کرد: ما براساس نیازمان اقدام به غنی سازی می کنیم.

*داعش را به افغانستان کوچ دادند/ هر کس فعال است الزاما حسن نیت ندارد


 

موسوی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر حضور گروهی از طالبان در ایران و اینکه به نظر می رسد نقش ایران در مذاکرات صلح در افغانستان کمرنگ شده است، خاطرنشان کرد: ایران یک بازیگر فعال و مهم در منطقه است که دنبال صلح و ثبات در منطقه است که یکی از مهمترین کانون های بی ثباتی می تواند افغانستان باشد که داعش را به آنجا کوچ دادند و یک خطر منطقه ای و بین المللی برای همه ماست.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: ایران هم با دولت افغانستان و هم گروه هایی که می توانند در آینده به صلح، ثبات، امنیت و رفاه در افغانستان کمک کنند، در ارتباط است.

وی به گروه ها و مقاماتی که فعلا با گروه های مختلف در افغانستان مذاکره می کنند هشدار داد و گفت: لازم است سابقه آنها را ببینند که چقدر در راستای صلح افغانستان بوده و چقدر باعث شده اند افغانستان منطقه ای بی ثبات و ناامن شود. هر کس فعال است الزاما حسن نیت ندارد و ایران به عنوان کشور دوست و برادر با حسن نیت و تمام توان در کنار دولت و ملت افغانستان است.

*گام سوم ایران محکم تر و قاطع تر خواهد بود


 

موسوی همچنین در پاسخ به سوالی بیان کرد: گام سوم را بعد از 60 روز برمی داریم و هنوز هم در حال بررسی هستیم و اگر کشورهای باقیمانده به ویژه اروپایی ها به تعهداتشان عمل جدی نکنند و گفتار درمانی باشد، گام سوم ایران محکم تر و قاطع تر خواهد بود.

*مسئول حفظ امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج فارس، جمهوری اسلامی ایران است


 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی درباره حضور آمریکا در خلیج فارس تأکید کرد: مسئول حفظ امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و خلیج فارس، جمهوری اسلامی ایران است و این جا منطقه و خلیج ماست و براساس وظیفه قانونی خود امنیت این منطقه را تضمین می کنیم و کشورهایی که هزاران کیلومتر آن طرفتر ادعا می کنند امنیت منطقه و کشتیرانی را تضمین کنند، حرف اضافی است.

*وضعیت شیخ زکزاکی


 

این دیپلمات ارشد کشورمان درباره وضعیت شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: ایران از ابتدای تضییقاتی که برای ایشان ایجاد شد پیگیر موضوع بوده هم از راه های دیپلماتیک و سیاسی و هر چه در توان بود انجام شده است و اخیرا کاردار سفارت نیجریه به وزارت خارجه آمد و مراتب نگرانی ایران به وی ابلاغ شد و ایشان توضیحاتی داد و قرار شد نگرانی‌های ما را منتقل کند.

موسوی بیان کرد: لزوم حفظ جایگاه و شأن ایشان برای ما و مسلمانان و دولت نیجریه لازم و واجب است و امیدواریم تلاش هایی که صورت می گیرد و گشایش هایی که در بحث پزشکی ایشان ایجاد شده به نتیجه برسد و ایشان سلامتی کامل خود را بازیابد و زمینه خلاصی ایشان از بند فراهم شود.

*باب دیپلماسی باز است


 

وی در پاسخ به سوالی درباره سفر مشاور دیپلماتیک ماکرون به ایران و اینکه آیا می توان به آنها اعتماد کرد؟ گفت: ما امید و اعتماد به کسی و کشوری نداریم، ولی باب دیپلماسی باز است و ما براساس نامه رئیس جمهور به سران کشورهای باقیمانده در برجام و بیانیه شورای عالی امنیت ملی، گام های خود را بر می داریم و اگر آنها نگران زنده ماندن برجام هستند، می توانند با اقدامات عملی، نه اینکه سفر برای سفر و نه سفر برای عکس گرفتن و تبلیغ کردن، بخواهند بیایند.

*برخی کشورها بخواهند اقدامات عجیب و غریبی کنند و در آن صورت ما منتظر گام سوم نخواهیم ماند و گام نهایی را برخواهیم داشت


 

موسوی همچنین خاطرنشان کرد: گام بعدی ما در چارچوب حقوقی است که بندهای 26 و 36 برجام به ما داده است مگر اینکه در این بین برخی از کشورها بخواهند اقدامات عجیب و غریبی کنند و در آن صورت ما منتظر گام سوم نخواهیم ماند و گام نهایی را برخواهیم داشت که بعدا اعلام می کنیم. ایران سناریوهای مختلف را بررسی کرده است و اعلام کردیم هر وقت قانع شدیم که اقداماتی که صورت می گیرد اعم از دیپلماتیک و اقتصادی آن اقداماتی است که به خواسته های ملت ایران نزدیک باشد، آن اقدامات و گام های ما قابل بازگشت است.

وی ادامه داد: گامی را بر نمی داریم که تناسب نداشته باشد.

* سفرهای مقامات ایران و طرف های خارجی به ایران/ نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرا در اواخر ژوئیه


 

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره سفرهای دیپلماتیکی که قرار است در روزهای آتی انجام شود، گفت: سفرها در دستورکار است، هم سفرهای مقامات ایران و هم مقامات خارجی و چون قرار است نهایی شود بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره زمان و مکان نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح وزرای خارجه ایران و 1+4 خاطرنشان کرد: نشست بعدی احتمالا اواخر ژوئیه خواهد بود و زمان و مکان آن را اعلام خواهیم کرد.

موسوی گفت: اگر ما گفت‌وگویی با آمریکا داشتیم در قالب برجام بوده است.

وی همچنین عنوان کرد: ما گفت‌وگوی خارج برجامی را در دستورکار نداریم.

* نشست اضطراری شورای حکام آژانس


 

سخنگوی وزارت خارجه در پیش بینی نشست اضطراری شورای حکام آژانس گفت: درخواست آمریکا به عنوان ناقض توافق و قطعنامه شورای امنیت و پشت پا زدن به آن اقدام عجیبی است. اگر چنین اتفاقی بیفتد ایران مدعی خواهد شد و از آن فرصت استفاده خواهد کرد و تمام بدعهدی ها و نقض عهدها و شرایطی را که به اینجا کشانده را بیان و مدعی آمریکا و اتحادیه اروپا و کسانی که نتوانستند به تعهداتشان عمل کنند خواهد شد.

*تصمیم داخلی عراق


 

وی درباره تصمیم نخست وزیر عراق برای ادغام حشد الشعبی با نیروهای ارتش عراق گفت: ادغام به آن معنا نیست، سازماندهی مجدد است و این تصمیم داخلی عراق است و ایران هم برای دولت عراق و هم نیروهای مردمی و نیروهای مسلح عراق که در این مدت خالصانه و شجاعانه در مقابل تروریسم ایستادگی کردند و تا حدود زیادی آنها را شکست داده و از خاکشان بیرون کردند، احترام قائل است. ما به تصمیماتی که در عراق توسط مقامات این کشور گرفته می‌شود احترام می گذاریم.

موسوی افزود: احترام ویژه ای برای نیروهای مردمی در عراق قائلیم و هیچ‌گاه نباید نقش آنها کمرنگ گرفته شود.

* اگر برجام به شکست بینجامد مایه تأسف همگان خواهد بود


 

سخنگوی وزارت خارجه برجام را دارای ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی خواند که بعد از مذاکرات نفس گیر دو ساله و با پیشینه قبل به نتیجه رسید و آثار و تبعات مثبت آن در جامعه ما، منطقه و جهان غیرقابل انکار است.

وی افزود: اینکه الان اعلام کنیم آمریکا خارج شده و بقیه به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و برجام ضعف داشته نتیجه‌گیری درستی نیست. ایران برجام را یک دستاورد مهم و بزرگ برای ملت ایران، صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جهان می داند و هنوز معتقد است این برجام با این وضعیت می تواند پاسخگوی خیلی از نیازها باشد.

وی گفت: اگر برجام به شکست بینجامد مایه تأسف همگان خواهد بود.

*اگر عوامل گاندو به ما می‌گفتند اسناد را به آنها می دادیم


 

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوالی درباره پخش سریال گاندو و اینکه هدف آن دولت و وزارت خارجه است و این وزارتخانه را ارگان خنثی می داند و واکنش وزارت خارجه در این خصوص چیست؟ گفت: عجیب است. آنچه درباره وزارت خارجه و شخص وزیر و همکاران ما در این سریال نشان داده می شود خیلی با واقعیت منطبق نیست، هر چند ادعا کردند داستانشان واقعی است.

وی بیان کرد: اسناد مکاتبات و مذاکرات وزارت خارجه در داخل و خارج کشور موجود است و اگر به ما می گفتند اسناد را به آنها می دادیم که کمی فیلمشان واقعی تر باشد. فیلم به لحاظ جلوه های هنری فیلم بدی نیست، و من هم نگاه می کنم ولی ای کاش تقوا در آن رعایت می شد.

موسوی خاطرنشان کرد: اینکه آقای ظریف گفت من کلا وقت نگاه کردن تلویزیون ندارم منظورشان صدا و سیما نبود. ایشان گفتند من کلا وقت نگاه کردن تلویزیون ندارم و در منزل تلویزیون روشن نمی کنم، ایشان از 4 صبح پا می شوند و عبادت و کارهای شخصی و خواندن اخبار دنیا و ساعت 6:30 و هفت سر کار می آیند و تا 9 و 10 شب سر کار هستند و وقتی منزل هستند ما می دانیم ایشان وقت نگاه کردن تلویزیون ندارد، نه تلویزیون هایی که از خانه همسایه می شود گرفت و نه تلویزیون منزل خودشان. ایشان باید وقتشان را صرف کارهای مهم تری کنند.

*60 روزهای دیگری در کار نخواهد بود


 

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در پاسخ به سوالی تصریح کرد: 60 روزهای دیگری در کار نخواهد بود، این 2 شصت روز براساس سناریوها و طراحی های ایران بود، ما نه خیلی معطل آنها هستیم و امیدواریم گام رو به جلو در راستای اجرای تعهداتشان بردارند.

این دیپلمات ارشد کشورمان بیان کرد: ما راه دیپلماسی را به آنها نشان می دهیم و هنوز اعلام می کنیم در برجام هستیم و زنده است و در برابر تعهداتمان حقوقی داریم و آنها باید حقوق ملت ایران را رعایت کنند و اگر نکنند فرصت زیاد نیست.

*همه اقدامات حقوقی و سیاسی را دنبال می کنیم

سخنگوی وزارت خارجه درباره اقدامات ایران در خصوص توقیف نفتکش حامل نفت ایران بیان کرد: ما همه اقدامات حقوقی و سیاسی را دنبال و در این چارچوب عمل می کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

*آژانس در ایران حضور دارد و رصد می کند


 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری بیان کرد: ما با آژانس هماهنگی نمی کنیم. آژانس در کشور ما حضور دارد و رصد می کند و ما گام های خود را به اطلاع یا از قبل هماهنگ شده با کسی و جایی نیست. آنها حضور دارند و شفاف گام های عملی ایران را می بینند و می توانند گزارش دهند.

*به صراحت به طرف‌های باقی‌مانده در برجام گفته‌ایم اگر چه کاری کنند چه کاری خواهیم کرد


 

موسوی درباره اینکه اگر طرف های مقابل تعهدات‌شان را اجرا نکنند ایران چه خواهد کرد و گام آخر ایران چیست؟ گفت: ما به صراحت به طرف های باقی‌مانده در برجام اعلام کردیم، اگر چه کاری کنند ما چه کاری خواهیم کرد. الان معذور هستم که بیان کنم.

*همه گزینه ها از جمله بحث خروج از برجام می تواند در گام های بعدی ایران مطرح باشد


 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین درباره اظهارات ذوالنور مبنی بر اینکه کمیسیون امنیت ملی درباره خروج از برجام و خروج از NPT در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: همه گزینه ها از جمله مباحثی که گفتید می تواند در گام های بعدی ایران مطرح باشد، ولی تصمیمی فعلا در این زمینه اتخاذ نشده است و تصمیم فعلی در چارچوب این دو گام اولیه و اساسی است. متناسب با شرایط تصمیم می گیریم.

* مواضع رسمی ما درباره قره باغ بارها اعلام شده


 

خبرنگاری درباره حضور ارامنه ایران در بازی هایی که قرار است در قره باغ برگزار شود سوال کرد که موسوی با بیان اینکه در این زمینه اطلاعی ندارم، گفت: من راجع به این مسائل نمی توانم صحبت کنم. هر چه منجر به نزدیکی ملت ها شود چه ورزش و چه کار فرهنگی باید صورت بگیرد. ایران با کل کشورهای منطقه از جمله ارمنستان و آذربایجان روابط حسنه دارد و مواضع رسمی ما درباره قره باغ بارها اعلام شده و مشخص است.

*از کی تا حالا ترامپ و نتانیاهو نگران وضع برجام شده اند؟


 

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات ترامپ و نتانیاهو درباره گام دوم ایران گفت: از کی تا حالا ترامپ و نتانیاهو نگران وضع برجام شده اند؟

*لغو روادید برای اتباع چینی به منظور سفر به ایران


 

وی درباره لغو روادید ایران برای اتباع چین به منظور سفر به ایران، روابط ایران با جمهوری خلق چین را چند وجهی، چندجانبه، مهم و راهبردی خواند و روابط فرهنگی و روابط بین ملت ها را کمک کننده به فهم بیشتر دو ملت برشمرد.

موسوی با بیان اینکه رفت و آمدهای مردمی همیشه در دستورکار ما بوده است، اظهار داشت: مردم چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور جهان زیاد به مسافرت می روند و می توانند ایران را به عنوان یکی از مقاصد توریستی خود اعلام و به ایران سفر کنند. از طرفی هم روابط اقتصادی مهم و مفیدی با چین داریم که این امر می تواند به حضور بازرگانان و تجار چینی در کنار توریست های این کشور نیز کمک کند و علاوه بر منافع اقتصادی به فهم دو ملت و ارتقای روابط تاریخی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی دو ملت بزرگ ایران و چین کمک خواهد کرد و این تصمیمی است که در سطوح بالای دولتی و نظام گرفته شده و وزارت خارجه هم از این تصمیم استقبال و آن را اجرا می کند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت انواع دوربین‌های عکاسی + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت ماشین های لوکس لکسوس در بازار ایران + جدول

قیمت سکه و طلا امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/ حضور قرائتی با ویلچر در یک مراسم

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت انواع موتورسیکلت در بازار امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت روز لپ تاپ اپل + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

شادی منشوری گلزن پرسپولیس +عکس

قیمت انواع لپ تاپ مایکروسافت امروز + جدول

قیمت دلار و یورو امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت انواع لپ تاپ دل امروز + جدول

بهترین فیلم‌های ژانر علمی تخیلی سینمای جهان

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

جایگاه ایران در کریدور هند – خاورمیانه – اروپا کجاست؟

قیمت تخم مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

عکس/ حضور علی دایی در مراسم ختم سیاستمدار معروف

فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟

عکس/ ژست عاشقانه مرجانه گلچین کولاک کرد

ریزپرنده چیست؟

افزایش تولید ناخالص داخلی بحرین

اجاره‌بها از تورم پیشی می‌گیرد؟

هافبک پرسپولیس نقره‌داغ شد

عکس/ مهران غفوریان در لباس دوران رضا شاه

مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم

اسرائیل مسئولیت حادثه در اصفهان را نمی پذیرد

مقامات اسرائیلی به جان هم افتادند+ عکس

اولین تصویر از موشک‌های ساقط شده اسرائیلی در خاک عراق

هزینه مومیایی کردن جسد در سال ۱۴۰۳+ جدول

قدرت رزمی ایران زیر ذره‌بین رسانه‌های غربی؛ ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل

عکس/ خرید سفره عقد و عروسی نفیسه روشن

عکس/ سفره غذا در یک خوابگاه دانشجویی

خبر مهم درباره زمان برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۳

بهشت بهاری ماسال - گیلان

اینفوگرافی/ سقوط سودآوری دلاری پالایشگاه‌ ها در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲

فیلم/۱۵۳ میلیارد تومان میزان فروش سینما‌ها در ماه گذشته

عکس/ بازیگر جومونگ در جلسه فیلمنامه‌خوانی سریال جدیدش

عکس/ کیک تولد لاکچری ستاره پرسپولیس

اجاره پراید، ساعتی ۳۰۰ هزار تومان!

لقب جالب پرتغالی‌ها برای مهدی طارمی+ عکس

حرکت آرام بورس در سایه کاهش دامنه نوسان

دیدار علی دایی با رپر معروف زیر زمینی+ عکس

طلای ۱۸ عیار پرچمدار رشد قیمت در فروردین ۱۴۰۳

استوری سرمربی پرسپولیس برای کنعانی‌زادگان+ عکس

آخرین وضعیت ترافیکی جاده های کشور

اخراج کارمندان گوگل در پی اعتراض به همکاری با اسرائیل

قزاقستان به دنبال ساخت خط لوله نفت در دریای خزر

اظهارات جدید محسنی اژه ای درباره وضعیت حجاب

قیمت جدید مرغ امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳+ جدول

اوپک می‌تواند مانع ۱۰۰ دلاری شدن قیمت نفت شود ؟

درخواست فعالان اقتصادی برای تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

عکس/ توییت جنجالی ایلان ماسک درباره حمله اسرائیل به ایران

قیمت این خودرو از ۹۰۰ میلیون تومان فراتر رفت

خودرویی که جایش در بازار ایران خالی است + عکس

تذکر دفتر رهبری به برخی مسئولان در حوزه حجاب + عکس

حمله مخفیانه اسرائیل به ایران آغاز شد؟

افت ۳۳ درصدی معاملات بورس + نمودار

جزئیات جدید از پرداخت یارانه‌ها در بودجه ۱۴۰۳

یارانه نقدی فروردین واریز شد

آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس

بزرگ‌ترین ریسک اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳

تهران شهر خانه های دو میلیاردی و خانه‌های متری دو میلیاردی!

فیلم/ لحظات نفس‌گیر از عملیات نجات در سیلِ سیستان و بلوچستان

در تالار حواله ارز چه خبر است؟