تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۸ - ۰۹:۲۳ کد خبر : 114795

ب ام و i8 به انتهای خط رسید

ب ام و یکی از اولین خودروسازان سنتی بود که با پایه گذاری برند i و عرضه دو مدل i8 و i3 تمایل خود را برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی نشان داد. اما روندی که با تاسیس برند i در سال ۲۰۱۱ آغاز گشت، آنچنان که انتظار می رفت ادامه پیدا نکرده و خبری از مدل های برقی بیشتر نشد.

ب ام و i8 به انتهای خط رسید؛ صدور چراغ سبز برای تولید مفهومی Vision M Next

اقتصاد۲۴ – در حال حاضر ب ام و i8 و i3 محصولاتی نسبتا قدیمی و پا به سن محسوب می شوند و در بازار خودروهای برقی انتخاب هایی به مراتب بهتر وجود دارند، به همین جهت پیش بینی می شد باواریایی ها نسبت به معرفی نسل جدید یا نسخه های ارتقا یافته اقدام کنند.

با رونمایی از کانسپت Vision M Next در اوایل تیرماه امسال در مونیخ، برخی بر این باور بودند که بالاخره ب ام و تصمیم خود را گرفته و این کانسپت پیش نمایشی از نسل جدید i8 است.

مصاحبه اخیری که مدیر بخش توسعه ب ام و یعنی کلاوس فرولیش (Klaus Frölich) انجام داده به این گمانه زنی ها پایان داده است. وی در مصاحبه خود گفته که علی رغم برخی شباهت های ظاهری Vision M Next ارتباطی با نسل آتی i8 ندارد، زیرا i8 و i3 به انتهای خط رسیده و خبری از نسل جدید آنها نخواهد بود.

آقای فرولیش تایید کرده که چراغ سبز برای تولید مفهومی Vision M Next صادر شده و در سه سال آینده نسخه خیابانی این خودرو به فروش خواهد رسید. به گفته مدیر بخش توسعه ب ام و، برای این خودرو پیشرانه ای هیبریدی در نظر گرفته شده، زیرا پیشرانه های تمام الکتریکی به دلیل وزن بالا، دستیابی به خصوصیات مورد انتظار از یک خودروی مزین به نشان M را دشوارتر می کنند. طبق هدفگذاری ها وزن نسخه تولیدی Vision M Next نباید از ۱۷۰۰ کیلوگرم تجاوز کند.

با وجود این موضوع، آقای فرولیش احتمال عرضه خودروهای اسپرت M با موتورهای برقی را رد نکرده، اما افزوده که این اتفاق حداقل در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

ب ام و این روزها دوران پر سر و صدایی را سپری می کند. مدیرعامل آلپینا که به نوعی تیونر رسمی و مورد اعتماد باواریایی ها به شمار می رود، اخیرا در مصاحبه ای از توسعه نسخه تقویت شده از i8 در سال های گذشته پرده برداشته است.

آنطور که آقای آندریاس بونسیپن (Andreas Bovensiepen) اعلام کرده، نسخه آلپینای i8 به لحاظ قدرت، ایرودینامیک و اجزای بدنه ارتقا یافته بود. جالب اینکه موتور ۱.۵ لیتری و سه سیلندر این نسخه با یک موتور ۲ لیتری جایگزین شده بود. این موتور در همکاری با دو موتور الکتریکی دیگر ۴۶۰ اسب بخار قدرت داشت که در مقایسه با پیشرانه استاندارد ۱۰۰ واحد بیشتر بود.

متاسفانه آقای بونسیپن اشاره نکرده که چه بر سر پروژه i8 آمده و چرا در نهایت بی نتیجه رها شده است.

منبع:
motor1 ، motor1

اخبار مرتبط

نظر شما

چندرسانه ای

برگزیده ها