تاریخ انتشار: ۲۲:۰۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۸

رئیس قوه قضاییه: کمر کسانی را که با امنیت و قوانین جامعه بازی می‌کنند می‌شکنیم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نقش ائمه جمعه در پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه برجسته است، اظهار کرد: آب، خاک، جنگل، هوا از حقوق عامه هستند و نباید اجازه داده شود که مورد سودای سودجویان قرار بگیردو مقام معظم رهبری هم به بنده تاکید کردند که این موضوع را دنبال کنم. وی گفت: از ائمه جمعه در خصوص کاهش ورودی پرونده‌ها همکاری می‌طلبم و باید از ورود پرونده‌هایی که می‌توان با رئیس سفیدی و کدخدا منشی حل می‌شوند ، به دستگاه قضائی جلوگیری کرد.
رئیس قوه قضائیه در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور
اقتصاد۲۴ – رئیس قوه قضائیه در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ماموریت بنده در گام دوم انقلاب ایجاد عدالت و مبارزه با فساد است و در مفاهیم دینی بعد از توحید هیچ مفهومی گسترده‌تر از عدالت نیست.

رئیس قوه قضائیه گفت: سخن ما در رابطه با عدالت در حوزه بحث و نظر نیست و ما می‌توانیم در خصوص عدالت ساعت‌ها حرف بزنیم و صد‌ها کتاب بنویسیم.

وی ادامه داد: زمانی که سخن از عدالت اجرایی است به این معناست که در راس نظام اسلامی امام عادل باشد و اگر بخواهیم در تمام جامعه عدالت گسترش پیدا کند باید در حوزه قانون گذاری قانون عادلانه داشته باشیم که وظیفه قوه مقننه است.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه اجرای قانون باید عادلانه باشد که وظیفه آن با قوه مجریه است، بیان کرد: عدالت باید ملکه تمام افرادی باشد که وظیفه اجرای قانون را دارند.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر قاضی و یا مسئولی در گوشه و کناری و در حوزه کاری خود عدالت را اجرا نکند در همان حوزه به مشکل می‌خوردیم.

وی اظهار کرد: معنی عدالت اجرای قانون است و باید بر روی این مسئله توافق کنیم که عدالت اجرای قانون باشد و جایی که عدالت اجرا نشود بگوییم بی قانونی رخ داده است و هیچ کس در جامعه به خود اجازه بی قانونی ندهد.

آیت الله رئیسی گفت: چهل سال بعد از انقلاب گام‌های زیادی برداشته شده است و امروز باید بعد از چهل سال نگاهی به اهداف انقلاب داشته باشیم؛ امروز فعل انجام شده با نقطه مطلوب فاصله دارد.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: گام دوم انقلاب نگاه بسیار واقع بینانه‌ای به کار‌های انجام شده دارد و شامل وظایف آینده مسئولان است.

وی گفت: اجرای عدالت زیبنده نظام اسلامی است و بستن منافذ فساد وظیفه قوه مقننه و بستن بستر‌های فساد با قوه مجریه است.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: سال ۷۳ زمانی که به عنوان رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شدم پرونده‌ای با فساد ۲۳ میلیارد تومانی مطرح شد و بعد از آن پرونده‌ای با رقم بیشتر و متهمان متفاوت مطرح شد و این موضوع ادامه داشت تا به پرونده فساد سه هزار میلیاردی رسیدیم. در تمام پرونده‌های فساد ارقام و متهمان متفاوت بودند، اما جنس پرونده‌ها یکی بود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: اگر نظام پولی و بانکی اصلاح نشود هر روز شاهد یک پرونده خواهیم بود و در تمام برنامه‌های توسعه‌ای از برنامه اول تا برنامه ششم تاکید شده است که نظام پولی و بانکی باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه باید تصدی‌گری دولت در اقتصاد برداشته شود، افزود: در حال حاضر ۸۰ درصد اقتصاد دولتی است و به کاهش تصدی‌گری و افزایش نظارت دولت در تمام برنامه‌های توسعه‌ای تاکید شده است و باید زمینه فساد که همان تصدی گری دولت است از بین برود.

رئیسی تاکید کرد: همه در کشور اعتقاد دارند که نقدینگی باعث ایجاد فساد می‌شود و نقدینگی باید به سمت تولید برود و اگر به سمت دلالی برود مانند سیل بنیان‌کن می‌شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه باید در حوزه قضات و نظارت برخوردی عبرت آموز با مفسدان داشته باشیم، گفت: گام ضروری در اجرای عدالت وجود معنویت و اخلاق در همه آحاد جامعه به خصوص در مدیران است؛ کارآمدترین نظام کنترلی، خود کنترلی است.

وی گفت: اجرای امر به معروف و نهی از منکر اهمیت دارد و امروز دشمن به دنبال ایجاد حساسیت زدایی در جامعه و ایجاد یاس و ناامیدی است و قصد دارد افراد جامعه را به افرادی بی حس تبدیل کند.

رئیسی ادامه داد: دشمن در حال حساسیت سنجی در جامعه است و اگر ببیند به موفقیت می‌رسد دست به حساسیت زدایی می‌زند و ائمه جمعه در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش اساسی دارند.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: گزارشگران فساد باید مورد تشویق قرار بگیرند و ما در دستگاه قضایی تاکید کرده ایم که گزارشگران فساد مورد تشویق قرار بگیرند و وظیفه ائمه جمعه هم باید همین باشد.

وی گفت: نقش سازمان‌های نظارتی در اجرای عدالت مهم است و تمام دستگاه‌ها از جمله قوه مقننه، مجریه و قضائیه داری بخش‌های نظارتی هستند.

رئیسی افزود: هیچ مدیری در کشور وجود ندارد که وظیفه نظارت نداشته باشد و تمام مدیران باید نقش نظارتی داشته باشند و اگر تمام سازوکار‌ها اجرا شود باز هم موضوعی به دستگاه قضایی آمد باید به گونه‌ای حکم صادر شود که مردم احساس اجرای عدالت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید زمان دادرسی را کوتاه کنیم و ما بر روی اتقان آرا تاکید داریم، گفت: باید نظام دادرسی را اصلاح و ارتقاء دهیم و به نحوی که رهبری تاکید کردند قوه قضائیه ملجاء مردم باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بحث امیدآفرینی در جامعه مهم است، تصریح کرد: دستگاه قضایی باید مردمی، انقلابی، کارآمد و ضد فساد باشد.

رئیسی بیان کرد: نقش ائمه جمعه در پیشگیری از وقوع جرم مهم است و ما اولین شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم را برگزار کردیم و هیچ دستگاهی در کشور نمی‌شناسم که وظیفه پیشگیری از وقوع جرم نداشته باشد.

وی افزود: همه دستگاه ها باید پای کار بیایند، زیرا جامعه اسلامی ما زیبنده این حجم از پرونده نیست و نهادهایی که دارای مسئولیت هستند حتما باید به سمت کاهش جرم بروند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه نقش ائمه جمعه در پیشگیری از وقوع جرم و حقوق عامه برجسته است، اظهار کرد: آب، خاک، جنگل، هوا از حقوق عامه هستند و نباید اجازه داده شود که مورد سودای سودجویان قرار بگیردو مقام معظم رهبری هم به بنده تاکید کردند که این موضوع را دنبال کنم.

وی گفت: از ائمه جمعه در خصوص کاهش ورودی پرونده‌ها همکاری می‌طلبم و باید از ورود پرونده‌هایی که می‌توان با رئیس سفیدی و کدخدا منشی حل می‌شوند ، به دستگاه قضائی جلوگیری کرد.

رئیسی ادامه داد: پرونده‌های خانواده نباید به قوه قضاییه بیایند؛ مگر مسائل خانوادگی را می‌توان با دادگاه حل کرد؟ در پرونده‌های خانواده دادگاه حکم به جدایی و طلاق می‌دهد، فردا می‌بینیم که زوجین به زندگی ادامه می‌دهند و یا زمانی که دادگاه حکم به ادامه زندگی زوجین می‌دهد آن‌ها از هم طلاق می‌گیرند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: پرونده‌های خانواده باید با کدخدا منشی حل شوند و ما بر روی پرونده‌های مفاسد تمرکز کنیم و کمر افرادی را که با رندی با امنیت جامعه بازی می‌کنند، بشکنیم.

رئیسی بیان کرد: با تمامی مسائلی که وجود دارد و باعث گله مردم است، اما باز هم آینده را روشن می‌بینم، زیرا ریشه های این جامعه در خون شهدا است.

وی گفت: امروز دست برتری با جبهه انقلاب است و هر جا به میدان رفته ایم موفق بودیم و هر جایی که مشکل داشتیم نگاهمان به دستان بی کفایت بیگانگان بوده است؛ هر جایی که به خود اتگا داشتیم همان جا موفق بودیم و مدیران هم باید روحیه انقلابی داشته باشند.

رئیس قوه قضائیه افزود: مسائلی بر روی قوه قضائیه تاثیر دارد که دستگاه قضایی روی آن نقشی نداشته است؛ مسائل اقتصادی باعث ورود پرونده به دستگاه قضایی می‌شود.

رئیسی با بیان اینکه در همین نوسانات بازار ۱۵ میلیون چک برگشتی ثبت شد که البته تمام آن‌ها به قوه قضائیه نیامد؛ تاکید کرد: ما باید دشمن را مایوس کنیم.
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

عکس/ طرفداری شیلا خداداد از تتلو!

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

قیمت سکه پارسیان امروز پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ + جدول

علائم مهم این سرطان گوارشی شایع چیست؟

تاریخ ازدواج پژمان جمشیدی مشخص شد

قیمت واقعی دلار ۸۰ و قیمت مداخله‌ای آن ۶۰ هزار تومان است/ اگر می‌خواهید به کشور زیان برسانید سلمنا؛ FATF تعطیل!

عکس/ خوش گذرانی نرگس محمدی و فریبا نادری در کنار آبشار نیاگارا!

پیش‌بینی‌ها از جنگ روسیه و اوکراین

استوری احساسی یکتا ناصر بعد از پس گرفتن دخترش

واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی

فیلم/ رپ خواندن حمید صفت در سریال اژدهای هفت سر

عکس خانوادگی مهلقا باقری برای نوروز

عکس/ بازیگر زن ۵۳ ساله و مردی که به آغوش کشید

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

۱۲ توصیه مهم برای رسیدن به آرامش درونی

بهترین زمان برای وزن‌کردن چه وقتیست؟

آمپول‌های نوروبیون و ب کمپلکس؛ خوب یا بد؟

شمارش معکوس بورس برای گام صعودی در سال ۱۴۰۳/ بزرگ‌ترین مانع رشد بورس در سال ۱۴۰۲

انتقاد ابراهیم رئیسی از انفعال کشورهای اسلامی درمورد غزه

مقابله با زمین خواری ۳ هزار میلیارد تومانی در گیلان

آندرتیکر به‌زودی به ایران می‌آید

شارژ نه میلیونی حساب حقوق این بازنشستگان

عکس/ اصغر فرهادی مهمان ستاره استقلالی و همسرش

نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید

فیلم/ اعتراف جالب بازیگر خانم درباره رضا عطاران

عکس تازه الناز شاکردوست در بیستون کرمانشاه

روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد

برج میلاد ۱۳ فروردین تعطیل است

هیوندای توسان ۲۰۲۵، قوی‌تر آمد

مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند

فیلم/ واکنش دختران بعد از دیدن شهاب حسینی

کنایه معنادار عباس عبدی به زاکانی

این ربات از زیر دریا خبر می‌دهد

استراتژی معاملاتی موفق برای انتخاب سهام

فیلم/ رفتار جالب فراستی علیه مجری

فروردین، ماهی صعودی برای بورس

درخواست سپاهانی‌ها از فدراسیون

رشیدی کوچی: قالیباف بازنده بزرگ مجلس بعدی

عکس/تصویر جنجالی مصاحبه سفیر ایران با مجری زن تلویزیون باکو

خبر خوش برای زنان هوادار تراکتور

مسافران نوروزی در بازار مشهد

قیمت این خودرو در بازار ترکید

دعای روز هفدهم ماه مبارک رمضان و اوقات شرعی

مسجد جمکران ۱۰۷۲ ساله شد

واکنش دکتر هاشمی به خودکشی پرستو بخشی

دیدار زیاد نخاله با آیت‌الله خامنه‌ای

خبر خوش برای استقلالی‌ها

ورود گردشگران به میانکاله در روز طبیعت ممنوع شد

کیمیا علیزاده عضو تیم ملی بلغارستان شد

فیلم/ روبوسی نخست وزیر لبنان با یک زن دیگر به جای نخست‌وزیر ایتالیا!

پول افغانستان از دلار سودآورتر شد

ورود گردشگران به کویر مرنجاب و سیازگه ممنوع شد

حداکثر حقوق مدیران دولتی اعلام شد

بایدن از ترامپ پیشی گرفت

افزایش ساعت خدمات دهی مترو از فردا

فیلم/ تصاویری زیبا از دریاچه پرآب ارومیه

اینفوگرافی/ بهترین گلزنان تاریخ تیم ملی

بهروز محبی: قیمت واقعی دلار از نرخ نیمایی هم پایین‌تر است

خواص سقز که نمی‌دانستید

ماجرای رأی لحظه آخری احمدی‌نژاد بعد از عمل جراحی پلک

تاجگردون: ۱۴۰۳ سال خیلی سختیست

عکس/ جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳

خبر فوری شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب

مالیات ارزش افزوده ۱۰ درصدی ابلاغ شد